Skrevet av Emne: kosthold etter galleoperasjon.  (Lest 10773 ganger)

Utlogget miss kitty

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 23

kosthold etter galleoperasjon.
« : 12. mars 2012, 22:42 »
hei

for 8 måneder siden trente jeg styrke to ganger i uka og spiste normalt og koste meg i helger, men når gallestein anfallene kom orket jeg verken og spise eller trene så treningen droppet jeg ut og mat ble det jeg orkt da jeg var sulten. det resulterte i vekt økning og cm økning i midje og lår.

jeg har akkurat operert bort galleblæra mi nå for ca 2 uker siden. fått beskjed om å være forsiktig med fet mat og krydret mat, jeg tror jo jeg spiser sunt, men det er så alt for lett og falle tilbake.
hva kan jeg spise  og hva kan erstatte mitt gyv etter søtt og salt? elsker og bake kaker og cupcakes ol. vil trene igjen men vet ikke når det er forsvalig og begynne igjen etter operasjonen?

Kitty`s lille verden

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: kosthold etter galleoperasjon.
« #1 : 13. mars 2012, 12:45 »
http://www.lommelegen.no/legesvar/smerter-etter-galleoperasjon.
Her gir lommelegen svar med at en pose potetløv eller en halv bløtekake ville være for stor fettmengde å tilføre for å kunne bearbeides. Dette med fettinntak prøves ut slik at du bl.a unngår kvalme. En kostholdsregistrering kan være lurt slik at du får en gjennomsnittlig oversikt over inntaket ditt gjennom en uke.  Gjennopptak av trening ville jeg  konsultert med legen i forhold til at operasjonsområde ikke skal belastes for tidlig.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Bearhug

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 278

  • Keep trying
Sv: kosthold etter galleoperasjon.
« #2 : 13. mars 2012, 21:23 »
Hei!

Har selv operert ut galleblæren, men har ingen problemer med fet mat. Eneste jeg merker, er at jeg kan få veldig vondt i magen hvis jeg går for lenge uten mat, for så innta bare litt.
Min mor har og hatt denne operasjonen, da det ligger til familien. Spis det du føler for, du merker fort om du tåler det eller ikke. Min mor har uten problemer vært på Ketolyse-kur, og der er det jo høyt fettinntak.

Ang. trening, så gikk de igjennom magemusklene for min del, så jeg var ganske øm en stund. Jeg kan ikke huske hvor lenge jeg holdt meg unna hard trening, så kan nok være greit å spørre lege, som Rita sier Smiley
Benk: 127,5kg stang, 56kgx4 hantler, 132,5kg decline.
Mark: 200kg
Knebøy: 150kgx4
Hacksquat: 240kgx4
Beinpress: 510kgx4

"Success must be felt within before it can be seen on the outside."

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=118631.0

Utlogget miss kitty

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 23

Sv: kosthold etter galleoperasjon.
« #3 : 14. mars 2012, 01:58 »
Takk dere. jeg skulle være forsiktig den første tiden men så kunne jeg spise som jeg pleide. mat logg ja.. skulle vel ha gjort det også men må vel først lære meg å spise frokost. og kutte ned sukker inntak....
Kitty`s lille verden

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!