Skrevet av Emne: Vil øke kondisjon samt litt synelige muskler  (Lest 754 ganger)

Utlogget Pandalicious

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Vil øke kondisjon samt litt synelige muskler
« : 29. august 2012, 20:45 »
Alder: 19
Høyde: 190
Vekt: 90
Hvor lenge du har trent: Lite
Helsetilstand, evt. sykdommer: Slappfisk med muliget for astma, men ikke sikker

Hei, første post her, så vennligst fortell meg om jeg gjør noe galt Smiley
Kom nylig inn på en skole jeg hadde håpet på lenge, og er veldig fornøyd med det.
Men det har seg slik at den linjen jeg går på er ganske så tørr (Brønnteknikk), og lekser kastes i annsiktet mitt.
Så for min del blir det veldig lite planlegging av trening.
Jeg  er ganske uerfaren når det kommer til helse og lignende. Altså, jeg har hatt mine trenings perioder i min tid, men de varer vanligvis i maks 3-4 mnd.

I starten nevnte jeg at jeg mulig har astma, men det er jeg ikke 100% sikker på.
Det har bare vært noen turbulente økter hvor jeg har prøvd å ta meg en joggetur, hvor jeg måtte stoppe etter 500meter pga pustevansker.
Men skal også sies at jeg røyket tungt under denne perioden, noe jeg forøvrig har sluttet med (erstattet med snus).


Regner med mange av dere på forumet sitter på en del erfaring, så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg Smiley Tenkte dessuten at trening er bra i forhold til skole, og ikke minst som en hobby.

Det jeg vil satse mest på er kondisjon, men ikke minst litt synelige muskler. Slik at jeg kan se noenlunde grei ut foran speilet Smiley

På forhånd, takk

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Vil øke kondisjon samt litt synelige muskler
« #1 : 29. august 2012, 21:24 »
Kondisjon: Ikke peiling.
Muskler: Mark, bøy, benk, roing, 3 ganger i uka. 3 sett, 5 repetisjoner. Øk vektene forsiktig hver gang du klarer alle 5 reps på alle 3 sett med samme vekt.
Astma:Legen kan fortelle deg det, men jeg tror nok at det er fordi du løp som en tulling uten at kroppen var klar for det, og røyking er jo astma på boks.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Vil øke kondisjon samt litt synelige muskler
« #2 : 30. august 2012, 11:13 »
Hei du! Først og fremst ville jeg ha sjekket ut med fastlegen for å få avklart hvorvidt det er snakk om astma eller ikke. Kondisjonsmessig kan det lønne seg å ligge på et moderat tempo dersom pusten ikke holder - sykkel innendørs er fin måte å arbeide i moderat tempo på. Kjør lav intensitet som oppvarming i 10 minutter og deretter kan du øke pulsnivået til ca. 140. Tren som nevnt baseøvelser, men også core-muskulaturen med slynge trening for mave/korsrygg. Vel så viktig som kondisjon er også slagvolumet i hjertet ditt og da trenger du ikke kjøre så mye makspuls, men heller ta powerwalks med varighet på 30-60 minutter!
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!