Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348741 ganger)

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1575 : 27. februar 2009, 23:03 »

Dette ble kanskje et dårlig svar, men må skynde meg til Meny før det stenger Smiley
Har blitt flere timer foran PCen i dag, men det er moro og lærerrikt å diskutere.

Tror jeg skjønte noe lunde hvor du ville henn.  Smiley
Fredags snack er viktig ja  Wink

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #1576 : 27. februar 2009, 23:44 »
Nei, den gjør faktisk ikke det.
Medikamenter: gjør ingen friske, demper kun symptomer.
Vaksine: beskytter mot infeksjoner kroppen selv kan håndtere dersom den er sunn (godt immunforsvar). Vaksiner er heller ikke ufarlige i seg selv.
Såpe: Hva har dette med liv og død å gjøre?
Terapi: Kan hjelpe folk, men noen får det også værre etterpå. Ikke ensbetydene med noe bra, og heller ikke noe som bringer oss nærmere kontroll over liv og død.
Kirurgi og transplantasjon: Kan i beste fall forlenge livet noe, men gir oss på ingen måte større kontroll over liv og død. Begge deler er i alle tilfeller forbundet med risiko.
Hadde folk generelt hatt bedre helse som følge av den kosten leger IKKE anbefaler, hadde dessuten behovet for kirurgi og transplantasjoner vært minimalt. Det er dessuten studier som som tyder på at moderne medisinske inngrep kan gi depresjon.

Da er vi tilbake hit ja. Slenger rundt seg med vanvittige påstander uten dekning, og tar i bruk vitenskapen når den passer inn i det "alternative" rammeverket ditt. Det er så utrolig latterlig.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1577 : 27. februar 2009, 23:59 »
Her beviser jo du at du er helt på villspor, dessuten mangler du en naturlig og sunn skepsis til vitenskapen, du finner det du mener er riktig og siler resten ut, dette er stikk motsatt til den vitenskapelige metode. Når du så blander inn Satan som en som kan forkludre med vitenskapen og dens resultater blir det hele meningsløst, det blir bare et slumptreff at Satan ikke forkludret med akkurat den vitenskapen som gjør at vi har den teknologien, og medisinene i dag. Hade Satan fikset bare på vitenskapen som har med elektroner og strøm hadde jeg nå sittet i mørket og lurt. Lur er han dog som driver å plaserer ut dinosaur ben og fikser på karboneringsmetoden for at vi skal tro at ikke Gud finnes, mens Gud som er allmektig sitter å klør seg i huet å uten å vite hvilket motangrep han skal gjøre til dette.
Det helle virker veldig merkelig i mine øyne, men det er mulig at Rkd bare eren av de mange botene til satan som sitter og klimperer inne på treningsforum hvem vet.
Hehe Smiley
Selv mener jeg at jeg ikke mangler skepsis til vitenskapen, snarere tvert imot. Men det kan godt hende jeg er litt for "flink" til å luke ut det som stemmer med mine oppfatninger. Da vil jeg imidlertid gjøre det klinkende klart at disse er uten ekstern påvirkning. Ingen person eller institusjon former meg til å mene hverken det ene eller andre om vitenskap, det gjør jeg helt selv - dvs jeg betrakter ting helt objektivt. Det som ofte er etablert vitenskap i andres øyne stiller jeg meg som regel kritisk til, og motsatt. Fra et vitenskapelig perspektiv skulle en tenke seg at en slik skepsis ville være sunn, for at selv det som kalles "sannheter" ikke videre blir tatt for god fisk. (vi har tidligere sett at såkalt vitenskap har blitt avdekket som feil, noe som tross alt ikke er ønskelig) Derfor tar jeg heller ikke evolusjonslæren for god fisk, selv om den har mange og oppegående tilhengere.
Jeg tenker egentlig ikke at satan roter til et vitenskapelig arbeide direkte ved å hele lut oppi syre, men at han kan påvirke noen av disse som driver med forskning rent åndelig. Forskning som aggresivt retter seg mot kristendommen, blir jeg derfor ekstra skeptisk til, når en tenker over hva som er satans mål og mening. Og han er slu...
Mange her inne virker til å betrakte meg som en stakkar som har falt inn i religionens klo. Dette hjernevasker meg, og gjør det vanskelig å ta innover seg "sannheter". Noen mener at jeg har støttet meg til det ondes opphav, nemlig religion. Dette får folk bare tro - denne bekjempelsen av kristne og kristendommen er en av Bibelens mange profetier. Det har aldri vært lett, eller skal være lett, å være kristen - spesielt ikke i de siste tider.
Jeg på min side hverken vil eller tør betrakte enkeltpersoner som en av satans "disipler", men i tilfeller hvor kristendommen og de kristne blir gjort narr av, så vet jeg at satan applauderer.

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1578 : 28. februar 2009, 00:09 »
Da er vi tilbake hit ja. Slenger rundt seg med vanvittige påstander uten dekning, og tar i bruk vitenskapen når den passer inn i det "alternative" rammeverket ditt. Det er så utrolig latterlig.
Hehe Smiley
Dette blir åpenbart en helt annen diskusjon, men ja, jeg forventet noen reaksjoner på den biten der. Nå skal det ikke sies at jeg ser kullsvart på det moderne helsevesenet, det finnes tross alt veldig verdifull akuttmedisin. Men etter min mening er moderne medisin til større skade enn den er til gagn. Noe det tross alt ikke bare er jeg som mener. Mens offentlige råd om kosthold omtrent er helt snudd på hodet i forhold til det optimale, "leger" man den påfølgende dårlige helsa med en rekke medikamenter som tross alt ikke leger noe som helst, men som bare dysser ned symptomer. Samtidig har de alvorlige bivirkninger. Naturlige, ufarlige og virkningsfulle naturmidler blir reseptbelagt av legemiddelbransjen (f eks glukosamin), slik at det er mulig å selge enda mer av deres syntetiske medikamenter.
Har du ikke fått med deg at verden består av en hel del sleipinger som kun ønsker én ting: nemlig å tjene penger? Legemiddelbransjen har et enormt potensiale, og dette vet korrupte mennesker å utnytte.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1579 : 28. februar 2009, 03:47 »


Nei, den gjør faktisk ikke det.
Medikamenter: gjør ingen friske, demper kun symptomer.
Vaksine: beskytter mot infeksjoner kroppen selv kan håndtere dersom den er sunn (godt immunforsvar). Vaksiner er heller ikke ufarlige i seg selv.
Såpe: Hva har dette med liv og død å gjøre?
Terapi: Kan hjelpe folk, men noen får det også værre etterpå. Ikke ensbetydene med noe bra, og heller ikke noe som bringer oss nærmere kontroll over liv og død.
Kirurgi og transplantasjon: Kan i beste fall forlenge livet noe, men gir oss på ingen måte større kontroll over liv og død. Begge deler er i alle tilfeller forbundet med risiko.
Hadde folk generelt hatt bedre helse som følge av den kosten leger IKKE anbefaler, hadde dessuten behovet for kirurgi og transplantasjoner vært minimalt. Det er dessuten studier som som tyder på at moderne medisinske inngrep kan gi depresjon.

Altså, moderne medisin gjør ikke ting samlet sett bedre, men værre. (samlet sett altså, det finnes unntak) Hadde vi holdt oss til riktig kost og naturmedisin (slik som før), ville vi i det minste unngått den negative utviklingen vi er vitne til på dette området i dag.
Ja, for da skjer det ting, sa jeg. Altså når man påkaller Guds navn. Da kommer ånden, slik Bibelen lover, om man gjør dette på en ærlig og oppriktig måte. Ånden er den som overbeviser og gir nytt lys over ting - derfor blir ting som tidligere fortonet seg ulogisk, nå logisk. Det skjer ganske enkelt en radikal frandring i et menneskes liv når sånt skjer. Det har vi mange oppegående vitnesbyrd på over hele verden. Er også ikke slike "syke" forandringer (vil kanskje noen si), et ganske tydelig signal om det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan forklare?
Hm... Så jeg og mine tror at livet ikke spiller noe rolle? Gud dømmer oss ut fra dette livet, så å sprenge seg selv og andre i lufta er ikke særlig lurt. Bibelen oppfordrer til nestekjærlighet, det motsatte av hva en selvmordsbomber demonstrerer.
Jeg ser det poenget at folk lettere blir tilhengere av den religionen de er oppvokst med. Naturlig nok. Hadde jeg vokst opp i et muslimsk land kunne jeg selvfølgelig vært en muslim. Men - det er alltid slik at muslimer kan bli kristne, og kristne kan falle fra. Det er ikke omgivelsene som til syvende og sist bestemmer dette, men våre egne valg om hva vi ønsker å tro på/støtte oss til.
Gud drepte sin sønn Jesus for at vi skulle slippe å dø for vår egen synd. Dersom vi legger vår synd på Jesus går vi fri. Gud satte Jesus inn i alle menneskers sted. Gud krever tilbedelse fordi han er opphavet til alt godt og skaperverket.
Han forhindrer ikke midlertidig urett (fordi han vil prøve oss) men har tatt et oppgjør med all urett ved sitt frelsesverk. Satan er beseiret, og han vet det selv.
Gud tillater ikke homofili fordi det er i strid med hans vilje og skaperverk.
Jeg tror det finnes en sjel fordi, om ikke, ville vi bare vært dyr. Sjelen er det som gjør oss til de personene vi er, mener jeg, og at kroppen bare er et "skall". Selvsagt vil jeg ha et svar på hva som er meningen med livet! Har ikke alle mennesker til alle tider spurt seg om det samme? En mening er jo selve livet, for hadde ikke ting hatt en mening hadde det heller ikke spilt noen rolle hvordan vi hadde levd, eller om vi hadde levd.


når jeg leser slikt vet jeg ikke om jeg skal le eller grine.
dette er så drøyt at jeg er nå overbevist om at du bare troller.

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1580 : 28. februar 2009, 03:49 »
Akkurat her svikter Richard Dawkins & co. en liten smule.  En reindyrka biologisk evolusjonsmessig fortolkning av begreper som samvittighet, solidaritet osv. blir for snever.  Vi mennesker har det som Dawkins kaller zeitgeist (tidsånd), noe som dyrene ikke har.  De aller fleste av oss tenker helt forskjellig fra det romerske gladiatorpublikummet, middelalderens heksebrennere, gutta i SA og SS samt Taliban har tenkt om godt og ondt, empati osv.  Dawkins, Harris, Blackmore, Hitchens og de andre 'nye' ateistene tar feil når de bare ser biologi her.

Jeg tror at vi mennesker utviklet et fleksibelt språk med mulighter for å videreformidle avanserte tanker mellom generasjonen for et sted mellom 100000 og 200000 år siden.  Dette gjorde oss i stand til å lagre tanker og infrastruktur, og etterhvert gjør mengden av tanker og infrastruktur større og større over tid.  Dette gjorde at vi ble forskjellige fra dyra.  Vi ble den eneste historieproduserende arten her på jorda, og marxistisk evolusjon av menneskesamfunn kunne begynne.  

I marxistisk evolusjon spiller samfunnsstrukturen den samme rollen som genene gjør i darwinistisk evolusjon.  Marxistisk evolusjon gjør at vi kan sies å ha fri vilje, moral, solidaritet, ideologi osv.  Disse begrepene gjør at vi er forskjellige fra dyra, og det uten at det trengs noen guder for å forklare dem.


Jeg har nok nevnt dette tidligere.
Kan ikke denne tidsånden forklares ved ledergrupper/ledere som veier inn en folkegruppe i en bestemt retning, da basert på lederens/enes egne genetiske varisjoner? Disse velges igjen ofte pga tilfeldigheter og fremtoning. En person er skjelden en gyllen middelvei, skjeldnere er vel en lederfigur; vi får derfor grupper som ledes hit og dit.
Jeg vet ikke helt hva du mener med Marxistisk evolusjon, men er det at vi får en "survival of the fittest" sosialstruktur? Altså alle disse grupperingene (nå ofte representert ved land, folkegrupper og religioner) med sin varisjon mhp. nevnte moral, solidaritet, ideologi, blir da og subjekt for evolusjon, men da faktisk mot den (genetiske,, ikke en guds/guders) gylne middelvei (for de fleste), men og basert på historiske feiltrinn.....  altså mer humant.... ??   (nå har ikke evolusjon noe mål, men humant blir vel et passende begrep uansett)


eller er jeg helt på viddene her?


Edit: jeg må nok ha lest innlegget ditt litt dårlig, ettersom du faktisk sier mye av det jeg spør om her Smiley sry



MB7, jeg tror nesten du er et forumtroll,, slik andre her har anntydet. Dine meninger er helt utrolige. Jeg skal ikke ta eksempler, ei heller diskutere dem, har ikke tid eller tolmodighet Smiley
Samme kan vel nesten sies om runningmans forhold til slaveri Tongue
No offence Smiley


MEN, her er et bra stk. txt om satan i helvete Smiley

http://secweb.infidels.org/?kiosk=articles&id=310

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1581 : 28. februar 2009, 04:53 »
Jeg vet ikke hva som er mest saklig, denne diskusjonen eller denne filmen. Tror sistnevnte er et hestehode foran.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1582 : 28. februar 2009, 09:06 »
Fra et vitenskapelig perspektiv skulle en tenke seg at en slik skepsis ville være sunn, for at selv det som kalles "sannheter" ikke videre blir tatt for god fisk. (vi har tidligere sett at såkalt vitenskap har blitt avdekket som feil, noe som tross alt ikke er ønskelig)

Vitenskapen søker sannheten, men vitenskapen gjør stadig fremskritt.
Dvs att "sannheten" er i stadig forandring. Men disse forandringene handler om detaljer og endringer som en følge av nye oppdagelser.

Forskning som aggresivt retter seg mot kristendommen, blir jeg derfor ekstra skeptisk til,

Tror du virkelig de som forsker innen evolusjonsbiologi, arkeologi, medisin, genteknologi etc gjør dette for å motbevise Guds eksistens?
"La oss kartlegge den genetiske koden, så kan vi også motbevise Guds eksitens"?  woot

Venligst gi meg noen eksempler på dette?
Var Darwin satans redskap mener du?

Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1583 : 28. februar 2009, 09:11 »
Men etter min mening er moderne medisin til større skade enn den er til gagn.

Så om din sønn viser seg å være bærer av genet som gjør att han lettere utvikler diabetes type 1, og han som en følge av dette blir nødt til å bruke insulin resten av sin livstid; ville du da ha gitt din tilatelse til denne livsnødvendige behandlingen, eller ville du ha latt livet gå sin gang?

Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1584 : 28. februar 2009, 10:35 »
Btw; Finnes det èt eneste bevis på noe form for evolusjon? (micro er jo logisk og bevisst)
Kent Hovind hadde jo en dusør ute på 250 000 dollar på den som klarte å komme med et eneste konkret vitenskapelig bevis.. har sittet i dagesvis å sett på Kent på youtube... sykt my bra han sier..

Smiley
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #1585 : 28. februar 2009, 10:48 »
Btw; Finnes det èt eneste bevis på noe form for evolusjon? (micro er jo logisk og bevisst)
Kent Hovind hadde jo en dusør ute på 250 000 dollar på den som klarte å komme med et eneste konkret vitenskapelig bevis.. har sittet i dagesvis å sett på Kent på youtube... sykt my bra han sier..

Smiley
Er du seriøs nå? Det finnes en helt overveldende mengde bevismateriale for evolusjonsteorien.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1586 : 28. februar 2009, 10:54 »
Kent Hovind hadde jo en dusør ute på 250 000 dollar på den som klarte å komme med et eneste konkret vitenskapelig bevis..

Hehehe.. Kent 'Jailbird' Hovind har neppe disse pengene. Han sitter jo i fengsel t.o.m. 2015 for "58 tax offenses, obstructing federal agents and related charges"...
rofl

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=61623.msg840834#msg840834


Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #1587 : 28. februar 2009, 11:01 »
Btw; Finnes det èt eneste bevis på noe form for evolusjon? (micro er jo logisk og bevisst)
Kent Hovind hadde jo en dusør ute på 250 000 dollar på den som klarte å komme med et eneste konkret vitenskapelig bevis.. har sittet i dagesvis å sett på Kent på youtube... sykt my bra han sier..

Smiley

Kent ville ikke skjønt et vitenskapelig bevis om han fikk det slådd inn i hodet med en hammer. Jeg regner med at han, som andre kreasjonistidioter, er ute etter de DE oppfatter som intermediates: en halv gris og en halv hest satt sammen til én skapning. Da er det ikke rart at han ikke finner noe!

Hysterisk morsomt dette her!

Burrhus

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1588 : 28. februar 2009, 11:05 »
Hvis det finnes noen slags Gud og Satan så er jeg sikker på at det er de kristne som kommer til Helvete. Spesielt de gale kreasjonistene. Gud hadde sagt; " jesus christ folk, dere er jo helt sinnsyke..dreper i mitt navn, hjernevasker folk, benekter vitenskap. Kom dere ned!"

Sa brura

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: allmektig Gud
« #1589 : 28. februar 2009, 11:14 »
Hehe. De kristne tenker ikke over at de kommer til å havne i alle andres helvetter heller. De tar jo feil om Allah, Odin og Thor, Zevs, Mithra, John Frum, Muhammed, Cthulhu, andre versjoner av Yawhe, Jupiter, krishna, Ravana, det store spaghettimonsteret etc etc.




Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!