Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348741 ganger)

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1335 : 11. februar 2009, 10:16 »
Litt morsomt at dere åpenbart tror dere vil komme til himmelen, men tingen er at ifølge bibelen vil vi som ikke er troende bli sendt også..   Dawkins hadde et fint svar når en journalist spurte han om hva han ville ha spurt gud om han eksisterte, noe oversatt àla:" Hvorfor går du igjennom all denne smerten uten å vise deg for meg?"
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1336 : 11. februar 2009, 11:26 »
jokke. forskjellen mellom ditt forhold til gud og forholdet med din kone.
din kone finnes faktisk.

Du sier du vet hva kjærlighet er gjennom tingene konen din gjør og sier osv, men dette er jo fysiske ting som faktisk skjer. Gud har aldri gjort for oss eller sakt noe til oss.

Men kult for deg at du vil leve etter, og tro på noe det finnes absolutt null indikasjon at finnes.
nat.

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1337 : 11. februar 2009, 11:27 »
Å komme til himmelen må jo tydeligvis være en drøm for den materialistiske.

Jeg hadde tatt til takke med 72 jomfruer, uten burka selvsagt.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: allmektig Gud
« #1338 : 11. februar 2009, 11:32 »
Mongo-dårlig innlegg. Du har ikke fått med deg noen ting, har du vel? Tongue
Eller kanskje du bare er ute etter å krangle? Wink

Hvorfor det?

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: allmektig Gud
« #1339 : 11. februar 2009, 11:44 »
Tanken på å måtte tilbringe evigheten sammen med de som kaller seg kristne er jo mer enn nok grunn til å ønske seg til et annet sted >Cheesy

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1340 : 11. februar 2009, 12:03 »
Om det finnes en Gud som er både god og allmektig; hvorfor finnes det da så mye ondskap i verden?

Det ondes problem er et velkjent argument mot Guds eksistens, og ved første øyekast et godt spørsmål. Før jeg går videre til å besvare hvordan en god Gud kan tillate eksistensen av ondskap vil jeg innledningsvis bla bla bla bla osv

Dette er fjerde eller femte gangen du poster dette, men om du hadde fulgt med i tråden, så hadde du sett at det har blitt komentert flere ganger allerede. Hvorfor ikke svare på komentarene i steden for  å poste det samme om igjen og om igjen?

Vi har fått med oss dette inlegget nå!
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1341 : 11. februar 2009, 12:05 »
Dersom himmelen skal bli paradis for, alle betyr det at himmelen egentlig ville vert falsk. Alle andre enn deg som levde der måtte vært perfekt etter dine mål, dette betyr at alle de andre måtte være skapt for deg. Videre ville dette ført til at det måtte dannes uendleig med dimensjoner av himmelen for hver person for at alt skulle blitt perfekt. Du hadde kanskje trodd at det var din elskede som var der, men dette var jo den "perfekte" himmelen, noe som ville betydd at også din kjære var sånn du alltid hadde drømt om og feilene var borte. Det hadde betydd at det måtte vært en slags kopi av din kjære ikke den ekte, for den ekte ville kanskje ha ett litt annerledes paradis, kanskje hun ville flyte rund i sukkerspinn og høre på Celine Dion, mens du vil lytte på Bruce springsteen og bo i ett luksushus. Dersom paradis/himmelen skal møte kravene til hver enkelt som for eksempel jokkemannj beskriver med sin Skyline, ville det vært umulig å hatt alle i sammehimmel.
Det var foreksempel en person i Australia som for og fylte byggskum i eksospottene på bråkete biler, hvor passer denne personen inn i jokkemannjs himmel dersom denne personen og trur på Gud. Et perfekt paradis for alle blir en motsigelse i seg selv. Fordi at om dette skal kunne oppfylles vil selv ikke dine nærmeste dele ditt paradis, da alle er forskjellige og du vil bli alene eller bo med grunne kopier av dine elskede som er skapt etter som du ønsker dem.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1342 : 11. februar 2009, 13:33 »
Dersom himmelen skal bli paradis for, alle betyr det at himmelen egentlig ville vert falsk. Alle andre enn deg som levde der måtte vært perfekt etter dine mål, dette betyr at alle de andre måtte være skapt for deg. Videre ville dette ført til at det måtte dannes uendleig med dimensjoner av himmelen for hver person for at alt skulle blitt perfekt. Du hadde kanskje trodd at det var din elskede som var der, men dette var jo den "perfekte" himmelen, noe som ville betydd at også din kjære var sånn du alltid hadde drømt om og feilene var borte. Det hadde betydd at det måtte vært en slags kopi av din kjære ikke den ekte, for den ekte ville kanskje ha ett litt annerledes paradis, kanskje hun ville flyte rund i sukkerspinn og høre på Celine Dion, mens du vil lytte på Bruce springsteen og bo i ett luksushus. Dersom paradis/himmelen skal møte kravene til hver enkelt som for eksempel jokkemannj beskriver med sin Skyline, ville det vært umulig å hatt alle i sammehimmel.
Det var foreksempel en person i Australia som for og fylte byggskum i eksospottene på bråkete biler, hvor passer denne personen inn i jokkemannjs himmel dersom denne personen og trur på Gud. Et perfekt paradis for alle blir en motsigelse i seg selv. Fordi at om dette skal kunne oppfylles vil selv ikke dine nærmeste dele ditt paradis, da alle er forskjellige og du vil bli alene eller bo med grunne kopier av dine elskede som er skapt etter som du ønsker dem.

fantastisk innlegg  2thumbsup
Sa brura

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1343 : 11. februar 2009, 18:47 »
ja jeg kommer til å brenne i helvette i evig tid. Hvordan går det, da jeg ville brent opp innen noen minutter.   Synes det er sykt at dere tror det, folk som jeg kjente før og var glad i som ikke lever lenger faktisk brenner i helvette nå siden de ikke trodde på gud. Det gjør meg rett å slett jævli forbanna...
Deg om det. Hvis du tror du kommer til helvete, så får du tro det. Hvis du er redd for det, forteller Bibelen om noe man kan gjøre.
Jeg kan ikke svare på om folk kommer til helvete. Jeg hverken kan, eller bør uttale meg om det. Hvis man kan kalle noe å dømme andre, så må det nettopp være det å si at en eller annen går fortapt. Som sagt, dette er det bare Gud som vet og dommen er opp til han. Jeg formidler bare det Bibelen lærer, og da er vi i høyeste grad frarådet å spekulere i hvem som fortapes eller ikke. Dette er Guds bord, menneskets oppgave er å forkynne frelse.
Det finnes også folk jeg kjente som er borte, og som ikke bekjente seg som kristne. Men hvis det faktisk er slik at Gud er kjærlig og dømmer rettferdig, så ser jeg ikke problemet. Vil ikke folk ha noe med Gud å gjøre så får de også slippe.
Jeg skjønner at du kan bli forbannet på folk som driver skremselspropaganda om helvete, dømmer eller rakker ned på andre, samt opphøyer seg selv. Men så er det heller ikke slik Bibelen oppfordrer oss til å være.

Nei, vi skal huske på at du tror at dette abstrakte konseptet "gud" som du tror på, er en god og rettferdig fantasifigur.
Jeg og svært mange andre på denne kloden ja. Og det må det vel være lov til å mene og kunne fortelle videre? Den som ikke vil høre trenger jo ikke det. Vi får jo alle se en vakker dag om dette stemmer eller ikke, så man trenger kanskje ikke krangle om det Wink

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: allmektig Gud
« #1344 : 11. februar 2009, 19:12 »
Deg om det. Hvis du tror du kommer til helvete, så får du tro det. Hvis du er redd for det, forteller Bibelen om noe man kan gjøre.
Jeg kan ikke svare på om folk kommer til helvete. Jeg hverken kan, eller bør uttale meg om det. Hvis man kan kalle noe å dømme andre, så må det nettopp være det å si at en eller annen går fortapt. Som sagt, dette er det bare Gud som vet og dommen er opp til han. Jeg formidler bare det Bibelen lærer, og da er vi i høyeste grad frarådet å spekulere i hvem som fortapes eller ikke. Dette er Guds bord, menneskets oppgave er å forkynne frelse.
Det finnes også folk jeg kjente som er borte, og som ikke bekjente seg som kristne. Men hvis det faktisk er slik at Gud er kjærlig og dømmer rettferdig, så ser jeg ikke problemet. Vil ikke folk ha noe med Gud å gjøre så får de også slippe.
Jeg skjønner at du kan bli forbannet på folk som driver skremselspropaganda om helvete, dømmer eller rakker ned på andre, samt opphøyer seg selv. Men så er det heller ikke slik Bibelen oppfordrer oss til å være.
Jeg og svært mange andre på denne kloden ja. Og det må det vel være lov til å mene og kunne fortelle videre? Den som ikke vil høre trenger jo ikke det. Vi får jo alle se en vakker dag om dette stemmer eller ikke, så man trenger kanskje ikke krangle om det Wink

Jeg synes det er en ærlig sak å snakke om helvete hvis man er kristen. Hva er vitsen med å være kristen hvis det ikke er en belønning der fremme?
Å gjemme bort helvete fordi det ikke er politisk korrekt er latterlig.

Er man kristen så er helvete helt reelt for alle som synder og ikke angrer.
Hva er vitsen med å være kristen hvis man ikke kan true litt med evig pinsel???Man kan da ikke forkynne kun det positive og glemme det negative for oss som er ateister.

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1345 : 11. februar 2009, 20:01 »
Men om Gud nå skulle fjerne all ondskap fra verden—og så lenge mennesker har fri vilje må det bety å fjerne alle onde mennesker fra verden—ville det ikke da fremdeles være grunn til å anklage ham om han lot noe som helst ondskap være tilbake? Ville han ikke måtte fjerne all ondskap? Og betyr ikke det videre at han måtte fjerne alle mennesker?

Sitat fra: MEG Smiley
Men men, hvordan definerer du da en himmel uten ondskap? En himmel uten fri vilje ?

Leser du i det hele tatt svarene du får ?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1346 : 11. februar 2009, 20:07 »
Leser du i det hele tatt svarene du får ?
Dumt spørsmål IMO.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1347 : 11. februar 2009, 20:12 »
Jeg synes det er en ærlig sak å snakke om helvete hvis man er kristen. Hva er vitsen med å være kristen hvis det ikke er en belønning der fremme?
Å gjemme bort helvete fordi det ikke er politisk korrekt er latterlig.

Er man kristen så er helvete helt reelt for alle som synder og ikke angrer.
Hva er vitsen med å være kristen hvis man ikke kan true litt med evig pinsel???Man kan da ikke forkynne kun det positive og glemme det negative for oss som er ateister.
Mulig du misforsto meg ut i fra forrige innlegg, men jeg er helt enig med deg. Jeg prøver på ingen måte å stikke helvete under en stol, for helvete og fortapelse er jo selve grunnen til at vi kan snakke om frelse. Trakk også fram dette i innlegget mitt før det forrige.
Jeg prøver bare å få fram at Gud tross alt er rettferdig og dømmer folk deretter. Guds godhet kommer vel best fram ved at han faktisk ikke tåler det onde, og tar livet av det. For å sette det på spissen så kan ikke jeg uttale meg om Adolf Hitler går fortapt eller ikke. Heller ikke Saddam Hussein. Jeg har ingen grunn for å uttale meg om deres sjebne og synes det er betryggende at det er Guds jobb. Han ser tross alt hele mennesket - både på utsiden og innsiden. Medmennesker ser bare det ytre.
Synes det er freskt at du som ateist trekker fram helvete, for er det noe folk ikke vil høre forkynnet i dag så er det nettopp at helvete finnes og at de er syndere. Men det er altså dette faktum kristendommen er bygget på.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1348 : 11. februar 2009, 20:15 »
Mulig du misforsto meg ut i fra forrige innlegg, men jeg er helt enig med deg. Jeg prøver på ingen måte å stikke helvete under en stol, for helvete og fortapelse er jo selve grunnen til at vi kan snakke om frelse. Trakk også fram dette i innlegget mitt før det forrige.
Jeg prøver bare å få fram at Gud tross alt er rettferdig og dømmer folk deretter. Guds godhet kommer vel best fram ved at han faktisk ikke tåler det onde, og tar livet av det. For å sette det på spissen så kan ikke jeg uttale meg om Adolf Hitler går fortapt eller ikke. Heller ikke Saddam Hussein. Jeg har ingen grunn for å uttale meg om deres sjebne og synes det er betryggende at det er Guds jobb. Han ser tross alt hele mennesket - både på utsiden og innsiden. Medmennesker ser bare det ytre.
Synes det er freskt at du som ateist trekker fram helvete, for er det noe folk ikke vil høre forkynnet i dag så er det nettopp at helvete finnes og at de er syndere. Men det er altså dette faktum kristendommen er bygget på.
Jeg stiller meg bak det som Richard Dawkins har uttalt om dette.  Det er noe nær barnemishandling å fortelle barn disse historiene om evigvarig tortur etter døden.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1349 : 11. februar 2009, 20:31 »
Jeg stiller meg bak det som Richard Dawkins har uttalt om dette.  Det er noe nær barnemishandling å fortelle barn disse historiene om evigvarig tortur etter døden.
Vel, det er akkurat det samme jeg prøver å si også. Men hvis man undergraver helvete og samtidig kaller seg en kristen, så er det noe som skurrer. Hva med en balansegang her? Poenget er at det er helt feil å snakke om helvete, dersom man ikke snakker om frelse. Det gangner da ingen og skaper bare frykt. Samtidig kan man heller ikke snakke om frelse uten først å ha snakket om helvete. Frelse og fortapelse er jo slik sett tuftet på hverandre, men det spiller en rolle hvordan noe blir framstilt.
Når det gjelder å snakke om helvete ovenfor barn, så mener jeg personlig at det ikke er riktig før de har kommet i en viss alder. Det er heller ikke vanlig i kristne kretser å først introdusere helvete for barn, fokuset ligger snarere på Guds godhet og omsorg. Skal unger ha noe igjen for å høre om helvete må de i alle fall først ha forstått at de er syndere og at synd er noe Gud ikke tåler. Samtidig må hovedfokuset ligge på det som faktisk er essensen, nemlig frelsen.
Hvis dette gjøres på riktig måte er det neppe mange som tar skade av å få det kristne budskapet forkynt, snarere tvert imot.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!