Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348742 ganger)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #930 : 21. januar 2009, 20:14 »
I min mening, den mest arrogante setningen noen gang skrevet på TF.no. Gratulerer.

hahah.....

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #931 : 21. januar 2009, 20:32 »
Hanzymann er desverre ikke bare arogant han er også en litt mindre innteligent ung mann som desverre har latt seg fullstendig hjernevaske....
Som jeg har sagt tidligere så er det egentlig synd på dem , jeg synes det er direkte ille at noen lever med et så snevert livssyn....
Som John Lennon så vakkert synger "Imagine there`s no heaven, it`s easy if you try , no hell belov us, above us only SKY.........

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #932 : 21. januar 2009, 20:56 »
Du kan jo skjekke hvem å hvor jeg har fått honnør av da...i dette emne har jeg bare fått 4 eller 5 honnører....men jeg trekker meg ut jeg,,er jo ikke fiendtlig, sier bare hvordan det er å jeg sier det rett ut så det høres fiendtligt ut. Jeg sier jo at dere får gjøre som dere vil, men jeg har sagt va som er den gode veien(ikke frekt i det hele tatt, bare rett) Jeg svarer ikke mer på noen komentarer for dere vil ikke høre. Ønsker alle lykke til videre i livet, stå på med treninga, Gud velsigne alle sammen å nåde være med dere.
Du har med andre ord null respekt for folk som velger en annen vei enn kristendommen? Lærer ikke bibelen og kristendommen om å ha respekt for andre mennesker, og deres overbevisning. Eller er dette bare en etisk sak som alle i det norske samfunn (stort sett) følger?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #933 : 21. januar 2009, 21:10 »
Du har med andre ord null respekt for folk som velger en annen vei enn kristendommen? Lærer ikke bibelen og kristendommen om å ha respekt for andre mennesker, og deres overbevisning. Eller er dette bare en etisk sak som alle i det norske samfunn (stort sett) følger?

Er respekt,,jeg sier bare at det er feil,,,,hva skal dere si når Jesus kommer igjenn da?  du vet heller ikke hvor lenge du har igjenn å leve.  en fyr som krasjet på motosykkel gikk fra å kjøre sykkel i 200kmt å rett inn i evigheten. Han gikk fra å leve på jorda, å det tok 1 sek så var han borte å inn i evighet.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: allmektig Gud
« #934 : 21. januar 2009, 21:11 »
En digresjon, men hvem i all verden har prestert å gi hansimann 10 honnører? Kan de vennligst stå frem? Eventuelt er det Hansi sjøl som har en annen bruker han gir seg selv honnører med. Hmm..det var lurt!


Stort sett min venn jokkemannen ser jeg Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #935 : 21. januar 2009, 21:18 »
Er respekt,,jeg sier bare at det er feil,,,,hva skal dere si når Jesus kommer igjenn da?  du vet heller ikke hvor lenge du har igjenn å leve.  en fyr som krasjet på motosykkel gikk fra å kjøre sykkel i 200kmt å rett inn i evigheten. Han gikk fra å leve på jorda, å det tok 1 sek så var han borte å inn i evighet.
Er det et poeng her? Jeg mener at du tar helt feil, og prøver å argumentere mot dette. Men for fanatiske religiøst overbeviste personer trenger vell ikke å argumentere for sine synspunkter? Trodde man i kristendommen lærte om ydmykhet i alle fall, og å utelukke alle andres rettninger er i alle fall ikke ydmykhet. Å si at alle andre tar feil er vell det motsatte av ydmykhet. Kristendommen, og religion generelt har en tendens til å lede til grusomme ting. F.eks er det vell liten tvil om at jødeutryddelsene i 2. verdenskrig (noe du kanskje støtter?) var sterkt inspirert av kristendommen. Religion i hendene på feil folk er fasiten til kaos. Se f.eks på Jihad, hellig krig. Det er skremmende hvilke virkemidler enkelte fanatikere tar i bruk, og ja utifra din måte å "debattere" på så vil jeg si at du er en fanatiker. Pass deg, for i Norges land gjelder norske lover, ikke guds, selvom du sikkert vil si at det er verdt å sitte i fengsel resten av livet for å ha drept en gudsbespotter. Det er nettopp dette som er så skremmende.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #936 : 21. januar 2009, 21:38 »
Er det et poeng her? Jeg mener at du tar helt feil, og prøver å argumentere mot dette. Men for fanatiske religiøst overbeviste personer trenger vell ikke å argumentere for sine synspunkter? Trodde man i kristendommen lærte om ydmykhet i alle fall, og å utelukke alle andres rettninger er i alle fall ikke ydmykhet. Å si at alle andre tar feil er vell det motsatte av ydmykhet. Kristendommen, og religion generelt har en tendens til å lede til grusomme ting. F.eks er det vell liten tvil om at jødeutryddelsene i 2. verdenskrig (noe du kanskje støtter?) var sterkt inspirert av kristendommen. Religion i hendene på feil folk er fasiten til kaos. Se f.eks på Jihad, hellig krig. Det er skremmende hvilke virkemidler enkelte fanatikere tar i bruk, og ja utifra din måte å "debattere" på så vil jeg si at du er en fanatiker. Pass deg, for i Norges land gjelder norske lover, ikke guds, selvom du sikkert vil si at det er verdt å sitte i fengsel resten av livet for å ha drept en gudsbespotter. Det er nettopp dette som er så skremmende.

Det er ikke alles feil at folk som hitler osv misbruker noe av religion, det har ikke jeg noe å gjøre med. Å at det har ikke noe med ydmykhet å gjøre, å si at noen tar feil på noe en vet er rett er ikke noe med ydmyghet å gjøre, det er med sannhet å gjøre. Jeg sier at Jesus å Gud er sant. Vi kristelige er mennesker vi også, vist noen kristelige hadde gjort noe galt reagerer de voldsomt på dem, men gjør en normal fyr noe galt reageren  en nesten ikke? vi er alle mennesker, men noen er frelst, andre ikke. Noen misbruker religion å mistolker den, andre ikke.
jeg sier ikke at NOEN som helst av dere må bli kristelig, dere velger selv hva enn dere måtte gjøre. Dere har så mye tro som dere har. Men jeg har forkynt over dette emne å sagt hvem som er veien og sannheten å livet. Så valget er deres. Gud har gitt dere fri vilje til å velge hva enn dere måtte velge. Så diskusjonen er over for meg nå. snakkes:-)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #937 : 21. januar 2009, 21:40 »
Å kristelige er ikke under loven....følger du bibelen trenger du faktiskt ikke bry deg om loven. Loven er for de som bryter den.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #938 : 21. januar 2009, 21:50 »
Det er ikke alles feil at folk som hitler osv misbruker noe av religion, det har ikke jeg noe å gjøre med. Å at det har ikke noe med ydmykhet å gjøre, å si at noen tar feil på noe en vet er rett er ikke noe med ydmyghet å gjøre, det er med sannhet å gjøre. Jeg sier at Jesus å Gud er sant. Vi kristelige er mennesker vi også, vist noen kristelige hadde gjort noe galt reagerer de voldsomt på dem, men gjør en normal fyr noe galt reageren  en nesten ikke? vi er alle mennesker, men noen er frelst, andre ikke. Noen misbruker religion å mistolker den, andre ikke.
jeg sier ikke at NOEN som helst av dere må bli kristelig, dere velger selv hva enn dere måtte gjøre. Dere har så mye tro som dere har. Men jeg har forkynt over dette emne å sagt hvem som er veien og sannheten å livet. Så valget er deres. Gud har gitt dere fri vilje til å velge hva enn dere måtte velge. Så diskusjonen er over for meg nå. snakkes:-)
Hvis gud har gitt oss muligheten til å velge, så er det ikke særlig ydmykt å velge påstå at andres valg er feil. Og hvis det virkelig fins en gud, hvorfor lar han det eksistere andre religioner? Er det ikke blasfemi å tilbe en annen gud enn den riktige?

Hva mener du med at hvis en kristen gjør noe galt så blir det blåst mye mer opp? Følger deg ikke her, eksempel takk? Blir for eksempel mye mer omtalt hvis en mørkhudet person fra et islamistisk samfunn knuser et vindu på en mcdonalds i Oslo, enn om en kristen gutt fra oslos beste vestkant skulle gjøre det samme. Lenge siden jeg har sett overskriften: "Kristen gutt fra oslo knuser rute" men føler jeg til daglig ser overskrifter som "Mørkhudet mann tiltalt for...."
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #939 : 21. januar 2009, 21:55 »
Å kristelige er ikke under loven....følger du bibelen trenger du faktiskt ikke bry deg om loven. Loven er for de som bryter den.

Du, Zoolander, nå tror jeg det er på tide å finne senga
Sa brura

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #940 : 21. januar 2009, 22:10 »
Å kristelige er ikke under loven....følger du bibelen trenger du faktiskt ikke bry deg om loven. Loven er for de som bryter den.

Flott innstilling. Følger man bibelen får man lov å drepe bruden hvis hon ikke er jomfru, drepe de som viser forakt for en prest, drepe alle som tror på andre guder, drepe alle som sier noe blasfemisk, drepe prestdattere som prostituerer seg, drepe "praktiserende" mannlige homoseksuelle, tvinge voldtektsoffer å gifte seg med voldtektsmennen, tillate slaveri, og så videre, og så videre...



Her er forresten noen flere eksempel på den flotte bibliske kvinnesynen:


1 Timoteus 2:

 11En kvinne skal la sig lære i stillhet, med all lydighet;

 12men jeg tillater ikke en kvinne å være lærer eller å være mannens herre, hun skal være i stillhet.



3 Mosebok 27:3-7 (Det Norsk Bibelselskap 1930)

 3da skal du verdsette en mann som er mellem tyve og seksti år gammel, til femti sekel sølv efter helligdommens sekel.

 4Men er det en kvinne, da skal du verdsette henne til tretti sekel.

 5Er det en som er mellem fem år og tyve år gammel, da skal du verdsette en som er av mannkjønn, til tyve sekel, og en som er av kvinnekjønn, til ti sekel.

 6Er det en som er mellem en måned og fem år gammel, da skal du verdsette en gutt til fem sekel sølv og en pike til tre sekel sølv.

 7Er det en som er seksti år gammel eller derover, da skal du, dersom det er en mann, verdsette ham til femten sekel, og en kvinne til ti sekel.



Forskjellsbehandling..?


Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #941 : 21. januar 2009, 22:22 »
Å kristelige er ikke under loven....følger du bibelen trenger du faktiskt ikke bry deg om loven. Loven er for de som bryter den.

Tror du må roe deg litt ned nå hansemann. Du er litt ute på viddene nå ass. Sorry men.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #942 : 21. januar 2009, 22:25 »
Å kristelige er ikke under loven....følger du bibelen trenger du faktiskt ikke bry deg om loven. Loven er for de som bryter den.

Såååååå om jeg koverterer til kristendommen står jeg fritt til å steine alle syndefulle tullinger der ute som ikke følger guds ord?

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #943 : 21. januar 2009, 22:27 »
Kan jeg komme med et ydmykt spørsmål?
(Beklager min dårlige gramatikk, men skriver bestanig på trøndersk.. idiotisk egentlig, for min bokmål blir elendig... men nok om det, hehe..)

Er det ikke lett å bli hjernevaska av vitenskap??
Dere leser en artikkel og svelger den hel og tror blindt på det fordi noen bruker avangserte ord, og litt bilder og sier f.eks: "Ja, vi fant denne arten under en stein i egypt (bilde..) og den er karbondatert til 300 000 000 år gammel og er nok starten av alt dyreliv. (+ litt avangserte tall og kule ord.. så det høres ekte ut)"

Så tjener de masse penger på den artikkelen eller den rapporten og dere leser den og sier: "OI, det er da sannheten"..

Er det ikke lett å tro på feil grunnlag innen vitenskap? Det er jo mennesker om "lager" det og de er ikke feilfrie..

Med smil og positivitet; Joachim Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: allmektig Gud
« #944 : 21. januar 2009, 22:29 »
Kan jeg komme med et ydmykt spørsmål?
(Beklager min dårlige gramatikk, men skriver bestanig på trøndersk.. idiotisk egentlig, for min bokmål blir elendig... men nok om det, hehe..)

Er det ikke lett å bli hjernevaska av vitenskap??
Dere leser en artikkel og svelger den hel og tror blindt på det fordi noen bruker avangserte ord, og litt bilder og sier f.eks: "Ja, vi fant denne arten under en stein i egypt (bilde..) og den er karbondatert til 300 000 000 år gammel og er nok starten av alt dyreliv. (+ litt avangserte tall og kule ord.. så det høres ekte ut)"

Så tjener de masse penger på den artikkelen eller den rapporten og dere leser den og sier: "OI, det er da sannheten"..

Er det ikke lett å tro på feil grunnlag innen vitenskap? Det er jo mennesker om "lager" det og de er ikke feilfrie..

Med smil og positivitet; Joachim Smiley

Det er verre å bli hjernevasket av gamle skriblerier.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!