Skrevet av Emne: Notoddens sterkeste mann  (Lest 39804 ganger)

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #45 : 22. mai 2011, 18:47 »
Morsomt at du tar initiativ til å dra igang en konkurranse! Det er ikke alltid enkelt å arrangere noe da interessen fra både publikum og lokalt næringsliv (les: sponsorer) kan være lunken. Håper imidlertid at Notodden stiller seg bak dette, og at konkurransen blir en suksess. Smiley

150kg i markløft? Burde vel strengt tatt øke dette til 200kg? Det er vel snakk om strongman, og ikke cross-fit? Grin
Regner med du tar med deg en gjeng fra Ulefoss AK for å se på, Kim? Smiley
Triracket til Frode skal også brukes, så han burde også tatt turen!

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #46 : 23. mai 2011, 01:38 »
Glenn Egil Hedvall blir en av Sigbjørn Sønderlands tøffeste utfordrere.
Her sammen med Zydrunas Savickas under NSM 2011.

Han er ikke mye mindre enn Savickas han der  biggrin

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #47 : 23. mai 2011, 10:18 »
Jeg får en ny stein 3. juni på 140 kg, så muligheten er der for å høyne stein serien til - 70kg, 100kg, 130kg, 140kg Cheesy

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #48 : 23. mai 2011, 10:22 »
Jeg får en ny stein 3. juni på 140 kg, så muligheten er der for å høyne stein serien til - 70kg, 100kg, 130kg, 140kg Cheesy

Takk for det. Det er kanskje noe vi kan vurdere. Vi har også snakket om å kunne ta flere repper på 130-steinen. Et annet poeng er jo at det heller ikke skal være altfor tungt det første året.
Vi har ikke tyngre enn 130 her på Notodden, men Ole Martin og Svend kunne jo lett tatt med en tyngre stein fra Pro Gym. Hvor holder du til i verden?

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #49 : 23. mai 2011, 10:25 »
Takk for det. Det er kanskje noe vi kan vurdere. Vi har også snakket om å kunne ta flere repper på 130-steinen. Et annet poeng er jo at det heller ikke skal være altfor tungt det første året.
Vi har ikke tyngre enn 130 her på Notodden, men Ole Martin og Svend kunne jo lett tatt med en tyngre stein fra Pro Gym. Hvor holder du til i verden?

Vessia, Heddal, Notodden. Det er stian som du har prata med på RS som skriver, hehe Tongue
Jeg syns vi burde ha en litt tyngre stein, er litt mere "show" viss ikke alle kaster opp hver stein, men må slite litt Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #50 : 23. mai 2011, 10:31 »
Vessia, Heddal, Notodden. Det er stian som du har prata med på RS som skriver, hehe Tongue
Jeg syns vi burde ha en litt tyngre stein, er litt mere "show" viss ikke alle kaster opp hver stein, men må slite litt Smiley

Å ja! Stian-gutten jo Smiley
Ja, jeg er faktisk enig med deg, Stian. En 140-stein bør være med, i alle fall når klister er tillatt.
Skal vi ta en demokratisk avgjørelse på det på treninga på torsdag? Greit at Sigbjørn og de andre også får si hva de mener Smiley

Utlogget gewgwefwed31d31d

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #51 : 23. mai 2011, 10:33 »
Vi gjør det, sjølv om utfallet er noe forutsigbart Tongue

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #52 : 23. mai 2011, 10:36 »
Vi gjør det, sjølv om utfallet er noe forutsigbart Tongue

Hihi, ja, det får nå så være Grin

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #53 : 23. mai 2011, 10:51 »
Prata med a Tom Wangen som har 272 kg i benk, og han ville at vi gjorde en liten endring, slik at jeg å Tom tar en konkuranse oss i mellom om hvem av oss som klarer flest reps på 200kg i benk..:)høres det greit ut?

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #54 : 23. mai 2011, 11:00 »
Regner med du tar med deg en gjeng fra Ulefoss AK for å se på, Kim? Smiley
Triracket til Frode skal også brukes, så han burde også tatt turen!

Jeg skal høre med resten av gutta om de er interesserte i å ta turen. Kan hende jeg/vi kan kombinere det med en treningsøkt på Nordic Gym. Har jo bodd på Notodden, så det er alltid ålreit å ta turen tilbake dit for å kikke litt. Kunne kanskje vært artig å prøve utstyret utenfor konkurranse også, men det må i så tilfelle være lenge før eller lenge etter at publikum er på plass. Grin

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #55 : 23. mai 2011, 11:06 »
Prata med a Tom Wangen som har 272 kg i benk, og han ville at vi gjorde en liten endring, slik at jeg å Tom tar en konkuranse oss i mellom om hvem av oss som klarer flest reps på 200kg i benk..:)høres det greit ut?
Rått  woot
Jeg tror dere får mange publikumere. Siden vi lagde en event om Notoddens sterkeste mann på facebook i går kveld, har det bare på et knapt døgn blitt 140 som bekrefter at de kommmer, samt over 30 som kanskje deltar. Dette ser ut til å kunne bli en folkefest, omtrent slik man opplevde det i Flekkefjord for et par år siden.
De lokale konkurransene ser ut til å engasjere på en spesiell måte.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #56 : 23. mai 2011, 14:31 »
Prata med a Tom Wangen som har 272 kg i benk, og han ville at vi gjorde en liten endring, slik at jeg å Tom tar en konkuranse oss i mellom om hvem av oss som klarer flest reps på 200kg i benk..:)høres det greit ut?
Dette blir sykt! Det er ikke hver dag man får besøk av norges kanskje to største presskonger i duell  Grin
Kjempemoro at Tom gidder å ta turen helt fra Hamar - eller hvor han nå bor.
Vi kan love god stemning og en middag etterpå Smiley

Jeg skal høre med resten av gutta om de er interesserte i å ta turen. Kan hende jeg/vi kan kombinere det med en treningsøkt på Nordic Gym. Har jo bodd på Notodden, så det er alltid ålreit å ta turen tilbake dit for å kikke litt. Kunne kanskje vært artig å prøve utstyret utenfor konkurranse også, men det må i så tilfelle være lenge før eller lenge etter at publikum er på plass. Grin

Flott. Frode bør ha interesse av å ta turen. Tri-racket hans vil få veldig god reklame ettersom det vil være i bruk. Haha, gleder meg til å se deg i steinløft, Kim Smiley

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #57 : 23. mai 2011, 15:17 »
Dette blir sykt! Det er ikke hver dag man får besøk av norges kanskje to største presskonger i duell  Grin
Kjempemoro at Tom gidder å ta turen helt fra Hamar - eller hvor han nå bor.
Vi kan love god stemning og en middag etterpå Smiley

Jeg å Tom har lenge prata om å ta en intern benkpress konkuranse, og det blir jo bare enda mere moro med publikum som her.. Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #58 : 24. mai 2011, 17:37 »
Jeg å Tom har lenge prata om å ta en intern benkpress konkuranse, og det blir jo bare enda mere moro med publikum som her.. Smiley

Ja, det er enorm interesse på facebook nå, så dere kommer til å få mange skuelystne tilskuere Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Notoddens sterkeste mann
« #59 : 25. mai 2011, 19:22 »
Ole Martin, jeg har ikke fått spurt deg, men håper og regner med du har lyst til å være dommer under konkurransen?  Smiley
Har dere forresten hantler på ProGym med tykt håndtak?
Vi tenkte å bruke en 50 kilos gymhantel på hantelpressen, men det er jo artigere med en strongman-hantel.

I benkpress-duellen mellom deg og Tom vil det bli satt fram et tri-rack, designet og konstruert av Frode Rui.
Det er ganske tungt og står støtt, så alt ligger til rette for et rekordforsøk  Grin

Jeg har snakket med pressen i dag. Det ligger an til at både lokalaviser og regionaviser kommer opp. Mye av det blir forhåpentligvis filmet også.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!