Skrevet av Emne: Sigg1 - referat fra Oslo Grand Prix s. 132  (Lest 622449 ganger)

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Sigg1
« #2070 : 24. mai 2012, 21:04 »
Nå tror jeg det vi ser her vitner om det som kalles; gode gener = det er et resultat som viser stor vekst på kort tid, kombinert med riktig trening, søvn og kosthol.

Merker at kroppen responderer noe helt sinnsvakt på trening nå etter konkurranse. Styrken øker drastisk fra økt til økt. Bare se på benken f.eks. Tok to 3'ere + en 2'er på 120kg i benken igår. 6. mai (17 dager før) klarte jeg såvidt 130kg x 1 - med rumpeløft.
Men jeg får vel en boost en viss tid nå, så dabber det vel av igjen. Får vel bare bygge i vei mens det går så bra, men fortsetter det i denne speeden er det snart over på høy-rep-trening only Tongue
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: Sigg1
« #2071 : 24. mai 2012, 21:38 »
Ja det er bra økning!!!:) MIn erfaring og kunnskap sier at muskelceller ikke bygges på så kort tid, så økningen kommer nok av uthvilte muskler som har tilstrekkelig næring(endelig) og nevral tilpasning.
Leste en artikkel på pubmed en gang i tiden at under langvarig diett vil det ikke nødvendigvis være muskelsvinn som fører til tap av styrke, men en nevral tilpasning for å tilpasse seg underskuddet. Kn prøve å finne den!
Hva har du i pers fra før? Om du har type 140-145 vil vel veien opp dit være ganske grei. Etter det så må vel du også jobbe litt mer for fremgangen tipper jeg;)

Objektivt med et kritisk blikk( som den gode vennen jeg er;):
Armene dine er er helt klart ditt sterkeste kort, og slik som jeg ser dem så begynner de å bli store nok, spesielt skulderpartiet. Samtidig synes jeg ikke de skal være noe mindre, da du også har ganske lange armer. Mao er de mer enn store nok, kan sikkert bli litt større(ikke skulder), men ikke akkurat omrpdet du bør fokusere på?

Ryggen din er og bra, men brystet og spesielt beinet henger etter. Det er vel ikke noe nytt forsåvidt, men da tror jeg du vil se veldig bra ut etterhvert!!:))

En annen ting er jo også hva må du prestere bedre i i styrkemomentene?

Du ligger litt bak de beste i dips, og en god del bak de beste i pullups. Kanskje ha et per prestasjonsfokus på overkroppen, da den allerede er ganske utviklet. Bena kan vel med fordel kjøres utelukkende for økt volum?
Just my 2 cents mate;)

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Sigg1
« #2072 : 24. mai 2012, 22:54 »
Stopper jo ikke med treninga fordi Sigvar! Din jååsbaill! Smiley
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sigg1
« #2073 : 24. mai 2012, 23:40 »
Rygg og armer = massive

1st pri = bein (kaatsu ftw..)
2nd pri = chest

Med innsatsviljen du har så vil beina dine vokse som satan, med en helvetes fart. Prøv okklusjon i hack-squats. Børge brukte okklusjon på bøy en periode, og sa at beina aldri hadde vokst noe raskere og mer enn den perioden. Så er spent å se hvordan mine egne bein responderer når jeg måler om 2 uker..!!

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Sigg1
« #2074 : 25. mai 2012, 01:34 »
Børge brukte okklusjon på bøy en periode, og sa at beina aldri hadde vokst noe raskere og mer enn den perioden. Så er spent å se hvordan mine egne bein responderer når jeg måler om 2 uker..!!

Hehe, spørs jo hva annet han fant på i den perioden også da Wink
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Sigg1
« #2075 : 25. mai 2012, 01:52 »
Hehe, spørs jo hva annet han fant på i den perioden også da Wink

Din evige pessimist. :-)

elmundox

  • Gjest
Sv: Sigg1
« #2076 : 25. mai 2012, 02:17 »
Jeg kjenner folelsen av aa bli for stor :/ La paa meg 23kg paa bulken min! INGENTING av toyet mitt passet, maatte sove paa ryggen fordi magen var saa opplblaast. Gikk utover humoret til og med, haha!

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Sigg1
« #2077 : 25. mai 2012, 10:19 »
Creds Smiley Har ikke lest gjennom loggen din, men lurer på hva din fettprosent er ?
Ser bra ut. Prioriter bein og bryst fremover er vel mine tips Wink
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Sigg1
« #2078 : 25. mai 2012, 10:51 »
Selv syns jeg du har endel igjen før du er for stor, så lenge man har den atletiske looken i fysikken sin kan man ha endel masse på kroppen. Må bare passe på at beina/leggene holdes i stil med overkroppen
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Sigg1
« #2079 : 25. mai 2012, 11:36 »
Ikke for å være super-emo, men hadde egentlig vært kult om noen gadd å si litt om hva de mener er "stort nok" - helt objektivt Smiley?!

For stor = føler seg tung, dårlig kondis, dårlig bevegelighet, vanskelig med klær

"lean, mean machine" er bedre

2XL skjorter i slimfit fra vanlige klesbutikker passer meg akkurat, trenger ikke bli større enn det.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Sigg1
« #2080 : 25. mai 2012, 14:09 »
Apropos kaatsu og okklusjon. Noen av dere som har prøvd å begrense blodtilførsel i mellom settene? Tenker da på å ikke rette ut beina mellom sett i bøy, kanskje sitte på huk osv. Eller f.eks i leg extension at man ikke fjerner puta som ligger på leggen men holder beina bøyd og låst mellom settene. Det begrenser jo blodtilførsel
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: Sigg1
« #2081 : 25. mai 2012, 15:46 »
Din evige pessimist. :-)

I'm sexy and i know it  Cool
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget Sigg1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 318
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 318

  • Go hard or go home
Sv: Sigg1
« #2082 : 26. mai 2012, 00:03 »
Ja det er bra økning!!!:) MIn erfaring og kunnskap sier at muskelceller ikke bygges på så kort tid, så økningen kommer nok av uthvilte muskler som har tilstrekkelig næring(endelig) og nevral tilpasning.
Leste en artikkel på pubmed en gang i tiden at under langvarig diett vil det ikke nødvendigvis være muskelsvinn som fører til tap av styrke, men en nevral tilpasning for å tilpasse seg underskuddet. Kn prøve å finne den!
Hva har du i pers fra før? Om du har type 140-145 vil vel veien opp dit være ganske grei. Etter det så må vel du også jobbe litt mer for fremgangen tipper jeg;)

Objektivt med et kritisk blikk( som den gode vennen jeg er;):
Armene dine er er helt klart ditt sterkeste kort, og slik som jeg ser dem så begynner de å bli store nok, spesielt skulderpartiet. Samtidig synes jeg ikke de skal være noe mindre, da du også har ganske lange armer. Mao er de mer enn store nok, kan sikkert bli litt større(ikke skulder), men ikke akkurat omrpdet du bør fokusere på?

Ryggen din er og bra, men brystet og spesielt beinet henger etter. Det er vel ikke noe nytt forsåvidt, men da tror jeg du vil se veldig bra ut etterhvert!!:))

En annen ting er jo også hva må du prestere bedre i i styrkemomentene?

Du ligger litt bak de beste i dips, og en god del bak de beste i pullups. Kanskje ha et per prestasjonsfokus på overkroppen, da den allerede er ganske utviklet. Bena kan vel med fordel kjøres utelukkende for økt volum?
Just my 2 cents mate;)

Hadde vært sinnsykt interessant om du fant den artikkelen!!!
Er faktisk 100% enig i alt du sier Wink! Thanks alot dude, setter ting litt i et perspektiv som jeg er meget enig i Smiley! Persen er vel 130kg. Aldri tatt noe mer enn det. Hadde liksom 130kg x 4 i starten av januar, men han karen som spotta meg må ha bicepscurla som en helt selv om han sa at han ikke gjorde det. Ifølge kalkulatoren til 5/3/1 er maksen min på 136kg med 3 reps på 120 som utganspunkt Wink Yeah, må nok stå på litt for å komme opp på 150, men det hadde jo ikke vært noe gøy hvis ikke Wink

Var mer enn 2 cents det der, I like it - thanks  Cheesy!

Stopper jo ikke med treninga fordi Sigvar! Din jååsbaill! Smiley

Ikke snakk om å slutte, hehe Wink Men vurderes jo sterkt å dra en Arild Haugen og bli maratonløper  rofl

Rygg og armer = massive

1st pri = bein (kaatsu ftw..)
2nd pri = chest

Med innsatsviljen du har så vil beina dine vokse som satan, med en helvetes fart. Prøv okklusjon i hack-squats. Børge brukte okklusjon på bøy en periode, og sa at beina aldri hadde vokst noe raskere og mer enn den perioden. Så er spent å se hvordan mine egne bein responderer når jeg måler om 2 uker..!!


Fikk faktisk kommentar på beina idag. "Steike, beina dine har vokst jo"..... AHHHHHHHHHHHHH, SÅ DIGGG Cheesy Cheesy Totally made my day Grin Vi blir jo snart okklusjonsbitcher, haha Tongue

Hehe, spørs jo hva annet han fant på i den perioden også da Wink

Hehe Wink

Jeg kjenner folelsen av aa bli for stor :/ La paa meg 23kg paa bulken min! INGENTING av toyet mitt passet, maatte sove paa ryggen fordi magen var saa opplblaast. Gikk utover humoret til og med, haha!

Haha, høres ut som om du har pusha en litt for heftig monsterbulk Tongue Hvor lang tid brukte du på det?

Creds Smiley Har ikke lest gjennom loggen din, men lurer på hva din fettprosent er ?
Ser bra ut. Prioriter bein og bryst fremover er vel mine tips Wink

Er vel rundt 9-10% tipper jeg, men holder til vanlig en god del vann pga. overload av karbs for tiden Tongue Men nuh har jeg starta å spise noenlunde normalt igjen. Tilbake til ca. 3000 kcals i rein mat + det jeg føler for i tillegg til det Wink

Selv syns jeg du har endel igjen før du er for stor, så lenge man har den atletiske looken i fysikken sin kan man ha endel masse på kroppen. Må bare passe på at beina/leggene holdes i stil med overkroppen

Yeah, sant nok. Belgisk blå er ikke altfor fett Tongue
Hehe, det var det da Tongue Synes forsåvidt leggene er ganske grei, but dem thighs derimot Shocked Tongue

For stor = føler seg tung, dårlig kondis, dårlig bevegelighet, vanskelig med klær

"lean, mean machine" er bedre

2XL skjorter i slimfit fra vanlige klesbutikker passer meg akkurat, trenger ikke bli større enn det.



Veldig sant! Immobil klump som svetter og hesbleser av å gå opp noen trapper er ikke bra Wink! 2XL er forsåvidt en solid størrelse da Wink

Apropos kaatsu og okklusjon. Noen av dere som har prøvd å begrense blodtilførsel i mellom settene? Tenker da på å ikke rette ut beina mellom sett i bøy, kanskje sitte på huk osv. Eller f.eks i leg extension at man ikke fjerner puta som ligger på leggen men holder beina bøyd og låst mellom settene. Det begrenser jo blodtilførsel

Yeah, det funker nok bra Smiley! Men stopper du tilførselen helt vil du jo aldri klare å ta flere reps Tongue Myo-reps er jo en fin ting også Wink



Tenkte jeg skulle ta dagens arm-økt i Torshovparken idag. Klarte muscle-ups for første gang, har heller aldri øvd på det før - digg Smiley! Meeeeeeeeen så skulle jeg slenge meg litt fram og tilbake, og før jeg visste ordet av det hadde jeg flerra opp hånda med en rift på over 2cm + fått én monsterblemme på hver hånd. Planen var å kjøre dips og chins til failure etter jeg hadde øvd litt på muscle-ups, men det ble jo dessverre ganske umulig. FUCK ASS! Nå kommer alt til å gjøre vondt i sikkert 2 uker:((((
Coach - Fast Form //
Sigvar@FastForm.no



188 cm
Alt fra 83-100 kg Wink

Dips: 39  44
Pull-ups: 18  23
Roing på 1. min: 334m 363m 374m

2012:
Oslo Grand Prix 4. plass (Beste nordmann Grin)
Sandefjord Open 4. plass
Fredrikstad Open 5. plass
 -Team Toppform

Osteopatistudent

Loggen: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=110041.0

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Sigg1
« #2083 : 26. mai 2012, 00:53 »
Veldig sant! Immobil klump som svetter og hesbleser av å gå opp noen trapper er ikke bra Wink! 2XL er forsåvidt en solid størrelse da Wink

Det hjelper på å ha naturlig brede skuldre og rygg. Men jeg pleide å gå inn i størrelse L en gang i tiden. Brukte faktisk M som syltynn tenåring tror jeg.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Sigg1
« #2084 : 26. mai 2012, 02:32 »
d der e dritondt :|
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!