Skrevet av Emne: clean and jerk spørsmål  (Lest 4414 ganger)

ultralars

  • Gjest
clean and jerk spørsmål
« : 15. oktober 2010, 15:23 »
så jeg skal begynne å gjør denne øvelsen for å bli mer explosiv for en høyere benkpress max

hvor mange set og reps gjør man normalt? eller deler man det opp i power cleans åsså støting med bøy i beina, og gjør dem begge sepparat?

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

ultralars

  • Gjest
Sv: clean and jerk spørsmål
« #2 : 16. oktober 2010, 17:22 »
ok?!

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: clean and jerk spørsmål
« #3 : 16. oktober 2010, 19:19 »
så jeg skal begynne å gjør denne øvelsen for å bli mer explosiv for en høyere benkpress max

hvor mange set og reps gjør man normalt? eller deler man det opp i power cleans åsså støting med bøy i beina, og gjør dem begge sepparat?
Hvordan du kjører clean/ vending kommer jo helt an på bevegeligheten og tekniken din. det enkleste og lære er styrke vending/power clean, for da slipper du og kordinere sitten, sitte vending kan du lære deg etter vært( kanskje ved hjelp fra front knebøy) hvis du ønsker det.

overstøt kan kjøres sepparat som i filmen over fra yap eller du kan kjøre det som hele støt, hvor du støter etter vendingene.

de fleste vendings/støt økter ligger nok på 2-3 rep og 5-8 sett

lurt og ha fokus på teknikk i starten fremfor å jage tunge vekter. vektene kommer når teknikken begynner og sitte. godt tips er å oppsøke et sted hvor det er kunskap om vektløfting så du får litt hjelp med teknikken i starten

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: clean and jerk spørsmål
« #4 : 16. oktober 2010, 19:23 »
Ikke helt hva du spørr om men for ditt mål må vel pushpress være mer egnet?

ultralars

  • Gjest
Sv: clean and jerk spørsmål
« #5 : 16. oktober 2010, 20:44 »
Ikke helt hva du spørr om men for ditt mål må vel pushpress være mer egnet?
altså slik at jeg bare dropper første del av løftet? vil jeg da miste eksosivitet i beinan og ryggen og dermed maxse mindre i markløft og knebøy?

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: clean and jerk spørsmål
« #6 : 16. oktober 2010, 21:08 »
For å bli bedre i benkpress vil da heller benkpress være bedre enn pushpress/clean and jerk.


3 dager i uken, lett dag(eksplosivt), medium tung dag m/medium grep, og tung dag
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget fosse

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: clean and jerk spørsmål
« #7 : 17. oktober 2010, 02:14 »
De beste benkerne i landet er styrkeløftere (og strongmen). Hvor mye støttrening tror du de gjør?

Øv på det du vil bli god på.

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: clean and jerk spørsmål
« #8 : 17. oktober 2010, 02:40 »
Jævi fett md eXplosivitet Åsså sånn dærre maX benkstyrke azz..






 woot

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: clean and jerk spørsmål
« #9 : 17. oktober 2010, 03:58 »
De beste benkerne i landet er styrkeløftere (og strongmen). Hvor mye støttrening tror du de gjør?

Øv på det du vil bli god på.

dette var jo faktisk et enda dummere svar enn spørsmålet i sag selv Cheesy LOL



en dag explosivt med strikk

en dag medium tung med smalt/ middels grep 4*4

en dag tung pyramide 5 sett opp 5 sett ned..


MEN!!! antageligvis så er du såpass fersk innen trening, at du ikke trenger å bekymrer deg for explosiv trening eller ei..

om du har trent 1 år eller minder , fullkroppspogram 2-3 dager i uken, 5-7 ukers sykluser, lineær progresjon.-

1-2 år stronglifts 5*5, ryp, madcow osv, ferdiglagde progammer som funker fitn å er lette å følge..

2 år trening, mer avansert trening, md pyramider, strikker, kjettinger, osv Smiley
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: clean and jerk spørsmål
« #10 : 17. oktober 2010, 09:53 »
så jeg skal begynne å gjør denne øvelsen for å bli mer explosiv for en høyere benkpress max

hvor mange set og reps gjør man normalt? eller deler man det opp i power cleans åsså støting med bøy i beina, og gjør dem begge sepparat?
altså slik at jeg bare dropper første del av løftet? vil jeg da miste eksosivitet i beinan og ryggen og dermed maxse mindre i markløft og knebøy?
hvis målet ditt er og bli en bedre styrkelløfter så er jo det viktigste du kan gjøre å trene i en styrkeløft klubb, sånn at du får hjelp med teknikk og oppfølging av programmer. Hvis ikke det er styrkeløft klubb i nærheten kan du sikkert og få tilsvarende hjelp i en vektløfter klubb.

Støt er ikke en nødvendig støtte øvelse for og bli bedre i benk, men det er en kjempe øvelse , så hvis du finner tid til den i ukeplanen din, så er det bare og kjøre på!

Du blir mere eksplosiv av å trene eksplosive øvelser, som f.eks styrke vendinger og overstøt.

ultralars

  • Gjest
Sv: clean and jerk spørsmål
« #11 : 17. oktober 2010, 12:32 »
overstøt er sånn når man bøyer beinan for å få momentum?

for det er slik jeg gjør, har ikke helt kontrollen på navnan.

men jeg har holdt på med denne øvelsen i 2 uker nå og benkpress maxen min( som har stått stille i 1 og en halv måned nå) har endelig flydd opp 3kg

men jeg lurer på hvilken rep te sett ratio som er best å bruke og jeg lurer på om man er nødt til å gjøre vendinga, jeg bryr meg mest om benken men jeg har jo også lyst til å bli eksplosiv i i markløft. når det gjelder knebøy, så trener jeg øvelsen men jeg hater den.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!