Skrevet av Emne: Strikktrening  (Lest 5867 ganger)

Utlogget Rekesniffer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Strikktrening
« : 12. februar 2011, 16:31 »
Hei,

Har tidligere trent med strikk i benkpress og poster dette innlegget da jeg er på utkikk etter å få kjøpt en slik strikk selv. Strikken er omtrent en meter lang med maks motstand ca. 55 kg og er grønnfarget (fargene varierer i forhold til motstand i strikken). Vet at nettsiden kappi.no selger slike strikker, men kun i en pakke bestående av alle motstandsvariasjonene og en slik pakke koster over 1200,- kroner. Dette er litt mye da jeg kun har bruk for en strikk. Dersom noen vet hvor jeg kan få tak i en slik strikk hadde jeg satt veldig stor pris på tilbakemeldinger. På forhånd takk for hjelpen!

Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Strikktrening
« #1 : 19. februar 2011, 13:19 »
LiftingLarge har godt utvalg av strikker:

http://www.liftinglarge.com/fitnesstrainingbands.aspx
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget Krabbatten

Sv: Strikktrening
« #2 : 19. februar 2011, 18:42 »
Strikk er perfekt i øvelser som flyes, der det blir riktig at belastningen blir tyngre jo lengre inn mot midten.
Men bruk ellers frivekter, spesielt til baseøvelser. Er vanskelig å justere belastningen ved bruk av strikk, og da blir man ikke sterkere. Man kan trene med samme motstand og samme antall repetisjoner uten å være klar over det og likevel føle seg utmattet. Da gjør kroppen det til en vane, og du vil få problemer med å øke.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Strikktrening
« #3 : 19. februar 2011, 21:34 »
Strikk er perfekt i øvelser som flyes, der det blir riktig at belastningen blir tyngre jo lengre inn mot midten.
Men bruk ellers frivekter, spesielt til baseøvelser. Er vanskelig å justere belastningen ved bruk av strikk, og da blir man ikke sterkere. Man kan trene med samme motstand og samme antall repetisjoner uten å være klar over det og likevel føle seg utmattet. Da gjør kroppen det til en vane, og du vil få problemer med å øke.

Det er vel her snakk om benkpress etc med strikk? Ikke strikktrening med slike strikker man får kjøpt på G-sport?

Utlogget ToneB

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 483
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 483

  • Live Love Lift
Sv: Strikktrening
« #4 : 19. februar 2011, 23:10 »
Det er vel her snakk om benkpress etc med strikk? Ikke strikktrening med slike strikker man får kjøpt på G-sport?

Det må vi regne med, siden det er postet under SL-delen av forumet Smiley
160 - 80 - 165
Oslo Styrkeløftklubb

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Strikktrening
« #5 : 04. mars 2011, 11:24 »
De selges enkeltvis også da, litt enklere å skjønne det med de nye menyene.

Hei,

Har tidligere trent med strikk i benkpress og poster dette innlegget da jeg er på utkikk etter å få kjøpt en slik strikk selv. Strikken er omtrent en meter lang med maks motstand ca. 55 kg og er grønnfarget (fargene varierer i forhold til motstand i strikken). Vet at nettsiden kappi.no selger slike strikker, men kun i en pakke bestående av alle motstandsvariasjonene og en slik pakke koster over 1200,- kroner. Dette er litt mye da jeg kun har bruk for en strikk. Dersom noen vet hvor jeg kan få tak i en slik strikk hadde jeg satt veldig stor pris på tilbakemeldinger. På forhånd takk for hjelpen!

Utlogget Rekesniffer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Strikktrening
« #6 : 04. mars 2011, 21:51 »
Det er vel her snakk om benkpress etc med strikk? Ikke strikktrening med slike strikker man får kjøpt på G-sport?
Er snakk om benkpress med strikk(ikke strikker som selges på g-sport eller liknende). Strikk som føres under benken og festes i stanga slik at den tilfører ytterligere motstand utover den vekten som allerede er på stanga. Hensikten er et utvidet fokus på triceps, da motstanden vil være størst mot slutten av løftet altså i topp-posisjon. En stram strikk vil også sette krav til støttemuskulatur, da det vil oppleves som vinglete å løfte på denne måten. En slik strikk har jeg som sagt kun funnet til salgs i en pakke bestående av fler, til over 1200,- kroner. Takk for svar så langt og kom gjerne med flere tips!

Utlogget SportyMe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 156

  • Don`t worry, be happy:D
Sv: Strikktrening
« #7 : 04. mars 2011, 22:18 »
-The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow-

No pain, no gain
----------------------------------------
MAXGYM
FTK

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113615.msg1699299;topicseen#new

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=103925.60

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!