Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508928 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3135 : 06. februar 2012, 01:44 »
Tror du at om noen år frem i tid at utstyret er helt borte?

Liker personlig utstyrsfritt best selv, så ville sett på det som positiv utvikling.

For tidlig å si om det blir helt borte, men det virker som det er vilje og interesse for den utstyrsfri konkurranseformen - også blant løftere som i dag er i toppen i styrkeløft med utstyr.

Det er jo flott at vi har fått et internasjonalt stevne som er utstyrsfritt i IPF.

Det er også blitt lov å arrangere utstyrsfri stevner med RM-status i Norge.

Jeg tror dette er en snøball som ruller fort når den først kommer igang.

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3136 : 06. februar 2012, 06:01 »
Meget sterk prestasjon. Sterk å gjennomføre slik med laber helse.

Også har vi samme belte ser jeg Smiley

Utlogget Batistuta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 209
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 209

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3137 : 07. februar 2012, 01:17 »
Takk for svar Smiley Lykke til framover, elsker attituden din Kiss

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3138 : 07. februar 2012, 01:28 »
Moro at du løfter utstyrsfritt, og ikke minst moro å følge med på hvor flink du er !

Har ett lite spørsmål jeg, ser du på forrige side skriver at du syntes man bør holde seg unna mix grep i markløft... jeg skjønner vel tankegangen din men er det så ille å bruke mixed grep sålenge man feks passer på å bytte hvem hand man har under og over ? Jeg vuderer litt om jeg skal bytte litt på grepet enn sted, kjører nesten alltid samme hand under og over...
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3139 : 07. februar 2012, 01:36 »
Takk!

Jeg trener og løfter utstyrsfritt ja.

Det er fordi det er det jeg liker og fordi utsyrsfritt er fremtiden. Kan likeså godt bruke tiden optimalt til å bli god på det tenker jeg.

Begynte å trene for å bli sterk og utstyrsfri styrkeløft er det beste målet for styrke som finnes.


Har visst fått på meg et rykte at jeg løfter RAW fordi jeg ikke får til utstyret. Det stemmer ikke, jeg har bare prøvd utstyr et par ganger og det ville vært veldig vanskelig å bedømme ut i fra nybegynnerfasen at jeg skulle være dømt til ikke kunne med det Smiley

Jeg liker å gjøre noe skikkelig når jeg først skal gjøre det, og utstyret har vært et litt for stort kompromiss for å kunne konkurrere.

Hvorfor løfter du ikke med utstyr, frem til det blir utstyrfri løfting? Om du ønsker noe gode plasseringer og slikt, er det kanskje nødvendig med utstyr frem til det evt. skjer en forandring?
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3140 : 07. februar 2012, 01:38 »
Hvorfor løfter du ikke med utstyr, frem til det blir utstyrfri løfting? Om du ønsker noe gode plasseringer og slikt, er det kanskje nødvendig med utstyr frem til det evt. skjer en forandring?

Den forandringen skjer vel nettopp ved at flere og flere gjør som Even gjør og løfter utstyrsfritt. Det er ikke noe som skjer av seg selv. Flere må få interesse for raw løfting.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3141 : 07. februar 2012, 01:42 »
Den forandringen skjer vel nettopp ved at flere og flere gjør som Even gjør og løfter utstyrsfritt. Det er ikke noe som skjer av seg selv. Flere må få interesse for raw løfting.

Ja, det er greit nok. Men, om Even ønsker gode plasseringer, må han jo løfte med utstyr selv. Det kan jo ta lang tid før den eventuelle forandringen skjer. Jeg er jo interessert i RAW selv, men jeg kommer ikke dit jeg vil uten utstyr slik det er idag.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

shaunv

  • Gjest
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3142 : 07. februar 2012, 01:44 »
Honnør for bra utstyrsfri løfting. ;-)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3143 : 07. februar 2012, 01:44 »
Ja, det er greit nok. Men, om Even ønsker gode plasseringer, må han jo løfte med utstyr selv. Det kan jo ta lang tid før den eventuelle forandringen skjer. Jeg er jo interessert i RAW selv, men jeg kommer ikke dit jeg vil uten utstyr slik det er idag.

Du trenger vel STRENGT(H).(see what I did there?) tatt ikke løfte med utstyr du heller. Hva får du ut av det.. enda?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3144 : 07. februar 2012, 01:47 »
Du trenger vel STRENGT(H).(see what I did there?) tatt ikke løfte med utstyr du heller. Hva får du ut av det.. enda?

Jeg får jo øvelse, og jeg får noe ut av det i både knebøy og benkpress. Jeg får også bedre RAW løft av det, derfor velger jeg å prøve det. Når det kommer utstyrfri løfting, så går jeg over til det uten tvil.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3145 : 07. februar 2012, 01:49 »
Jeg får jo øvelse, og jeg får endel ut av det i både knebøy og benkpress. Jeg får også bedre RAW løft av det, derfor velger jeg å prøve det. Når det kommer utstyrfri løfting, så går jeg over til det uten tvil.

Deg om det.
Even vil vel heller ha gode raw løft og da løfter man raw ;P

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3146 : 07. februar 2012, 01:50 »
Deg om det.
Even vil vel heller ha gode raw løft og da løfter man raw ;P

Ja. Mitt spørsmål til han var "hvorfor venter du ikke til forandringen skjer"? Er det fordi du ikke har lyst til å hevde deg enda? eller noe annet? Det var det jeg lurte på, ikke noe mer Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3147 : 07. februar 2012, 01:51 »
Ja. Mitt spørsmål til han var "hvorfor venter du ikke til forandringen skjer"? Er det fordi du ikke har lyst til å hevde deg enda? eller noe annet? Det var det jeg lurte på, ikke noe mer Smiley


HEI!! Nå roer vi oss ned her, ok?! Move along.. move along..



Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3148 : 07. februar 2012, 01:56 »
Meget sterk prestasjon. Sterk å gjennomføre slik med laber helse.

Også har vi samme belte ser jeg Smiley

Takk skal du ha Smiley

Ja veldig sexy belte, mitt er naturligvis i størrelse "M" og ikke på ytterste hakket  Grin woot

Takk for svar Smiley Lykke til framover, elsker attituden din Kiss

Takker!

Moro at du løfter utstyrsfritt, og ikke minst moro å følge med på hvor flink du er !

Har ett lite spørsmål jeg, ser du på forrige side skriver at du syntes man bør holde seg unna mix grep i markløft... jeg skjønner vel tankegangen din men er det så ille å bruke mixed grep sålenge man feks passer på å bytte hvem hand man har under og over ? Jeg vuderer litt om jeg skal bytte litt på grepet enn sted, kjører nesten alltid samme hand under og over...

Takk for at du sier det og følger med!

Jeg tror uansett ikke det er optimalt, men her får man gjøre litt som man selv vil. Jeg tror kanskje at på sikt så må jeg gå over til å spesialisere mer på over/under-grepet - men det vil ikke være så farlig når jeg har nådd et høyt nivå ettersom forandringene ikke skjer så fort og er betydlig mindre.

Hvorfor løfter du ikke med utstyr, frem til det blir utstyrfri løfting? Om du ønsker noe gode plasseringer og slikt, er det kanskje nødvendig med utstyr frem til det evt. skjer en forandring?

Det krever trening å bli god med utstyret, og det går utover den andre treningen - spesielt den første tiden. Jeg gidder ikke ta på meg utstyr for en tredjeplass på jr-NM heller.

Uansett så vil jeg med å stille RAW på større stevner vise interesse for utstyrsfri løfting og forhåpentligvis bidra til at slike konkurranser blir en realitet snart.

Honnør for bra utstyrsfri løfting. ;-)

Takk skal du ha!

Ja, det er greit nok. Men, om Even ønsker gode plasseringer, må han jo løfte med utstyr selv. Det kan jo ta lang tid før den eventuelle forandringen skjer. Jeg er jo interessert i RAW selv, men jeg kommer ikke dit jeg vil uten utstyr slik det er idag.

Det tar lang tid å bli sterk uansett. Jeg har jo milevis å gå før jeg er på høyt nok nivå.

Hvor er det du vil med utstyrsløftingen?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3149 : 07. februar 2012, 01:56 »

HEI!! Nå roer vi oss ned her, ok?! Move along.. move along..

Ok da... Butterfly kick!!!11
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!