Skrevet av Emne: Mennesket, den femte ape????  (Lest 50712 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #105 : 08. juli 2009, 20:26 »
Det å si at vi stammer fra apene stemmer ikke. Det er en misforstått myte. Vi er aper (hominider) vi er primater. Vi har felles forfedre med andre primater. Men at vi stammer fra apene, er feilinformering. 
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #106 : 08. juli 2009, 20:53 »
Dere som sier vi ikke er aper, dere kan ikke si det samme som meg, for da motsier dere, dere selv.... Så nå er jeg jaggu meg spent gitt!! Dvs. om noen av dere kommer til å svare da selvsagt, og stå for det dere mener.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #107 : 08. juli 2009, 20:59 »
Må bare korrigere litt her: Vi er aper, men vi er aper som stammer fra Jesus.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #108 : 08. juli 2009, 21:03 »
Men herregud, hva har jeg ikke svart på?? Post det en gang til så skal jeg svare! At visse her bare svarer med svada er verre enn å ikke svare i det hele tatt synes jeg.
Hva du synes driter jeg i. At du gang på gang ignorer gode svar på postene dine, og velger å ikke svare på seriøse henvendelser kan du ikke lenger snakke deg vekk fra. Vi vet at du er litt forstyrret, dette har du gjort oss bevisste på flere ganger. Men bare fortsett slik du, det er jo morsomt for oss som ser på Smiley.
Jah.. da blei det stille gitt! Har du ingen formening om hvor vi kommer fra Espenc? Eller har du kun meninger om hva du synes om meg?
Hvis jeg skulle skrive "Jah. da blei det stille gitt!" hver gang du unnlot å svare på noe som du ikke svarte på, ja da hadde jeg brukt mer tid på det enn på trening.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #109 : 08. juli 2009, 21:06 »
Cat Tank: post det du vil jeg skal svare på en gang til, så skal jeg svare. Andre gang jeg sier det, enten gjør du det eller så er det ingen grunn til at du skal klage over det. Do it!
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #110 : 08. juli 2009, 21:07 »
Cat Tank: post det du vil jeg skal svare på en gang til, så skal jeg svare. Andre gang jeg sier det, enten gjør du det eller så er det ingen grunn til at du skal klage over det. Do it!
Har flere ganger quotet mine innlegg både en, to og tre ganger. Uten resultat. Har også quotet andres innlegg flere ganger, uten resultat. Så ikke kom med den. Der har du mine grunner til at jeg klager over det. Og jeg kommer til å fortsette å klage til du begynner å skjerpe deg Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #111 : 08. juli 2009, 21:10 »
Må bare korrigere litt her: Vi er aper, men vi er aper som stammer fra Jesus.
Ja jesus pulte jo voldsomt rundt  woot
Jesus var i beste fall en schitzofren humanistisk filosof i værste fall  en maktgal sinnsyk selvforhærligende mentalpasient, det finnes også mennesker i dag som snakker med gud men de fleste av de befinner seg på polstrede celler,noe å tenke på kanskje  Grin

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #112 : 08. juli 2009, 21:14 »
Har flere ganger quotet mine innlegg både en, to og tre ganger. Uten resultat. Har også quotet andres innlegg flere ganger, uten resultat. Så ikke kom med den. Der har du mine grunner til at jeg klager over det. Og jeg kommer til å fortsette å klage til du begynner å skjerpe deg Smiley

Men om du ikke gjør noe med det, ja da kan du bare vær så god få lov til å klage da!  Nå har jeg sagt om du poster spm igjen så skal jeg svare. Når du nå ikke gjør det, da kan ikke jeg hjelpe deg gitt! Så kos deg med sutringa Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #113 : 08. juli 2009, 21:48 »
Men om du ikke gjør noe med det, ja da kan du bare vær så god få lov til å klage da!  Nå har jeg sagt om du poster spm igjen så skal jeg svare. Når du nå ikke gjør det, da kan ikke jeg hjelpe deg gitt! Så kos deg med sutringa Smiley
Men det er jo nettopp det jeg har gjort, lille venn! Opptil flere ganger!
Og btw så er det ikke holdbart at du skriver: "Nå gidder jeg ikke å svare på mer off topic" når du først har begitt deg ut på det selv.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #114 : 08. juli 2009, 22:00 »
Det å si at vi stammer fra apene stemmer ikke. Det er en misforstått myte. Vi er aper (hominider) vi er primater. Vi har felles forfedre med andre primater. Men at vi stammer fra apene, er feilinformering. 

Problemet er bare at de felles forfedrene våre levde for så mye som 4 000 000 år siden, og på de 4 000 000 årene utviklet sjimpansene seg til å bli slik de er i dag, og mennesker utviklet seg til slik vi er i dag. Å dra noen som helst lærdom når det kommer til kost eller livstil fra aper og tro at dette har noe for seg for mennesker blir helt feil. Det er også et par fundamentale ting som skiller apene fra mennesker. Man må huske at eneste grunnen til at mennesker setter likhetstegn mellom seg selv og sjimpanser er fordi sjimpansen er det 2. smarteste dyret på jorden, ser man bort ifra at de har tomler, så er det omtrent like mye likhet mellom oss og sjimpanser som det er mellom oss og griser.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #115 : 08. juli 2009, 22:09 »
Ja jesus pulte jo voldsomt rundt  woot
Jesus var i beste fall en schitzofren humanistisk filosof i værste fall  en maktgal sinnsyk selvforhærligende mentalpasient, det finnes også mennesker i dag som snakker med gud men de fleste av de befinner seg på polstrede celler,noe å tenke på kanskje  Grin

Unødvendig å såre og støte Jesus på den måten. Selv om det skulle være sant at han var en maktgal, sinnssyk, selvforherligende mentalpasient, er han en langt mer fordelaktig stamfar enn tilbakestående aper som aldri har fått til noe av betydning. Så come on Wink

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #116 : 08. juli 2009, 22:17 »
Ja nå tror jeg Jesus sitter og griner gitt... dry
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #117 : 09. juli 2009, 00:51 »
Men det er jo nettopp det jeg har gjort, lille venn! Opptil flere ganger!
Og btw så er det ikke holdbart at du skriver: "Nå gidder jeg ikke å svare på mer off topic" når du først har begitt deg ut på det selv.

å herre jesus.. enten skjønner du ikke hva jeg skriver, eller så er du bare genuint opptatt av å spore av om noe du selv har muligheten til å være med å løse opp i. Jeg vil gjerne tilbake til diskusjonen om Den femte ape, så hva sier du med at du nå, en gang for alle, poster de spørsmålene du mener jeg har oversett, også svarer jeg på dem, også tar vi det derfra? Dette er min tredje og siste gang jeg tilbyr. Gir du samme respons uten resultater nok en gang, ja da er din hensikt ganske tydelig, ihvertfall for meg.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #118 : 09. juli 2009, 01:00 »
...med andre ord.. du vet ikke.

Hvor stammer vi fra?

Sikker fra Aper els, er i allefall det vi har hørt igjennom tidene, ikke vet jeg, og ingen vet det 100% sikkert og man blir aldri enige siden noen mener gud har skapt oss..
Og som jeg sa tidligere, jeg orker ikke å sitte å fundere på ting jeg ikke kan finne svaret på, og du har heller ikke svaret på dette. HINT HINT (den første posten jeg skrev i denne forumtråden)

Er sikkert mange som tror at vi er den femte ape, men det er så utrolig meningsløst å sitte å diskutere dette, man kommer ingen vei! Og det er det mange på forumet og almenn folk har forstått! Er derfor mange sitter å gjør narr av deg "kom med kilder" noe du ikke kan, siden det er ingen som vet! Er også mange andre grunner til at vi gjør narr av deg, folk kjeder seg og du er et lett bytte siden du sier å mye svada i forhold til slike svevende påstander.
Ærlig talt så skjønner jeg ikke hva du tenker på når du lager slike tråder som dette. Tror du har for lite å ta deg til..

Så.. kall de siste to siste setningene i avsnitt#2 for personangrep om du vil, det var ikke hennsikten og sjangsen for at du har endret din mening er sikkert utrolig mikroskopisk liten. Men det var litt av poenget med dette inlegget, at du skal kunne si til deg selv: Jaja, slik er det bare. Og med det slutte med slike teite tråder, vet du har lov, og vet det er mange som ikke har samme syn på slike påstander, og jeg vet jeg ikke skal sitte å kommandere hva andre måtte gjøre. Men nå har jeg gjort det og.

Kan også plassere dette inlegget under mening/synsing lista, men i forhold til din synsing så blir dette barnemat.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #119 : 09. juli 2009, 01:02 »
Problemet er bare at de felles forfedrene våre levde for så mye som 4 000 000 år siden, og på de 4 000 000 årene utviklet sjimpansene seg til å bli slik de er i dag, og mennesker utviklet seg til slik vi er i dag. Å dra noen som helst lærdom når det kommer til kost eller livstil fra aper og tro at dette har noe for seg for mennesker blir helt feil. Det er også et par fundamentale ting som skiller apene fra mennesker. Man må huske at eneste grunnen til at mennesker setter likhetstegn mellom seg selv og sjimpanser er fordi sjimpansen er det 2. smarteste dyret på jorden, ser man bort ifra at de har tomler, så er det omtrent like mye likhet mellom oss og sjimpanser som det er mellom oss og griser.


Vent, nå ble jeg litt forvirra.. mener du at vi er aper, eller mener du at vi ikke er aper? For først så nevner du forfedrene våres og sjimpansenes, og deretter virker det som at du går vekk fra den igjen..?  Mulig jeg har misforstått men..  Men kan du utdype litt mer?

Raw food går inn under at vi også er dyr, og vi skal også bare spise det som naturen gir oss, rent. Men om folk ikke er enig i at man er dyr eller ape, ja da er det ikke rart at de reagerer på en råveganers uttalelser, slik jeg har opplevd.



"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!