Skrevet av Emne: matlyst  (Lest 1095 ganger)

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

matlyst
« : 11. januar 2006, 15:55 »
Hei. Nå skjer det noe veldig merkelig med kroppen min her..

Rett etter sommeren og frem til før jul bulket jeg så mye jeg kunne. Jeg veide etter sommeren 60kg og veier nå 70. På den tiden hadde jeg dårlig matlyst, selvom jeg alikevel bokstavelig talt PRESSET i meg all maten jeg trengte. Dvs spesielt brødskivene på skolen osv. Så var jeg på Gran Canaria nå i juleferien og matlysten sprengte! Jeg var sulten hele tiden omtrent, og det er fortsatt sånn nå etter jeg kom hjem. Er konstant sulten, og det passer meg dårlig siden jeg har startet på deffen.

Hva kommer dette av? Så j*vli dårlig timing liksom  Huh
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: matlyst
« #1 : 11. januar 2006, 23:01 »
Når en generelt har et så stort matinntak, at en føler en må presse i seg maten, er det ikke unormalt at matlysta reduseres. Dette gjelder jo spesielt når en bulker, - da er en sjelden sulten til hvert måltid.

Uansett, du har jo gått over en periode hvor du har tilvent kroppen din et høyt matinntak, for så vende om på dette. Bare det alene, kan være årsaken til sultfølelsen din.

Vet ikke hvordan denne deffen din ser ut, men hvis dette vedvarer bør du kanskje tenke på å justere opp matinntaket litt. Og forvent øking av kardio.

En viktig faktor, - få i deg nok essensielle fettsyer (også gjennom kosttilskudd). Drikk rikelig med vann. Og spis grønnsaker både til måltidene, og imellom (de vil hjelpe å holde blodsukkeret ditt mere stabilt).

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

SV: matlyst
« #2 : 11. januar 2006, 23:14 »
Når en generelt har et så stort matinntak, at en føler en må presse i seg maten, er det ikke unormalt at matlysta reduseres. Dette gjelder jo spesielt når en bulker, - da er en sjelden sulten til hvert måltid.

Uansett, du har jo gått over en periode hvor du har tilvent kroppen din et høyt matinntak, for så vende om på dette. Bare det alene, kan være årsaken til sultfølelsen din.

Vet ikke hvordan denne deffen din ser ut, men hvis dette vedvarer bør du kanskje tenke på å justere opp matinntaket litt. Og forvent øking av kardio.

En viktig faktor, - få i deg nok essensielle fettsyer (også gjennom kosttilskudd). Drikk rikelig med vann. Og spis grønnsaker både til måltidene, og imellom (de vil hjelpe å holde blodsukkeret ditt mere stabilt).


takk for svar =) Jeg får kjøpe meg en pose med minigulrøtter på skolen imorgen å knaske.. Jeg har startet med gerilja kardio nå. maten ser noe slikt ut:

frokost: 100g havregryn, 5dl melk, vitaminer og mineraler og tranpiller.
lunch: hadde før tilgang til kylling på butikken, men nå er det kun kantinemat (baguetter m. omelett osv) + proteinshake.
etter skolen: noen grovbrødskiver m. speilegg, eller havregryn. 2-5dl melk.
middag: kjøtt, fisk, kylling + grønnsaker. 2-5dl melk.
etter trening: proteinshake og 2 bananer.
kvelds: gjerne speilegg og melk.

prøver å kutte litt på maten nå. Og om 1-2 mnd starter jeg med morgenturer også.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: matlyst
« #3 : 11. januar 2006, 23:24 »
Du får bare prøve deg frem ja.

Vanskelig å si så mye ut ifra det du beskriver her. Men, jeg ville hvertfall ha bytta om på maten før og etter trening. - Ta deg heller en shake + noen bananer før trening, og se til få i deg et næringsrikt måltid etter.

Og det kan nok hende du må forvente å redusere litt på karbinntaket ditt.

Utlogget Paul

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

SV: matlyst
« #4 : 12. januar 2006, 12:05 »
Da eg slanket meg på det meste, så drakk eg mykje vatten for å stille sulten mellom måltidene... Det hjalp godt. Kuttet ned på vanninntaket etter kvart, og sulten stilna til slutt.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!