Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348741 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1170 : 04. februar 2009, 16:32 »
Det blir sølibat på deg nå da tenker jeg, om du ikke allerede er gift da.

Er forlova..så da blirre vel shotgunwedding da!
Sa brura

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: allmektig Gud
« #1171 : 04. februar 2009, 16:38 »
Dette var mennesker som fikk all mulige tegn fra Gud, farao fikk jo oppleve det meste, istedenfor at hæren til goliat  isralittene skulle sloss å få mange dødsfall, bestemte de at det bare var 2 stk som skulle sloss, en fra vært lag(alle visste goliat skulle vinne fordi han var enorm å ingen tørte å sloss mot ham, så david(den lille gutten/ungdomen) klarte å bekjempe ham fordi han var med Gud. Alle de menneskene som ble utryddet giddet ikke høre på Guds ord, Gud angret også på at han skapte menneskene(men han ville skape dem alikevel fordi han ville ha et vesen med fri vilje som lignet ham og hadde fri vilje(vi trengte ikke følge Gud, men gjøre alt vi ville, hva som helst, men når menneskene gikk over styr kunne ikke Gud se at 98%av alle menneskene på nohas tid kunne ødelegge seg selv sånn som det var, i tillegg til massevis av slaveri osv. Det er en del urettferdighet igjenn, samt kansje slaveri, men det som var problemet på nohas tid var at alle mennesker utenom nohas familie ville ikke følge Gud(de hadde blitt fortapt uansett) så det var ikke vits at en så stor del av mennesker levde liv i hor, tyveri osv når de ble fortapt uansett.. den dag i dag er 31% av verdensbefolkningen kristne og det er fremdeles noen som sikkert kommer til å gå fortapt uansett å det vet Gud, men han utsletter ikke mennesker uten grunn, vi skal ha fri vilje uansett, å Gud gidde alle menneskene på nohas tid til å bli med i båten(noha sa dette til folk, å folk sa det videre men de hånte ham bare. Gud visste dette, men han gidde dem tilbudet alikevel å bli med i båten, han advarte dem, men de ville ikke høre.
Ok? Gud tar seg bryet med å hjelpe en enslig kar i en slosskamp (David), han gidder faktisk å sende pester, oversvømmelser, drepe hele menneskeheten og sende små, ubetydelige mirakler, MEN å hjelpe jøder som blir gasset i hjel, uskyldige som blir drept av tsunamier og andre naturkatastrofer tar han seg tydeligvis ikke bryet med å gjøre. Hva med at han ignorer fattige barn som sulter ihjel, men tar på seg arbeidsoppgaven å sjekke en persons fromhet ved å true vedkommendes sønn på livet? Og Gud er en snill og menneskeelskende skaper?

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: allmektig Gud
« #1172 : 04. februar 2009, 16:41 »
Ok? Gud tar seg bryet med å hjelpe en enslig kar i en slosskamp (David), han gidder faktisk å sende pester, oversvømmelser, drepe hele menneskeheten og sende små, ubetydelige mirakler, MEN å hjelpe jøder som blir gasset i hjel, uskyldige som blir drept av tsunamier og andre naturkatastrofer tar han seg tydeligvis ikke bryet med å gjøre. Hva med at han ignorer fattige barn som sulter ihjel, men tar på seg arbeidsoppgaven å sjekke en persons fromhet ved å true vedkommendes sønn på livet? Og Gud er en snill og menneskeelskende skaper?

Nå tuller du fælt, det er jo satan sin feil, det. Dessuten har vi fri vilje og må kunne velge å bli fattige eller undertrykke andre så de blir fattige. Tenk litt da, du...  Tongue

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: allmektig Gud
« #1173 : 04. februar 2009, 16:44 »
dette er ikke bortforklaring siden jeg ikke kan vite hva det innebærer.....det samme med oss andre.Smiley
Åja. Siden du ikke er en ape vet du ikke hva en ape er. Siden du ikke er en vaskemaskin, vet du ikke hva det er. Siden du ikke er Gud, vet du ikke hva han er og dermed forsvinner vel grunnlaget for kristendommen?
Jeg vet hvertfall hva det er: Wink
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=allmektig&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1174 : 04. februar 2009, 18:27 »
ehm, dødsfall i mangevis, store ødeleggelser. empire state building(som var)

Ja?

Vel, det kan kanskje komme som et sjokk, men terroraksjonene er ikke et forsøk på å virkelig utrydde de som ikke er muslimer. De er selvsagt et politisk verktøy, ref. terrorisme. Folk går nemlig av skaftet når barn og uskyldige sprenges i lufta, og det er nettopp den effekten de ønsker. Derfor er det meget effektivt.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: allmektig Gud
« #1175 : 04. februar 2009, 22:21 »
Trist at så mye dritt er blitt gjort i "Guds navn" oppe igjenom tiden, men tror Gud gråter og er lei seg for dette..

Hvorfor er han lei seg for det menneskene har gjort?
Han har jo en plan for alt, så han visste det jo kom til å skje?
Konebanker og totalonanist

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1176 : 04. februar 2009, 22:42 »
Ja?

Vel, det kan kanskje komme som et sjokk, men terroraksjonene er ikke et forsøk på å virkelig utrydde de som ikke er muslimer. De er selvsagt et politisk verktøy, ref. terrorisme. Folk går nemlig av skaftet når barn og uskyldige sprenges i lufta, og det er nettopp den effekten de ønsker. Derfor er det meget effektivt.

Jeg vil faktisk gå så langt som å si at de som ikke tror på Islam har en stor ønske om å fjerne denne religionen. Hvis man åpner øyene sine så vet man at islam (med den veksten den har) er en trussel for vesten og sikulariserte samfunn(tror jeg det heter, samfunn der religion får mindre betydning hele tiden).

Store makter jobber intens med saken, og da tenker jeg hvorfor? Jo, det er fordi at i bunn og grunn så er islam et veldig godt sammensatt og gjennomtenkt religion at de andre religion ikke lever opp til, de andre er skremt at den blir spredt til flere og flere til sist kommer all løgnen deres frem.

Var egentlig ikke et svar på innlegget til MoFo bare kom på og hadde til å skrive det Tongue
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: allmektig Gud
« #1177 : 04. februar 2009, 22:52 »
Gud finnes, end of story.   AMEN!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1178 : 04. februar 2009, 22:53 »
Gud finnes, end of story.   AMEN!
Gud er en godt proffitert scam. (Passer seg ikke å skrive amen her så jeg nøyer meg med end of story)
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1179 : 04. februar 2009, 23:06 »

Islam oppfordrer til DRAP og KRIG mange plasser i koranen!
Bibelen forbyr krig, drap, og forkaster dømming av andre, osv..
Bibelen ELSKER den neste og Jesus sier at det du gjør mot andre mennesker gjør du også mot meg + han elsker kvinner og barn!
Så LES kilden din før du rakker ned mot noe!
Ikke døm en religion basert på GALE menneskers sine handlinger!
Døm en religion av å se på lederen! Jesus lærte KUN godhet, nestekjærlighet osv osv..
Beefcake; Ikke gidd å kom med noe vers fra gamle testamentet nå! Vi er kristne og "lovene" er oppfyllt av Jesus.. Vi er ikke jøder..
Trist at så mye dritt er blitt gjort i "Guds navn" oppe igjenom tiden, men tror Gud gråter og er lei seg for dette..
men det er så latterlig.. Eneste de "tøffe" ikke-kristne kan bruke mot oss er "korstogene" og gamle testamentet! Noe som de ikke kan ta OSS for i det hele tatt! haha..
Er så lei av å få skitkasting hele tiden etter oss kristne nå at jeg hopper av snart... for vi kan jo ikke si noe som sårer de små bløte hjertene deres..

Du som er så sterkt engasjert i religion burde da vite at hvis det er noe religion du burde følge så er det islam, siden dette er den siste (nyeste religionen). Mohammed er guds siste proffet og da burde du isåfall tro på han.

Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #1180 : 04. februar 2009, 23:22 »
Jeg vil faktisk gå så langt som å si at de som ikke tror på Islam har en stor ønske om å fjerne denne religionen. Hvis man åpner øyene sine så vet man at islam (med den veksten den har) er en trussel for vesten og sikulariserte samfunn(tror jeg det heter, samfunn der religion får mindre betydning hele tiden).

Store makter jobber intens med saken, og da tenker jeg hvorfor? Jo, det er fordi at i bunn og grunn så er islam et veldig godt sammensatt og gjennomtenkt religion at de andre religion ikke lever opp til, de andre er skremt at den blir spredt til flere og flere til sist kommer all løgnen deres frem.

Var egentlig ikke et svar på innlegget til MoFo bare kom på og hadde til å skrive det Tongue

Honnør for at noen andre enn kristne uttaler seg om hvilken religion som er best!

Anti-honnør for at du i det heletatt argumenterer for at en religion er bedre enn en annen.

Altså ingen honnører, men takk skal du likevel ha.

Burrhus

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #1181 : 04. februar 2009, 23:25 »

Islam oppfordrer til DRAP og KRIG mange plasser i koranen!
Bibelen forbyr krig, drap, og forkaster dømming av andre, osv..
Bibelen ELSKER den neste og Jesus sier at det du gjør mot andre mennesker gjør du også mot meg + han elsker kvinner og barn!
Så LES kilden din før du rakker ned mot noe!
Ikke døm en religion basert på GALE menneskers sine handlinger!
Døm en religion av å se på lederen! Jesus lærte KUN godhet, nestekjærlighet osv osv..
Beefcake; Ikke gidd å kom med noe vers fra gamle testamentet nå! Vi er kristne og "lovene" er oppfyllt av Jesus.. Vi er ikke jøder..
Trist at så mye dritt er blitt gjort i "Guds navn" oppe igjenom tiden, men tror Gud gråter og er lei seg for dette..
men det er så latterlig.. Eneste de "tøffe" ikke-kristne kan bruke mot oss er "korstogene" og gamle testamentet! Noe som de ikke kan ta OSS for i det hele tatt! haha..
Er så lei av å få skitkasting hele tiden etter oss kristne nå at jeg hopper av snart... for vi kan jo ikke si noe som sårer de små bløte hjertene deres..

Du er så ufattelig, ufattelig flink til å skyte deg selv i foten. Jeg blir imponert. Ikke rart du har glede av healere som får bein til å vokse igjen.

Burrhus

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1182 : 04. februar 2009, 23:39 »
Honnør for at noen andre enn kristne uttaler seg om hvilken religion som er best!

Anti-honnør for at du i det heletatt argumenterer for at en religion er bedre enn en annen.

Altså ingen honnører, men takk skal du likevel ha.

Burrhus

For å gjøre det klart; jeg er ingen tilhenger av religion, er muslim selv (kan verken be eller lese quran). Men det jeg er sikker på er at dersom du er religiøs så burde du ihvertfall velge den med minst løgn.

Skjønner ikke at man kan være kristen, det finnes hundre forksjellige "former" for kristne. Det er to? bibler/testament eller noe sånt og da er det jo klart at dette er noe som ikke er så smart å tro på.
Kristne justerer religionen ettersom det passer dem og det sier jo litt.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1183 : 05. februar 2009, 00:03 »
For å gjøre det klart; jeg er ingen tilhenger av religion, er muslim selv (kan verken be eller lese quran). Men det jeg er sikker på er at dersom du er religiøs så burde du ihvertfall velge den med minst løgn.

Skjønner ikke at man kan være kristen, det finnes hundre forksjellige "former" for kristne. Det er to? bibler/testament eller noe sånt og da er det jo klart at dette er noe som ikke er så smart å tro på.
Kristne justerer religionen ettersom det passer dem og det sier jo litt.


Når det gjelder trosretninger innen Islam så finner du sikkert like mange der som hos Kristendommen, Sunni og Shia er de jeg kommer på i farta, men det finner sikkert flere. Uansett så tror jeg ekstremismen er mye mer utbredt innen Islam enn i Kristendommen (pr dags dato, før noen remjer om korstogene og inkvisisjonen osv).
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1184 : 05. februar 2009, 00:10 »
Det er lite forskjell på måten de godtar religionen på , altså Sunni'er og Shia'er.

Mens i Kristendommen så er det nye og det gamle testamentet i konflikt med hverandre, la gå den evangelisme og all de andre greiene.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!