Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348017 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #2130 : 24. mars 2009, 11:25 »
Kan du gi noen gode svar, uansett øyeblikk, Hanzi?
Sa brura

Utlogget chandie

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

Sv: allmektig Gud
« #2131 : 24. mars 2009, 11:26 »
Er bare en gud. FEDOR
Høyde:185cm
Vekt: 87
Benk:125
Knebøy:110
Markløft:160
Logg for tivoli kroppen:http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81930.0

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #2132 : 24. mars 2009, 11:28 »
Ja onan hadde jo fri vilje, han fikk jo velge hvor han ville "komme", dessverre valgte han feil og måtte dø. Er det sånn fri vilje funker?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2133 : 24. mars 2009, 11:40 »
Ja onan hadde jo fri vilje, han fikk jo velge hvor han ville "komme", dessverre valgte han feil og måtte dø. Er det sånn fri vilje funker?

Nei, men han hadde bare sex med henne uten å gjøre noe "bra". Han horet med henne for å si det på en sånn måte. han ville bare ha sex med henne uten å ha barn(som du egentlig skal ha når du har sex, jaffal før i tiden for å si det sånn)  Dette er ikke bra, kvinnen ønsket jo barn(etterkommere) mens onan bare ønsket sex. som var galt

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2134 : 24. mars 2009, 12:03 »
for å si det sånn, så vet ikke mennesker alt, og kommer aldri til å hvite alt på denne jord vist man ikke får den kunnskapen ifra Gud. Hadde man vist alt, eller det skulle vært meningen hadde det ikke vært noen Gud. Gud skapte oss i sitt bilde, men ikke like smarte eller allvitende som Gud. Lurer på hvordan det ville blitt vist alle mennesker kunne gjøre det samme som Gud, alle skulle hatt sin egen vilje, det hadde gått rett i dass. Heldigvis er Gud rettferdig og god og man kan av og til tvile på om det er en Gud, og om han er god og rettferdig. Uansett så vet vi heller ikke hva som må til for å være allmektig, heller vet vi ikke hvorfor Gud gjorde det og steppet inn akkuratt der og da, av og til vet vi, av og til vet vi ikke. Hjerne våre har ikke stor nok kapasitet til å forklare hva allmektig er, eller alt det Gud gjør, hvorfor han gjør det? Man er bare et menneske som Gud har skapt, Gud så på menneskene han skapte og angret, men noah å familien fant nåde hos Gud, dermed bestemte Gud å sende Jesus til å dø for oss å alt det der så vi kunne få bo hos Gud uansett hva vi hadde gjort, bare vi omvendte oss til ham og søkte ham av hele vårt hjerte. Gud skapte oss i sitt bilde(vil si vi er lik ham, uten allmektigheten og han er uten synd, men ellers er vi lik. Når noah og familien kunne finne nåde hos Gud, betyr det at alle mennesker kan vist de tror å kaller på ham.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: allmektig Gud
« #2135 : 24. mars 2009, 12:07 »
?? vist du banker opp OJ, så banker du dama hans, om du da kommer til himmelen?

I klartekst.

Hvis jeg tar livet av OJ, da mannen har drept en annen (øye for øye), og så har samleie med hans forhenværende hustru, så gjør jeg i følge bibelen ingenting galt?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #2136 : 24. mars 2009, 12:10 »
for å si det sånn, så vet ikke mennesker alt, og kommer aldri til å hvite alt på denne jord vist man ikke får den kunnskapen ifra Gud. Hadde man vist alt, eller det skulle vært meningen hadde det ikke vært noen Gud. Gud skapte oss i sitt bilde, men ikke like smarte eller allvitende som Gud. Lurer på hvordan det ville blitt vist alle mennesker kunne gjøre det samme som Gud, alle skulle hatt sin egen vilje, det hadde gått rett i dass. Heldigvis er Gud rettferdig og god og man kan av og til tvile på om det er en Gud, og om han er god og rettferdig. Uansett så vet vi heller ikke hva som må til for å være allmektig, heller vet vi ikke hvorfor Gud gjorde det og steppet inn akkuratt der og da, av og til vet vi, av og til vet vi ikke. Hjerne våre har ikke stor nok kapasitet til å forklare hva allmektig er, eller alt det Gud gjør, hvorfor han gjør det? Man er bare et menneske som Gud har skapt, Gud så på menneskene han skapte og angret, men noah å familien fant nåde hos Gud, dermed bestemte Gud å sende Jesus til å dø for oss å alt det der så vi kunne få bo hos Gud uansett hva vi hadde gjort, bare vi omvendte oss til ham og søkte ham av hele vårt hjerte. Gud skapte oss i sitt bilde(vil si vi er lik ham, uten allmektigheten og han er uten synd, men ellers er vi lik. Når noah og familien kunne finne nåde hos Gud, betyr det at alle mennesker kan vist de tror å kaller på ham.
Waow, er dette deg som snur på alt det du og de andre kristne har skrive tidligere i tråden?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=551579
Fem prosent av alle norske gutter og menn har blitt misbrukt en eller flere ganger. Det sier prest som har forsket på overgrep i kristne miljøer.


Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2137 : 24. mars 2009, 12:18 »
Waow, er dette deg som snur på alt det du og de andre kristne har skrive tidligere i tråden?

Jeg sa at vist man hadde hatt fri vilje å gjort alt det man ville selv å hadde man kunnet gjort alt det Gud kan gjøre hadde alt gått i dass, Derfor er det bra bare Gud er allmektig og god og rettferdig.
Tvil kan også forekomme hos mange, hos meg kan jeg føle at det er en liten tvil av og til, men den forsvinner som regel fordi jeg får svar på det meste jeg lurer på faktiskt:)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #2138 : 24. mars 2009, 15:20 »
Du finner tilfeldige sammenhenger som tilfeldigvis kan tolkes i en retning du finner "meningsfull" eller riktig. Det blir mildt sagt rart.

Du må gjerne utdype hva du synes var rart. Jeg synes bare Bibelens lære i stor grad underbygger det som vi ofte anser som naturlig. Det svekker ikke dens troverdighet for min del, men styrker den.

http://home.powertech.no/haraldfa/mot-xx.html

Jeg syntes det er fantastisk at troende, som UAC sier, finner enhver slutning som kan trekkes dithen de selv vil, for så å påpeke åpenbare "sannheter" i bibelen. Det at de ikke ser dette selv engang, tyder jo sterkt på et ensporet, ukritisk, uærlig livssyn, hvor det viktigste i livet er å klamre seg til den lille redningsflåten de har liggende i usikkerhetens hav - et hav hvor vi andre svømmer og koser oss.

Å være uvitende om sin egen uvitenhet er den uvitendes sykdom.
Amos Bronson Alcott

Religiøse tror de vet. Vi andre vet vi ikke vet.
Det er ingen kristen som kan si at han vet noe, i den forstand vi normalt tolker begrepet "vite". Kristendommen handler kun om tro, og det er noe Bibelen gjentar gang på gang. Folk snakker likevel om en "personlig visshet", men dette er forståelig nok ikke noe som kan kalles viten, snarere en overbevisning.
Selv om man ikke kan bevise kristendommens innhold, synes jeg likevel ikke det er galt å trekke fram elementer som sannsynliggjør budskapet. Når det gjelder menneskers ve og vel, synes jeg Bibelen kommer med formaninger som passer oss godt både fysisk og mantalt. Det var det jeg ville ha fram.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #2139 : 24. mars 2009, 15:41 »
mange mennesker som sier fornuftige ting både fysisk og mentalt.

man tror ikke dem er overnaturlige av den grunn Wink

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #2140 : 24. mars 2009, 19:13 »
http://www.youtube.com/watch?v=XT-mrvrPJIs#noexternalembed&NR=1
Syntes den her var litt interesang. Fra 2:05.
Med over 10 000 forskjellige guder som folk tror på i verden, så er sjangsen 0.01% for at akkuratt
Guden i kristendommen er den rette...

Noen som har meldt seg ut av statskirken her? er det stress?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #2141 : 24. mars 2009, 20:46 »
http://www.youtube.com/watch?v=XT-mrvrPJIs#noexternalembed&NR=1
Syntes den her var litt interesang. Fra 2:05.
Med over 10 000 forskjellige guder som folk tror på i verden, så er sjangsen 0.01% for at akkuratt
Guden i kristendommen er den rette...

Noen som har meldt seg ut av statskirken her? er det stress?


det er 2 religioner i verden som har samme Gud(kristendommen og jødedommen)
er ikke i tvil om det finnes mer enn 10tusener av guder som er oppdiktet og rettet etter menneskelige begjær som hevntørst, hor, tyveri, slaveri osv.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: allmektig Gud
« #2142 : 24. mars 2009, 20:55 »
fy faen du er brød i hodet ass hanzyman, hahahahahahhaha ;p leste litt her nå, og vet ikke helt hva jeg skal si.. Jævla knød, hvordan kan du vite hva som er oppdiktet eller ikke. Noen folk som deg er bare så dumme at man burde denge dere daglig som oppvarming til før frokost for å få slått litt fornuft inn i dere.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: allmektig Gud
« #2143 : 24. mars 2009, 20:57 »
fy faen du er brød i hodet ass hanzyman, hahahahahahhaha ;p leste litt her nå, og vet ikke helt hva jeg skal si.. Jævla knød, hvordan kan du vite hva som er oppdiktet eller ikke. Noen folk som deg er bare så dumme at man burde denge dere daglig som oppvarming til før frokost for å få slått litt fornuft inn i dere.

Du derimot hørres ut som en av de smarte Smiley

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: allmektig Gud
« #2144 : 24. mars 2009, 20:58 »
Kan nok glatt si jeg har en del mere logisk sans enn hanzyman ja. Er jo ikke noe vits for meg å komme med argumentasjon mot en som er hjernevaska til de grader uansett..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!