Skrevet av Emne: Hvorfor kjører tecnogym sine egne størrelser på vektskiver?  (Lest 6943 ganger)

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Hvorfor bruker et så anerkjent merke som Tecnogym mindre vektskiver enn det som er standard i bransjen?  Har trent på mangt et treningsstudio.. Men irriterer meg alltid over at Tecnogym sine vekskiver er mindre... 

De har også laget sine egen versjon av benken...  Som også forøvrig jeg syntes er lite optimale.
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Aner ikke, men jeg har ihvertfall pratet med lederen? i technogym norge og han skjønte ikke hva jeg pratet om når jeg nevnte offisiell str på vektene. Han nevnte vel også at de lagde styrketreningsutstyr for folk flest og ikke spesifikt for de som konkurrerer, uten at jeg synes det er et veldig godt argument.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Aner ikke, men jeg har ihvertfall pratet med lederen? i technogym norge og han skjønte ikke hva jeg pratet om når jeg nevnte offisiell str på vektene. Han nevnte vel også at de lagde styrketreningsutstyr for folk flest og ikke spesifikt for de som konkurrerer, uten at jeg synes det er et veldig godt argument.

Jeg må si at jeg syntes det er litt håpløst... Vil nå si at når folk flest skal kjøre markløft eller lign så burde de ikke gå så lavt så om må med Tecnogym sine vekter..

Ved treningsstudio hvor jeg er tvunget til å trene pga beliggenhet så benken de har levert er tilnærmet skråbenk, så stort sett alle bygger den opp med klosser eller vektskiver for å få liggeputen rett. Den ene "puten" du vanligvis skal legge deg til rette på består av ikke mindre enn 4 puter, med svære gap i mellom hver pute. Dette gjør det tilnærmet umulig for hverken styrkeløftere eller Ola Normann å ligge bra på denne.. 

"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Jeg jobber selv på ett treningssenter og skjønner begge parter veldig godt i og med at jeg trener for å stille i bygging. Vi har rundt 1500kg med eleikoskiver, og rundt 3500kg med Avencia skiver. 1x20kg Eleikoskive koster rundt 1500.- imens du får ca 5 Avencia skiver til samme pris.
Avencia skivene er ikke gode da, vekten på 20kgs skivene varierer faktisk med flere kilo om man veier dem.

Tecnogym er vell heller ute etter penger enn å gi kundene det dem egentlig trenger. Så lenge utstyret ser fint og rent ut for Ola og Kari, kommer det masse kunder og produsentene/treningssenteret tjener fett. Kjøper man ordentlig utstyr, koster dette veldig mye mer, det blir ikke så mye utstyr og det er dyrere å vedlikeholde standarden i treningssenteret. Er ikke så vanskelig å forstå dem igrunnen, så lenge penger og ikke lidenskap er hovedgreia..
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Jeg jobber selv på ett treningssenter og skjønner begge parter veldig godt i og med at jeg trener for å stille i bygging. Vi har rundt 1500kg med eleikoskiver, og rundt 3500kg med Avencia skiver. 1x20kg Eleikoskive koster rundt 1500.- imens du får ca 5 Avencia skiver til samme pris.
Avencia skivene er ikke gode da, vekten på 20kgs skivene varierer faktisk med flere kilo om man veier dem.



Tecnogym er vell heller ute etter penger enn å gi kundene det dem egentlig trenger. Så lenge utstyret ser fint og rent ut for Ola og Kari, kommer det masse kunder og senteret tjener fett. Kjøper man ordentlig utstyr, koster dette veldig mye mer, det blir ikke så mye utstyr og det er dyrere å vedlikeholde standarden i treningssenteret. Er ikke så vanskelig å forstå dem igrunnen, så lenge penger og ikke lidenskap er hovedgreia..



Tecnogym er også kjent som noe av det dyreste en kan kjøpe av utstyr i treningsstudio.. Vet at en stk 32kg manual koster over 4000kr..

Eleiko skivene og Avancia skivene har vel samme diameter?  Tecnogym sine er mindre også i diameter og gjør løftebanen i mark lengre..

Om vektene varierer med flere kg per 20 kg så er den en innlysende reklamasjonssak Smiley Og jeg ville kontaktet leverandør umiddelbart..
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Eleiko skivene og Avancia skivene har vel samme diameter? 

Om vektene varierer med flere kg per 20 kg så er den en innlysende reklamasjonssak Smiley Og jeg ville kontaktet leverandør umiddelbart..

Kun 20 og 25kg skivene, 15kgs er mindre og 10kgs er større enn Eleiko.

Daglig leder på gymmen ringte avancia for rundt ett år siden, og dem fortalte at snittvekten på skivene var 20kg, men at de kunne variere litt fra skive til skive..
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Høres helt dust ut at de ikke klarer å lage vekter som veier akkuratt det de skal.... Må se om jeg kan få veid tecnogym vektene... Ble nyskjerrig nå Tongue
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

20kg skivene som var på treningssenteret der jeg er varierte med over 3kg
17,8kg -21,X

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
20kg skivene som var på treningssenteret der jeg er varierte med over 3kg
17,8kg -21,X

Hvilket merke var dette?  Vi burde nedten lage en egen veietråd for 20 kg`s skiver..
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Hvilket merke var dette?  Vi burde nedten lage en egen veietråd for 20 kg`s skiver..

Tecnogym.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Jeg kjøpte to 20kg-vekter fra Coop Obs med 25 mm hull i midten. De var hhv. 19,2 og 18,6 kg.

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Veide eurosport vektene vi har på jobb offshore da jeg syns det var ekstremt tungt i forhold til vanlig, viste seg da at 20kg vektene veide 22kg de fleste andre var også tyngre. Totalt sett var det 10kg ekstra når det skulle være 110kg på stangen.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Den eneste gangen du trenger at skivene er 450, 0 i diameter er når du skal dra de fra bakken. og slike øvelser kan man bli spreke av uten å kjøpe maskiner fra Techogym til 40 000 kroner stykk og tredemøller til prisen av en bil.

Til endresaa: ta kontakt med Kappi.no neste gang så skal du få kvalitetsskiver til konkurransedyktige priser.

Nå kan det virke som endel av de som selger utstyr har slutta eller aldri trener selv da.

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.


Nå kan det virke som endel av de som selger utstyr har slutta eller aldri trener selv da.



Må si meg enig der...
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Zept

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 201
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 201

20kg skivene som var på treningssenteret der jeg er varierte med over 3kg
17,8kg -21,X

Kan jo fort risikere å få 5kg mer på ene sida av stange med sånne vekter. Vil tro at dette kan gi veldige ustabile løft i øvelser som f.eks benkpress.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!