Skrevet av Emne: ubehag i skulder  (Lest 2967 ganger)

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

ubehag i skulder
« : 19. mai 2015, 11:07 »
hei. har litt ubehag på siden bak på venstre skulder.. (på siden, litt mot baksida) ca her: http://www.sterkogskadefri.no/wp-content/uploads/2014/04/c555fcc022d048d09a3ec0e97762e044b65a6466.jpg

skulderleddet mitt er heller ikke så "smooth" som det kanskje burde være.. ble litt usikker på om jeg skal strekke dær jeg har vondt eller om det er nettop derfor jeg har vondt..

Hva kan det være? tror jeg har grei teknikk, og treningsprogrammet mitt er ikke "ubalansert".. så vidt jeg vet..

A:
Knebøy 5x5 32,5 kg
Benkpress 5x5 25 kg
Roing i kabeldrag 5x5 30 kg (ca samme bredde som benkpress)

B:
Markløft 5x5 45 kg
Militærpress 5x5 20 kg
Nedtrekk 5x5 32,5 kg

Benkpressen er utrolig lett, og roinga er ganske tung.. starta å trene igjen for en liten stund siden, så tar det med ro i begynnelsen.
har vært veldig svak i ryggen.

Jeg tar også div mageøvelser, og en biceps og en tricepsøvelse 10x3 i slutten av hver økt. (manag onsdag og fredag)

leste en plass at man kunne få smerter pga for stramme lats?

/slik jeg har gjort det nå er at jeg ikke øker så mye på benkrpess kontra roing pga jeg ikke vil fucke skuldrene med å ta for mye i press mot drag.. men ser ut som jeg har fucka skulderen uansett..

// også må jeg nevne att det ikke er nårr jeg trener press øvelser eller nedtrekk jeg får vondt.. Kjenner det hvos jeg masserer lett, eller bare heøt tilfeldig av og til.. Også kjenner jeg det nårr jeg henger fra stang nårr jeg tar leg raise.. Prøver å trekke skuldrene bak og presse brystet ut nårr jeg henger.
Vet ikke om jeg får vondt nårr jeg ror vanlig, men ubehaget ble vell værre etter jeg gikk fra 10x3 til 5x5 og gikk fra 22,5 kg til 30..(var litt tungt)

Utlogget GH15

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: ubehag i skulder
« #1 : 22. juni 2015, 23:55 »
Umulig å si hva det er, men har du ubehag i skulder kan det være smart å sette seg litt inn i anatomi så er det lettere å komme fram til hvilken  muskel skadet sitter.
Har har du en video om anatomien til Rotator Cuff som er mindre muskler i skulderen hvor det er vanlig for oss som trener med vekter og få skader.
https://www.youtube.com/watch?v=SfUmN_V-28w

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!