Skrevet av Emne: Stagnert i push ups  (Lest 5396 ganger)

Utlogget |LoggInn|

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

Sv: Stagnert i push ups
« #15 : 12. januar 2012, 00:05 »
Eksplosive muskler skal trenes eksplosivt.
Nå er vel pushups en øvelse som krever et visst utholdenhetsnivå på muskulaturen? Jeg klarer bare 48 pushups selv om jeg nesten har 100 i benk. Veier rundt 70 kg.

Merket en periode jeg trente jevnlig pushups så var jeg oppe på 70 stk, men datt ned når jeg sluttet å trene det.

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Stagnert i push ups
« #16 : 12. januar 2012, 14:22 »
Fordi jeg har tatt flere pushups enn de aller fleste på forumet her. Styrken kom ene og alene fra benkpress.

Eksplosive muskler skal trenes eksplosivt.

Du prater desverre svada. Selvfølgelig er benkpress bedre for økning i pushups enn ingenting, men pushups i seg selv er det beste verktøyet for å øke i nettopp dette, ganske selvforklarende. Man trenger IKKE eksplosivitet for å ta mange pushups, man trenger utholdenhet.
Ville du anbefalt nedtrekk for en person som ville øke antallet reps i chins?

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Stagnert i push ups
« #17 : 13. januar 2012, 12:24 »
Nå er vel pushups en øvelse som krever et visst utholdenhetsnivå på muskulaturen? Jeg klarer bare 48 pushups selv om jeg nesten har 100 i benk. Veier rundt 70 kg.

Merket en periode jeg trente jevnlig pushups så var jeg oppe på 70 stk, men datt ned når jeg sluttet å trene det.
Vi kan sikkert diskutere teori og studier i det uendelige uten å komme noen vei, så jeg støtter meg mest på egen erfaring.
Å ta 100kg benk på 70kg, og ikke klare mer enn 48pushups..må jeg si er litt merkelig. Det stemmer sikkert, og er vel et tegn på at folk er forskjellige. Da jeg var på det høyeste med pushups så tok jeg 80kg benk på 66kg, noe som er dårligere enn dine stats. Likevel kunne jeg ganske lett ta 3x90 pushups etter bryst-økta. (og det var ikke tullepushups).

Vi var en gjeng som trente sammen, og alle konsentrerte seg om benk, og tok kun litt pushups når vi følte for det. Det var likevel ingen av oss som tok under 60 pushups.

Da jeg var yngre trente jeg mye pushups i forbindelse med kampsporter..og da ble aldri antallet noe å skryte av. Så min erfaring er utvilsomt at benkpress gir best effekt.

Marit Bjørgen, John Olav Koss, Kjetil Andre Aamodt osv osv har trent mye tung knebøy.. dette til tross for at de bedriver sliteidretter (Aamodt kan diskuteres, men likevel)

Hvis du skulle gått for max antall reps med 50kg i benkpress..ville du da kun trent med 50kg hver økt, eller ville du brukt etablerte teknikker for å øke i 1rm styrke?

10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Stagnert i push ups
« #18 : 13. januar 2012, 17:14 »
Du traver egentlig bare rundt grøten her. De utøverne du nevner trener selvfølgelig knebøy, men ikke for å forbedre utholdenheten sin. Eller mener du at lavrep knebøy gir deg utholdne lår (eks: Bjørgen) ?

Hvordan kan du forklare at benkpress gir bedre økning kontra pushups når hovedformålet med treningen er å forbedre repetisjonsantallet i pushups? Det at du tok armhevninger når du selv følte for det og alikevel tok haugevis av dem forklarer vel kun at du var naturlig flink til å ta mange? Jeg tok forøvrigt 100kg benk på 108kg kroppsvekt (les: veldig dårlig benk-styrke) men tok alikevel 55 godkjente pushups.

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Utlogget Girspak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Stagnert i push ups
« #19 : 01. februar 2012, 20:00 »
Da er det 2 måneder siden sist jeg hadde progresjon i push up. Nå klarer jeg også 5 færre repetisjoner enn da. Jeg merker jeg har blitt betydelig svakere.

 Jeg trener push up 3 ganger i uka 5 set hvor jeg varierer intensiteten og med vekter på ryggen. Har normal vekt og et bra kosthold. Skal inn i forsvaret om litt, og vil være best mulig forberedt
 Jeg kan bare ikke skjønne hva som skjer!!!??


Utlogget AlHusky

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 662
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 662

Sv: Stagnert i push ups
« #20 : 01. februar 2012, 20:12 »
Som nevnt bør du prøve med ekstra vekt... Du vil da gjøre færre rep, men bli sterkere og når du da prøver uten vekt vil du ta enda flere til slutt.

Er verdt å prøve benkpress med smalt grep med lite vekter også. Sats på veldig mange reps. Eks. 40 kg så mange ganger du klarer i 1 minutt.
180 høy, 90kg tung.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=112862.msg1728751#msg1728751
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=115754.msg1743770;topicseen#new

MP: 60kg
ML: 190kg
BP: 100kg
KB: 140kg

-Amerikansk Fotball
-Ishockey
-Boksing (Og tidligere Muay Thai og BJJ)

Utlogget starr

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 121
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 121

  • Starr
Sv: Stagnert i push ups
« #21 : 01. februar 2012, 21:37 »
Hjelper og tenke litt kosthold å da boys !!
• Don't get fat. In my opinion, no man needs to be above 10% body fat, and getting there isn't that hard. It can take time if you carry a lot of fat, but every man can get there and maintain this level.

Benkpress 130 kg @ 72 kg kroppsvekt

Utlogget Girspak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Stagnert i push ups
« #22 : 02. februar 2012, 08:36 »
Kostholdet er ikke noe å si på. Noen andre som har noen tips eller erfaring med å øke reps i push up? Kanskje jeg bør prøve hundred push up igjen...?

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Stagnert i push ups
« #23 : 02. februar 2012, 11:11 »
Kostholdet er ikke noe å si på. Noen andre som har noen tips eller erfaring med å øke reps i push up? Kanskje jeg bør prøve hundred push up igjen...?
Hva har du gjort da? Det er jo tips som faen i tråden her, men du putrer jo bare videre uten å ta til deg noe. TREN BENKPRESS!

Du kan sjekke ut hvem som vant Kaliber Squat Challenge forrige uke. Vinneren bruker iallefall å trene mye med 30-40 repetisjoner med lav vekt. Noen ganger trener han kun med stanga, for det er best for å klare mange repetisjoner.
http://nb-no.facebook.com/events/204725456287750/

10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Stagnert i push ups
« #24 : 02. februar 2012, 11:14 »
Hva har du gjort siden du postet denne tråden, sånn treningsmessig?

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Utlogget Girspak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Stagnert i push ups
« #25 : 02. februar 2012, 12:21 »
Har trent 3 dager i uka. Med 3kg og 5kg på ryggen. Jeg er veldig seriøs med treningen og har annen styrketrening og utholdenhetstrening ved siden av. Har liten tro på benkpress faktisk. Jeg føler meg helt tappet for krefter når jeg skal ta push up.

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Stagnert i push ups
« #26 : 02. februar 2012, 20:52 »
Trener du masse bryst - med pushups på slutten?

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Utlogget Girspak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Stagnert i push ups
« #27 : 03. februar 2012, 10:19 »
Trener kun push up for bryst.

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Stagnert i push ups
« #28 : 03. februar 2012, 10:25 »
Trener kun push up for bryst.

Det virker som du gir f*** i alle tips som blir gitt...

Har du virkelig optimalt kosthold? Trener du tyngre og tyngre for hver gang? Altså noe gjør du feil! Du gjør ikke alr perfekt.... Se igjennom alt du gjør rundt trening, mat og hvile....Det skal være mulig å øke i mange mange år i push.ups...finns jo folk som tar fler 1000...

Tok selv 160stk når jeg var 16år^^ Men da trente jeg mye ski (og spesifikk fokus på armhevninger)

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: Stagnert i push ups
« #29 : 03. februar 2012, 10:26 »
Det virker som du gir f*** i alle tips som blir gitt...

Har du virkelig optimalt kosthold? Trener du tyngre og tyngre for hver gang? Altså noe gjør du feil! Du gjør ikke alr perfekt.... Se igjennom alt du gjør rundt trening, mat og hvile....Det skal være mulig å øke i mange mange år i push.ups...finns jo folk som tar fler 1000...

Tok selv 160stk når jeg var 16år^^ Men da trente jeg mye ski (og spesifikk fokus på armhevninger)

Edit: Bruk auto-regulering på push ups! Det funker som bare det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!