Skrevet av Emne: Sterkt immunforsvar?  (Lest 1475 ganger)

Utlogget Kusetjuv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sterkt immunforsvar?
« : 03. mars 2011, 11:17 »
Finnes det en egen betegnelse for "sterkt immunforsvar"?

Fordi iløpet av livet har jeg kanskje vært syk en gang i året, og når jeg først har vært syk har det vært over natta..samtidig som jeg heller aldri er blitt smitta av noen heller.

Nå skal jeg jo ikke klage over dette da, hehe;P men jeg bare lurer på hva som gjør meg unik der i forhold til andre..er det gener? Moren min f,eks er heller aldri syk.

Jeg har f.eks kyssa med en jente som hadde kyssesyken, nå snakker jeg heftig kyssing, uten å bli smitta..eneste gangene jeg blir dårlig er når jeg går med lite klær på meg.


Hva er det som gjør at jeg er så motstandsdyktig?

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: Sterkt immunforsvar?
« #1 : 03. mars 2011, 22:21 »
Genetikk er viktig for den medfødte delen av immunforsvaret ditt, som ofte er det første inntrengere i kroppen møter. Individuelle forskjeller i den ervervede delen av immunforsvaret ditt er en annen faktor, hva slags mikrober/fremmedlegmer kroppen møter/eksponeres for gjennom oppveksten, som danner grunnlaget for ett immunologisk minne i kroppen, som effektivt tar knekken på inntrengere hvis de skulle du opp ved en senere anledning. Alder er viktig. Din generelle helse er viktig, som kan påvirke immunforsvaret (stress etc.). Kosthold og livsstil. Miljø, noen mennesker eksponeres for bakterier, virus, allergener, stress, skadelige stoffer, stråling, røyk, kjemikalier etc. i større grad enn andre.

Dette, pluss mange flere faktorer vil totalt sett utgjøre de individuelle forskjellene man ser hos ulike mennesker. Dette vil også avgjøre hvordan din kropp reagerer og håndterer på f.eks virus eller bakterier som entrer kroppen din. Med ett effektivt immunforsvar så trenger man nødvendigvis ikke merke så mye til sykdomsprosessen den tiden immunforsvaret forsøker å rydde opp, selv om man er smittet. Andre kan derimot bli seg veldig dårlig, selv om immunforsvaret gjør den jobben den skal.
 
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!