Skrevet av Emne: Rippetoes starting strenght - Bøy/mark video s.3  (Lest 11017 ganger)

Utlogget Fighterpower

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Rippetoes starting strenght - Bøy/mark video s.3
« #60 : 29. august 2010, 22:49 »
Har rippetoe lagt det dere novice programmet og? Vil helst ha ett program som inneholder chins i.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Rippetoes starting strenght - Bøy/mark video s.3
« #61 : 29. august 2010, 22:55 »
Har rippetoe lagt det dere novice programmet og? Vil helst ha ett program som inneholder chins i.

http://startingstrength.wikia.com/wiki/The_Starting_Strength_Novice/Beginner_Programs ligger de forskjellige variantene av Rippetoe-programmene. Kris70 kjører The Original Starting Strength Novice Program. Jeg kjører Onus Wunsler Beginner Program (from SS). Bare å velge og vrake, men variasjonen er ikke så veldig stor da. Alle programmene har knebøy hver dag og benkpress/press annenhver trening.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Rippetoes starting strenght - Bøy/mark video s.3
« #62 : 29. august 2010, 23:01 »
Noen som vet om det er noen ulemper med å ta whey før leggetid? På treningsfrie dager tar jeg en shake på kvelden med whey, cottage cheese og melk. Bør jeg med fordel ta whey tidligere på dagen?

Puristene blant bodybuildere sier vel at man bør ta kasein (melkeprotein) før leggetid, og whey etter trening, ettersom kasein visstnok skal ta lengre tid å fordøye, og derfor virker lenger utover natten. Innenfor Rippetoe-verdenen, så bryr man seg ikke såååå mye om detaljene innenfor kosthold, så lenge du spiser nok og drikker masse melk. Men nei, det vil sikkert ikke skade å ta whey etter trening, og kasein før du legger deg, selv om jeg tror forskjellen er marginal.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Rippetoes starting strenght - Bøy/mark video s.3
« #63 : 29. august 2010, 23:07 »
forskjellen er marginal.

Alt ender opp i magen uansett Smiley De som mener man trenger forskjellige typer protein på forskjellige tider av døgnet, er som oftest de samme som mener at man må spise hver 3 time ellers blir man katabolsk, og begynner å miste muskler Tongue
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: Rippetoes starting strenght - Bøy/mark video s.3
« #64 : 31. august 2010, 18:19 »
Mandag 31. August

Knebøy 1x5           80kg
Benkpress 3x5       60kg   4/3/2
Markløft 1x5           95kg  (+2,5kg) 0/0/0

Energifattig økt, fikk ikke opp en eneste rep i markløft. Ingen bedring i benkpress og knebøy var blytungt. Pågrunn av manglende energi og for å få restituert meg skikkelig ble det bare 1 sett. Mulig jeg har spist for lite + er ofte sliten etter jobb. Siden jeg stagnerer i alle løft akkuratt nå, er planen fremover å snart droppe vekta i alle løft med 20% og fokusere på teknikk. Når det stopper opp igjen, blir det litt endringer i programmeringen - frontbøy på en av dagene og markløft kun en gang i uka. Treningsdagene fremover blir mandag, torsdag og lørdag.

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: Rippetoes starting strenght - Bøy/mark video s.3
« #65 : 04. september 2010, 11:11 »
Torsdag 2. September

Knebøy 3x5                 80kg
Stående press 3x5       42,5kg  3/5/3
Power cleans (teknikk)

Knebøy var litt tungt, men gikk egentlig veldig fint. I press hadde jeg noe problemer med teknikk - på enkelte repper så presser jeg stanga litt bort fra ansiktet og da blir løftebanen lengre. Jeg må istedenfor flytte hodet bak og presse rett opp. Fikser sikkert dette neste trening og satser på at 42,5kg går opp på siste forsøk. Fikk en litt bedre feeling i cleans enn når jeg har prøvd før. Kjørte teknikk fra hengende posisjon (hang cleans).

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: Rippetoes starting strenght - Bøy/mark video s.3
« #66 : 06. september 2010, 20:00 »
Søndag 5. September

Knebøy 3x5          82,5kg (+2,5kg) 3/2/1
Benkpress 3x5      60kg    3/3/2

Svak i dag, får i meg alt for lite mat. Deloader alt med 20% og skal tvinge meg selv til å spise mer.

Utlogget vitobito

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 650
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 650

Sv: Rippetoes starting strenght - Bøy/mark video s.3
« #67 : 03. desember 2010, 21:02 »
Stå på, det kommer. Jeg trener stronglifts, men går over til rippetoe etter at progresjonen er maxet.
Det hjelper enormt på styrken å legge på seg. Jeg har gått opp ca 7 kg, siden jeg begynte for 3 mnd siden.
Noe av dette er selvsagt fett(sikkert en god del) og jeg var ikke akkurat slank før jeg begynte. Men det tar jeg helt med ro, styrken min har utviklet seg kraftig, og jeg ser mye grovere ut i kroppen. Justeringen av vekten tar jeg senere, for meg kommer styrken først. Har forresten lest alle bøkene til Rippetoe, og er helt fasinert. Lykke til.


Kristoffer.
Vitobito's Treningslogg!

OHP: 1x95 kg,4x80 kg
Bøy: 3x155 kg 1x160 kg
Benk m/stopp : 1x127,5 kg, 3x115 kg
Mark: 1x190 kg,1x3180 kg, 10x140 kg
Box bøy : 1x5 150 kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!