Skrevet av Emne: Neste mål, NM i håndbak.  (Lest 395065 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #855 : 23. desember 2006, 19:21 »
God jul trøndermann Smiley

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #856 : 23. desember 2006, 20:15 »
Pyramide er sikkert greit i perioder, sikkert å stoppe på topp en annen periode, det aller lureste er nok å trene variert. Kanskje du skulle prøve et Dietmarprogram over 12 uker? Bare for å se om det er noe for deg?

GOD JUL!

Faktisk så har jeg kjørt 12 ukers oppkjøring av Dietmar i høst frem mot KM 16.september,der ble det begredelige resultat.132,5kg m/skjorte.Dette har jeg innen rekkevidde uten skjorte nå.
Synes treningsmengden var alt for liten +vektene var satt alt for lavt uten skjorte selv om % satsen var overskredet med mange %.Mistet trykket helt.
I programmet jeg kjører nå(Sheiko) er mengden mye større og vektene en del tyngre,og det virker som det må til for fremgang for meg..

Ja, jeg må finne på noe lurt. Har lagt opp til en slags treukers intervall med lett, medium og tung uke. Øke litt for hver gang. Men jeg vet jo ikke om det er bra, må bare prøve og se. Har jo gått opp til maks hver gang før, har ikke blitt sterkere som er noe på 1,5 år. Så må endre på noe skjønner jeg.

Ellers God Jul Jan Arthur, her kan du kjøre sykkel, var 8 varmegrader kl. 07 til morgen i dag, hehe.

Her er det også sykkelføre med 10 grader + Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #857 : 27. desember 2006, 22:10 »
Dagens trening:

Knebøy:122,5kg x5 ,supersett:130kg x3 og 115kg x6x3

Benkpress:65kg x5 ,77,5kg x4 ,90kg 2x3 ,102,5kg 2x3 ,110kg 3x2 ,102,5kg 2x3

Dips:27,5kg 5x6

Strakmark:130kg 3x7

Julefreden med mye tilhørende tungfordøyd mat og forferdelig mye hvile fungerer veldig dårlig på meg.I dag var det lavtrykk kan man si.. Tongue
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #858 : 27. desember 2006, 22:18 »
Når det er sagt så mener et forummedlem i en Binais sin tråd at Aktiviteten er skikkelig dårlig i benkpress.
Da lurer jeg på hva vedkommende har å stille opp med i f.eks.knebøy og markløft? what
Eller jeg kan driste meg til å si,hvorfor er han så svak i knebøy og markløft?Trener han feil? rofl

Han hadde sannsynligvis løftet mer enn dere i bøy og mark også, hadde han i det hele tatt trent øvelsene. Wink

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #859 : 27. desember 2006, 22:19 »
Svarte AKBS ang treningprogram. Det er sikkert mange opplegg som fungerer, og sålenge man ikke får skader så er jo det greit å prøve forskjellig. Min erfaring er at Dietmar som er tilpasset meg fungerer, og at man bør trene over en lengre periode før man kan forvente skikkelige resultater (og det gjelder vel for alle programmer vil jeg tro?).
Blenda!

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #860 : 27. desember 2006, 22:23 »
Han hadde sannsynligvis løftet mer enn dere i bøy og mark også, hadde han i det hele tatt trent øvelsene. Wink

Nå har ikke jeg lest denne diskusjonen, men i mine ører høres det alltid utrolig teit ut når folk sier "hvis jeg bare hadde...bla bla bla ..." Styrkeløft vil aldri bli en sannsynlighetsidrett, kun godkjente KILO, som teller her Wink
Blenda!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #861 : 27. desember 2006, 22:23 »
Svarte AKBS ang treningprogram. Det er sikkert mange opplegg som fungerer, og sålenge man ikke får skader så er jo det greit å prøve forskjellig. Min erfaring er at Dietmar som er tilpasset meg fungerer, og at man bør trene over en lengre periode før man kan forvente skikkelige resultater (og det gjelder vel for alle programmer vil jeg tro?).
Jeg kunne ha tenkt meg et tilpasset benkprogram fra Dietmar,men han har vel mer enn nok å gjøre mtp.landslagsløfterne om ikke han skal begynne å passe på en benkpresser som får stryk av de fleste dameløfterne i Norge.. rofl
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #862 : 27. desember 2006, 22:25 »
Jeg kunne ha tenkt meg et tilpasset benkprogram fra Dietmar,men han har vel mer enn nok å gjøre mtp.landslagsløfterne om ikke han skal begynne å passe på en benkpresser som får stryk av de fleste dameløfterne i Norge.. rofl

Vel, det er utrolig hva som kan kjøpes for peng Wink
Blenda!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #863 : 27. desember 2006, 22:26 »
Han hadde sannsynligvis løftet mer enn dere i bøy og mark også, hadde han i det hele tatt trent øvelsene. Wink
Det jeg mener,man gjør ikke narr av en person som ikke klarer å løfte mere i benk enn det jeg og Aktiviteten gjør bare fordi man selv løfter 50kg mere.
Vi har vår styrke på andre ting,men driver med dette fordi vi synes det er moro.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #864 : 27. desember 2006, 22:27 »
Vel, det er utrolig hva som kan kjøpes for peng Wink
Brukte nettopp opp pengene mine på motorsykkel jeg.. Grin >Cheesy
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #865 : 27. desember 2006, 22:29 »
Brukte nettopp opp pengene mine på motorsykkel jeg.. Grin >Cheesy

Men det blir du vel ikke sterk av???
Blenda!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #866 : 27. desember 2006, 22:33 »
Men det blir du vel ikke sterk av???
Nei,men ikke noe er som å slippe villdyret løs og kjenne den enorme akselerasjonen som ALDRI stopper,det adenalinkikket man får da det er ubeskrivelig... Grin

Må ha det,bare må ha det..
Nordisk mester i håndbak 2014.


2strong

  • Gjest
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #867 : 27. desember 2006, 22:37 »
Sitat
Jeg kunne ha tenkt meg et tilpasset benkprogram fra Dietmar,men han har vel mer enn nok å gjøre mtp.landslagsløfterne om ikke han skal begynne å passe på en benkpresser som får stryk av de fleste dameløfterne i Norge..

Kjør 3 ganger i uka Fastford og tungt. Pøs på med mere vekter etter hvert som du blir sterkere og vær ikke redd for å bomme på et løft eller to.
Eneste du trenger er knallhard og konsis trening + mye mengde og restitusjon.
Kjør benk som om det skulle vært favorittøvelsen din, selv om jeg har en mistanke om at det ikke er det.  Grin

Er ikke rakettforskning dette og man behøver ikke noe avansert program. Kroppen tilpasser seg belastninger, så din oppgave må bli å gi den det.  

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #868 : 27. desember 2006, 22:43 »
Nå har ikke jeg lest denne diskusjonen, men i mine ører høres det alltid utrolig teit ut når folk sier "hvis jeg bare hadde...bla bla bla ..." Styrkeløft vil aldri bli en sannsynlighetsidrett, kun godkjente KILO, som teller her Wink

Det var snakk om MilkyForearms. 170+ i smalbenk som attenåring er jo respektabelt nok, men 10 reps på 160 i mark så å si ved første forsøk, vitner om et visst potensiale selv i 'ordentlige' øvelser.

Jeg er forøvrig enig i at man ikke skal mobbe folk for å løfte mindre, men slik jeg husker innlegget hans, mente han vel egentlig bare å foreslå en revurdering, eller evt. prioritering, av benktreningen med tanke på den langsomme fremgangen?

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hr.Utrolig`s mosjonslogg.
« #869 : 27. desember 2006, 22:44 »
Nei,men ikke noe er som å slippe villdyret løs og kjenne den enorme akselerasjonen som ALDRI stopper,det adenalinkikket man får da det er ubeskrivelig... Grin

Må ha det,bare må ha det..


Som da jeg satt på med gubben for første gang, V max, gyselig akslerasjon, og opp på bakhjulet.... Voldsomt kick, men må si jeg klamret meg godt fast....
Blenda!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!