avstemning
Spørsmål: Hva løfter jeg på J-NM
650-670 - 19 (13.6%)
670-680 - 7 (5%)
680-690 - 9 (6.4%)
690-700 - 15 (10.7%)
700+ - 90 (64.3%)
Stemmer totalt: 136

Skrevet av Emne: Bergan01, Jr nm 2012  (Lest 696450 ganger)

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2445 : 13. desember 2009, 18:35 »
Han er gira på å bli med til Lillehammer og brumundal av og til, så da kan vi jo samles med Erik, Lars, Jørgen,  Deg, Frode, Martin, Knut; Emil, og så ta en tur i Brumundal Smiley

hehe bra, det får han gjøre vettu! Blir litt av en gjeng som kommer da Cheesy
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2446 : 13. desember 2009, 18:36 »
Kjempebra løfting! Mye potensiale der. Skal bli morro å se fremover! Cheesy

Se hvem som snakker Wink Talentet sjøl! Faen, jeg er fornøyd med rekrutteringa til meg og Lars, mye sprengtalenter ute å går. Nå drar jo André 250 før vi vet ordet av det og!
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2447 : 13. desember 2009, 18:41 »
Det er veldig greit for deg å si, fordi du har ingen motstandere i landet CYC. Du veier 160kg, og det er ingen som veier det andre enn deg i styrkeløft her i landet, og derfor er det heller ikke så mange som er stort sterkere.
En grunn f. eks. av flere, kan være at en ikke er medlem av Brumunddal Atletklubb, og av den grunn ikke får muligheten til å motta samme veiledning, hjelp og støtte av Norges beste klubb?


Nå hadde vel CYC vært sterkest uansett om resten bulka seg opp til 160 kg - ihvertfall på sikt noe verdensrekordene hans i ungdom viser.

Greit nok at det er en kjempefordel å løfte feks for brumunddal, men det er feil å fremstille det som at det å skulle bli god med utstyr er et tapsprosjekt om en ikke er i de store klubbene. Vi startet egen klubb og fikk folk _nesten_ på u/j-landslaget og hadde løftere som tjente relativt mye på utstyret. Så det er ingen unnskyldning Smiley

On Topic: Kjempeimponerende løfting av 17 åringen! Meget sterkt! Er vel få gamle ungdoms og juniorrekorder som får stå de neste åra..  (for ikke snakke om seniorrekorder når alle disse talentene blir seniorer)






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget FRODRIS HAUGENENKO

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 241
  • Honnør: 103
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 241

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2448 : 13. desember 2009, 18:46 »
Han er gira på å bli med til Lillehammer og brumundal av og til, så da kan vi jo samles med Erik, Lars, Jørgen,  Deg, Frode, Martin, Knut; Emil, og så ta en tur i Brumundal Smiley

Det hadde vært knall tøft :-D
27år - 113kg - 180cm
Godkjente Stevne perser:
Bøy:287,5 Benk:180 Mark:270
                         http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88651.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2449 : 13. desember 2009, 18:49 »
... Nå drar jo André 250 før vi vet ordet av det og!

Skal gjøre mitt beste nå på fredag og fremover Smiley slår meg selv i hodet for at jeg ikke startet med styrkeløft tidligere, men kom da uansett med til slutt. Ellers hadde jeg vel fortsatt pressa shrugs til skuldrene hadde falt av hadde det ikke vært for deg Tongue
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2450 : 13. desember 2009, 18:53 »
Jammen vart det litt oppstyr av det som igrunn bare en liten spøk (med en liten parallell til tråden der Fredheim viste TF akkurat hvilket nivå han er på) til Walgermo der han lurte på hvorfor ikke Lindseth droppet knebind slik at han kunne få resultatet registrert som raw i protokollen. Men greit det...
Siste off-topic fra meg:



Raw pisse? det håper jeg er kødd.

Litt begge deler.
Er absolutt ingen motstander av at folk løfter raw for å kunne se hva de klarer uten utstyr. Hadde selv en vag plan om å stille på et stevne nå i desember uten utstyr selv. Mulig jeg hadde brukt håndleddsbind for om resultatet blir markert med ei lita kaviarstjerne driter hardt i.

Det jeg mener med ''raw-pisset'' er følgende:
Jeg er jævlig lei av folk som sutrer og bærer seg over at utstyret har gått for langt og at noen tjener mer enn andre på det.

Hvorfor tjener folk mer enn andre på skjorta? På drakta og knebindene?
Hvis det er sånn at noen helt uten videre bare tjener mer enn andre som tydeligvis mange tror, kan man si det samme om gener da?
Du ''tjener'' mer på trening med dine gener enn jeg. Derfor er det urettferdig og jeg ønsker å løfte der alle har like gener.
Eller du har fordelaktig kortere eller lengre bein i kroppen din enn meg. Derfor ønsker jeg å løfte der alle har nøyaktig like lengder på skjellet.
Snart kommer den nye raw: uten utstyr og alle har like gener og skjellet.
Det siste her er selvfølgelig bare tull for den som ikke skjønner.

Nei faen folkens, da må man heller skjerpe seg litt, trene bedre, trene annerledes osv. Får jeg ikke til den skjorta prøver jeg en annen osv.
Det er helt klart at noen løfter mer med utstyr kontra uten enn andre. Men det er ikke noe grunnleggende urettferdig i det. Derfor synes jeg mange''raw-tilhengere'' er feige.

Men ellers er raw kult.



Det er veldig greit for deg å si, fordi du har ingen motstandere i landet CYC. Du veier 160kg, og det er ingen som veier det andre enn deg i styrkeløft her i landet, og derfor er det heller ikke så mange som er stort sterkere.


Totalt irrelevant. Hva har dette med saken å gjøre? Mener du at jeg skrev det jeg skrev fordi jeg er tyngst i nsf med 160kg, som du mener gjør meg til blant de sterkeste?



Jeg tror ikke det er så moro for de som har den beste grunnstyrken, og bli slått av noen som er svakere reelt sett fordi de tjener mer på utstyret. En grunn f. eks. av flere, kan være at en ikke er medlem av Brumunddal Atletklubb, og av den grunn ikke får muligheten til å motta samme veiledning, hjelp og støtte av Norges beste klubb?



Hva skal man svare? Det handler om å løfte mest, og det gjør man neppe uten å bruke utstyr. Det er sånn det er. At man ikke liker at den som slo deg med 10kg i den øvelsen har 10kg mindre enn deg uten utstyr kan man godt si er kjipt, men jeg klarer ikke å se det på noen annen måte enn dette:

Da er du som er sterkest raw, en pokker så røti løfter med utsyret. Marsj hjem og tren. Hvis man er enig med meg i at det ikke er noen grunnlegende grunn til at noen tjener mer på utstyret enn andre, så har man som den sterkeste raw, all mulig grunn til å løfte mest også med utstyr. Og gjør man ikke det så er man for dårlig. Rett og slett.

Angående det med veiledning osv. Altså, unnskyldninger her og der.
Ja vi i Brumunddal har en stor fordel med at vi har begge landslagstrenerne i klubben vår. Dette er  kanskje litt urettferdig og en grunn til at vi mestrer utstyret forholdsvis greit.
Men sånne faktorer og unnskyldninger finner man i alt.
Feks: ta meg og Asbjørn. Jeg er student, bor alene uten familie osv. Jeg har masse tid til å bruke på meg selv og min trening. Asbjørn har omfattende jobb og familie og alt det der. Er det urettferdig at jeg da har mere tid til restitusjon og trening feks.?




Det er som oftest flere syn på en sak. Utstyrs-pisset er vel egentlig bare for gamle kjøtere som ikke har det som trengs for å faktisk bli _sterkest_.


Helt klart.......... at det er flere syn på en sak.

Utlogget Joachiml

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 153

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2451 : 13. desember 2009, 19:19 »
Må først gratulere Joachim med løftinga lørdag, det var helt konge! Første stevnet sitt, og 17 år løftet han 230-132,5-255, dette ble gjort med Knebind, håndleddstøtter og belte. Så nei walgermo, ikke noe stjerne i boka her. Men det bryr vi oss lite om, han topper jo rankingen i -100 ungdom med 50kg uansett Tongue
Joachim har et enormt potensiale, og fremover skal vi begynne med utstyrstrening, og legge over til sumo. Jeg har tro på at Joachim kan gjøre det veldig stort neste år, jeg kan garantere at han tar minst 2 norgesrekorder iallefall  Wink

Stian, nå bør du være forsiktig med å si at jeg feiget ut.   Wink

Tusen takk BO Cheesy du er en utrolig god kompis og støtter i alle situasjoner=)
Selv er jeg sykt overasket, over meg selv;P takket være deg bo ble det spreng i meg .
føler jeg klarte og være ganske rolig =)
Gleder meg masse fremover Cheesy Jaa, er absolutt med over alt og løfter Cheesy
Alder: 18              vekt: 100kg                høyde:176cm

stevneperser: 290 - 185,5 - 288 - 763,5kg

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92387.msg1360801;topicseen#new

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2452 : 13. desember 2009, 19:57 »
Sitat
Da er du som er sterkest raw, en pokker så røti løfter med utsyret. Marsj hjem og tren. Hvis man er enig med meg i at det ikke er noen grunnlegende grunn til at noen tjener mer på utstyret enn andre, så har man som den sterkeste raw, all mulig grunn til å løfte mest også med utstyr.
Jeg ga deg honnør for innlegget, og jeg er stort sett enig i mesteparten av det du skriver her. Jeg vil imidlertid si at det er noen som bare får mer på utstyret enn andre og at dette ikke nødvendigvis har med innsats å gjøre.

Man kan f.eks. sammenligne RAW-benken til Jørgen Hansen (200, trolig god for ca. 210) og Grizzly (220, god for ca. 222,5 - 225), og så kan man sammenligne det med hva de har godkjent på stevne med skjorte. Jørgen har 227,5, og Grizzly har 305,5. Selv hvis man tar høyde for at Jørgen på langt nær har fått klaff med skjorta på stevne ennå, så er det fortsatt en overveldende forskjell. En forskjell som ikke kan forklares med at Grizzly har trent mer eller bedre med skjorte enn Jørgen som trolig har fått enda litt bedre oppfølging enn Grizzly.


Men du har selvsagt helt rett i at dette ikke er mer urettferdig enn det er at folk responderer annerledes på trening. Man kan også se på det slik at Jørgen er heldig som får  så mye raw når han bare (relativt sett) har 227,5 i benken.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2453 : 13. desember 2009, 20:32 »
Det at det blir litt off-topic diskusjon i loggen min er bare bra Smiley Egentlig er ingen ting off topic her inne, ettersom jeg bare snakker piss Smiley Fortsett Cheesy

HER ER FILM FRA HELGEN :

http://www.youtube.com/watch?v=zc73sXSPVss#noexternalembed
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Pumping Irony

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2454 : 13. desember 2009, 21:00 »
Enig med CYC, når det gjelder dette med fokus....man blir ikke bedre av å leite etter unskyldninger. Den som løfter mest fortjener å vinne...I enkelte idretter snakker man om "ufortjent", som feks fotball...jeg mener at laget som scorer mest i en kamp fortjener å vinne.....Grunnen til at jeg mener at raw er veien å gå i styrkeløft er at det sannsynligvis vil øke interessen. Mer publikum, bedre rekruttering!! Samtidig kan jo enkelte av dagens utøvere bli "udødelige", ved at man kan sammenligne dagens løftere med løftere om 100år....

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2455 : 13. desember 2009, 21:21 »
Enig med CYC, når det gjelder dette med fokus....man blir ikke bedre av å leite etter unskyldninger. Den som løfter mest fortjener å vinne...I enkelte idretter snakker man om "ufortjent", som feks fotball...jeg mener at laget som scorer mest i en kamp fortjener å vinne.....Grunnen til at jeg mener at raw er veien å gå i styrkeløft er at det sannsynligvis vil øke interessen. Mer publikum, bedre rekruttering!! Samtidig kan jo enkelte av dagens utøvere bli "udødelige", ved at man kan sammenligne dagens løftere med løftere om 100år....

Mer publikum.....med mindre vekter?
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2456 : 13. desember 2009, 21:53 »
Publikum tenke vell isje så mye om det e 350kg eller 290kg på knebøyen.. men tror det hadde dratt mer publkum generelt fordi det var mye lettere og sette det i perspektiv..

Er akkurat som og se på kampsport, de har samme forutsettningene som oss de slåss liksom isje ein jevla ridderdrakt av stål.. De går i ein shorts og tannbeskytter det samme gjør andre på treningene så gjør det mye mer lettere og knytta seg te det.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2457 : 13. desember 2009, 22:31 »
Enig med CYC, når det gjelder dette med fokus....man blir ikke bedre av å leite etter unskyldninger. Den som løfter mest fortjener å vinne...I enkelte idretter snakker man om "ufortjent", som feks fotball...jeg mener at laget som scorer mest i en kamp fortjener å vinne.....Grunnen til at jeg mener at raw er veien å gå i styrkeløft er at det sannsynligvis vil øke interessen. Mer publikum, bedre rekruttering!! Samtidig kan jo enkelte av dagens utøvere bli "udødelige", ved at man kan sammenligne dagens løftere med løftere om 100år....


Hvorfor kan man ikke konkurrere med utstyr og raw ? Wink  Slik som i...
Non Plus Ultra

Utlogget he-man

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 464
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 464

Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2458 : 14. desember 2009, 00:00 »
Altid moro når det er konkuranse i styrkeløft, 8-10 stk på scena når EN mann skal løfte! sykt. 

Mulig styrkeløftere har større sceneskrekk enn vektløftere som klarer å stå der alene. woot
Treningstalentet beseirer!

Utlogget Johann

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

  • There is no tomorrow!
Sv: Bergan01, masse filmer s.161+++++++
« #2459 : 14. desember 2009, 00:22 »
Det at det blir litt off-topic diskusjon i loggen min er bare bra Smiley Egentlig er ingen ting off topic her inne, ettersom jeg bare snakker piss Smiley Fortsett Cheesy

HER ER FILM FRA HELGEN :

http://www.youtube.com/watch?v=zc73sXSPVss#noexternalembed
Fy faen så rått.
17 år og så sinnsykt sterk :O + kroppsbygging?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!