Skrevet av Emne: Sprøsmål ang. deffing og geriljakardio  (Lest 938 ganger)

Utlogget Spontane

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sprøsmål ang. deffing og geriljakardio
« : 28. mars 2007, 17:27 »
Hei

Jeg er en gutt på 23 år, veier ca 80 kg og er 180 cm høy. Jeg har lyst til å ta av noen kilo som ligger godt plantet rundt magen.
Jeg trener fast 3 ganger i uken, og da trener jeg med mye fokus på bryst, armer og mage også avslutter jeg gjerne med 18 min på sykkel.
Leste nettop en artikkel om gerilja kardio, og tenkte jeg skulle prøve ut dette.
Vil det være dumt av meg å trene g.k 2 ganger i uken ved siden av det jeg trener fra før, med tanke på å bli utbrent? Burde kanskje heller satse på g.k til jeg har gått ned de kiloene jeg ønsker, for så å ta opp styrketreningen igjen?

janne

  • Gjest
Sv: Sprøsmål ang. deffing og geriljakardio
« #1 : 28. mars 2007, 20:04 »
Du blir neppe utbrent eller overtrent ved å trene kun 5 ganger i uken, så det trenger du nok ikke bekjymre deg over. Jeg ville imidlertid satset på en aldri så liten diett i tillegg til litt kardiotrening. Og husk: Det er ikke mulig å punktslanke seg Smiley

Lykke til.

Utlogget Spontane

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Sprøsmål ang. deffing og geriljakardio
« #2 : 28. mars 2007, 23:52 »
Kanskje jeg skal prøve meg på en diett ja. Det blir isåfall første gangen. Da må jeg regne ut hvor mye kalorier jeg tar i meg på daglig basis da.. det i seg selv er jo litt av et prosjekt. Også burde jeg starte med å kutte ca 10-20% av kalori inntaket?
Er det greit med 4 måltider om dagen?

janne

  • Gjest
Sv: Sprøsmål ang. deffing og geriljakardio
« #3 : 29. mars 2007, 11:18 »
5-6 måltider om dagen er ideelt. Spis hver 3. time, fokuser på nok proteiner i dietten for å unngå tap av muskler. Fett og karb er også viktig for å gjøre nytte av proteinene du spiser. 2-3 g proteiner pr kg kroppsmasse pr dag er min personlige anbefaling.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!