Skrevet av Emne: Oslo Grand Prix 2009  (Lest 26095 ganger)

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #45 : 05. april 2009, 01:58 »
Alt jeg har sagt om at Elena Shportun er dvask trekkes herved tilbake:-)

Hun må være det beste som har skjedd kroppsbygging på mange år, og håper hun vil komme til Norge igjen og helst så fort som mulig.

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #46 : 05. april 2009, 02:01 »
Alt jeg har sagt om at Elena Shportun er dvask trekkes herved tilbake:-)

Hun må være det beste som har skjedd kroppsbygging på mange år, og håper hun vil komme til Norge igjen og helst så fort som mulig.
Hun var RÅÅÅÅ!!

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #47 : 05. april 2009, 02:33 »
Holder på laste opp galleri nå.
Mange gallerier er allerede ferdig lastet opp. Sjekk:
http://www.treningsforum.no/index.php?mode=gallery&id=35
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Joacim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #48 : 05. april 2009, 03:27 »
Alt jeg har sagt om at Elena Shportun er dvask trekkes herved tilbake:-)

Hun må være det beste som har skjedd kroppsbygging på mange år, og håper hun vil komme til Norge igjen og helst så fort som mulig.

Elena er utrolig sjarmerende, hun er er i tillegg faktisk direkte pen og med en utrolig kropp som kombinerer mye muskler med feminine linjer er hun en sjelden rase. Jenter med hennes muskularitet har normalt sett for lengst virilisert til ubestemmelig kjønn og på den størrelsen er linjenen er som oftest ikke spesielt feminine lenger. Men hun klarer det, det er tre ting på en gang, et kinderegg, hun er rett og slett full pakke og jeg forstår godt at hun er dobbelt verdensmester:)Smiley Vanligvis sover jeg meg gjennom damer kroppsbygging, men denne gangen var jeg minst like engasjert i damer kroppsbygging som jeg var når metern og askeland lekesloss, slo hjul, battlet i spagaten og lagde show i -90:)Smiley

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #49 : 05. april 2009, 11:13 »
PROPS!! to treningsforum - det var en outstanding bra coverage på Oslo GP. Först o främst -  bilder på weigh in är alltid fan så intressanta o se, det var en superior sak! Sen LIVE webcast och LIVE bilder och LIVE chat med en intressant discussion var KANON bra! Sådana live coverage ökar intresse mot tävlingar här i Norden och verkligen ökar intresse mot Oslo GP nästa år, både bland de tävlande och de andra. Så ska det vara.

Alltså tusen tack  Smiley



Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #50 : 05. april 2009, 22:54 »
Hadde Yvonne stillt i fjor sammen med Tea og Jorunn så hadde hun ikke skillt seg ut med størrelsen sin. Så å snu på en mynt slik forbundet har gjort nå bør ikke skje uten at det er blitt sendt ut opplysninger til klubbene om det. Jeg regnet med at det ville skje noe da classic ble introdusert for damer, men de spesifikke fysikk kravene burde blitt forklart.

Rikke skulle ikke ha vunnet da hun mangler masse på alt untatt skuldre og rygg. Fin jente, men ikke god nok til å slå Tonje på denne konkurransen. Det blir spennende å se hvordan dømmingen blir de tre neste helgene nå.

Om dette er hvordan de skal dømme fremover så håper jeg de holder samme linje. Visst det forandrer seg igjen på neste konkurranse så er det bare å pakke sammen hele bodyfitness. En utøver skal ikke måtte gjette seg til hva preferansene er for fysikk i denne spesifikke konkurransen.

EDIT: Visst det ble sendt ut info som jeg ikke har fått med meg så må det taes til etteretning og innlegget mitt må omgjøres.

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #51 : 05. april 2009, 23:09 »
Neida, bf skulle de ha skrinlagt allerede i 2003 da det ble introdusert. Ikke fordi det ikke er pent å se på, men fordi lista på nivået varierer fra stevne til stevne alt etter hvem de skal ta hensyn til.

Så for tiende gang: Kan man følge regelveret snart, og ikke personlige følelser? Dette gjelder forøvrig andre klasser også. Særlig i damebygging der en er totalt overlegen men alikevel får den andre utøver poeng av enkelte dommere. Hvorfor skjer dette?

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #52 : 05. april 2009, 23:27 »
Okay, tall BF class was difficult to judge for sure as there were no perfect, everyone having flaws although in different things - so quite different packages in this class. I had Yvonne as a winner too. Great muscle development, good balance, ok condition. Some flaws there too - could have better v-taper, better frames (x), she has a bit thick waist in side posings, and she could have better muscle definition, specially in back. But looking at total package, I had her as a winner.

Rikke is a good girl for sure. Great frames, balance is there too, good lines. BUT she is tiny, no muscle quality, which is for sure a natural thing at her age. In my opinion in body fitness stage you should be able to see that the girls really lift the weights. Yeh, she is a talent for sure, she needs just to add size during years and fill the frames.

This does not belong to this case directly (as I can find reasons why Yvonne did not win even if I would have awarded her) .. but .. I really hope the Scandinavian countries wont EVER go to the judging where they judge down girls JUST BECAUSE of muscles. After all bodyfitness is physique sport and should have something to do with muscles and weight training. Many says size is not all. NO IT IS NOT. But at the same time, lines and frames is not all, although those are important factors as well. Even though they have now this new classic bodybuiding - it should have no influence on body fitness and they really should require some muscle development in body fitness too. I see classic bodybuilding just as a new class, class with bb posings and with weight and height limits and it should damn NOT make body fitness class to be any "beauty contest"- class. I hope this will never happen in scandinavia. Please judges, keep your brains in your heads: no, we dont need any muscle monsters in BF, but some muscles belongs in this sport too. I ve been following what is happening in NPC and that is ridiculous.

Some wondered of judging criteria, I see the criteria same in BB, BF and CBB  and I think it is very clear and well known - the criteria are: Frames (x) with v-taper, lines, structure, proportions, balance, harmony, conditioning and muscle development /quality. In my opinion they should pay attention to ALL. Well some case they seem to do that..some case seem not? Anyway, in my opinion girl with less flaws sould place better than girl with more flaws Wink

Well, we cannot blame judges for everything, I mean  it is good to remember - it depends on line up. If there are 8 fat girls in class, fat girl will win because they need to pick winner anyway, it does not mean that they are now wanting soft girls in BF. And every time there will be a different kind of mix of different physiques on stage, everyone having flaws. So  I would not make so big conclusions in criteria things as many do.

Well anyway, good contest and hopefully these girls continue to bring good muscle development and good conditions on stage.

Utlogget AnneP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 133
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 133

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #53 : 06. april 2009, 12:16 »
Tack för ditt åsikt, Janne. Alltid intressant o läsa.

Total package förstås. MEN samtidigt bodyfitness är, eller det borde vara, fortfarande PHYSIQUE contest. Visst ska man ha en bra hud,smink, hår och "look", samt stage presentation o utstrålning, men är det OK (liksom alla hade här) borde man INTE förlora bara pga det om man har en bättre fysik. Alltså tycker dessa är minimala saker, fysiken borde avgöra (o dock avgör det).

Hmm, inte bara litt för stor? Dock såg hon stor ut i denna line up eftersom de andra var ganska "tiny muscled". Levgeniia Prutskova är ännu större, och vann VM på hösten (dock other factors influenced too.) Är hon för stor? Nej, absolut inte. Dock förstår jag hennes placering om det var pga brister på linjer/frames. Skrev bara om detta därför att ... hoppas att tjejer får fortfarande ser ut som atleter, inte som nästan anorektiska tjejer som har bara lyft mascara i beauty boutique ( liksom det händer i NPC, o det är ett helvete på gång där biggrin ). Alltså save the muscles in BF! Resultat var ju ingen katastrof, fanns ju anledningar varför blev det som det blev. Ja, nr 11 var kanon bra med, mkt imponerande i sidoposeringar, lower body structure (eller hon poserade det så att det såg ut inet så perfekt) förstörde lite i face front poseringar.

Njah, i alla fall, många goda tävlande med i BF.  Smiley

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #54 : 06. april 2009, 12:43 »
Tack för ditt åsikt, Janne. Alltid intressant o läsa.

Total package förstås. MEN samtidigt bodyfitness är, eller det borde vara, fortfarande PHYSIQUE contest. Visst ska man ha en bra hud,smink, hår och "look", samt stage presentation o utstrålning, men är det OK (liksom alla hade här) borde man INTE förlora bara pga det om man har en bättre fysik. Alltså tycker dessa är minimala saker, fysiken borde avgöra (o dock avgör det).

Hmm, inte bara litt för stor? Dock såg hon stor ut i denna line up eftersom de andra var ganska "tiny muscled". Levgeniia Prutskova är ännu större, och vann VM på hösten (dock other factors influenced too.) Är hon för stor? Nej, absolut inte. Dock förstår jag hennes placering om det var pga brister på linjer/frames. Skrev bara om detta därför att ... hoppas att tjejer får fortfarande ser ut som atleter, inte som nästan anorektiska tjejer som har bara lyft mascara i beauty boutique ( liksom det händer i NPC, o det är ett helvete på gång där biggrin ). Alltså save the muscles in BF! Resultat var ju ingen katastrof, fanns ju anledningar varför blev det som det blev. Ja, nr 11 var kanon bra med, mkt imponerande i sidoposeringar, lower body structure (eller hon poserade det så att det såg ut inet så perfekt) förstörde lite i face front poseringar.

Njah, i alla fall, många goda tävlande med i BF.  Smiley
Bare lurer litt, ville Nina Sandvold Moe blitt dømt ned i denne klassen hvis hun hadde stilt? (prøver og forstå dømming litt bedre her, derfor jeg lurer Smiley  )

Utlogget Marthe Skog Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 51

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #55 : 06. april 2009, 12:54 »
ja.. så skal man fortsette trene hardt mot høsten eller skal man ikke... ? Jeg skal jo stille i BF, men tydelig "for muskuløs" om dømmingen på lørdag er slik det skal være?....  Huh
SPONSET AV

*X-LIFE.NO*
Høykvalitets kosttilskudd på nett!!
*PROGYM*
Drammen og Hokksund



*If you aren't going all the way, why go at all*


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #56 : 06. april 2009, 13:07 »
Slik jeg har hørt dommerinstruksene på de siste tre stevnene jeg har prøvedømt (Sørlandsmesterskapet 08, NM08 og Sandefjord 09) Så har det vært tydelig beskjed om at man skal verne litt om det sunne og oppnåelige i BF. Ikke det at størrelse i seg selv trekker ned, men at man skal dømme slik at de med stor grovhet og byggerfysikk heller stiller i bygging.

Problemet slik jeg ser det, er at hvis man trekker for manglende smil, utstråling og krøkkete skogange, så gjør det utslag kanskje bare i en plass ned i en av tre runder. Mens hvis man trekker for at utøveren er "for stor/grov", så spolerer det flere plasseringer i alle rundene...

Ergo er konsekvensen større hvis man har en fysikk hvor man står i fare for å bli oppfattet for å være for lik en kroppsbyggerutøver.

Utlogget Marthe Skog Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 51

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #57 : 06. april 2009, 13:11 »
ah ok!! Da kjører jeg bare på Smiley Har ikke bygge-fysikk, syns jeg selv iallefall, så får jeg håpe dommerne syns det samme Cheesy Jeg vil i BF iallefall...  Cheesy
SPONSET AV

*X-LIFE.NO*
Høykvalitets kosttilskudd på nett!!
*PROGYM*
Drammen og Hokksund



*If you aren't going all the way, why go at all*


Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #58 : 06. april 2009, 13:52 »
Nina har, etter min mening blitt en komplett BF utøver etter at hun tonet ned overkroppen og samtidig fikk litt mer sveip på fremside lår. I tillegg er hun grasiøs på scenen, har masse utstråling og innehar evnen til å fremstå som en delikat blanding av muskler, feminitet og skjønnhet. Hun har den totale pakken som JEG mener er riktig for BF.

Hvorvidt en utøver er for stor eller ikke, avhenger jo også hvem hun står sammen med på en linup. Er det mange store utøvere så kan det jo hende at en, som ellers ville virke for stor, ikke blir for stor allikevel. Men i tillegg må man ta i betraktning alle de andre kriteriene som BF handler om, noe jeg påpekt i mitt forrige innlegg i denne tråden.
Om en går som en bryggesjauer på høye hæler, eller om du "flyter" inn som en balerina vil helt klart påvirke bedømningen av en utøver. Om en ser ut som en surpomp eller om du smiler og stråler vil helt klart påvirke bedømningen av en utøver. Om en står og spenner musklene som en bygger, eller om du står med en relativt avslappet og feminin holdning vil helt klart påvirke bedømningen av en utøver. Det er MYE som påvirker bedømningen av en utøver, og det er helt sikkert ikke så lett for publikum å forstå alle kriteriene, spesielt ikke i BF, hvor disse er mer difuse enn i f.eks. kroppsbygging. Men at man innfører en ny klasse på kvinnesiden, vil selvsagt påvirke bedømmingen av de andre klassene for kvinner. Dette kan man bare gå tilbake noen år på herresiden for å se. Da CB for herrer ble innført, ble det mye strengere regler med hensyn til størrelse på herresiden i fitness, noe som gjorde at utøvere som f.eks. Håvard Landsem, Edmund Johansen og Christian Egner ble trukket noe ned.

På lørdag var det mest kvinnlige og feminine innslaget den russiske kvinnlige kroppsbyggeren Elena Shporova....og det er jo litt uvanlig Smiley Men en velkommen forandring i mine øyne, det er slik kvinnelig kroppsbygging bør være, og det er slik BF-utøverne bør strebe etter å føre seg på en scene....selv om det kan bli vanskelig med høye heler da Grin
Da TROR jeg at jeg ble litt klokere, mye tilfeldigheter som kan avgjøre med andre ord.
Og takk gud for at vi slipper de høye hælene! Wink

Utlogget Marthe Skog Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 51

Sv: Oslo Grand Prix 2009
« #59 : 06. april 2009, 14:01 »
Heldigvis!! Da er det bare å fortsette å trene hardt og spise bra.. Nina Sanvold Moe er jo en av de jentene jeg har hatt som "forbilde"...!!

Da er jeg hvertfall ikke for "stor"  Cheesy
Så er det bare å ha utstråling, gå pent på hæler og smile da;) og bli hard nok  Wink

*puster lettet ut*

SPONSET AV

*X-LIFE.NO*
Høykvalitets kosttilskudd på nett!!
*PROGYM*
Drammen og Hokksund



*If you aren't going all the way, why go at all*


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!