Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959272 ganger)

Utlogget CYC

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 540
  • Honnør: 388
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 540

Sv: Fasiten
« #11385 : 24. april 2010, 10:17 »
All honnør til CYC, men også han blir desverre slått ned i støvlene. Pat Mendes er vår tids Paul Anderson. Dette er bare HELT vanvittig. Jeg finner ikke ord. Gutten fyller snart 20 år... :

http://www.youtube.com/watch?v=-6mRbQG-PL4#noexternalembed&feature=player_embedded

Hehe, men som du selv skrev til Jørgen en gang; Det er ikke så viktig hvem som løfter mest nå. Det som teller er hvem som har løftet mest når vi begge ligger i grava Wink

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Fasiten
« #11386 : 24. april 2010, 11:01 »
All honnør til CYC, men også han blir desverre slått ned i støvlene. Pat Mendes er vår tids Paul Anderson. Dette er bare HELT vanvittig. Jeg finner ikke ord. Gutten fyller snart 20 år... :

http://www.youtube.com/watch?v=-6mRbQG-PL4#noexternalembed&feature=player_embedded
Han er veldig sterk!
Men siden han er dopet blir det litt feil å sammenligne med CYC=)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Fasiten
« #11387 : 24. april 2010, 12:25 »
Det blir feil å sammenligne med CYC, ja. Pat Mendez er for tiden ikke medlem av noe forbund, slik jeg har fortstått det, og har aldri blitt testet utenfor konkurranse. Det er også en god stund siden han har løftet på stevner. Skal selvsagt ikke si at han automatisk er dopet på grunn av dette, men det er likevel relativt suspekt.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #11388 : 24. april 2010, 13:52 »
Einar nå bekrefter du bare det jeg har sagt i flere år, at litt cardio ødelegger nødvendigvis ikke noen styrketopp/form. Heller tvert i mot.  Wink
Men dere vil jo ikke høre.
Hehehe Smiley Jeg tror ikke jeg har bekreftet så veldig mye av dette. Litt cardio er jeg ikke i tvil om at kan være bra, men jeg tror ikke det har noe med styrke å gjøre - bare form. Og jeg tror heller ikke én kardioøkt bidrar noe Smiley Jeg er også overbevist om at formen i både bøy og mark hadde vært mye bedre i går om det ikke hadde vært for kardioen dagen før, hehe Smiley Alle de tre store var jo tyngre i går enn normalt, tross alt. De som var kanon med i går var imidlertid at selv om første sett var på grensen til å gå, vi snakker ca. 50 kg under hva jeg er god for, så endte jeg opp med bare 20-30 kg under i styrkenivå.

Hehe, men som du selv skrev til Jørgen en gang; Det er ikke så viktig hvem som løfter mest nå. Det som teller er hvem som har løftet mest når vi begge ligger i grava Wink
Du har helt rett Smiley Jeg har sinnsyk tro på deg, kompis, men denne Mendes virker å være ustoppelig. Han virker å snarlig kunne true verdensrekordene i senior vektløfting, løfter lett 230 i benk og hvis treningsbakgrunnen er like dårlig som Geir M nevnte her så har han raskere framgang enn Paul Anderson hadde. Jeg sitter og tenker på 500 kg uten utstyr i bøy! Grin Grin Grin

Jeg håper virkelig Pat Mendes er dopet, men ettersom jeg tror Paul Anderson ikke var dopet og jeg vet at CYC ikke er dopet så lar jeg ikke noen fenomener innen styrke automatisk kvalifisere seg som doper. CYC har forandret mitt syn på doping for alle framtid. Jeg får fortsatt varsel-lampene oppe, men jeg stoler ikke like mye på dem nå som før.

Om Pat Mendes er dopet kan man selvsagt likevel sammenligne styrke med CYC. Styrke, eller vekter man klarer å løfte med sin egen kropp, er lett å sammenligne. Det spiller ingen rolle hvordan man har oppnådd styrken. Hva man har spist, hvordan man har trent, hvilke gener man har, hvor mye man veier eller hva og hvor mye man har injisert eller puttet i seg. Det eneste som spiller noen rolle i sammenligning av styrke er hvor mye man kan løfte. Skal man diskutere talent blir det selvsagt noe helt annet og skal man dele ut honnør og skryt så blir også saken én annen. I absolutt styrke er det imidlertid hverken vektklasser eller dopingkontroll.

Og jeg håper at CYC knuser Pat Mendes før han dør. Kanskje dør Mendes allerede neste år og da er det meget sannsynlig at CYC vinner duellen selv uten dop. Hvis det tar 10 år før Mendes dør så ser det desverre verre ut, men jeg håper CYC vinner uansett om Mendes doper som et helvette eller ikke Smiley (Og selvsagt mener jeg at CYC moralsk sett har vunnet for lengst om Mendes så mye som har tatt en liten russer)
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fasiten
« #11389 : 24. april 2010, 14:11 »
Det blir feil å sammenligne med CYC, ja. Pat Mendez er for tiden ikke medlem av noe forbund, slik jeg har fortstått det, og har aldri blitt testet utenfor konkurranse. Det er også en god stund siden han har løftet på stevner. Skal selvsagt ikke si at han automatisk er dopet på grunn av dette, men det er likevel relativt suspekt.
Rart at han ikke var med på Junior Nationals vektløfting som var for litt siden i USA.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Fasiten
« #11390 : 24. april 2010, 14:30 »

CYC ikke er dopet så lar jeg ikke noen fenomener innen styrke automatisk kvalifisere seg som doper. CYC har forandret mitt syn på doping for alle framtid. Jeg får fortsatt varsel-lampene oppe, men jeg stoler ikke like mye på dem nå som før.

Det er ikke bare snakk om hva han løfter. Som Gier M og J.H utdyper, han har holdt seg borte fra forbund/stevner etc hvor han kan bli "ordentlig" testet. Å aktivt unngå testing er for meg det samme som å være dopet når du driver med en olympisk idrett.

Sitat
Om Pat Mendes er dopet kan man selvsagt likevel sammenligne styrke med CYC. Styrke, eller vekter man klarer å løfte med sin egen kropp, er lett å sammenligne. Det spiller ingen rolle hvordan man har oppnådd styrken. Hva man har spist, hvordan man har trent, hvilke gener man har, hvor mye man veier eller hva og hvor mye man har injisert eller puttet i seg. Det eneste som spiller noen rolle i sammenligning av styrke er hvor mye man kan løfte. Skal man diskutere talent blir det selvsagt noe helt annet og skal man dele ut honnør og skryt så blir også saken én annen. I absolutt styrke er det imidlertid hverken vektklasser eller dopingkontroll.

Dette blir i overkant kverulerende selv til deg å være. Du er aktiv dopingmotstander, men mener det er naturlig å sammenligne to eliteutøvere, der den ene er dopet og den andre ren?
Alle skjønner at det i teorien er enkelt å sammenligne kilo løftet. Du kan sammenligne styrken, men ikke prestasjonen, og heller ikke idrettsutøverne, da den ene jukser.
Når du ordlegger deg "All honnør til CYC, men også han blir desverre slått ned i støvlene," indikerer du også at de konkurerer på like vilkår, noe som blir feil.







Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fasiten
« #11391 : 24. april 2010, 14:36 »
CYC er per dags dato sterkere enn Pat Mendez. Gi de begge jernskiver og styrkeløftstang og CYC kommer til å ta ham både i bøy, benk og mark.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #11392 : 24. april 2010, 14:46 »
Du er aktiv dopingmotstander, men mener det er naturlig å sammenligne to eliteutøvere, der den ene er dopet og den andre ren?
Alle skjønner at det i teorien er enkelt å sammenligne kilo løftet. Du kan sammenligne styrken, men ikke prestasjonen, og heller ikke idrettsutøverne, da den ene jukser.
Riktig. Det er kun styrken jeg tenker på. Og nå er det jo ikke sikkert at Mendes doper. Om han skulle gjøre det så vil jeg selvsagt tro at CYC ville slått han greit om han (Mendes) ikke hadde dopet, men dette blir bare spekulasjoner uansett.

Sitat
Når du ordlegger deg "All honnør til CYC, men også han blir desverre slått ned i støvlene," indikerer du også at de konkurerer på like vilkår, noe som blir feil.
Jeg indikerer ikke at de konkurrerer på like vilkår. De konkurrerer ikke engang mot hverandre. Det er bare vi som setter opp en sammenligning. Og jeg tok kun tak i faktoren styrke. Ikke noe annet.

CYC er per dags dato sterkere enn Pat Mendez. Gi de begge jernskiver og styrkeløftstang og CYC kommer til å ta ham både i bøy, benk og mark.
Jeg vet det er stor forskjell på vektløfterstang med bumperplates og styrkeløftstang med jernskiver, men jeg tror denne påstanden likevel er feil. Forskjellen i styrke på dem er nok imidlertid ikke så veldig stor, men jeg tror absolutt at Mendes er den sterkeste av de to akkurat for øyeblikket.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fasiten
« #11393 : 24. april 2010, 14:56 »
Jeg vet det er stor forskjell på vektløfterstang med bumperplates og styrkeløftstang med jernskiver, men jeg tror denne påstanden likevel er feil. Forskjellen i styrke på dem er nok imidlertid ikke så veldig stor, men jeg tror absolutt at Mendes er den sterkeste av de to akkurat for øyeblikket.
Benken er rundt det Carl er kapabel til (godkjent). Carl gjør 20 kg mindre i bøy tenker jeg, men med styrkeløftstang og jernskiver. Mendez sine bøy gir jo ikke  motstand før halveis opp i bøyen. Og i mark vinner Carl greit.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Fasiten
« #11394 : 24. april 2010, 15:05 »
Nå veier også CYC over 30kg mer enn Pat Mendes òg. Ingen er uenig at det å være tyngst er med på og øke forutsetningene for og løfte mest. En 35kg lettere CYC eller en 35kg tyngre Pat. Jeg tror differansen hadde blitt enorm (selvom en selvsagt må inkludere høyde etter en viss grense).
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fasiten
« #11395 : 24. april 2010, 15:11 »
Nå veier også CYC over 30kg mer enn Pat Mendes òg. Ingen er uenig at det å være tyngst er med på å blant annet øke forutsetningene for å løfte mest. En 35kg lettere CYC eller en 35kg tyngre Pat. Jeg tror differansen hadde blitt enorm (selvom en selvsagt må inkludere høyde etter en viss grense).
Plussen er plussen Smiley Er en grunn til at ikke wilks endrer seg så mye når man blir grassalt bulka.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Fasiten
« #11396 : 24. april 2010, 15:31 »
Min venn Gille!  Husker du hva jeg skrev på SMS til deg for to dager siden?  Treninga idag vil gå som en lek!:-)  Seriøst, gå 2-3 halvtimes turer i uka nå i starten, du har faktisk godt av det. Både styrkemessig og kroppslig, det kan da umulig være behagelig å bli sliten av å traske rundt i en hall?
Jeg er helt sikker på at kroppen din trenger litt annen type form for bevegelse av og til... Og med det kaloriintaket du ligger på så vil du alltid ligge på plussida....:-)

Se på 320-løftet til han i videoen hvordan han får frem hofta når det begynner å butte imot, får du til det så blir du enda bedre i bøy!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Fasiten
« #11397 : 24. april 2010, 15:42 »
Plussen er plussen Smiley Er en grunn til at ikke wilks endrer seg så mye når man blir grassalt bulka.

Du kan ikke fornekte det faktum at det å være tyngst er med på å øke forutsetningene for å løfte mest. Du drar jo inn alle andre variabler. Du prøver etter beste evne å minimalisere styrkeforskjellen mellom de to ved å blant annet påpeke "småting" som at styrkeløftstang med jernskiver og vektløfterstang med gummiskiver er to helt ulike univers, men påstår derimot at 35kg fra eller til på kroppen ikke spiller noen rolle.

Det høres ut som om variablene bare kan tas i betraktning dersom det kommer CYC til gode. Hadde CYC veid 130, og Pat veid 165 veit jeg nemlig at pipa hadde hatt en annen tone.

Har du ikke lov til å mene noe annet? Bryter du et nytt kriterie for å bevare landslagsplassen? Det er landslaget mot resten av verden...
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Sv: Fasiten
« #11398 : 24. april 2010, 16:06 »
Du kan ikke fornekte det faktum at det å være tyngst er med på å øke forutsetningene for å løfte mest. Du drar jo inn alle andre variabler. Du prøver etter beste evne å minimalisere styrkeforskjellen mellom de to ved å blant annet påpeke "småting" som at styrkeløftstang vs. vektløfterstang, og jernskiver vs. gummiskiver er to helt ulike univers, men påstår derimot at 35kg fra eller til på kroppen ikke spiller noen rolle.

Det høres ut som om variablene bare kan tas i betraktning dersom det kommer CYC til gode. Hadde CYC veid 130, og Pat veid 165 veit jeg nemlig at pipa hadde hatt en annen tone.

Har du ikke lov til å mene noe annet? Bryter du et nytt kriterie for å bevare landslagsplassen? Det er landslaget mot resten av verden...
Hva faen prater du om? Landslaget mot resten av verden? Jeg mener akkuratt hva jeg vil. Selvfølgelig er jeg enig i at vekt har noe å si, jeg er jo ikke dum. Men jeg bare backer opp Carl som en av verdens største styrketalen. Jeg tror også Carl kunne tatt NSM i år Smiley Men for all del, Øyvind. Du kan gjerne støtte en amerikaner uten forbund fremfor lokalhelten din, Carl:)
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Fasiten
« #11399 : 24. april 2010, 16:35 »
Hva faen prater du om? Landslaget mot resten av verden? Jeg mener akkuratt hva jeg vil. Selvfølgelig er jeg enig i at vekt har noe å si, jeg er jo ikke dum. Men jeg bare backer opp Carl som en av verdens største styrketalen. Jeg tror også Carl kunne tatt NSM i år Smiley Men for all del, Øyvind. Du kan gjerne støtte en amerikaner uten forbund fremfor lokalhelten din, Carl:)

Det var bare et dumt og dårlig forsøk på å slenge dritt.

Og jeg har aldri skrevet at jeg støttet amerikaneren. Jeg påpeket en viktig faktor, og jeg skrev det jeg trudde ville bli utslaget av en eventuell utligning.

Ellers veit jeg ikke hvordan jeg skal tolke innlegget ditt. Er du seriøs, eller bare tuller du? Årsaken til at jeg tviler er fordi du blant annet tror at Carl kunne tatt med seg NSM-tittelen hjem.

Du må gjerne støtte Carl du, men du gjør det til enhver pris. Du gir ikke folk èn sjanse en gang. Alle variabler blir feid vekk dersom det går i favør av den andre løfteren, men alle faktorer som kan styrke/ styrker Carl sine prestasjoner blir sterkt poengtert. Det er bare det jeg reagerer på. Du er ikke real.
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!