Skrevet av Emne: Hjelp til sjonglering av kosttilskudd!  (Lest 878 ganger)

Utlogget Sneiip

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 13
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 13

  • Sneip vil bli sterk
Hjelp til sjonglering av kosttilskudd!
« : 17. januar 2012, 11:44 »
Jeg er fra før kun vant med å ta proteinpulver etter trening, og ellers omega 3 og multivitamin Grin Nå har jeg fryktelig lyst til å fokusere langt mer på styrketreningen min, øke styrke og bli litt større - og jeg har da begitt meg ut i jungelen av kosttilskudd. Jeg har nå en merkverdig blanding av kosttilskudd. Det er derfor jeg tenkte å søke litt kunnskap her Grin Det jeg har av kosttilskudd er hovedsaklig bare slengt sammen litt i hytt og pine ettersom jeg har fått øynene opp for noe - enten det er tips fra bekjente, en artikkel jeg leser på nettet eller hva som helst.. Jeg er derfor ganske elendig på spesielt når jeg bør ta hvilke tilskudd!

Det er som jeg skjønner mye prøving og feiling for å finne ut hva som funker, men kanskje jeg kunne fått noen "begynnertips" her?

Jeg er ei jente på 22, 58 kg, har alltid vært veldig aktiv men da fokusert på brytingen fremfor styrke. Nå er jeg mer motivert for å få litt mer masse over alt. Jeg er en spinkel flue. Hjælp.

Jeg trener styrke litt som det passer meg, men tenker å sette opp et fast program snart. Har som sagt trent styrke hele veien, men de siste tre årene har det vært nedi 1-2 økter i uka. Nå de siste to ukene har jeg trent 5 økter. Jeg ligger da på 12 repetisjoner, men etterhvert vil jeg ned til 6-8 repetisjoner..har hørt at det er lurt?  Embarrassed

Men ja, hovedsaklig lurer jeg på mine kjære kosttilskudd. Jeg tar da clorella-tabletter, omega 3 og multivitamin om morgenen til frokost. På dager med trening spiser jeg en proteinkaffe sammen med frokosten. Så er det som oftest jobb til 17-18-tiden. Der spiser jeg feks egg, knekkebrød med kjøttpålegg, speltlomper, cottagecheese, kesam, roastbeaf, frukt, nøtter og havregrøt/havregryn ++

Så langt tror jeg at jeg gjør det riktig. Men så blir jeg et spørsmålstegn når jeg sitter sent om kvelden etter trening, har proteinpulveret i den ene handa og super-amino i den andre. Jeg pleide alltid før å drikke proteinshake, så spise innen en time etter trening. Men vil jo som alle andre ha best mulige resultat; er det da enda bedre å sluke noen super-amino tabletter? Eller er proteinshake bedre? Er begge deler bare dumt/for mye?

SÅ..er det slik at jeg har bestilt kreatin! Jeg leser mye bra tilbakemeldinger på det, og har alltid før syns at det virker litt skummelt, men nå er jeg vel overbevist og vil prøve det og se om jeg kan bli noe sterkere. Hm. ATPCreatine fra Tech Nutrition.

Det jeg nå, etter noen raid på nettet, sitter å sjonglerer med er:


  • * Mocca proteinpulver
  • * Whey Gourmet
  • * Udo's Choice
  • * Clorella
  • * Super-amino
  • * ATPcreatine


Er det noen som rett og slett har et tips til hvordan en dags kosthold eksempelvis kunne blitt satt sammen for å få utnyttet disse kosttilskuddene best?

Jeg skal lese meg skakk på kosthold i dag, og prøve å finne ut hvor mye jeg burde ha i meg av hvert næringsemne osv. Og kanskje jeg burde ta noe til kreatintilskuddet? Hm. Mye greier  eat

På forhånd tusen takk for svar!

Utlogget daseng

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Hjelp til sjonglering av kosttilskudd!
« #1 : 17. januar 2012, 12:19 »
Vil egentlig bare anbefale at du bruker proteinpulver, vitaminer/mineraler/aminosyrer, fettsyrer og kreatin. Er egentlig nok i massevis! 
En god jævla grønnkledd kar fra nord!

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113212.new#new

Gym: http://polargym.no/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!