Skrevet av Emne: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også  (Lest 35457 ganger)

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #15 : 14. desember 2012, 13:23 »
steroider.. eller mener man vekst her?
for alt vokser jo med veksthormoner.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #16 : 14. desember 2012, 13:30 »
Grei artikkel. Men den er missvisende fordi den beviser ingenting, og det er synd.
Skal man se etter ulikheter/likheter og sammenhenger må respondentene ha samme utgangspunkt osv.
Eksempel på mismatch er styrkeløft og bodybuilding. Jeg er sikker på at ved å undersøke hjerte til 10 utøvere fra styrkeløft og sammenliknet med bodybuilding ville man sett forskjeller, dog kanskje marginale forskjeller. Rett og slett fordi det er ulik sport med ulikt tempo osv.
Og som man vet så aktivires hjertet i større grad ved høyere puls.

Det er såvidt jeg vet, ekstremt lite forskning på svekkelse i hjertet av ekstremutøvere som er rene, og som inntar 3-4gr prot daglig.
Protein bygger opp celler, og fibre og muskler som har vært i aktivitet v/høy puls vil naturlig nok da vokse.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20020375

Dette er studien. Tror ikke dette ender noe av ditt syn på saken. Det er veldig positivt å få flere virkemidler i kampen mot doping. For meg virket det ikke som om Dr. Vanbarg var særlig interessert i det, men var heller mer opptatt av å finne ut hva som skjer med kroppen. Det er vel bare heldig at det kan underbygges at doping er skadelig. Hadde det ikke vært skadelig hadde det ikke stått på dopinglista.

steroider.. eller mener man vekst her?
for alt vokser jo med veksthormoner.

Denne studien tror jeg primært så på AAS, men det er mange som tar mye mer enn bare det.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #17 : 14. desember 2012, 14:27 »
Hvis man i 2012 ikke skjønner at langvarig steroidebruk(enda værre i komb. med vekst) øker sjansen vesentlig for plutselig død, så har man kraiftig dugg på hjernelinsa. Som med kropp ellers, så er det noen som tåler ting bedre enn andre, men det er jo bingo.
Det største problemet er etter min mening om du har "rett" til å sette kjæreste/kjerring/unger osv. i den situasjonen at du plutselig dauer i ung alder.
Hvor gøy er det for en 4åring om pappa klapper sammen fordi han hadde et behov for å forsere naturen i jakten på muskler raskt?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #18 : 14. desember 2012, 17:17 »
Grei artikkel. Men den er missvisende fordi den beviser ingenting, og det er synd.
Skal man se etter ulikheter/likheter og sammenhenger må respondentene ha samme utgangspunkt osv.
Eksempel på mismatch er styrkeløft og bodybuilding. Jeg er sikker på at ved å undersøke hjerte til 10 utøvere fra styrkeløft og sammenliknet med bodybuilding ville man sett forskjeller, dog kanskje marginale forskjeller. Rett og slett fordi det er ulik sport med ulikt tempo osv.
Og som man vet så aktivires hjertet i større grad ved høyere puls.

Det er såvidt jeg vet, ekstremt lite forskning på svekkelse i hjertet av ekstremutøvere som er rene, og som inntar 3-4gr prot daglig.
Protein bygger opp celler, og fibre og muskler som har vært i aktivitet v/høy puls vil naturlig nok da vokse.
Du som er Global Moderator på et forum med så sterke andtidopingholdninger (ref. forumregler) burde vel heller støtte opp om slik forskning.
Men la oss ta din påstand om at proteiner bygger opp celler, fibre og muskler som har vært i aktivitet, så finnes det vel ekstremt mye forskning som tilsier at anabole steroider forsterker denne effekten. Noe som Dr. Vanberg nok en gang har bevist gjennom sin forskning. Men for all del, lykke til videre med fornektelsen...

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #19 : 14. desember 2012, 18:59 »
Neida,doping er sunt, og som de fleste med sunn fornuft skjønner så er all antidopingspiss bare funnet opp av sjalu leger.
Selv bruker jeg bare organiske hormoner ekstrahert av hypofysen til gorillaer, da det finnes null forskning på dette, og det dermed må være ufarlig.
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #20 : 14. desember 2012, 22:40 »
Selv bruker jeg bare organiske hormoner ekstrahert av hypofysen til gorillaer, da det finnes null forskning på dette, og det dermed må være ufarlig.

HØres ikke helt trykkt ut selv om det ikke er forskning på det. Tror ikke jeg ville anbefale det.

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #21 : 14. desember 2012, 22:46 »
Venter fremdeles på at et visst medlem her på forumet skal skrive i tråden og nekte for at steroider er farlig, sammenligne steroider med paracetamol, alkohol o.l  :Smiley
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget GunnarP

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 208
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 208

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #22 : 14. desember 2012, 22:48 »
Det blir vel litt feil å sammenligne med paracetamol siden det er helt ufarlig. Alkolhol vet jeg ikke helt.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #23 : 14. desember 2012, 23:05 »
Paracetamol blir fort farlig ved overdosering. Men det betyr ikke at det er farlig ved normal bruk. Alkoholholdige drikker er vel litt samme sak. Med steroider så finnes det ikke noe som heter "normal bruk".

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget storkman

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 535
  • Honnør: 212
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 535

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #24 : 15. desember 2012, 00:50 »
Paracetamol blir fort farlig ved overdosering. Men det betyr ikke at det er farlig ved normal bruk. Alkoholholdige drikker er vel litt samme sak. Med steroider så finnes det ikke noe som heter "normal bruk".



Det går vel over normal bruk med en gang man tilfører høyere verdier enn kroppen selv klarer å produsere. så ja du har nok riktig der, for om man ikke går over de "normale verdiene" er det jo igjen ingen vits i å bruke steroidene med mindre man lider av et eller annet som forårsaker lavere verdier enn normalt...
6. plass, Norges Sterkeste -90kg 2014
7. plass, Norges Sterkeste -90kg 2015
15. plass, Verdens Sterkeste -90kg 2015

Logg: Storkman - Loggbok

Instagram: steffenryg

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #25 : 15. desember 2012, 01:10 »
Tilførsel av kunstig testosteron blir vel snakk om å overdosere på akkurat det hormonet, i tillegg så forstyrrer det kroppens egen produksjon. Men anabole steroider forøvrig er kunstige hormoner som bare ligner på testosteron (mannlig kjønnshormon) og som har lignende effekt. Hele greia er såpass potent og såpass forstyrrende på kroppens hormonbalanse i utgangspunktet at det ikke kan sies å finnes en "normal bruk". Det kan heller sammenlignes med legemidler som teknisk sett er skadelige men som folk bruker fordi det er enda mer skadelig for de å la være å bruke de. For en person med muskelsvinn så blir en viss bruk av anabole steroider på det nivået.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #26 : 15. desember 2012, 01:11 »
Venter fremdeles på at et visst medlem her på forumet skal skrive i tråden og nekte for at steroider er farlig, sammenligne steroider med paracetamol, alkohol o.l  :Smiley

Raymond er vel ikke medlem lengre?

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #27 : 15. desember 2012, 02:39 »
Raymond er vel ikke medlem lengre?


Han er for opptatt av å kverke politimenn som skyter laser.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #28 : 15. desember 2012, 17:58 »
Artig at dere nevner Raymond M. M., skroller dere ned i artikkelen i første innlegg driver han på å argumenterer mot forskningen, så han har nok fått det med seg ja.  rofl

Kan være sannhet i det styrketreneren skriver om at stort protein inntak også kan være med på at "hjertet" vokser "xtra". Uansett vil jeg tro at steorider og vekst vil ha større innvirkning enn proteiner, hvertfall dersom en skulle tro at protein vil ha stor innvirkning.
(Litt klumsete formulert).

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: - Biceps vokser, men det gjør hjertet også
« #29 : 15. desember 2012, 18:27 »
Hvis man tar en eller annen steroid/veksthormon-bruker som inntar masse protein, finner ut at hjertet hans har blitt større, tror han når han sier at han aldri har brukt steroider eller veksthormon så blir jo konklusjonen at det må være proteinet som har skylda.

Finnes det noe forskning som tyder på at høyt proteininntak fører til større hjerte uten at vedkommende bruker div. hormoner samtidig ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!