Skrevet av Emne: Har ikke penger til mat!!!!  (Lest 13949 ganger)

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Har ikke penger til mat!!!!
« : 16. august 2010, 15:10 »
Sitter nå i en ganske håpløs situasjon. Har blitt mye utgifter i det siste pga. flytting, og jeg sitter igjen med ganske lite penger. Få ikke råd til skikkelig mat (kylling, fisk etc.), men har tilgang på en del dritmat. Jeg får ikke stipend før i slutten av august/starten av september. Noen som har noen billige løsninger på lur? Sitter ganske i klemma. Man får vel ikke protein noe særlig billigere per gram enn med kyllingfileter (60kr kiloet på rema)?

Hvordan skal jeg gjøre dette? Skal jeg droppe trening? Hvor mye styrke bør jeg forvente å miste? Eller ER ikke dette verdens undergang?

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #1 : 16. august 2010, 15:13 »
Kjøp deg ei fiskestang.
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #2 : 16. august 2010, 15:16 »
Tunfisk på boks er vel den rimeligste rene proteinkilden. Ris og broccoli som tilbehør koster jo også lite. Litt olivenolje eller lignende og du har alt du trenger.

En boks tunfisk i vann (150 gram) inneholder ca 35 gram protein.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #3 : 16. august 2010, 15:17 »
Kan sende deg et knekkebrød i posten hvis du vil Wink
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #4 : 16. august 2010, 15:17 »
Dette er vel ikke verdens undergang! Jeg tror at å trene selv om man ikke spiser optimalt, uansett er bedre enn å ikke trene i det hele tatt! Tunfisk har du jo råd til, billig proteinkilde. Får du i deg tunfisk og ris, kommer du langt på vei. Hva med havregryn, cottage cheese, skyr naturelle, skummet melk, egg? Ikke alle disse kildene er billige, men særlig havregryn og tunfisk bør du jo uansett ha råd til.

Tidligere var det også 3 kg kyllingfilet first price (frossen) å få kjøpt til 140 kr!

Jeg tror ikke at du trenger å forvente stort tap av styrke, så lenge du trener og får i deg karbohydrater! Min erfaring på dette er at det er mye psykisk inn i bildet! Tenker man negativt og forventer å bli svakere, så tror jeg sjansen øker for at akkurat dette skjer. Så tren, stå på, gi f### om ikke alt er optimalt, så kommer også resultatene. (tror JEG da..)
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #5 : 16. august 2010, 15:17 »
Spis havregryn. Evt. kan du investere i en fiskestang som Kjørnes sier. Sjåfør i helgene og annet svart arbeid er heller ikke dumt! Grin

"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #6 : 16. august 2010, 15:19 »
Dette er vel ikke verdens undergang! Jeg tror at å trene selv om man ikke spiser optimalt, uansett er bedre enn å ikke trene i det hele tatt! Tunfisk har du jo råd til, billig proteinkilde. Får du i deg tunfisk og ris, kommer du langt på vei. Hva med havregryn, cottage cheese, skyr naturelle, skummet melk, egg? Ikke alle disse kildene er billige, men særlig havregryn og tunfisk bør du jo uansett ha råd til.

Tidligere var det også 3 kg kyllingfilet first price (frossen) å få kjøpt til 140 kr!

Jeg tror ikke at du trenger å forvente stort tap av styrke, så lenge du trener og får i deg karbohydrater! Min erfaring på dette er at det er mye psykisk inn i bildet! Tenker man negativt og forventer å bli svakere, så tror jeg sjansen øker for at akkurat dette skjer. Så tren, stå på, gi f### om ikke alt er optimalt, så kommer også resultatene. (tror JEG da..)

Er Cottage Cheese egentlig så billig? Jeg kjøper det ganske ofte, men vasser i penger så jeg glemmer alltid å sjekke prisen.. Wink
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #7 : 16. august 2010, 15:23 »
Typisk, typisk, typisk. Og kjedelig situasjon!

Har sett på "innvandrerbutikker" at de kan ha billig kjøtt avogtil. Lær deg å lage noen gode supper med kjøtt i! Og, man trenger faktisk ikke så sykt mye proteiner som mange skal ha det til. Les litt artikler om slikt for å "fjerne dårlig samvittighet" mens dette pågår! Det finnes også svææære poser med kyllinglår etc som ikke er så dyre, og tunfisk (som nevnt) er heller ikke gale.

En god tunfiskoppskrift:
Stek tunfisken med olje og sitronpepper. Bland med ris!

Så også at en eller annen avis hadde noe sak om "billig mat" i dag.

Gå i alt av frysedisker, sammenlikn og sjekk. Det er faktisk ofte veldig mye billig der. Alt fra fiskepinner til kylling! Så får du heller se litt mellom fingrene hva protein*kroppsvekt vil si. Du merker neppe noen forskjell så lenge du ikke kutter protein helt ut!
-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #8 : 16. august 2010, 19:20 »
skylinepower: PMer deg adressen, flytter inn på torsdag!

Fiskestang, det hadde vært noe. Ingen som har noe å donere bort? Grin
Dette er vel ikke verdens undergang! Jeg tror at å trene selv om man ikke spiser optimalt, uansett er bedre enn å ikke trene i det hele tatt! Tunfisk har du jo råd til, billig proteinkilde. Får du i deg tunfisk og ris, kommer du langt på vei. Hva med havregryn, cottage cheese, skyr naturelle, skummet melk, egg? Ikke alle disse kildene er billige, men særlig havregryn og tunfisk bør du jo uansett ha råd til.

Tidligere var det også 3 kg kyllingfilet first price (frossen) å få kjøpt til 140 kr!

Jeg tror ikke at du trenger å forvente stort tap av styrke, så lenge du trener og får i deg karbohydrater! Min erfaring på dette er at det er mye psykisk inn i bildet! Tenker man negativt og forventer å bli svakere, så tror jeg sjansen øker for at akkurat dette skjer. Så tren, stå på, gi f### om ikke alt er optimalt, så kommer også resultatene. (tror JEG da..)
Hmm, faktisk ganske oppmuntrende lesning. Mye psykisk inne i bildet når det gjelder trening. De filetene du prater om koster nå 170,- for 2kg (!) på Meny like ved meg, det billigste jeg har funnet er 2kg euroshopper for 120,-, og 1kg poser til 59,- på rema. Har litt igjen i fryseren, så det rekker nok til torsdag, men er mest bekymret for hvordan det går da jeg flytter! Får vel bare kjøre på, som du sier. Oppmuntrende!
Typisk, typisk, typisk. Og kjedelig situasjon!

Har sett på "innvandrerbutikker" at de kan ha billig kjøtt avogtil. Lær deg å lage noen gode supper med kjøtt i! Og, man trenger faktisk ikke så sykt mye proteiner som mange skal ha det til. Les litt artikler om slikt for å "fjerne dårlig samvittighet" mens dette pågår! Det finnes også svææære poser med kyllinglår etc som ikke er så dyre, og tunfisk (som nevnt) er heller ikke gale.

En god tunfiskoppskrift:
Stek tunfisken med olje og sitronpepper. Bland med ris!

Så også at en eller annen avis hadde noe sak om "billig mat" i dag.

Gå i alt av frysedisker, sammenlikn og sjekk. Det er faktisk ofte veldig mye billig der. Alt fra fiskepinner til kylling! Så får du heller se litt mellom fingrene hva protein*kroppsvekt vil si. Du merker neppe noen forskjell så lenge du ikke kutter protein helt ut!
Nja jo, en overlever jo alltids, det er ikke det. Men når jeg først skal kjøpe noe mat, så er jeg opptatt av å få mest mulig bang for the buck (les: proteiner). Suppe kan jeg lage, kyllinggryte er jeg en reser på, så det er ikke det det står på!

Igjen, oppmuntrende lesning. Får vel bare se litt gjennom fingrene som du sier, og holde igjen litt.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #9 : 16. august 2010, 20:02 »
Har nettopp hatt en lik periode som deg med flytting og faenskap. Om du ikke er langt unna svenske grensa så er det bare å ta deg en skikkelig smugletur og handle kyllingfilet og karbonadedeig for next to nothing. Du har vell også råd til proteinpulver? Er jo en ekstremt billig næring. Jeg Spiste som følger i 3 fattige uker med en shopping glad samboer som var på hyppige turer på ikea. 1kg karbonadedeig\kylling om dagen, grønnsaker, firstprice ris og proteinshaker. Kostet meg nesten ingenting og gikk fint opp i styrke fortsatt.

Når du snakker om det psykiske så spiller det en stor faktor ja. Kortisol nivået våres er jo maksimalt i stressa perioder og dette fører jo til lavere testosteron nivåer i kroppen og manglene resultater. Plusser på sene netter med pakking og skru opp ikea hyller med minimal søvn kan du regne med at dette vil ha en verre effekt på treningen din enn maten vil ha.

Løste i det minste søvn problemet mitt med 1g magnesium etter jobb og trening og litt reishi Smiley
Njoa

Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #10 : 17. august 2010, 13:14 »
Lev på egg å koteletter

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #11 : 17. august 2010, 13:19 »

Skal jeg droppe trening?
 Hvor mye styrke bør jeg forvente å miste?
Eller ER ikke dette verdens undergang?

Er du helt koko?
Ingenting
Helt korrekt.
Sa brura

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #12 : 17. august 2010, 13:21 »
Har nettopp hatt en lik periode som deg med flytting og faenskap. Om du ikke er langt unna svenske grensa så er det bare å ta deg en skikkelig smugletur og handle kyllingfilet og karbonadedeig for next to nothing. Du har vell også råd til proteinpulver? Er jo en ekstremt billig næring. Jeg Spiste som følger i 3 fattige uker med en shopping glad samboer som var på hyppige turer på ikea. 1kg karbonadedeig\kylling om dagen, grønnsaker, firstprice ris og proteinshaker. Kostet meg nesten ingenting og gikk fint opp i styrke fortsatt.

Når du snakker om det psykiske så spiller det en stor faktor ja. Kortisol nivået våres er jo maksimalt i stressa perioder og dette fører jo til lavere testosteron nivåer i kroppen og manglene resultater. Plusser på sene netter med pakking og skru opp ikea hyller med minimal søvn kan du regne med at dette vil ha en verre effekt på treningen din enn maten vil ha.

Løste i det minste søvn problemet mitt med 1g magnesium etter jobb og trening og litt reishi Smiley
Oslo er vel ikke altfor langt fra grensa. Hvor mye koster kylling i sverige ifh. i Norge? Er det virkelig så sykt mye å spare? Koster jo som sagt 60kr kiloet på rema og andre billigkjeder.

Prøver å få i meg 8-900g kylling (eller annet kjøtt) per dag, er litt skeptisk til pulver, spesielt myse. Kasein blir vel like dyrt om ikke dyrere enn kylling?

Kjøpte inn noe tunfisk i går, og jevner ut "dosene"!
Er du helt koko?
Ingenting
Helt korrekt.
... Smiley

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #13 : 17. august 2010, 13:25 »
Når har jeg ikke prisen i hodet, men lønner seg nok ikke om du tar deg en tur til sverige for å kjøpe inn 1 kg kjøtt. Handlet inn 32kg div kjøtt forrige gang jeg var der.
Njoa

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Har ikke penger til mat!!!!
« #14 : 17. august 2010, 13:27 »
Gainer gir jo vanligvis mye bang for the buck. Finn en som inneholder en del protein. Så lenge man får i seg nok kalorier og proteiner så går det bra.

Når har jeg ikke prisen i hodet, men lønner seg nok ikke om du tar deg en tur til sverige for å kjøpe inn 1 kg kjøtt. Handlet inn 32kg div kjøtt forrige gang jeg var der.
Men det koster vel litt å komme seg ut dit også. Er jo bare en halv måneds tid det er snakk om, så på kort sikt kan vel vinninga gå opp i spinninga?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!