Skrevet av Emne: Breeding the Perfect.Element - ÅRSOPPSUMMERING side 21 + sommerMINIUPDATE s 24  (Lest 64646 ganger)

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Veldig bra framgang dette siden de første bildene 2thumbsup

Takker og bukker! Cheesy
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Murmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

  • Pia Marlen Fan
Veldig imponerende fremgang. Dette inspirerer  Smiley
Magen tar ca. evig tid å få opp om jeg skal ta egne erfaringer i betraktning, men det er der. Det er ofte en sixpack som lurker under alt fettet så når man kvitter seg med det (som du har gjort no kraftig) er det bare å kjøre mage, mage, mage....Du kommer nok til å trives på stranden i sommer  Wink

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Tusen takk for gode ord!
Ja, jeg veit, er bare så evig irriterende at bukfettet er det aller siste som reiser  Undecided
Får fortsette å druse på med tunge baseøvelser og cabelcrunches, så får vi se om det ikke blir en ordning på det Wink Jeg skal ikke begynne å få panikk før jeg bikker ned på ensifra magefett uten sixpac :p
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget wenniz

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 578
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 578

Helt UTROLIG shred.it  2thumbsup Når jeg ser på dine resultater så vil jeg gi enda mer 

Det bildet til venstre var det nesten bare fett eller var det endel muskler?

Hvordan ser treninga og kostholdet ditt ut?

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Helt UTROLIG shred.it 2thumbsup Når jeg ser på dine resultater så vil jeg gi enda mer

Det bildet til venstre var det nesten bare fett eller var det endel muskler?

Hvordan ser treninga og kostholdet ditt ut?

Vel, det var nok litt muskelmasse som skjulte seg under alt spekket, men det var nok ALT for mye til at jeg kunne se noe særlig trent ut... Er bare 5mnd forskjell fra første til andre bildet, så jeg tror ikke jeg har bygd så veldig mye muskler i denne perioden, har nok snarere mistet litt... Dog, jeg tror muskeltapet er minimalt, for jeg har ikke mistet noe betydelig i styrke, med unntak av litt beinstyrke (men dette er nok pga. all løpingen).

---------------------------------------------------------------------------------------------

Treningsmessig har jeg kjørt lavt på volumet og veldig høyt på intensiteten, da jeg egentlig ikke tror kroppen min klarer å hente seg inn fra stort, med kcal-underskudd og alt... Jeg har konsentrert treninga rundt noen utvalgte baseøvelser (benk, mark, bøy, militærpress, chins), også har jeg kjørt disse øvelsene en gang i uka, med to sett hver, også har jeg prøvd å øke vektene hele tiden. Kjører hvert eneste sett til failure. F.eks i benk så kunne jeg kjørt slik, prinsippet gjelder alle øvelsene:
Uke1: 2x10 80kg
Uke2: 2x8 82.5kg
Uke3: 2x5 85kg
Uke 4: 2x4 87.5kg
Uke 5: 2x3 90kg
Uke 6: 2x1 92.5kg
-----------------
Uke 7: 2x10 82.5kg

Som du ser så har jeg basert meg på jevn progresjon hele tiden, og kjørt meg helt ut i hvert sett på hver øvelse. Når vekta blir såpass tung at jeg havner på 1-2 reps så går jeg tilbake til 10-12, bare med en høyere vekt en sist gang. Bare spør hvis noe er uklart

Kostholdsmessig har jeg basert meg på en semi-ketolyselignende diett. Med dette mener jeg at jeg prøver å kutte karbohydratene fullstendig, bortsett fra like etter trening. Jeg prøver å ligge på en 60/40 fordeling med protein/fett på det daglige inntaket. Samt så ligger jeg på en 600kcal underskudd hver dag. I grove trekk kan jeg skissere opplegget slik:

Frokost: Et måltid bestående av MYE fett og protein. Blodsukkeret ditt er veldig lavt om morgenen, og kroppen din er keen på karbs. Men den får ikke noe karbs, den blir bare overøst med sunt fett og protein. Da tenker den "svarte... jeg har jo ingen karbs til rådighet.. hva i alle dager skal je-- OIDA! FETT!" Så da gyver den løs på fettet helt til den ser et annen energikilde. Men det får den ikke før etter trening 

Jeg spiser 2 egg og 2 baconslicer, samt en 30g proteinshake og en spiseskje med linfrøolje og omega-3 tilskudd (samt alle nødvendige vitaminer og mineraler) til dette måltidet.

Lunsj: Her prøver jeg å fortsette trenden. Ingen karbohydrater overhodet, og dette oppfordrer kroppen til å fortsette å bruke fettet som sin hovedkilde for energi.

Jeg spiser en 300g boks med cottage cheese samt en spiseskje linfrøolje.

Dette var første fase av dagen.

-----------------------------------------

TRENING: Her legger jeg inn hard styrketrening jamfør prinsippene jeg skisserte i sted, eller høy/moderat kardiovaskulær trening i form av en 50 minutters joggetur. Mitt opplegg ser slik ut nå:

Mandag: Styrke
Tirsdag: Cardio
Onsdag: Styrke
Torsdag: Cardio
Fredag: Styrke
Lørdag: Cardio
Søndag: Styrke

Som du ser så har jeg uansett en treningsøkt av en ganske høy intensitet FØR middagen, slik at karbohydratene jeg måtte innta i denne post-trenings fasen uansett vil gå til å fylle heller tomme glykogenlagre, og ikke innstille kroppen min på en annen energikilde enn fett. På de dagene jeg kjører styrke kjører jeg forresten den samme joggeturen etter middagen

--------------------------------------------------------------

Middag: Her prøver jeg å spise et sunt måltid, med 50-100g karbs og en jevn fordeling av sunt fett og protein. Ca. en 900kcal i mitt tilfelle, dette trenger ikke være det rette for deg.

(Her legger jeg inn den samme cardioøkta jeg kjører på off-dagene, så du kan si at jeg løper hver eneste dag.)

Kvelds: 100g proteinshake, spiseskje linfrøolje, spiseskje tran

----------------------------------------------

Håper det er noe hjelp i dette her, hvis det er noe som kom uklart frem så er det i alle fall bare å spørre Smiley Tusen takk for skrytet forresten, utrolig koselig å høre! Cheesy
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget småen1

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 315
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 315

  • Prøver 105 kg med litt skjevt grep
Man får ikke benkrekorder av å løpe for mye.  Wink
Men helt seriøs;  Hva motiverte deg og gjorde at du klarte å gjennomføre dietten din?  Hva var viktigst, la du om kostholdet eller bel du "maraton freak"?


Utdannet til styrke og ernæringsinstruktør i QFAC (Qld. Australia)

Nordisk mester benkpress senior 2005,    EM bronse i senior benkpress 06. Benkpers 125 kg.

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Vel, jeg var lei av å leve i skyggen av min egen selvforakt, for å være helt ærlig. Jeg har vel ikke følt meg komfortabel i min egen kropp et eneste sekund siden jeg først fikk erfare hva "fettlass" betydde, da i en alder av ca. 4 år. Kan i alle fall huske en gang jeg var på strandtur med familien, og nektet å ta av meg t-skjorta på stranda fordi jeg ikke turde å vise åssen jeg så ut, da en 5-6 år. Ingen burde gå igjennom livet med en slik bør, det er så meningsløst.

Jeg syns ikke utseende burde ha relevans til noe som helst utover hvordan en selv føler det med seg selv, men vi mennesker er enkle skapninger dessverre... og når mine kroppskomplekser indirekte førte til at det ble slutt med kjæresten min tidligere i år så skjønte jeg at dette var noe som aldri ville slippe taket i meg, det var opp til meg å bryte ut av det.

Så jeg gjorde egentlig deffen til min hele verden, og jeg lovte meg selv at noe så meningsløst som kroppsfett aldri mer skulle få ødelegge noe som helst for meg igjen... Oppveksten min ble i stor grad preget (og nærmest ødelagt) av fedmen, og det kan jeg ikke endre på. Men jeg kan i det minste forsikre meg om at det aldri mer skal kunne fjerne solskinnet fra en nydelig sommerdag, eller fra mitt liv, igjen.

Litt klisjé, men for å sitere Max Payne:
"There are only personal apocalypses. Nothing is a cliché when it's happening to you."
 Grin
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Kan vel si det er en kombinasjon av begge dele. Jeg løper jævelig mye, 8km de dagene jeg  trener styrke og 2x8km på "off-dagene". Men jeg er også veldig strikt med kostholdet, fettet vil helst ikke reise fra denne kroppen her. Alt må være på plass for at jeg skal komme meg noen vei  Smiley
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Murmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

  • Pia Marlen Fan
Sitat
Frokost: Et måltid bestående av MYE fett og protein. Blodsukkeret ditt er veldig lavt om morgenen, og kroppen din er keen på karbs. Men den får ikke noe karbs, den blir bare overøst med sunt fett og protein. Da tenker den "svarte... jeg har jo ingen karbs til rådighet.. hva i alle dager skal je-- OIDA! FETT!" Så da gyver den løs på fettet helt til den ser et annen energikilde. Men det får den ikke før etter trening

Her holdt jeg på å knekke a latter Grin Glimrende skrevet...

Voldsom diett og trening, skjønner ikke at du har tid til det.. 300g cottage om dagen, jeg spiser én skje jeg og det er lang fra 300g

Sitat
2 egg og 2 baconslicer

Spiser du 14 plommer i uka? Leste nettopp at det skal avmytifiseres med kolesterol, men er ikke det litt mye?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Spiser du 14 plommer i uka? Leste nettopp at det skal avmytifiseres med kolesterol, men er ikke det litt mye?

Er absolutt ikke mye. Jeg spiste så mye som 60-70 egg i uka en periode, men helt fine kolestroltall. Smiley

Det som er farlig for kolestrolen er overvekt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Imponerende fremgang!

Bonuspoeng for POS-referanser. Smiley

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Tusen takk!  Cheesy
Hihi, er nok en del PoS-referanser her ja, både i trådtittel og bildetitler, uhelbredelig fan  Grin
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Her holdt jeg på å knekke a latter Grin Glimrende skrevet...

Voldsom diett og trening, skjønner ikke at du har tid til det.. 300g cottage om dagen, jeg spiser én skje jeg og det er lang fra 300g

Spiser du 14 plommer i uka? Leste nettopp at det skal avmytifiseres med kolesterol, men er ikke det litt mye?

Hvis du blander litt funlight oppi cottagecheesen, og denger på med kanel oppå der igjen smaker det nesten som risengrynsgrøt, med litt velvilje vel og merke Grin

Frokosten har jeg btw endret til 3 egg og 3 spiseskjeer med olivenolje nå, vakke helt fan av baconfettet Wink
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Utlogget Murmel

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 98
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 98

  • Pia Marlen Fan
Sitat
Hvis du blander litt funlight oppi cottagecheesen, og denger på med kanel oppå der igjen smaker det nesten som risengrynsgrøt, med litt velvilje vel og merke

Ah, har begge deler stående. Takk for tips. Jeg som har tvunget det ned med et knekkebrød til frukosten til nå Food

Utlogget Perfect.Element

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 635
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 635

  • aka. Shred.It
Jeg sliter også som bare det med å få det ned uten noe "modifisering" ja... går ikke ass Tongue
Hvis du ikke blander i alt for mye funlight så får du faktisk en veldig god smak, bare å prøve seg frem Wink
I set myself on fire
to breed the perfect element

180 (knebind) - 135 (raw) - 205 (raw) @ 99kg

pensjonert som kvasi-styrkeløfter, nå kvasi-freefighter Smiley

Bildeprofil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12061.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!