Skrevet av Emne: Ujevn musklatur  (Lest 781 ganger)

Utlogget entropi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Ujevn musklatur
« : 09. januar 2010, 07:35 »
Hei, vet ikke helt om dette er rette plass på forumet, men vi prøver Smiley

Har et lite spørsmål om symmetri, det er litt forskjell på latissimus dorsel muskelen fra høyre til venstre side!
Høyre side virker som er "kortere" og vokser mer utover, mens venstre side er mer "nice", den virker lengre ned på ryggen og går ikke så mye ut, hvis dere forstår, skal ta et bilde å legge ut.. 

spørsmålet er om dette er et kjent problem? Smiley finnes det noen løsning? Er det øvelser som er årsak/innvirkning på denne ujevnheten?




Utlogget Jeggs Kilogramsson

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Ujevn musklatur
« #1 : 09. januar 2010, 18:19 »
Muskelfester er desverre ofte ikke like på begge sider, og da ser det litt forskjellig ut.

Det kan også skyldes at du belaster en side mer enn den andre under trening, men da vil det som regel jevne seg ut etterhvert Wink
Got pump?

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Ujevn musklatur
« #2 : 09. januar 2010, 18:49 »
Ikke unormalt i det hele tatt, de som har spilt fotball hele livet og sparket spesielt mye med høyre fot f.eks, har ofte større omkrets på venstre lår da dette er støttefoten når du sparker fra. Jeg brukte venstre i min barnedom til å sparke fra, og har 1-2 cm større omkrets på høyre lår da dette var støttefoten min.

Etter jeg begynte med "kroppsbygging" har det jevnet seg ut en god del, spesielt på armene men også lårene. Biceps er ofte helt forskjellig på venstre og høyre arm, Arnold er ett godt eksempel på dette Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!