Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508933 ganger)

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3165 : 14. februar 2012, 00:31 »
Er det deg på bildet, Even?
Det er børre bicep i klubben Smiley

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3166 : 14. februar 2012, 00:31 »
Det er børre bicep i klubben Smiley

Åja, vet ikke hvem det er jeg Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3167 : 14. februar 2012, 00:32 »
Åja, vet ikke hvem det er jeg Smiley

Alle kjenner Børre!

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3168 : 14. februar 2012, 09:01 »
Alle kjenner Børre!

Børre Biceps er en fitnessmodell fra Hønefoss. Kvoteflyktning til Bergen. Han har en hang til trange klær og små t-skjorter. Klubbens peneste hår, uanstrengt, og i mild konkurranse med Fitness-Hope om å ha mest six-pack.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3169 : 14. februar 2012, 22:55 »
14.02.12


Stående press med stopp

1x8 - 20
1x6  - 40
5x4 - 65

Benkpress med stopp

1x5 - 100
1x5 - 120
3x5 - 140
1x4 - 140

Chins, overhånds

3x5

Hantelroing

3x12 - 30

+noe vås


Hohoi tydeligvis elendig arbeidskapasitet nå. Betydelig mer preget av pressingen enn jeg trodde så fikk ikke gjennomført all benkpressen.. men det kommer seg nok tenker jeg.

Mark og front i morgen.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3170 : 14. februar 2012, 23:19 »
Du har ikke tilfeldigvis tatt blodprøve og fått beskjed om at fettnivået i blodet er for høyt? Tenkte på at du har vel også gått fort oppover i vekt. Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3171 : 14. februar 2012, 23:27 »
Du har ikke tilfeldigvis tatt blodprøve og fått beskjed om at fettnivået i blodet er for høyt? Tenkte på at du har vel også gått fort oppover i vekt. Smiley

Har tatt diverse blodprøver de siste årene, alt har vært som det skal hittil.

Ikke egentlig gått så veldig mye opp i vekt siste året, og skal nok holde -120 en stund til.

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3172 : 14. februar 2012, 23:28 »
Bra benking!

Bare litt nysgjerrig jeg; hva er tanken(e) bak programmet du kjører for tiden? Har du noen faste øvelser og prosenter du går ut i fra, eller er det bare høy mengde og mer variasjon på øvelsene?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3173 : 14. februar 2012, 23:43 »
Bra benking!

Bare litt nysgjerrig jeg; hva er tanken(e) bak programmet du kjører for tiden? Har du noen faste øvelser og prosenter du går ut i fra, eller er det bare høy mengde og mer variasjon på øvelsene?

Nei ikke bra benking Tongue 140 er egentlig type tiervekt..

Ja den nye planen er et seksdagersprogram type Upper/lower, tre økter bøy/mark og tre økter press/benk.

Det er større mengde og litt mer variasjon/mindre spesifisitet. Skal dog prøve å ikke slippe styrken for langt ned i styrkeløftene denne gangen, ved å annenhver uke ha litt tyngre vekter og annenhver uke mer mengde-lignende trening.

Generelle triks jeg legger inn er en form for press først i økten, slik at benkpress blir sekundært. Dette er noe jeg har erfart noen ganger tidligere at har fungert godt når jeg roer ned på pressingen og kjører opp vektene i benk igjen.

Jeg skal også begynne å trene frontbøy igjen, en dag i uken.

Baserer meg i utgangspunktet ikke direkte på prosenter, mer på div rep-treningsperser og semi-lineær progresjon.

Utlogget OlavMG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3174 : 15. februar 2012, 14:09 »
Nei ikke bra benking Tongue 140 er egentlig type tiervekt..

Ja den nye planen er et seksdagersprogram type Upper/lower, tre økter bøy/mark og tre økter press/benk.

Det er større mengde og litt mer variasjon/mindre spesifisitet. Skal dog prøve å ikke slippe styrken for langt ned i styrkeløftene denne gangen, ved å annenhver uke ha litt tyngre vekter og annenhver uke mer mengde-lignende trening.

Generelle triks jeg legger inn er en form for press først i økten, slik at benkpress blir sekundært. Dette er noe jeg har erfart noen ganger tidligere at har fungert godt når jeg roer ned på pressingen og kjører opp vektene i benk igjen.

Jeg skal også begynne å trene frontbøy igjen, en dag i uken.

Baserer meg i utgangspunktet ikke direkte på prosenter, mer på div rep-treningsperser og semi-lineær progresjon.

Skjønner, ganske basic 2 split da, noen grunn til at du velger akkurat den måten å dele på? I forhold til heller å ha tre dager med alle tre øvelsene?

Hvordan tenker du å kontrollere progresjon da? Har du noe mål på mengde som du reduserer gradvis og intensitet som du øker, eller er det helt på dagsformen bare med en gradvis økning i belastning?

Interessant å høre andres tanker om hvordan å legge opp trening Smiley

Utlogget stored

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3175 : 15. februar 2012, 14:13 »
 

Ligger igjen et aldri så lite spor igjen
Ulv i fåreklær

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3176 : 15. februar 2012, 23:24 »
15.02.12


Frontbøy

1x5 - 110
1x3 - 135
5x3 - 150

Markløft fra 15cm klosser

1x3 - 175
1x3 - 205
1x3 - 225
1x3 - 240
2x2 - 260

+Rolling thunder opp til 60kg i skiver


Grei økt. Som vanlig slitsomt med frontbøy men var i grunn ikke noe problem. Markløft var også som alltid tungt å løsne fra klossen men lett når det er i bevegelse. Nettopp dette tror jeg gjøre varianten nyttig for meg.

Ikke prøvd noe særlig RT før men skal prøve å ha den med på onsdagene. Greit å ha noe annet enn bare FG-marken for grep.


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3177 : 16. februar 2012, 01:01 »
Skjønner, ganske basic 2 split da, noen grunn til at du velger akkurat den måten å dele på? I forhold til heller å ha tre dager med alle tre øvelsene?

Hvordan tenker du å kontrollere progresjon da? Har du noe mål på mengde som du reduserer gradvis og intensitet som du øker, eller er det helt på dagsformen bare med en gradvis økning i belastning?

Interessant å høre andres tanker om hvordan å legge opp trening Smiley

Grunnen til oppsettet er litt for variasjonens skyld og litt for å heve kvaliteten generelt på treningen. Det er lenge til neste stevne så da holder jeg litt igjen på spesifisiteten. Nærmere stevne må jeg nok gå over på litt mer typiske bøy/benk/mark-økter for å spisse tingene mer.

I utgangspunktet har jeg satt opp samme totalmengden hele veien, men denne er ikke skrevet i sten på samme måten som intensiteten/vektene er. La oss si at jeg begynner med 5x3 på en vekt, da skal jeg helst holde det til triple og følge den forhåndsoppsatte vekten - men om jeg ser at jeg må redusere volumet så kan jeg kutte ett eller flere toppsett.

Intensiteten er som sagt litt strengere at jeg følger, og er satt opp ti uker frem i tid nå. Alt er eksperimentelt på dette stadiet, så justeringer underveis kan nok måtte forekomme.

PS!

Dere som leser dette og tror det er en god idè å styre sin egen trening; Don't do it! Grin

Har man seg selv som advokat så har man en idiot til advokat, dette gjelder også i styrketrening..  :Smiley




Ligger igjen et aldri så lite spor igjen

Den er god vettu Smiley







Litt fra dagens økt:

http://www.youtube.com/watch?v=7NfQAQjdrmE#noexternalembed&feature=channel_page

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3178 : 16. februar 2012, 09:29 »


Dere som leser dette og tror det er en god idè å styre sin egen trening; Don't do it! Grin

Har man seg selv som advokat så har man en idiot til advokat, dette gjelder også i styrketrening..  :Smiley
I like to de an idiot Grin

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3179 : 16. februar 2012, 12:23 »
Liker treningen din nå, mye bra løfting og det ser ut som et meget spennende og fornuftig opplegg du kjører, Forøvrig så tror jeg du i det lange løp vil dra stor nytte av å trene litt mindre spesifikkt utenom oppkjøringskonkuranser slik du gjør nå. 

det eneste jeg savner er litt mer "småøvelser" på underkroppen som kjøres middels tungt i type 5-10 reppsområdet,  hip thrusts, utfall bakover, bulgarsk splittbøy, lårcurl i slynger..  og gjerne terapimasterøvelser for overkroppen pushups i slynger, kroppsvektroing og facepulls i slynger..

  tror heller ikke det skader å legge inn litt complexes på slutten av øktene for å øke generell arbeidskapasitet litt. bør ikke være værre enn f.eks for overkropp:
 
skulderpress med kubjelle    8
omvendt roing                     8
kaste medisinball i bakken    8
flippe 15 kg skive                 8

kjøres 4-5 ganger med korte pauser... du kommer garantert til å få pulsen opp litt og du får inn ganske mange repps i fornuftige bevegelsesområder på kort tid Smiley
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!