Skrevet av Emne: Min kamp mot tyngdekraften.  (Lest 45569 ganger)

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #210 : 01. januar 2012, 02:51 »
Godt nytt år Cheesy
Ditto!  Grin

Godt nyttår til deg, og alle andre også!  Cheesy
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #211 : 02. januar 2012, 22:34 »
Spinning og litt styrke i dag. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #212 : 04. januar 2012, 18:21 »
Spinning! Bodypump i morgen og bodybalance på fredag. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #213 : 08. januar 2012, 18:28 »
Det blir travle tider framover. Det kommer nok til å gå ut over loggingen her. Pyttsann, så lenge det ikkje går utover treninga, så får logginga bare være. Skal klare å skvise inn 5-7 timers trening hver uke, 3 timer hver 4. uke. Krysser fingrene for at eg holder meg noen lunde frisk.
Har ingen nyttårsforsetter, men eg har mål framover.
1: å få trent mest mulig.
2: å spise mest mulig grønnsaker/bær. minimum 500 gram grønnsaker  i døgnet, ideelt 750 gram.
3: Mer fisk i kosten.
4: Minske fettprosenten har vært et konstant mål i 2,5 år, men det skal likevel med på lista. Wink
5: Sette til livs et prosjekt som foreløpig er temmelig hemmelig, men som kanskje kan gi meg et aldri så lite karriæreløft.
6: La folk som vil trøkke andre ned, for å fremheve sitt eget ego, seile sin egen sjø.  Wink

Prøve å få til alt dette, samtidig som eg prioriterer trivsel, kosthold og aktiviteter for ungen.  Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #214 : 08. januar 2012, 19:33 »
Høres ut som flotte mål Cheesy Stå på!!

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #215 : 08. januar 2012, 19:35 »
 Cheesy Takk! Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #216 : 08. januar 2012, 19:37 »
Det blir travle tider framover. Det kommer nok til å gå ut over loggingen her. Pyttsann, så lenge det ikkje går utover treninga, så får logginga bare være. Skal klare å skvise inn 5-7 timers trening hver uke, 3 timer hver 4. uke. Krysser fingrene for at eg holder meg noen lunde frisk.
Har ingen nyttårsforsetter, men eg har mål framover.
1: å få trent mest mulig.
2: å spise mest mulig grønnsaker/bær. minimum 500 gram grønnsaker  i døgnet, ideelt 750 gram.
3: Mer fisk i kosten.
4: Minske fettprosenten har vært et konstant mål i 2,5 år, men det skal likevel med på lista. Wink
5: Sette til livs et prosjekt som foreløpig er temmelig hemmelig, men som kanskje kan gi meg et aldri så lite karriæreløft.
6: La folk som vil trøkke andre ned, for å fremheve sitt eget ego, seile sin egen sjø.  Wink

Prøve å få til alt dette, samtidig som eg prioriterer trivsel, kosthold og aktiviteter for ungen.  Smiley

Bra mål for et nytt år. Dette fikser du flott!

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #217 : 08. januar 2012, 19:42 »
Bra mål for et nytt år. Dette fikser du flott!
Ja, disse målene skal eg klare. Enten det blir super-effektivt eller bare litt effektivt, så skal det gå rette veien. Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #218 : 12. januar 2012, 13:57 »
Har hatt  to bodypumptimer og to sykkeltimer denne veka. pluss litt stykre. Skal ha bodybalance og litt styrke i morgen. Smiley Neste uke er det restitusjon med bare 3 treningsøkter.
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #219 : 22. januar 2012, 17:35 »
Siste veka har vært prega av dårlig form, surkling i luftveier, såre muskler, feil uke i måneden og vond rygg. Æsj!  Fortsetter det sånn, så går ikkje dette rette veien. Det blir mykkje sitting på jobb, og det er lett å skylde på det... Men det er nok litt flere faktorer inni bildet. Det gjelder å finne ut av, og rydde opp i feilene.
Det første blir så enkelt som å bestille legetime, deretter enda mer skjerpings med trening og kosthold. Eg har nok ikkje vært flink nok til å telle proteinmengden eg får i meg, og bare det kan vel gjøre meg litt uggen? Men veldig flink med grønnsaker, altså. Smiley

Merkelig nok, så føler eg meg fryktelig feit de dagene eg føler meg uggen, sjøl om vekta ikkje går opp (joda, eg er fortsatt feit, men det er akkurat som om speilet viser meg 10-20 kilo tyngre enn eg faktisk er, på dårlige dager) Noen som kjenner seg igjen, eller?  Embarrassed

Sitter nå og prøver å psyke meg litt opp ved å legge planer for de neste ukene. Uten planlegging, går minst halvparten av treninga i dass, så dette er viktig for meg. Det er både økonomi, kosthold, jobbing og barneaktiviteter å ta hensyn til også.  Skal ha skikkelig ferie i år, så økonomien må strammes inn allerede nå. Aiaiai, føler meg som en mester i selvtortur, men belønningen kommer nok....  :Smiley

Det blir minimalt med luksusmat framover, skjønt eg må jo ta hensyn til sunnhet, kalorier og karbohydrater.  Goodbye ferdigkjøpt sushi!!! Hello heimelaga!!!  Grin Blir sikkert ikkje ofte, siden eg har knappere tid...  Blir nok oftere fiskewok, siden fisk ruler når en skal ha det kjapt og sunt. Klask i gryta, og så ferdig! Cheesy Kjapp mat på dagtid må bli avocado, knaskegrønt, hermetisk markrell og proteinshake. Cottage cheese er også en kjapp løsning, men er egentlig litt dyr i forhold til ka en får ut av den, så det blir kun som variasjon. 

Sitter og pønsker på om eg skal sette opp en meny for to uker om gangen, sånn at eg har banka inn en skikkelig måltidsrutine. Lettere å styre økonomien også, da. Storhandling på rema 1000 er ikkje så dumt. Smiley

Ble mykkje TYT, dette, men det er egentlig litt for å rydde opp i egne tanker, sånn at eg kommer inn på en stø kurs her.   Wink

Og så GLEDER eg meg til litt lysere tider!!!! Smiley
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #220 : 22. januar 2012, 18:15 »
Speilet er ikke venn med de som vil ned i vekt, og sikkert ikke for dem som vil opp heller Tongue enkelte dager kan jeg se på meg selv og tenke..pytt pytt ikke sååå ille lengre, mens andre dager kan jeg føle meg helt forferdelig og alt er blæææ

Og veie seg, måle seg eller speile seg DEN uka i mnd er bare dumt!! Den uka suger Wink he he Man samler både vann og ser "boblete" ut Grin

Du er jo super flink, og skulle ønske at jeg klarte kontroll på kosten så bra som deg Smiley Kom igjen!! Ikke lenge til Mai og bunadsfest Wink

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #221 : 22. januar 2012, 19:03 »
Takk for støtten! Cheesy

Ja, eg får gå ei uke i måneden uten speil. Hehe!  Grin Men det er egentlig litt ok å høre at det er "normalt" at det er sånn, da... Smiley

Ja, begynner å få litt mai-panikk nå, så det e derfor eg må legge litt planer. Må rydde litt opp i alt som ikkje funker, og hive det til H*****e langt vekk.  Wink

Skulle gjerne hatt mer kontroll over maten, for ørsmå forandringer kan gjøre store utslag i lengden, både den ene og den andre retningen. Eg e egentlig bare glad eg ikkje har lagt på meg. Grin  Litt dumt at alt synes så blytungt, eg håper det bare e mer eller annen trening som trengs. Grin
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #222 : 22. januar 2012, 19:12 »
Det er helt normalt Smiley Tror vi alle er sånn av og til uansett hva målet er , men akkurat dette med speilet er sykt.. Jeg kan være utrolig rar sånn, og den uka i mnd eller hvis jeg har spist veldig saltholdig mat så kan jeg se, føle eller syntes at jeg ser pløsete ut Tongue

Bare fortsett i det sporet du har du, jeg syntes du er flink!! men hva med og prøve noe annet? Noe kroppen ikke er vandt til? Jeg har holdt på med løpetrening og starter på min 3 uke i morgen... Og selv om kroppen står bom still på vekta(grunnet elendig kost Sad ) så kan jeg alike vel se at kroppen samler seg og jeg beg faktisk og se skikkelsen av det som i fremtiden kan bli en fin form Cheesy

Utlogget FrøkenHP

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 765
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 765

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #223 : 22. januar 2012, 19:26 »
Det er helt normalt Smiley Tror vi alle er sånn av og til uansett hva målet er , men akkurat dette med speilet er sykt.. Jeg kan være utrolig rar sånn, og den uka i mnd eller hvis jeg har spist veldig saltholdig mat så kan jeg se, føle eller syntes at jeg ser pløsete ut Tongue

Bare fortsett i det sporet du har du, jeg syntes du er flink!! men hva med og prøve noe annet? Noe kroppen ikke er vandt til? Jeg har holdt på med løpetrening og starter på min 3 uke i morgen... Og selv om kroppen står bom still på vekta(grunnet elendig kost Sad ) så kan jeg alike vel se at kroppen samler seg og jeg beg faktisk og se skikkelsen av det som i fremtiden kan bli en fin form Cheesy
Grin Jo eg har faktisk tenkt på at eg kanskje må endre treninga litt.  Så det er en god ide. må bare finne noe som kan piske meg til å yte mer. Neste uke melder eg meg kanskje på en Nike-get fit time igjen, for de er saktens harde nok. Grin Kjempegod kombinasjon av kondis og styrke.
Noen trener for å se ut som guder...
EG trener for å ikkje møte min gud for tidlig...

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Min kamp mot tyngdekraften.
« #224 : 23. januar 2012, 22:55 »
Det går opp og det går ned her i livet Wink Heldigvis så er du så erfaren at jeg regner med at du er tilbake for fullt om ikke lenge. En trøst, om enn ganske fattig, kan vel være at du ikke er alene om å komme ned i sånne daler. Tviler på at du gir deg, så kom igjen nå..... STÅ PÅ!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!