Skrevet av Emne: Shadow på NIH (Litt støl i Truncus)  (Lest 26204 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Shadow's DC Loggbok
« #150 : 21. januar 2005, 16:10 »
Enig med deg...
Det er bevist, at når jenter mener de er helt tomme for energi... så har de 15 - 20 % igjen til kollaps...
Når en mann sier han er helt tom, og gir seg med en aktivitet... har han 30 - 40 % igjen av sine energireserver... Det ligger mange reps og kilo "låst" i hodet ditt, kjære venn... Smile

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Shadow's DC Loggbok
« #151 : 21. januar 2005, 16:12 »


Men om jeg føler at jeg har begynt alt for lett, så er det vel greit å øke til der hvor jeg mener jeg ligger i forhold til 15 reps?

Jeg må i hvert fall øke mer enn bare 10 kg. Det merker jeg lett på Lår Krøllen, men kanskje bare 10 kg på tåhev.

Jeg er av den oppfatning at man bør bruke litt tid på å komme ned i 11-15 reps, og derfor begynne noe lett og ikke øke for mye. I starten er det produktivt å ligge på såpass mange reps, både for å venne nervesystemet til de trege negativene, og for å skape et grunnlag for å kunne løfte flere kg mer effektivt. Kroppen merker dessuten ikke små økninger i vekten på samme måten som den merker større økninger, som den da ikke er helt "forberedt på". Synes 10kg i "mellomstore" øvelser er litt mye. I "store" øvelser som bøy er det greit. Er selv akkurat ferdig med 4. syklus, og er enda ikke nede i 15 repsområdet i så mange øvelser. Etter cruisingen kommer jeg til og med til å begynne enda lettere på igjen, og satse på å ta igjen dagens vekter i løpet av tre-fire uker.

Nå er du nede i 10-11 reps i flere øvelser allerede, og da har du ikke mye å gå på...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Shadow's DC Loggbok
« #152 : 21. januar 2005, 16:38 »
Dette her blir jo bare mer og mer nervepirrende. Jeg føler at jeg i hvert fall ikke kan gå noe ned i vekt på øvelsene, da dette blir feil i forhold til opplegget.

Samtidig lurer jeg på om jeg da vil være i stand til å kunne få fullt utbytte av øvelsene om jeg fortsetter som jeg gjør, bare jeg øker mindre på hver øvelse, eller rett og slett satser på flere reps og står stille på vektene.

Skal fortsette litt småforsiktig og komme litt opp i reps. Er nok viktig, men skal forsøke å gjøre dette uten å gå ned i vekt.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Shadow's DC Loggbok
« #153 : 21. januar 2005, 16:42 »
Samtidig lurer jeg på om jeg da vil være i stand til å kunne få fullt utbytte av øvelsene om jeg fortsetter som jeg gjør, bare jeg øker mindre på hver øvelse, eller rett og slett satser på flere reps og står stille på vektene.

Jeg mener absolutt JA.  Smiley Du vil jo ikke "miste" øvelser for tidlig heller...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Shadow's DC Loggbok
« #154 : 21. januar 2005, 16:42 »


Jeg er av den oppfatning at man bør bruke litt tid på å komme ned i 11-15 reps, og derfor begynne noe lett og ikke øke for mye. I starten er det produktivt å ligge på såpass mange reps, både for å venne nervesystemet til de trege negativene, og for å skape et grunnlag for å kunne løfte flere kg mer effektivt. Kroppen merker dessuten ikke små økninger i vekten på samme måten som den merker større økninger, som den da ikke er helt "forberedt på". Synes 10kg i "mellomstore" øvelser er litt mye. I "store" øvelser som bøy er det greit. Er selv akkurat ferdig med 4. syklus, og er enda ikke nede i 15 repsområdet i så mange øvelser. Etter cruisingen kommer jeg til og med til å begynne enda lettere på igjen, og satse på å ta igjen dagens vekter i løpet av tre-fire uker.

Nå er du nede i 10-11 reps i flere øvelser allerede, og da har du ikke mye å gå på...

H


Spennende argumentering HITman, men jeg er helt uenig med deg ! Jeg ser mye større fordeler av å kjøre korte blasingperioder på 6-8 uker, 1-2 uker fri, og på igjen med gode økninger på vektene fremfor å øke sakte men sikkert. Først og fremst fordi det mest sannsynlig gir deg noe mer styrke og antagelig masse også. Siste påstand der blir selvfølgelig litt "vag", men det er det jeg observerer "de store gutta" gjør også - dog med litt andre forutsetningen kanskje da. Men jeg vil heller gamble litt, ta to tunge økter i stedet for en lett og en tung. Klarer man ikke rep-rangen man sikter på kjører man bare samme vekt neste gang; garantert med flere reps om man fremdeles har fremgang. Kjørte selv altfor lenge sist, syntes jeg var litt for feig på vektøkningene - og kommer garantert til å øke hardere nå. Dvs. 10 kg på rygg, bryst, bein og legger, 5 kg på alt annet, kanskje med unntak av biceps som får 2,5 kg i curl-øvelsene.

Eneste fordel jeg ser med din måte å øke på er at man holder seg på et noe større overskudd hele veien, det er ikke nødvendigvis dumt. Men sett i forhold til hypertrofi ville jeg godt hardere til verks.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Shadow's DC Loggbok
« #155 : 21. januar 2005, 16:43 »


Jeg mener absolutt JA. Smiley Du vil jo ikke "miste" øvelser for tidlig heller...

H

Enig med deg der, men ikke på samme vekt MER enn 2 rotasjoner. Da bør man øke eller finne en annen øvelse.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Shadow's DC Loggbok
« #156 : 21. januar 2005, 16:43 »


Jeg er av den oppfatning at man bør bruke litt tid på å komme ned i 11-15 reps, og derfor begynne noe lett og ikke øke for mye. I starten er det produktivt å ligge på såpass mange reps, både for å venne nervesystemet til de trege negativene, og for å skape et grunnlag for å kunne løfte flere kg mer effektivt. Kroppen merker dessuten ikke små økninger i vekten på samme måten som den merker større økninger, som den da ikke er helt "forberedt på". Synes 10kg i "mellomstore" øvelser er litt mye. I "store" øvelser som bøy er det greit. Er selv akkurat ferdig med 4. syklus, og er enda ikke nede i 15 repsområdet i så mange øvelser. Etter cruisingen kommer jeg til og med til å begynne enda lettere på igjen, og satse på å ta igjen dagens vekter i løpet av tre-fire uker.

Nå er du nede i 10-11 reps i flere øvelser allerede, og da har du ikke mye å gå på...

H
Er uenig med deg her HITman... hvordan kan du si at han ikke har mye å gå på?? Hvis man eter godt, og kjører på, kan man greie mye mer enn man tror... det er ikke værre enn det.. å begynne å justere ned, eller å bestemme seg for å holde seg på et nivå... en vekt... osv.. det er VALGT stagnasjon...

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Shadow's DC Loggbok
« #157 : 21. januar 2005, 16:56 »



Spennende argumentering HITman, men jeg er helt uenig med deg ! Jeg ser mye større fordeler av å kjøre korte blasingperioder på 6-8 uker, 1-2 uker fri, og på igjen med gode økninger på vektene fremfor å øke sakte men sikkert. Først og fremst fordi det mest sannsynlig gir deg noe mer styrke og antagelig masse også. Siste påstand der blir selvfølgelig litt "vag", men det er det jeg observerer "de store gutta" gjør også - dog med litt andre forutsetningen kanskje da. Men jeg vil heller gamble litt, ta to tunge økter i stedet for en lett og en tung. Klarer man ikke rep-rangen man sikter på kjører man bare samme vekt neste gang; garantert med flere reps om man fremdeles har fremgang. Kjørte selv altfor lenge sist, syntes jeg var litt for feig på vektøkningene - og kommer garantert til å øke hardere nå. Dvs. 10 kg på rygg, bryst, bein og legger, 5 kg på alt annet, kanskje med unntak av biceps som får 2,5 kg i curl-øvelsene.

Eneste fordel jeg ser med din måte å øke på er at man holder seg på et noe større overskudd hele veien, det er ikke nødvendigvis dumt. Men sett i forhold til hypertrofi ville jeg godt hardere til verks.

Er enig i det du skriver, men ikke for en nybegynner på DC! Som både Shadow og meg selv. Med litt mer erfaring/tilvenning er jeg enig i at det vil være mer produktivt å øke i større sprang. Nå synes forresten ikke jeg at 5kg på mellomstore og 10kg på store øvelser er spesielt mye heller (hvis det ikke prosentvis blir veldig mye, som det er for Shadow i en del øvelser, hvilket gir seg utslag i rep-dropp på 6-7-8 reps, som er litt vel mye, synes jeg.) Etter det jeg har forstått på Doggcrapp selv på Intensemuscle, er han ikke fundamentalt uenig med meg han heller, iallfall ikke for de fleste muskelgruppene.

Det jeg mener er at i starten bør man ta seg litt bedre tid (også for å unngå skader), og heller øke på skikkelig når man er vant til opplegget! Greit at du er uenig, men holder på den asså. Har iallfall fungert veldig bra på meg å ikke øke i for store sprang til å begynne med - det er jo tross alt tilfredsstillende at BÅDE vekt og reps øker også!  Wink


Er uenig med deg her HITman... hvordan kan du si at han ikke har mye å gå på?? Hvis man eter godt, og kjører på, kan man greie mye mer enn man tror... det er ikke værre enn det.. å begynne å justere ned, eller å bestemme seg for å holde seg på et nivå... en vekt... osv.. det er VALGT stagnasjon...

Joda, men Shadow har droppet veldig mye i reps allerede, jf. over. Nei, ikke holde seg på samme vekt, ikke det jeg mener (unntatt når reps går under 10 seff), men øke mer gradvis i starten.  Smiley



Enig med deg der, men ikke på samme vekt MER enn 2 rotasjoner. Da bør man øke eller finne en annen øvelse.

Enig og dobbelt enig!!  Smiley


Spennende diskusjon og synspunkter!  Smiley
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Shadow's DC Loggbok
« #158 : 21. januar 2005, 17:05 »
Sitat
Spennende diskusjon og synspunkter!
    biggrin Enig

I gotta go eat again...  blush

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Shadow's DC Loggbok
« #159 : 21. januar 2005, 17:11 »
Takk for synspunktene. Det blir tatt til med i videre planlegging. Når jeg øker litt mye, ser jeg at total effekt av øvelsene synker en del.

Skal legge inn økning og nedgang i prosent på forrige innlagte logger, slik at det blir mer utfyllende.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Shadow's DC Loggbok
« #160 : 21. januar 2005, 17:19 »
Jeg vil si at 10 % er en gode pekepinn å øke etter uansett øvelse egentlig. Med mindre du føler du har mer eller mindre inne selvfølgelig. Men 10 % skal være innen rekkevidde  - er bare å kjempe på !! Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Shadow's DC Loggbok
« #161 : 21. januar 2005, 17:24 »
Tenkte litt forskjellig vi nå tror jeg.

Eks.
Forrige løft 50 kg x 13 reps = 650
Neste løft 60 kg x 11 reps = 660

((650/660)-1)*100 = ca 1% økning.

Dette har jeg nå lagt inn på alle øvelsene på de tre siste øktene. Se på side 10.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Shadow's DC Loggbok
« #162 : 21. januar 2005, 17:24 »
Jeg vil si at 10 % er en gode pekepinn å øke etter uansett øvelse egentlig. Med mindre du føler du har mer eller mindre inne selvfølgelig. Men 10 % skal være innen rekkevidde - er bare å kjempe på !! Smiley

Da var vi jammen enige likevel gitt. Skinnuenighet har det vært da  Cheesy 10% er fornuftig. Shadow har imidlertid økt med rundt 20% i snitt har jeg inntrykk av, og det synes jeg var litt mye, siden reps også droppet dramatisk...

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Shadow's DC Loggbok
« #163 : 21. januar 2005, 17:26 »
Tenkte litt forskjellig vi nå tror jeg.

Eks.
Forrige løft 50 kg x 13 reps = 650
Neste løft 60 kg x 11 reps = 660

((650/660)-1)*100 = ca 1% økning.

Dette har jeg nå lagt inn på alle øvelsene på de tre siste øktene. Se på side 10.

Den måten å regne på er heller ikke dum!  Smiley
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Shadow

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

SV: Shadow's DC Loggbok
« #164 : 21. januar 2005, 17:27 »


Da var vi jammen enige likevel gitt. Skinnuenighet har det vært da  Cheesy 10% er fornuftig. Shadow har imidlertid økt med rundt 20% i snitt har jeg inntrykk av, og det synes jeg var litt mye, siden reps også droppet dramatisk...

H

Hehe, bare gni det inn.  Wink
Har tatt litt for store sjanser kan man vel si, men jeg lærer underveis.
Du vil se at mye forandrer seg fremover, og resultatene skal komme.  Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!