(Denne posten oppdateres)
Heisann!På tide at jeg lagde meg en profil her

Er veldig åpen for tips og ting jeg kan gjøre for å forbedre treningen min, så det er bare å kommentere i vei!
Har nå trent styrke i ca. 5-6 år, men veldig mye av og på. Har hatt noen veldig gode perioder, men også mange dårlige. Er vel det siste året jeg har vært nokså seriøs med styrketreningen, da jeg sluttet fotballkarrieren for godt over ett år siden (jan. 2010). Men det er ikke før i det siste jeg virkelig har fått opp øynene for hvor viktig kosthold er. Er nå ganske påpasselig med hva jeg putter i meg, og trives forsåvidt med det!
Litt infoArtikkel treningsforum:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2109Artikkel iform:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=2388Navn: Sigvar Garfors
Alder: 22 år (1990)
Høyde: 188 cm
Vekt: 92 kg (per 28.05.2011) // 83kg (per 10.07.2011) // 90kg (per 23.08.2011) // 95kg (per 21.10.2011) // 85kg (per 31.03.2012)
Er student på Norges Helsehøyskole, Campus Kristiania - institutt for osteopati (
http://www.osteopati.org/Hva-er-osteopati.aspx)
Trener på Toppform i Oslo.
Planen nå er å stille i AF +180 på Oslo Grand Prix i 2012. Nå har jeg et mål å jobbe mot, og det føles vanvittig deilig!
Perser:Dips:
39 44
Pull-ups:
18 23
Roing:
334m 363m 374m på 1. min
Roing 1000m: 3:14,7 (random halvhjerta forsøk)
Kombinert roing og dips:
Fitnessmessa 2012 (12. feb.): - 363m
- 28 dips
Fredrikstad Open 2012 (31. mars): - 374m
- 31 dips
Svakheter: Bein/
midtre bryst/tykkelse ryggStyrke:
Armer/mage Rygg/skuldre
Hensyn: Prolaps
Er det noe jeg må jobbe spesielt mye med, så er det å få opp massen på beina mine. Brukte alltid fotballen som unnskyldning for ikke å trene bein

Ellers blir det generelt å bygge litt mer masse på overkroppen, ha skuldre litt i bakhodet og å jevne ut symmetrien slik at den blir mest mulig lik på begge sider. Har heller aldri øvd noe særlig på å posere, så der må jeg få rævva i gir

I denne loggen kommer jeg mest sannsynlig til å legge ut en del bilder.
Setter da veldig pris på konstruktiv kritikk - hva jeg kan bli bedre på.Når det gjelder treningsprogram rulerer jeg ofte med ulike øvelser, sett og reps. Siden jeg skal stille i AF, blir det mye fokus på dips/pull-ups/roing. Må også tenke på symmetri.
Lurer ofte selv på om ulike utøvere har brukt AAS. Har fått en del spørsmål om dette i det siste av diverse personer (får vel ta det som et kompliment). Men jeg kan for ordens skyld bare si at AAS er noe jeg
aldri har prøvd og
aldri kommer til å begynne med,
aldri!Dog tror jeg (liker hvertfall å tro det) at jeg har genene på min side når det kommer til muskelbygging

Andre morsomme tall:
- Tok 130 kg i benk i 3. klasse på vgs. Selvfølgelig trente jeg som en idiot der jeg neglisjerte rygg totalt og trente benk 3 ganger i uken. Som følge av dette har jeg trent 2 eller 3 ganger så mye rygg som bryst i det siste, og den dårlige holdningen har heldigvis kommet seg en del. Tangerte 130kg sommeren 2011.
- Har løftet atlasstein på 135 kg opp til ca. 120 cm. Trente forøvrig stein 3 ganger før denne gikk opp, men det ble også med det..
- Flippet et dekk på 275 kg som visstnok hadde så dårlig grep at folk sa det føltes veldig mye tyngre

- Meste jeg har løftet i mark er 165 kilo. Har lite lyst å skade meg, og tror ikke jeg har god nok teknikk enda til å bare "gønne" på. Også hatt en serie på
140kg x 8 150kg x 6 160kg x 4
- Tok 30 hang-ups med nøytralt grep her om dagen. Det gikk riktignok fort for seg, og armene var aldri helt ekstendert.
- Push-ups til failure: 61.
- Knebøy trener jeg ikke pga. stramme hamstrings og at jeg generelt ikke er bygd for øvelsen/suger teknisk.. Tror jeg har løftet 110kg x6.
- Frontbøy: 80kg x 6, 3 sett.
- Kv + 50kg x 10 i dips (21. okt. 2011)
- Kv + 80kg x 1 i dips (4. nov. 2011)
- 110kg x 7 i benkpress (16. jan. 2012)
- 23 pull-ups (8. februar 2012)
- 44 dips (1. februar 2012)
- 374m roing (31. mars 2012)
- Kv+90kg dips (1. juni 2012)
Siste løpetesten jeg har gått skikkelig i kjelleren på var i 3. klasse på vgs. 3500 meter på 12min 41sek. Kondisen er nok ikke fullt så bra nå.
Idag startet jeg på diett, ketose. Har aldri gått på diett før, og hadde vært veldig glad for noen tips! Målet er å gå ned i fett% og beholde mest mulig muskelmasse. 
Bildet er fra 28. mai 2011 (jaaaa, morratryyyne!)