Skrevet av Emne: Hvem er sterkest ?  (Lest 11995 ganger)

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
Sv: Hvem er sterkest ?
« #15 : 29. desember 2006, 17:53 »
Jeg syns det er tøft å klare å trene rent, og bli slått gang på gang av dopede, men fremdeles ikke dope seg selv. Føler at når man doper seg har en gitt etter mot presset litt.. Smiley I mine øyne er det tøffere å dra 250 kg i mark rent en 300 i mark dopet.

Helt enig.
Jeg tar det ett hakk vidre å sier at i MINE øyne er en dopa utøver like imponerende som en narkoman som står å tigger penger på ett gatehjørne.

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hvem er sterkest ?
« #16 : 29. desember 2006, 17:55 »
Helt enig.
Jeg tar det ett hakk vidre å sier at i MINE øyne er en dopa utøver like imponerende som en narkoman som står å tigger penger på ett gatehjørne.

I så tilfelle må vi definere hva som er doping. Når hemoridesalver står på lista, så blir påstanden din drøyt generell. Pr. def. er den lista i dag definert av WADA vil jeg tro, men vi kan jo alle være mer eller mindre uenige i hva som står på den.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
Sv: Hvem er sterkest ?
« #17 : 29. desember 2006, 17:59 »
I så tilfelle må vi definere hva som er doping. Når hemoridesalver står på lista, så blir påstanden din drøyt generell. Pr. def. er den lista i dag definert av WADA vil jeg tro, men vi kan jo alle være mer eller mindre uenige i hva som står på den.
Hehe tja hva gjør den salven med deg bortsett fra det som er innlysende da? Er sikkert mye rart på den lista som ikke akkurat gjør deg til en bedre utøver.

Men hvorfor stappe det i seg da? Greit nok hvis tilstanden din krever bruk av legemidler. Da er det neppe noe problem uansett.

Det er her etikk og moral kommer inn i bildet. Hvilke signaleffekter ønsker vi å gi?

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hvem er sterkest ?
« #18 : 29. desember 2006, 18:03 »
Nettopp. Men du er, pr. definisjon, like fullt dopet slik du beskriver det.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
Sv: Hvem er sterkest ?
« #19 : 29. desember 2006, 18:06 »
Nettopp. Men du er, pr. definisjon, like fullt dopet slik du beskriver det.
Ja men hvorfor bruke det da?

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hvem er sterkest ?
« #20 : 29. desember 2006, 18:08 »
Fordi de var såre i ræve vil jeg tro.

Liste inneholder en mengde slike ting man garantert ikke får en dritt ut av prestasjonsmessig, men likefullt er man dopet.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
Sv: Hvem er sterkest ?
« #21 : 29. desember 2006, 18:11 »
Fordi de var såre i ræve vil jeg tro.

Liste inneholder en mengde slike ting man garantert ikke får en dritt ut av prestasjonsmessig, men likefullt er man dopet.
Ja men som jeg sa krever den medisinske situasjonen din bruk av legemidler som er på lista er det neppe så mye problemer. Har selv en gang i tiden hatt astma og samtidig dokumentasjon fra leger at jeg da trengte Ventoline. Det var aldri noe problem selv om jeg drev med idrett.

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hvem er sterkest ?
« #22 : 29. desember 2006, 18:35 »
2. (Hypotese)Jeg arrangerer en konkurranse som heter "Treningsforums  Sterkeste", med øvelser over et vidt spekter... Mye mer enn bøy, benk og mark...  Den eneste som kan kalle seg TF-sterkeste er a) DEN SOM VINNER!! For å kunne vinne må man stille opp! Ingen som ikke konkurrerer kan påberope seg tittelen. Samme prinsipp som tittelkamper i boksing. Smiley
Ingen kan kalle seg TF-sterkeste. Ingen kan kalle seg norges sterkeste. Og ingen kan kalle seg verdens sterkeste. Det er iallefall min mening. Man kan kalle seg "vinner av TF-sterkeste". Kalle seg "vinner av Norges Sterkeste Mann". Kalle seg "vinner av Verdens Sterkeste Mann". Kalle seg "vinner av VM i Styrkeløft". Kalle seg "vinner av fotball-EM", "vinner av fotball-VM". Kalle seg vinner av hva som helst. En kan bare ikke kalle seg best under nesten alle omstendigheter. Nettopp pga. alt er relativt. At det er sannsynlig, og i noen tilfeller svært sannsynlig, at utøveren som vinner en konkurranse i en sport eller idrett er den beste i denne sporten eller idretten er greit nok - men det er sjelden lurt å være bastant på kåring av hvem som er best. Først så er kriteriet viktig. F.eks. så måles "verdens sterkeste mann" på forskjellige måter hver gang. Selv med en ukes mellomrom mellom to slike konkurranser så er det stor sannsynlighet for at det kan bli to forskjellige vinnere. Styrken har ikke forandret seg på utøverene men den som kan kalle seg verdens sterkeste mann har endret seg på en uke. Det er såklart show og artig å kunne kalle seg sterkest - men det endrer ikke på det faktum at det er ikke riktig uansett hvordan man vrir og vender på det.

Sitat
4. Hvis doping går ut over noen, så er det i tilfelle rene idrettsfolk eller rene atleter som blir slått av de som doper. IKKE Ola Dunk som sitter med sin jantelov i sofaen, og med The Book of Envy på bordet og ser på Touren på tv2...
Jeg mener doping i idretten lurer tv-seere og at det på en måte går ut over disse også. De blir lurt. Hadde de fått vite sannheten hadde de kanskje sett på likevel - men med andre øyne. Dette gjelder uansett hvilken sport det er snakk om og uansett at det er dop i alle sporter eller idretter. Jeg bryr meg personlig mest om styrkeidrett - men hvis jeg f.eks. ser OL og ser langrenn så lar jeg meg fascinere av utøverne og jeg beundrer vinneren. Hvis vinneren viser seg å være dopet føler jeg meg lurt og jeg liker ikke det.

I styrkeløft så har f.eks. rene styrkeløftere som ikke deltok i VM der russeren som vant med 70 kg ovenfor nestemann grunn til å føle at det gikk utover dem også. Selv om ikke russeren slo dem og direkte ødela for deres egne medaljemuligheter - men russeren viste ett nivå som gjør at nivået til den rene styrkeløfteren blekner i forhold hvis noen uten peiling prøver å sammenligne resultater/prestasjonsnivå.

Publisiteten/mediadekningen/oppmerksomheten dopere utøver får, fordi de vinner med dopet sitt, tar glansen fra mange også. Trenger ikke å være medkonkurrentene - men kan være utøvere fra andre sporter også.

I ytterste konsekvens mener jeg at dopere, både i og utenfor idretten, ødelegger mye mer for omverdenen enn de selv er klar over. De kan være verdens beste mennesker - men konsekvensene av deres handlinger kan gå utover mange flere. Det er kanskje en vag problemstilling - men det er en realitet.
 
Sitat
PERSONLIG så syns jeg norges sterkeste mann med følgende lineup ville vært hysterisk morsom, men ikke særlig mer fortjent tittelkamp:
Mr. Styrkeløft
Undertegnede
Aktiviteten
Einar Gilberg
Listefyll
Lars Bedin
UpAndComming
Jeg syntes denne listen var morsom Smiley

Når det gjelder det Mr. Styrkeløft vil diskutere så er jeg enig med han. Jeg lar meg ikke imponere av noe som blir gjort med doping. Hvis en utøver kan bli så utrolig imponerende ved bruk av doping så skulle han heller ha bevist for meg og verden forøvrig at han hadde vært i stand til å imponere uten dopingen. De fleste mener at de beste dopede utøverne hadde villet vært i stand til dette - men da skulle de ha bevist dette før de begynte å proppe i seg medisiner. Jeg synes det er artig å se på store løft, store folk, masse muskler og slikt - men jeg lar meg ikke imponere hvis det er snakk om doprelaterte prestasjoner. Når det er dop med i bildet finnes det ingen grenser i mitt hode. 400 kg i benkpress uten skjorte? Javel. På imponerendeskalaen er det fortsatt på hakk 0 hvis dop har blitt benyttet.

Egentlig mener jeg at man bør ikke la seg imponere av resultater i det hele tatt. Det viktigste er veien til resultatene. Det er selvsagt en naturlig del av mennesket å la seg imponere mer av Paul Anderson løfte 400 kg uten utstyr i knebøy 10 ganger om dagen 7 dager i uken enn det er å se Egil Johnsen løfte 187,5 kg i bøy uten utstyr på stevne. Det betyr likefullt ikke at prestasjonen til Paul Anderson er noe større. Han gjør mer og han løfter mere ja. Sannsynligvis har han jobbet mer for sine 400 kg enn Egil Johnsen har jobbet for sine 187,5 kg også - men det er ikke sikkert. Jeg vil derfor være mer imponert over at Egil når 200 kg i knebøy enn at Paul Anderson gjorde 300 kg i knebøy første gang han prøvde. Egil har jobbet og slitt for å oppnå sine 200 kg. Paul Anderson gjorde ingenting. Han var heldig å få en genetikk som gjorde han i stand til noe ingen andre var i stand til. Imponerende vekter men ikke nødvendigvis imponerende prestasjon.

Andreas Tiller løfter mindre enn mange på KK-67 i knebøy - men få er i tvil om at hans siste rep på 225 kg som ligger på youtube er noe av det mest imponerende som er blitt gjort.  
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Hvem er sterkest ?
« #23 : 29. desember 2006, 19:31 »
Som flere sier er den som har løftet mest, dopet eller ikke, den sterkeste, men jeg kan allikevel ikke annerkjenne en slik prestasjon. Som andre her har nevnt kan man ikke sammenlikne seg med hva dopede personer utretter, rett og slett fordi man ikke kan hevde seg mot slike. Man kan la seg imponere over hva Mariusz m.flere klarer å dra, kaste og løfte, men man må også innse at de ikke har blitt sånn naturlig. Selvfølgelig har de en genetikk og en treninsvilje som overgår de aller, aller fleste av oss, men de hadde likevel ikke vært der de er idag uten det lille ekstra.

Altså, den sterkeste er den som løfter mest, dopet eller ei, men for at man skal kunne sammenlikne to prestasjoner må de, som Mr. Styrkeløft sier, ha blitt utført etter de samme retningslinjene. Og for å klargjøre det en gang til; jeg synes ikke at dopede utøvere bør sammenliknes med rene, men de er likevel sterkere hvis de løfter mer. MEN jeg hverken annerkjenner eller sammenlikner mine egne prestasjoner med personer jeg vet har brukt aas.

Beklager for øvrig mange gjentakelser, men jeg syns det er viktig å presisere min mening slik at dette innlegget ikke skal bli misforstått. Det er tross alt viktig å ta et standpunkt, gjøre dette klart og det bør være mot doping og andre prestasjonsfremmende midler.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hvem er sterkest ?
« #24 : 29. desember 2006, 23:58 »
Kan ikke Mr. Styrkeløft lage en vote da?

"Hva ville du vært? På samme nivå.." <- like anerkjent, meritt liste etc.

Styrkeløfter?
Strongman?
Vektløfter?
Kroppsbygger?

etc.


Jeg er av den oppfatning at jeg ville vært meg selv som en middelmådig styrkeløfter.
Jeg klarer neppe å nå noen form for heder å ære innen styrkesporten,men jeg har en kropp som er funksjonabel i det daglige.

Jeg har god kondisjon,smidighet og årvåkenhet som kommer godt med når jeg leker med barna.
Jeg har grei styrke slik at daglige gjøremål som krever en viss styrke ikke bidrar til noen nevneverdige problemer.

Dette er noen ting som kreves av en familiemann.
For meg er dette den "optimale" styrke..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Hvem er sterkest ?
« #25 : 03. januar 2007, 14:14 »
Vel.

Som de fleste har sagt; Den som løfter mest er sterkest, Slik er det jo bare:) Men jeg tror faktum er at "dop"idretter imponerer folk fordi de skjønner "umenneskeligheten" i det som gjøres (ala WSM)

Ola Normann som sitter å ser styrkelft, strongman eller bygging eller til slutt vektløfting vil tenke steroider uansett tror jeg, om de er testet eller ikke. Hvorfor? Fordi det er "umulig" å løfte 200kg, eller se sånn ut, eller tippe en bil osv.

Publikum vet at mye av det de ser ikke er "naturlig", men publikum vil se noe ekstraordinært, fasinerende, og regelrett underholdene.

En publukummer bryr seg neppe om helseproblemene til en dopet altet, så lenge han ser showet den dagen på tv.

Jeg selv respekterer alle grenene jevnt. Styrkeløftnorge for rene og gode sterke resultater, byggerene for sin enorme vilje på diett, treningsopplegg og strongman karene for sin trening, diett, og smertepining av seg selv.

Dpoing skaper ikke topputdøvere. Psyken og genetikken er avgjørende, dopet eller ei.

Om DU (som leser) tar dop betyr det IKKE at du blir ronnie coleman, eller mariusz p.. Dopingpreparater er hjelpemiddler innen enkelte idretter, ikke magisk medisin som forvanlder deg på et PANG.

Anyways; Sporer snart av, så slutter her:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Hvem er sterkest ?
« #26 : 04. januar 2007, 22:24 »
Må bare få rette deg litt her.... Det er ikke noe hjelpemiddel innen idrett, det er fusk.

Utenfor idrett kan man kalle det hva man vil for min del.  Wink

Veldig enig:) Tenkte bare på akkurat den missoppfatningen blant mange "unge, urutinerte" trenende ungdommer at  det BARE er dopet som skaper resultatene til disse monstrene. En blir jo ikke Mariusz P om du kjører litt dop.. Mye gener og kosthold, samt utrolig treningsvilje.

I mine Øyne er Mange i disse idrettene uansett store helter:)

Må dog bøye meg i støvet for å se de utrolig vektene våre beste styrkeløftere løfter rent. UTROLIG bra:) Og våre strongman atleter er jo umenneskelige, dopet eller ei (det vet bare dem). Byggerene våre også..

Vil totalt sett si at Norge har en utrolig garde av atleter innen disse "karftsportene" i forhold til hvor lite land vi egentlig leter etter.

Må spørre off topic forresten; Noen hevdet at Rezah Zade fra Iran ble tatt i dop. Stemmer dette? Har ikke hørt om det så..

Mvh L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hvem er sterkest ?
« #27 : 04. januar 2007, 22:26 »
Må spørre off topic forresten; Noen hevdet at Rezah Zade fra Iran ble tatt i dop. Stemmer dette? Har ikke hørt om det så..

Jeg mener at "90%" av den iranske vektløfterklanen ble tatt bortsett fra Resah og en til. Om han har blitt tatt i senere tid vet jeg ikke.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hvem er sterkest ?
« #28 : 04. januar 2007, 23:12 »
Jeg mener at "90%" av den iranske vektløfterklanen ble tatt bortsett fra Resah og en til. Om han har blitt tatt i senere tid vet jeg ikke.
Synes ikke resultatene står i stil til det han har gjort før,men vil ikke så tvil om folk,så jeg velger å tro dette er "litt" slappere trening for å så trå til hardere mot neste OL.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hvem er sterkest ?
« #29 : 06. januar 2007, 20:07 »
grunnen til at enkelte utøvere i enkelte land ikke har blitt tatt, er nok idrettspolitisk... Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!