Skrevet av Emne: Får eg i meg nok proteiner? Hvordan finne ut?  (Lest 1645 ganger)

Utlogget ducatie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Får eg i meg nok proteiner? Hvordan finne ut?
« : 28. september 2010, 17:28 »
Leser att + 2,0g protein per kg kropsvekt er annbefalt. Og for folk som trener så desto meir protein ein får i seg desto bedre er det (innen ei viss grense naturligvis). Så at eg bør legge meg på ein 150g protein daglig, vil vere bra å holde seg til..? Men 2,0g per kg kropsvekt tilsvarer jo 140g for meg på 70kg, og dette synes eg virker litt mye.. Synes også det er svært vanskli å vite  hvor mye protein ein får i seg..Noen tips ang. det?

Her en dag bestod kosten min av; Riktig nokk ikke noe skikli mat (bare grovdbrød.. fordelt på fire måltider): VANLIG grovbrød (CA 11 skiver med nuggati + 4 - 5 skiver med leverpostein), 5-6 glass skummet melk, 2x epler. Samt 1 banan, 1liter sjokolademelk som eg inntok under og etter styrketrenings økten på 3 timer.
Tingen er at eg kan ikke tenke meg at dette kan ha blitt noe mer enn ca 70-80g protein..?, og eg bør jo ha 140g protein daglig..Og både leverpostein og melk inneholder jo ein del protein, men alikevell havner eg så langt unna minimum protein inntaket?
 
Plis help me out here guys.

Kan nevne at eg PLEIER alltid å spise skikli mat daglig (altså, at eg ikke bare spiser grovbrød, men også annen mat som f.eks fisk, kjøt og poteter. etc)

Bør vell till slutt legge til at eg ser veldi bra fremmgang i stryketrening og konkluderer derfor med at eg får i meg ein del proteiner.. men spørsmålet er om eg frå i meg NOKK for ein mest mulig optimal fremgang..

TAKKER FOR ALL HJELP! Smiley Ble litt rotete, men så lenge dere skjønner hva eg mener så må da det være nok..
WWJD - What would Jesus deadlift

18år, 179cm, 77kg

Benk - 90x1
Knebøy - 130x6
Mark - 150x4

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Får eg i meg nok proteiner? Hvordan finne ut?
« #1 : 28. september 2010, 17:33 »
som nybegynner opplever du fremgang omtrent uansett hvordan du trener og spiser, men etterhvert vil den fremgangen stagnere, og da må du trene bedre og spise bedre.

Jeg ville byttet ut noen av brødskivene med noe mer proteinrikt, som egg(omelett, eggerøre, +++), kesam, kylling, fisk, osv.
Om du sliter med å spise nok proteinrikt, så kan du gå til innkjøp av proteinpulver, men det meste av proteininntaket ditt bør bestå av mat Smiley
Smiley

Utlogget Crudeoil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Får eg i meg nok proteiner? Hvordan finne ut?
« #2 : 28. september 2010, 17:37 »
1 boks tunfisk hjelper på proteininntaket, er bare å spise rett av boksen, om man liker det da Tongue
Det er bedre å være sterkfeit enn svakbøs!

Utlogget ducatie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Sv: Får eg i meg nok proteiner? Hvordan finne ut?
« #3 : 28. september 2010, 17:42 »
Takker for meget hjelpsomme svar ! Smiley
WWJD - What would Jesus deadlift

18år, 179cm, 77kg

Benk - 90x1
Knebøy - 130x6
Mark - 150x4

Utlogget Luke Skywalker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 54

Sv: Får eg i meg nok proteiner? Hvordan finne ut?
« #4 : 28. september 2010, 17:52 »
Slik gjør jeg det:
boks med tunfisk hakket opp, rett i koppen suppe (kremet kantarell suppe funker greit, du trenger bare vannkoker, skje, matskål) 35 - 40 gram protein

brødskiver med kokt skinke og majones

havregryn og melk (la det stå i 10 til 15 min så det kan svelle, smaker bedre da). Liker også å ha sjokopulver oppi der for smakens skyld.

karbonadedeig/kyllingfileet/torsk basert middag

cottage cheese med sukker/syltetøy/sjokopulver (rundt 40 gram her og)

Kjører to slike tunfisk og rett i koppen om dagen, og kjører på med en proteinshake + havregryn.

Husk på å få i deg fett også...en neve nøtter + tran og majones hver dag.

Utlogget netics

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 86

Sv: Får eg i meg nok proteiner? Hvordan finne ut?
« #5 : 28. september 2010, 18:10 »
"styrketrenings økten på 3 timer"
- Er du seriøs? Isåfall, fordel den tiden utover 3 dager på en hel uke.

Veldig veldig mange som trener tar proteintilskudd, nettopp fordi det kan være vanskelig å få i seg nok proteiner. Men om du er veldig tynn så trenger du mye karbo også. Finns mange tråder om dette her på forumet, bare let litt Wink

Utlogget ducatie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Sv: Får eg i meg nok proteiner? Hvordan finne ut?
« #6 : 28. september 2010, 23:03 »
Slik gjør jeg det:
boks med tunfisk hakket opp, rett i koppen suppe (kremet kantarell suppe funker greit, du trenger bare vannkoker, skje, matskål) 35 - 40 gram protein

brødskiver med kokt skinke og majones

havregryn og melk (la det stå i 10 til 15 min så det kan svelle, smaker bedre da). Liker også å ha sjokopulver oppi der for smakens skyld.

karbonadedeig/kyllingfileet/torsk basert middag

cottage cheese med sukker/syltetøy/sjokopulver (rundt 40 gram her og)

Kjører to slike tunfisk og rett i koppen om dagen, og kjører på med en proteinshake + havregryn.

Husk på å få i deg fett også...en neve nøtter + tran og majones hver dag.


Tusen takk for hjelpen. Mye bra råd her, skal bl.a se om eg får tak i ein slik tunfisk boks Tongue Smiley 
WWJD - What would Jesus deadlift

18år, 179cm, 77kg

Benk - 90x1
Knebøy - 130x6
Mark - 150x4

Utlogget ducatie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 18

Sv: Får eg i meg nok proteiner? Hvordan finne ut?
« #7 : 28. september 2010, 23:18 »

Tusen takk for hjelpen. Mye bra råd her, skal bl.a se om eg får tak i ein slik tunfisk boks Tongue Smiley 
"styrketrenings økten på 3 timer"
- Er du seriøs? Isåfall, fordel den tiden utover 3 dager på en hel uke.

Veldig veldig mange som trener tar proteintilskudd, nettopp fordi det kan være vanskelig å få i seg nok proteiner. Men om du er veldig tynn så trenger du mye karbo også. Finns mange tråder om dette her på forumet, bare let litt Wink


Takk skal du ha Smiley 

Ja, er kjent med det faktum at proteiner er særs viktig og at det er populært med proteintilskudd. Har selv vurdert det lenge å vurderer det fortsatt..

Ja, altså, hver andre mandag i uken blir det tre timers trening på treningssenter, mye pga å få det til å passe med buss. Og trener HELE kroppen på desse øktene. Og nei, eg kommer ikke til å fordele  de tre timene i mindre økter, da eg gjer bra fremgang slik eg trener nå. Og selv om det virker veldig som at eg er helt ny innen styrketrening så har eg dreve på med styrketrening i overkant av 2 år, men det er først nå når eg har fått meg 1 års kort på treningssenter at det er begynt å bli særs seriøst med både trening OG KOSTHOLD. Eg trener 3 - 4 ganger i uken (48 timers pauser mellom øktene blir prioritert) Fra 1 - 2 timers økter er vanlig..(3timers økter annen hver mandag)

Eg forstår kritiseringen, men må si eg er veldig vant med kritiseringer da eg aldri har klart å starte en topic uten å bli kritisert for forskjellige ting...Men da skal det også sies att det ikke bare er eg, men svæært mange som starter nye topicer blir kritiserte for alt mulig. Da spesielt nybegynnere..naturligvis.

Det er som sagt bare annen hver mandag som varer i hele 3 timer (meir eksakt 2t 45min).
Sååe.. I rest my case.
WWJD - What would Jesus deadlift

18år, 179cm, 77kg

Benk - 90x1
Knebøy - 130x6
Mark - 150x4

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!