Skrevet av Emne: ,  (Lest 19099 ganger)

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Benkpress hver dag?
« #30 : 22. mars 2011, 20:45 »
Takker for svar.

Kunne sikkert fokusert mer på beina på studioet ja, men jeg vil gjærne trene benk alle dager.
altså 5x5 eller noe slikt hver dag, bortsett fra annenhver fredag,lørdag og søndag.


Så om jeg f.eks hadde gjort det slik


Mandag: 35kg 5x5
Tirdag: 32,5 kg 5x5
Onsdag: 35 kg 3x8
Torsdag: 37,5 kg 3x5
(Fredag: 32,5kg 5x8)
(Lørdag: 35 kg 5x5)
(Søndag: 30 kg 10x10)

Også økt 2,5 kg i uka - hadde vell gått fint det? jeg har jo diverse "piller", og proteinpulver itilegg.

Drit i 10x10. Ditto prøvde å være morsom.

Du kan gjøre det slik også men du må jo selvsagt se hva som er gjennomførbart. Med det oppsettet som du skriver her så vil du nok bomme så de synger etter på tirsdag og utover etter hvert som det blir tungt på mandag. Hele poenget med å ha lette dager er at de skal være LETTE.

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #31 : 22. mars 2011, 21:07 »
Skjønner, men jeg er ikke akkurat en ekspert i og sette opp slikt. kunne du prøvd og satt opp for meg di dagene jeg vil trene da? altså alle dagenen, men annenhver fredag,lørdag og søndag?

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Benkpress hver dag?
« #32 : 23. mars 2011, 02:50 »
Skjønner, men jeg er ikke akkurat en ekspert i og sette opp slikt. kunne du prøvd og satt opp for meg di dagene jeg vil trene da? altså alle dagenen, men annenhver fredag,lørdag og søndag?

Jeg burde egentlig gå og legge meg men dette var faktisk en litt morsom utfordring. Wink

Slik som dette ser jeg for meg at du kan gjøre det. Selv om du sikkert må justere det endel etterhvert.

(Rep x Sett)
Mandag: 5x5 30 kg
Tirsdag: 8x2 22,5 kg
Onsdag: 5x3 25 kg
Torsdag: 8x2 22,5 kg
Fredag: 3x3 30 kg
Lørdag: 8x2 22,5 kg
Søndag: 5x5 25 kg
Mandag: 8x2 20 kg
Tirsdag: 5x3 27,5 kg
Onsdag: 8x2 20 kg
Torsdag: 3x5 32,5 kg

Jeg har prøvd å legge det opp slik at du kan kjøre begge ukene og så legge på 2,5 kg når du begynner på en ny runde. Det ser kanskje ut som lave vekter men jeg tror at etterhvert som du øker kg'ene så vil det bli jevnt over tungt. Du får nesten bare prøve og så komme med en tilbakemelding. Smiley 5x5 på søndag blir sikkert tyngre en forventet. Ingen grunn til å stress, det er bare at du er sliten etter all treningen. Formen er bra igjen til mandag.

Utlogget bacmei

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Benkpress hver dag?
« #33 : 23. mars 2011, 09:29 »
Jeg lurer på hvordan jeg skal trene for å få mest mulig brystvolum. Trener for tiden 2 ganger i uken og 3 ganger i uken annenhver uke. Jeg trener pullover, skråbenkpress med overkroppen øverst og flyes. Trener alt dette med manueler i hjemmet. Lurer på om jeg skal føle meg veldig sliten i brystet etter en økt, eller om jeg skal ha overskudd. Vil ha tips og innspill på reps, sett og treningstyper for bryst!!!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Benkpress hver dag?
« #34 : 23. mars 2011, 11:15 »
Du får ikke stor brystkasse av små vekter.

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #35 : 23. mars 2011, 13:53 »
Jeg burde egentlig gå og legge meg men dette var faktisk en litt morsom utfordring. Wink

Slik som dette ser jeg for meg at du kan gjøre det. Selv om du sikkert må justere det endel etterhvert.

(Rep x Sett)
Mandag: 5x5 30 kg
Tirsdag: 8x2 22,5 kg
Onsdag: 5x3 25 kg
Torsdag: 8x2 22,5 kg
Fredag: 3x3 30 kg
Lørdag: 8x2 22,5 kg
Søndag: 5x5 25 kg
Mandag: 8x2 20 kg
Tirsdag: 5x3 27,5 kg
Onsdag: 8x2 20 kg
Torsdag: 3x5 32,5 kg

Jeg har prøvd å legge det opp slik at du kan kjøre begge ukene og så legge på 2,5 kg når du begynner på en ny runde. Det ser kanskje ut som lave vekter men jeg tror at etterhvert som du øker kg'ene så vil det bli jevnt over tungt. Du får nesten bare prøve og så komme med en tilbakemelding. Smiley 5x5 på søndag blir sikkert tyngre en forventet. Ingen grunn til å stress, det er bare at du er sliten etter all treningen. Formen er bra igjen til mandag.

Takker for at du svarte, får prøve på det da Smiley gidde deg honør, hehe. Men jeg syns det egentlig var ganske lett med 5x5 med 35kg på siste settet, burde jeg kansje lagdt på 2,5 kg på alt du skrev? eller skal jeg bare ta det slik?

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Benkpress hver dag?
« #36 : 23. mars 2011, 23:41 »
Om 35 kg var veldig lett kan du sikkert legge på 2,5 kg på det jeg har satt opp. Bare sørg for at du starter så lett at du er sikker på å kunne øke i minst 3 uker.

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #37 : 24. mars 2011, 00:11 »
Om 35 kg var veldig lett kan du sikkert legge på 2,5 kg på det jeg har satt opp. Bare sørg for at du starter så lett at du er sikker på å kunne øke i minst 3 uker.

Den er grei du Smiley er det ca 1min pause mellom hvert sett?

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Benkpress hver dag?
« #38 : 24. mars 2011, 17:23 »
Det kan du egentlig styre selv. Du kan sikkert starte med 1 min og så ta deg lengre pauser etterhvert som det blir tyngre. Men mer enn 3-4 min burde det ikke bli.

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #39 : 24. mars 2011, 17:29 »
Det kan du egentlig styre selv. Du kan sikkert starte med 1 min og så ta deg lengre pauser etterhvert som det blir tyngre. Men mer enn 3-4 min burde det ikke bli.

Den er grei Smiley

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Benkpress hver dag?
« #40 : 28. mars 2011, 19:29 »
Dette er bare tull, du vil øke MYYYE mere ved bare å tene benk 2dager i uka, en hver dag.

jeg brukte 5år på å benke 200kg m/stopp, å trente kun bryst 2dager i uka. noe mere vil bare bryte ned muskelen i stede for å bygge den opp, uansett hvordan du setter d opp.

men gjør som du vil, ikke hør på oss som har benket en stund Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Benkpress hver dag?
« #41 : 28. mars 2011, 19:36 »
Dette er bare tull, du vil øke MYYYE mere ved bare å tene benk 2dager i uka, en hver dag.

jeg brukte 5år på å benke 200kg m/stopp, å trente kun bryst 2dager i uka. noe mere vil bare bryte ned muskelen i stede for å bygge den opp, uansett hvordan du setter d opp.

men gjør som du vil, ikke hør på oss som har benket en stund Wink
Ok?
Høy frekvens på treningene gjør nok mange godt innimellom, men da alt med måte..

Har selv kjørt 5 dagers benk med stort hell og det er mange med meg.. Smiley

At du har nådd 200 i benk er ikke et sterkt argument for å bare trene to dager i uka.
200 er nok en vekt du ville nådd uansett, da treningsvilje, talent og fokus betaler seg godt!

Igjen må jeg si at jeg ikke har lest særlig her, stusset bare på at det hevdes at benk to dager i uken til en hver tid er nok.

240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Benkpress hver dag?
« #42 : 28. mars 2011, 19:39 »
Ok?
Høy frekvens på treningene gjør nok mange godt innimellom, men da alt med måte..

Har selv kjørt 5 dagers benk med stort hell og det er mange med meg.. Smiley

At du har nådd 200 i benk er ikke et sterkt argument for å bare trene to dager i uka.
200 er nok en vekt du ville nådd uansett, da treningsvilje, talent og fokus betaler seg godt!

Igjen må jeg si at jeg ikke har lest særlig her, stusset bare på at det hevdes at benk to dager i uken til en hver tid er nok.



helt riktig, høy frekvens er bra nå og da uten tvil, men dette er snakk om en kiz på 55kg som benker ca 40kg lr noe, å trene benk, 7dager i uka er BARE tull for en nybegynner.

men for meg kan han godt trene 8dager i uka Wink
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Benkpress hver dag?
« #43 : 28. mars 2011, 19:44 »
helt riktig, høy frekvens er bra nå og da uten tvil, men dette er snakk om en kiz på 55kg som benker ca 40kg lr noe, å trene benk, 7dager i uka er BARE tull for en nybegynner.

men for meg kan han godt trene 8dager i uka Wink
Ok, som nevnt, har ikke lest særlig på siden.. Smiley

Men ja, en nybegynner har vel strengt tatt ikke treningstoleransen eller riktig nok teknikk til at det blir noe særlig bra ut av det..

I tillegg bør en også tenke mer på rehab og skadeforebyggende øvelser når en trener så mye press.

Men om trådstarter ønsker å kjøre på så go for it....
Jeg ville heller brukt tiden på å spise.. Smiley
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Zelxia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Benkpress hver dag?
« #44 : 28. mars 2011, 19:50 »
helt riktig, høy frekvens er bra nå og da uten tvil, men dette er snakk om en kiz på 55kg som benker ca 40kg lr noe, å trene benk, 7dager i uka er BARE tull for en nybegynner.

men for meg kan han godt trene 8dager i uka Wink

Feil, jeg er 60kg og benker 65 faktisk, hehe. men altså, hadde du/dere tatt en titt innom bilde/trenings loggen min hadde jeg faktisk skrivd opp et nytt program der, som er følgende:

Mandag - 5x5 35kg BP
Tirsdag - Treningsstudio m fokusering på rygg/bein
Onsdag - 5x5 Militærpress 22,5 kg (er ikke særlig sterk i MP)
Torsdag - 5x5 Benkpress 37,5 kg
Også har jeg annenhver helg jeg trener, så da blir det følgende:
Fredag - 5x5 Legcurl 35kg
Lørdag - 3x8 32,5 kg BP
Søndag - 5x5 25 kg MP

Ser det lovende ut?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!