Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959689 ganger)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #15615 : 15. august 2012, 09:34 »
Bedre på Selsbakk ja gitt Smiley hehe

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15616 : 15. august 2012, 11:00 »
Haha, ser at du nevner at de hadde åttekantede vektskiver? Tongue Den artigheten fikk jeg også oppleve i USA. Helt sykt. I mark så kunne du plutselig oppleve at du slapp ned vektene på "kanten" slik at de spratt rett inn i skarpleggen. Og noe mer enn en rep om gangen var bare å glemme, stanga roterte seg i alle mulige retninger på grunn av de dumme skivene.. Sad
Hehe - ja, heldigvis var det ikke mark på programmet. Samme hvordan vektene ser ut i bøy heldigvis.

Bedre på Selsbakk ja gitt Smiley hehe
Wink

Tirsdag 14.august 2012

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 202.5kg, 2 RM = 185kg, 3 RM = 175kg)
4 x 20kg
4 x 60kg
3 x 90kg
3 x 120kg
4 x 150kg
4 x 165kg @ 9 RPE
4 x 155kg @ 8.5 RPE

Benkpress - rack press, fra bryst
(1 RM = 150kg, 2 RM = 175kg, 3 RM = 172.5kg)
3 x 155kg @ 8.5 RPE
smalere grep
2 x 165kg av 3 fullførte reps @ 10 RPE
Holdt normalt bredt og bommet derfor på tredje rep fordi hendene kom borti pinnene som var satt for smalt ift. mitt grep.
3 x 160kg @ 8.5 RPE
smalere grep igjen og da ble det lett

Benkpress - skråbenk (incline)
(2 RM = 125kg, 3 RM = 120kg)
6 x 20kg 1 repetisjon opp fra personlig beste!
6 x 60kg 1 repetisjon opp fra personlig beste!
6 x 100kg
6 x 120kg @ 8 RPE 3 repetisjoner opp fra personlig beste!
5 x 130kg av 6 fullførte reps @ 10 RPE 25kg opp fra personlig beste!
pustet feil. Hadde poweren til dette.

Markløft - klassisk uten belte
(1 RM = 260kg, 2 RM = 267.5kg, 3 RM = 242.5kg)
4 x 140kg @ 8 RPE 1 repetisjon opp fra personlig beste!
4 x 200kg @ 8 RPE
4 x 190kg @ 7.5 RPE

FINITO

Kjørte i godt over én time en vei for å komme til Guardamar del Segura for å trene sammen med Jorge Perez Cordoba, spansk worldcup deltaker og spansk mester i styrkeløft. En fantastisk flott til-tur hvor mitt beste minne er veien hvor det var vann på begge sider av denne. Fantastisk syn og fantastiske veier. Ikke en hump. Bare nye veier. Kjørte rett fram hele tiden og plutselig var jeg på en annen vei enn jeg ville, men nesten like plutselig var jeg tilbake på den opprinnelige veien Smiley

Ble overrasket da jeg kom til treningsfasilitetene. Jeg kunne kjøre inn på gymmet. Og det var ikke mye å snakke om; det var en stor garasje med stor høyde under taket. Ellers hadde de to stenger, bra med vekter, elendige stativer ; Obs!-kvalitet. Dette skapte litt trøbbel for meg men alt i alt så fant vi løsninger for det meste. Jeg ble behandlet som en konge av de spanske kompisene. Meget artig.

Benken gikk bra. 4x165 er en god del mindre enn jeg burde vært på, men får takke omstendighetene for dette. Etterpå var det pinpress hvor jeg måtte holde smalere enn normalt for å få den til. Dette glemte jeg på andresettet som var på 165 kg. På tredjesettet så brukte jeg atter en gang smalere grep og da ble det vist hvordan dette føltes som ek kua tli hun tilpasset.

I skråbenken var jeg nesten helt i tappeform selv med

Markløften var meget bra i dag. Meget bra.

Etter trening tok jeg med Jorge på restaurat og fikk en fantastisk argentisk entrocete. Måtte vente for å få bord her når klokken var 22 Smiley

På veien hjem så kjørte jeg forbi ei hore. Fy flate++++++++++++++++++++++++++++++++++ fristelsen var stor til å åpne døren for henne. For et kunstverk! ..men jeg har samboer og har prinsipper så det ble ikke noe, haha, men jeg bebreider ingen som vil betale noen slanter for ei slik dame. Ekstremt vakker!

Ble endel kjøring gjennom byer i stedet for forbi byer, på tilbaketuren, men med Europa FM så går det meste bra.

Takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget kenneth85

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Fasiten
« #15617 : 15. august 2012, 18:37 »
Spor

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15618 : 18. august 2012, 03:04 »
Fredag 17.august 2012

Knebøy - med stopp
(1 RM = 220kg, 2 RM = 235kg, 3 RM = 252.5kg)
5 x 20kg
5 x 20kg
3 x 20kg
3 x 70kg
3 x 120kg
3 x 170kg
2 x 210kg
2 x 230kg
3 x 250kg @ 9.5 RPE
3 x 230kg @ 9.5 RPE

Benkpress - med strikk festet nede, bredt grep
(2 RM = 200kg, 3 RM = 180kg)
3 x 20kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg @ 9 RPE
4 x 130kg @ 9.5 RPE


Benkpress - gulvpress, bredt grep
(1 RM = 170kg, 2 RM = 170kg, 3 RM = 172.5kg)
3 x 130kg
3 x 160kg @ 8.5 RPE
3 x 165kg @ 9.5 RPE

Markløft - klassisk til knær, 2 sek stopp og så helt opp
(3 RM = 140kg)
3 x 130kg
3 x 170kg  30kg opp fra personlig beste!
3 x 190kg @ 8.5 RPE  50kg opp fra personlig beste!
Markløft opp til knær, 2 sek pause, og så helt opp

FINITO

Ja, dette må jeg si var en meget bra økt. Da jeg var i London gjorde jeg 3x250 i bøy uten stopp. På mandag gjorde jeg 4x240 uten stopp på et drittgym i Benidorm. Nå kjørte jeg langt, og lengre enn langt, med bil i dag ; kjørte attpåtil feil så jeg ble endel forsinket, og trente i skikkelig hete. Svettet som en gaal! Drakk 2,5 liter vann og 600 ml redbull gjennom økten men burde hatt mere vann. Slo sammen to økter for å få mere tid til ferien. Måtte droppe én øvelse ; Tatepress. Uansett var dagens mål 3x250 med stopp, uten belte, i bøy. Det er 2,5 kg under pers tror jeg og ville, etter omstendighetene, være nesten litt utrolig for meg å klare. Men jeg klarte det! Og jeg er veldig fornøyd med det. Det går rett og slett veien nå. I alle øvelser. For etter å ha gjort nye tre reps, denne gang med 230 kg, hvor jeg fikk min kompis Jorge til å telle one - two under stoppene (ganske korte stopper på 250 men veldig lange på 230), så var det benk. Egentlig benk med kjetting, men det hadde ikke Jorge, så det ble med strikk. Han tok en miniband og doblet den. Jeg skulle egentlig ha 4 reps, men stoppet etter 3 på 140 kg med strikkene. Jeg er sikker på at det må ha vært 60 kg motstand på toppen fordi det ble grisetungt der. Likevel klarte jeg 4 reps, uten at det var maks, på 130 kg etterpå. Fra denne øvelsen gikk vi rett over til floorpresses. Her måtte to personer løfte opp stangen fra bakken og gi den til meg haha, men jeg presterte altså å gjøre 3x165 kg i øvelsen selv med 5 sek stopp på siste rep. Dette er vel bare 7,5 kg under pers og jeg synes også dette er bra i varmen og med benk med strikk på forhånd. Det blir nye perser når jeg kommer hjem ; det er helt sikkert.

Markløften ble også i dag veldig bra. Jeg gjør min nye rutine med å tøye hip fleksorene, ta en øvelse som kalles clog (?) og glute bridges. Jeg droppet bird dog. På tirsdag føltes marken veldig bra ut. I dag var den MINST like bra. Små vekter foreløpig, men nå kommer styrken...

Etter trening brukte jeg 30 minutter på å finne en restaurant og en parkeringsplass. Kombinasjonen var svært vanskelig helt til jeg tilfeldigvis kom i møte av restauranten jeg spiste på, på tirsdag. Jeg parkerte selvsagt her og spiste en meget god entrecote fra Argentina.

Én annen ting som var litt artig var at det på gymmet i dag kom en stor jævel ; en i min vektklasse. Han jobbet som dørvakt, var egentlig fra Romania og har bodd 10 år i Spania. Han virket rett og slett beæret over å få møte meg og kom innom gymmen kun for å få tatt bilde med meg. Han skulle ellers forte seg hjem for å sove en time fordi han sov så lite til vanlig. Lårene hans var enorme men persen var bare 235 kg i bøy, men han kan fort bli en 340-bøyer, haha. Tok bilde der vi flekset lår sammen. Han knuste meg, men han var opptatt av at jeg hadde styrken. Det var den han ville ha Smiley Size matters but strength is much more important.

Takk.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15619 : 20. august 2012, 02:40 »
Kopierer denne fra Kraftsport.no og Per Stuve Rommetveits treningslogg. Vi var i London og så på OL 5.-8.august og Hingsten, Per, har klart å skrive et referat som er 99% korrekt. Jeg er imponert og jeg må innrømme jeg lo en hel god del over det hele når jeg leste det på trykk Smiley

Her er teksten:

Sitat
En kort rapport fra Londontur
-------------------------------
Søndag 05. August 2012

Turen vi alle tre (Holminator, Hingsten og Gille) så frem til var endelig på trappene. Endelig litt tid borte fra hverdagen, og tid for nye impulser.

Holminator og The Gill tok fly tidlig fra Værnes og var i London langt tidligere enn Hingsten, som ikke kom frem til London før langt på kveld denne søndagen.

Da Hingsten hadde travet rundt i gatene nær Queensway og omsider fant frem til Grand Plaza Serviced Apartments etter å ha studert både gateskilt og plaget mange forbipasserende, så kom han til hotellet og fikk nøkkel til rommet. Faktisk hadde The Gill og Holminator generøst nok fått sjekket inn tidligere, faktisk også uten referansenummer.

The Gill hadde avtalt med en i resepsjonen at de skulle kødde med hingsten når denne kom gallopperende inn døren, da skulle han få beskjeden om at det dessverre ikke var plass til han, da rommet allerede var blitt sjekket inn. Høhø.

Stallion kom inn på rommet, og der var det ingen, men etter en kjapp tlf. til Gille, så fikk han vite at de var å provianterte melk, kylling og egg, slik det hør og bør for ekte styrkeløftere.

Hingsten stasjonerte seg derfor på badet i påvente av at Hans Høyhet og Oversetteren skulle ankomme.

Gill og Holm snakket seg imellom da de kom inn døra: "Hm.. er det ingen her jo?" Holm nærmet seg badet, og skulle til å trå inn der, og da steg jeg frem fra skyggene. Holm fikk hjertet i halsen, og Per Stuve lo rått. Gill repliserte: "Dæven steike, der du var!"

Etter å ha vrinsket og klappet sine brødre, fant Hingsten ut at det var på høg tid med foring. De store kjempene hadde fått nok for denne dagen og ga hingsten frie tøyler for å søke opp fôr i Londons gater.

Etter at hingsten hadde satt til livs en biff + en pizza + dessert og snakket med en servitør som sa han var i kanon judoform for to år siden, var det å trave lett tilbake til hotellet.

Etter litt guttesnakk som ikke høver seg på trykk, kom vi oss alle inn i drømmeland. Siden Gille snorket og drønnet som draugen sjølv, så fant vi ut at vi kunne sove med åpent vindu, her var det ingen som ville tørre våge seg på noe!

Mandag 06. August 2012

Neste morgen var vi til frokost presis kl 08:00. Det var deilig, vi fikk den ferskeste maten, og ble ikke så veldig plaget av andre folk der. Den engelske frokosten som i dette tilfellet var bufê,
var ikke så verst.


Etter frokosten gjorde kommandør Gilberg og sersjant Holminator rask retrett til suiten hvor de planla de neste troppeforflyttninger. Hingst Rommetveit måtte ta seg av logistikk og dro med apostlenes hester ned til Hilton Hotell ved Hyde Park hvor han skulle hente fôr og underholdningsbidrag hos en tilfeldig engelskmann som han skulle kjøpe pund hos mot å selge bitcoins.

Etter å ha fått gjennomført handel av virtuell valuta mot statlig utstedte engelsk papirpenger, bar det tilbake til hotellet.

The Gill og the Translator var nå 100% klare for å dra til det verste hardcore motherfucking lifting gym Gille hadde klart å oppdrive på Google. I resepsjonen ba vi om en taxi, men resepsjonisten ga ikke taxisjåføren riktig adresse, så det ble en himla lang taxitur i en varm taxi. Og når vi endelig var fremme, så var vi ikke fremme. Da hadde vi kommet til friidrettsstadion, og ikke Genesis Gym. Etter at dette ble oppklart måtte vi kjøre ennå lengre for å komme oss dit. Endelig kom vi frem, og hingsten måtte hoste opp 55 pund fra forposen for å blidgjøre drosjekusken.

Etter å ha sondert terrenget, fant vi fort frem til gymmet, og dette var legemeliggjøringen av et harcore gym. Her stod det tøffe motorsykler og tøffe biler utenfor, anskaffet på mer eller mindre lovlig vis, og entreen var ikke en vanlig dør, nei, dette var slike dører som de bruker på gårder hvor de har hestene sine, som de setter lemmer foran når det er stengt.

Da vi kom inn, tok hingsten ordet og ba om 3 dropins. Den sortmuskede bak skansken spøkte om at det kostet 700 pounds med dropin. Da hingsten hadde lagt ut for hele gjengen, så kom vi oss omsider til garderoben, som hverken hadde sett vask eller vedlikehold siden andre verdenskrig. Til og med Gille måtte anmerke dette (og da kan man tenke seg hvor ille det var!).

Etter å ha skiftet, kom vi oss ned i gymmet, og der var det litt av et sirkus. Dette var tydeligvis WPO/WPC/chain/big brah/though dude/juice circle jerk/open back shirt day, på en gang. Her var det om å gjøre å se tøffest mulig ut i trynet, og løfte størst mulig vekt uten å foretrekke en mine, og før tunge løft var det standard rutine å stå midt i rommet som en saltstøtte for å markere at man skulle løfte en humoungous vekt. Imidlertidig var denne rutinen forbeholdt de som hadde dopet mest og hadde minst 440 pounds + kjettinger på stanga. Løfta du mindre eller dopa mindre enn dette, så var du der kun på nåde.

Siden vi bleike vikinger likevel skulle ha SKWATS, så siktet vi oss inn på et mørkt hjørne innerst i lokalet, hvor en fyr stod og gjorde squats. Han var ikke så sterk, så vi varmet opp på treningsvektene hans. Etter at han var ferdig, så måtte han låse inn alle vektløftingsplatene i et skap, siden folk på gymmet ikke hadde oppdragelse og vett til å behandle utstyr ordentlig. Så da fant vi ut at vi skulle bruke det 'korrekte' utstyret iflg. kommandør Gilberg. Det korrekte er da selvsagt metallvekter og stiv styrkeløftstang, helst skal alt være av merket Eleiko for at alt skal gå korrekt for seg. Imidlertidig var denne stangen låst ned. Hingsten gikk igjen til skranken og spurte om de kunne låse ut stangen fordi jeg hadde med meg et par IPF-løftere. Dette gikk ikke ann, fordi hun med nøkkelen ikke var der.

Men så skjedde det noe, GUD himself kom (ikke Olaf Dahl), men GUDEN på Genesis Gym, for dette var en WPC-fyr, stor som et fjell, som elsket duble-ply, og da han så oss tre nyyinger overså han galant Holminator og Hingsten. Blikket gikk opp og ned på Gilberg. Ja, for Gilberg var stor, ja, Gilberg var gigantisk, på samme størrelse som GUDEN himself. Derfor fikk Gilberg øyeblikkeg respekt, og når WPC-duden hadde spurt Gilberg om hans perser, og funnet ut at han var over skamgrensen i samtlige øvelser, da var Gille inne i varmen. Hingsten og Holminator derimot måtte nok trent der i et par måneder til for å bli godtatt.

På underlig vis klarte WPC-trollet å finne nøkkel til stativet hvor stengene var løst, og alt var klart til å bøye. Vi så til vår store overraskelse at det fantes 50kg plater på stedet der. Dette hadde hingsten aldri før brukt, og platene var virkelig tunge som bly. Formen virket dårlig, så Hingsten gikk ikke opp til mer enn en dobbel på 200, før han gikk på litt repping på markløft, og en 10er på 160 for å reppe litt, og jobbet seg deretter gradvis oppigjen med 200x2,210x2,220x2,230x2,240x1 og 250x1. Gille mente dette kunne tilsvart 270x1 med Hingstens 'snillere' garasjevekter (gummivekter og myk stang). Hingsten var dog noe tvilsom til dette. Gille gjorde 250x3 med lowbar og uten belte, noe som bare var 2 reps mer enn Hingsten gjorde med joggesko, highbar og uten belte. Gille likte ikke dette så godt. Hingsten så sitt snitt til å erte han litt og sa: "Du skal se om 5 år Gille, hvem som løfter mest da"! Dette var Gille helt uenig i, og mente han kom til å løfte 360 da!

Holminator løftet stille og pent for seg selv, men dro noen bra sett i både mark og bøy, han er på gang!

Da vi skulle rydde vektene klarte den ellers rutinerte Hingsten å tabbe seg suverent ut. Han tok av vektplater på hver side, slik han alltid gjør, en og en - men siden han var uvant med 50kg plate, så falt det han ikke inn hva som ville skje om han tok av 50kg på kun ene siden, og lot det stå på på den andre siden. Det fant han fort ut av dog.. Med en gang vektplaten på 50kg var tatt av på venstre side, gjorde tyngdekraften sitt, og det verste rabalderet man kan tenke seg oppstod. Hoho. Hingsten var bare glad at ingen ble skadet.

The Gill klarte å lire av seg: "Hehe, utrolig, du klarer alltid å ødelegge noe på et gym, Per!" og "Du skulle være glad dette ikke var på Elixia!"

Jaja, gjort var gjort. Og Hingsten var en erfaring rikere, han gjør nok ikke den tabben igjen.

Gille hadde glemt håndkle, men han hadde en lur løsning på dette i garderoben i etterkant. Han fant håndtørkeren, og samlet varmluft med hendene, og fikk dette peilet inn på alle kroppens flater, og når han var 50% tørr, så lot han det stå til og dro på seg shorts og t-skjorte.

Men i garderoben klarte Hingsten å gjøre ennå en tabbe, han skulle ringe hjem til madammen for å avgi statusrapport, og da falt en proteinflaske i gulvet og gikk i tusen knas.

Nå er all dritinga til Gille utelatt så langt i rapporten, ikke bevisst, men fordi det ble så mye av det at det ville gå svært mange sider i denne rapporten om det skulle utbroderes. Men myten om The Gill and his shits are true. Han må drite når han står opp, før han går til frokost, før han spiser frokost, og etter frokost. 4-5 ganger pr. morgen er normen.

Etter dette forlot vi gymmet og kom oss til en kafeteria. Vi bestillte noe mat her, Hingsten var noe skeptisk til kvaliteten, og selv om den ikke var den beste, så var den OK.

Nå var det på tide å komme seg til OL arenaen Excel, fordi vi hadde billetter til bryting. The Gill hadde vært på en internettside og printet ut en reiseplan til oss, men den planen innebar mange bytter med kollektiv transport, og siden vi dagen etter klarte oss med kun 1 bytte, var ikke reisen den første dagen den mest effektive.

Mange varme minutter og gåing senere kom vi til Excel. Her måtte kommandør Gill på toalettet igjen, og her var det satt opp en rekke med grønne utendørstoaletter, av størrelse small. Gill så litt skeptisk på det han skulle inn på, men stupte inn og klarte å få døren igjen bak seg. Det kom en del klaging på at det var trangt, men han klarte tydeligvis det han skulle. Da han skulle ut av toalettet igjen stod det en guttegjeng utenfor som fikk seg en god latter, for det var veldig mye styr for Gille å komme seg ut derfra, det var nesten så han rev hele toalettet overende.

Ennå mer gåing måtte nå til, før vi omsider kom til Brytearenaen. Her hadde vi planlagt så bra at vi alle satt i forskjellige seksjoner og på ulike sitteplasser. Holm og Gille klarte å sette seg ved siden av hverandre, mens stalling satt 40 seter lengre unna. Etter at de to første kampene hadde gått, gikk Stallion for å hente seg vann, men fikk ikke lov til dette, men fikk beskjed om at dersom han forlot området, så kom han ikke inn igjen. Så han gikk derfor tilbake og spurte vakta ved blokk 12 om han kunne få komme inn der siden 'his friend' var der, men det var strengt ulovlig, så han måtte rusle til blokk 13 og gå inn der. Da han kom på tribunen, spottet han Gille ca 30m unna på tribunen, med ledige seter ved siden av han, så etter en haug med 'Excuse me', 'Thank you', 'Sorry', så gikk han gjennom en haug med seterader og kom endelig bort til Gille. Holm var som sunket i jorden. Det som hadde skjedd var at Holm hadde gått ut for å handle, uten å få beskjed om at han ikke kunne komme inn igjen, og så stengte de bare inngangene. Så Holm stod utenfor og fikk ingen valuta for de 1000kr han hadde betalt for billetten sin.

Etter siste premiesermoni (brytingen var ganske gjesp overall), så måtte vi komme oss tilbake til the tube. Her var det trengsel av en annen verden, og den norske ambassadør for Nidarø og Selsbakk var nå på eksplosjonsstadiet p.g.a. lavt blodsukker, trøtthet og dehydrering. Etter 2 stasjoner, hopper vi av the tube og kom oss rett inn på en gudsforlatt kafe.

Vi bestilte en stor rett hver, og det tok evigheter før den var ferdig, og da den endelig kom, så luktet den sodomma og gomorra, agurken var en uke gammel, kyllingen var som gummi, kebabkjøttet var uspiselig, og til og med pomm fritten hadde de ikke klart å lage skikkelig. Etter et par smakebiter, så bestemte Hingsten seg for at dette ikke var tilfredstillende fôr, han så med undring på Gille som pinte i seg maten som en uthungret skyttergravssoldat under den andre verdenskrig smatter i seg en rotte halvstekt på lighterild. Holm så ikke ut til å nyte måltidet noe videre heller, og da det var tid for å gå, så ble folka der rimelig betuttet, men som Hellstrøm ville sagt: "Dette er mat for griser, ikke for mennesker".

Mens vi satt der og ventet på maten måtte vi også høre på en tirade fra kommandør Gilberg og hvor fælt og jævlig det var å være i London, at han aldri ville være dit igjen, at det ikke var verdt det, og at han skulle selge bilettene til vektløftingen neste dag, og dra hjem med første fly.

Hingsten prøvde å være diplomatisk og si at: "Vi spiser først, så ser vi etterpå", men fikk i fleisen at han ikke forstod! *Knegg*

Etterpå kom vi oss på 'the tube' igjen og kom omsider til Queensway. Da ble det til at Hingsten igjen gikk alene på en restaurant, og for en restaurant! Fantastisk mat! Iransk/persisk mat av ypperste klasse. Fantastisk. Ved inngangen satt de forøvrig å røykte vannpiper. Haha. Hingsten prøvde febrilsk å formidle hvilke kulinariske delikatesser dette stedet kunne varte opp med, noe som ikke riktig sank inn før The Gill og The Holm motvillig og omsider ble med på samme restaurant neste dag, men det kommer senere i historien.

Tirsdag 07. August 2012

Vi var litt trøtte denne dagen, og kom oss ikke til frokost før 09:30, da var det ikke like morro å være der, for det var fult av folk og maten var noe utplukket. Vi fikk likevel i oss noe mat, og etterpå skulle The Gill og Holm igjen trene, Hingsten hadde mer lyst på en fridag, og lurte på om ikke de også skulle ta seg fri. Men det var det ikke snakk om. The Gill stirret på Hingsten som om han hadde bannet i kjerka, fridag ? Nei, her var det trening på faste dager. Og nå hadde vi det travelt, så det var bare å komme oss avgårde på Genesis Gym. Hingsten overveide om han skulle heller møte gutta på Excel, og droppe gymmet, men bestemte seg for å være sosial og bli med som psykisk støtte likevel.

Da vi endelig hadde kommet oss til området hvor gymmet var, så skulle the Gill ha nok et måltid på restauranten der. Hingsten invendte at kommandøren hadde uttrykt at vi hadde dårlig tid, og hvorfor skulle vi da ha enda et måltid til før trening ? The Gill repliserte at, ja vi hadde det travelt, nettopp fordi vi måtte ha et måltid til før trening. Det gikk ikke ann å trene på kun ett måltid, det hadde han gjort 4-5 ganger i sitt liv, og det ble forferdelig dårlig hver gang, så for å få det optimalt måtte han ha minst to måltider før trening.

Til og med Holm mente vi heller kunne spist mer etter trening denne dagen. Men det var ikke optimalt iflg. The Gill. Hehe.

På Genesis gym traff vi en boler på 2m på vei ut døra som hadde gjort kvartreps på halvmark med enorme vekter dagen før. Han ønskte oss 'a good one', og vi kom snart inn igjen, hvorpå Hingsten igjen la ut for treningen.

The Gill hadde nå sikret seg privat lesse på og av-hjelper, Hingsten. Dette var The Gill svært fornøyd med, og hvis noen vil gi The Gill en julegave, så tør jeg tipse om at en gave fra afrika, en personlig tjener som kan gjøre alt det slitsomme for Gille, ville vært perfekt! For å ikke være politisk ukorrekt, så kan man jo evt. bytte ut afrikaneren med en polakk, eller en værdøling, alt etter smak og behag.

Treningen gikk strålende for Gille, og vi slo også av noen ord med en smolovmann (!) av alle ting, som vi først traff der dagen før, en lettvekter som hadde 260 i bøy og 155 i benk. Veldig hyggelig fyr.

Holm puslet igjen litt på egenhånd, og han likte visst musikken på gymmet svært dårlig denne dagen.

Etterpå ble det samme rutine som dagen før, med lufttørking. Gille som hadde klaget sin nød dagen før p.g.a alt stress og pes, syntes det denne dagen gikk meget lett, og vi hadde i forkant sett på tube-systemet og funnet den korteste ruta. Et lite bytte var det som skulle til, no stress joggedress.

Underveis fant gille ut at han skulle sove litt, og spurte først om jeg hadde kontroll, for å forsikre seg om at alt gikk slik det skulle. Deretter falt han i dyp søvn og snorket som et treskeverk, noe som fikk mange briter til å lee på smilebåndet.

Å komme seg inn på vektløftingsarenaen var smertefritt. Vi hadde igjen her billetter langt fra hverandre. Vi fikk med oss at Steiner holdt på å knekke nakken sin da han mistet kontrollen i rykk, og at Salimi vant med en annen iraner på 2. plass, og en russer på tredje. Hingsten, som alltid er skeptisk til renheten av løfting på høgt nivå, klappet behersket, men hadde vanskelig for å la seg rive helt med.

Holm og Gille mente det var greit å ha fått det med seg, men at det ikke var det helt store. Konkurransen var veldig fort over.

Hingsten ville nå ha med de to kjempene på restauranten han var på dagen før, fordi han syntes maten her var veldig god. Gille var ikke helt lett å overtale, men siden Holm ikke hadde noen formening om hva vi skulle gjøre, så fikk Hingsten viljen sin, og Gille ble svært begeistret for maten, selv om han hardnakket påstod at alt i menyen med ordet 'Kebab' i, ville han ikke ha. Han ville ikke ha noe kebab, jeg prøvde å forklare at 'Kebab' i denne sammenhengen ikke er det samme som 'Kebab' man får i pita i Trondhjem, men det sank ikke inn. Så Hingsten fikk servitøren til å komme og hjelpe Gilberg med å velge noe å spise, og Stallion prøvde vennligsinnet å skyte inn noen setninger her og der for å få det hele til å bli vellykket, men da the Gill endelig hadde fått bestilt, og servitøren hadde gått, fikk Stallion streng beskjed om at kommandøren himself ikke ville ha noe hjelp når det gjaldt matbestilling, slikt var fornærmede må vite. Hehe. Stallion smilte og sa: "Greit, grei, da vet jeg det til neste gang!"

Da maten kom på bordet, fikk imidlertidig pipa en annen lyd. Maten var fantastisk. Dette var både Holm og Gille enig om. I tillegg kom vi i prat med servitøren som fortalte om vanskelige forhold i Iran, og vi fikk også oppskriften på Salimi's naturlige styrkedrikk, men denne kan det være skummelt å gjenfortelle uten kommandørens godkjennelse. Hehe.

Rundt midnatt var vi tilbake ved hotellet. Hingsten kjente på dette tidspunkt at han ville ut og trave, nå var det bare kort tid igjen i London, og det gjalt å utnytte tiden til fulle. Holm og Esszberg ville ikke dra noe sted, så Hingsten tok the tube inn til Picadelly Circus og fant en club. Senere dro han også på nattklubb, og kom travende hjem tidlig på morran til hotellet, noen opplevelser rikere, og svært mye trøttere.

Onsdag 08. August 2012

Da var det hjemreisen. Frokosten denne dagen bar preg av tørre rundstykker. Men vi fikk likevel i oss en del mat. Holm var enormt trøtt og lei denne dagen. Han lengtet hjem nå.

Etter frokost sjekket vi ut, og ba om taxi til tube station. Dette kunne hverken resepsjonsdame eller taxisjåfør skjønne var nødvendig. Men så er ingen av dem 150kg og skal spasere flere hundre meter i solsteiken heller. Der røk femmeren på Expedia-ratingen for hotellet sin del. Hehe. Taxisjåføren var også snurt og viste det tydelig fordi han fikk en så kort tur. Prøvde å reparere det litt ved å gi han 10 pund ved endt tur, selv om turen ikke egentlig kostet mer enn 3 pund, og han påstod at 8 pund var minste takst. Hehe.

Ved t-banen hadde ingen billetter, og Stallion måtte trå til med reisekassen igjen. Vi kom oss til Liverpool Street, og der måtte Holm og Gille inn for å kjøpe seg billetter til Stansted express train.

Vi kom oss til flyplassen, fikk oss et hurtigmåltid bestående av burgere, og kom oss omsider til gaten, flyet var forsinket, og Gille mente at det finnes ikke noe så innefektivt som å fly. Han viftet seg selv med et papirark, og Hingsten foreslo at han burde kjøpt en elektrisk vifte han kunne ha med seg. Noe han påstod han hadde, men at det var en fin ide.

Vel inne på flyet, satt hingsten seg innerst, og kommandør Gilberg ytterst. Det førte til at ikke en levende sjel turte å prøve seg på setet mellom oss.

Etter at flyet måtte kjøre med skråstilt vingeflaps gjennom hele turen pga tre tunge styrkeløftere på ene siden, kom vi endelig til Torp. Her måtte vi vise passet igjen, noe Gillberg syntes var helt unødvendig. På dette tidspunktet måtte Stallion bare rushe for å finne Torp-ekspressen og fikk kun sagt hadet til Gillberg, da Holm var mye lengre bak i køen.

En bra tur, som til tross for noe forvirret planlegging innimellom tross alt var en opplevelse som var greit å få med seg.

Gille påstod han aldri ville på tur igjen, men la oss nå ikke se om vi kan lure ham med på en tur igjen, om OL f.eks. skulle være i Australia eller lignende nære strøk. Hehe.

- Ze Hingst haz spoken

FANTASTISK Smiley Smiley Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Fasiten
« #15620 : 20. august 2012, 03:08 »
 Eating

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #15621 : 20. august 2012, 11:00 »
Flott referat fra London turen! Smiley  Har gledet meg til dette! Det skuffet ikke!  Nesten så jeg følte jeg var med på denne turen og Einar! hehe!!  Morro!
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15622 : 21. august 2012, 01:32 »
Mandag 20.august 2012

Hip Flexor tøying 2x20 sek på hver fot
Clam x10 på hver fot
Glute bridges x10 med 3-5 sek hold på topp

Knebøy uten belte
5x60
3x100
3x140
3x180
2x220
2x240
4x250 @9.5

Benkpress light touch dobbelkloss
5x60 kg uten kloss
3x60 uten kloss
2x100
2x130
2x160
1x180 @10 (bommet på rep 2)
2x175 @8.5 (5 kg ned og det ble veldig lett)

Benkpress med konkurransestopp
2x140
2x160 @8
2x165 @8
2x165 @8
2x165 @8.5

Markløft uten belte
3x140
2x180
2x220 @8
2x230 @8.5

Elbows out extention
5x12 kg
5x22 kg
5x30 kg

FINITO

Ble med Roy Kjetil Danielsen fra Albir til La Villa Jojoysa for å trene på Club Deportivo Kronos ; et bra gym som blir ledet av en av Spanias beste styrkeløftere Jose Moya. Mange solide pin-apparater her, ett powerrack og en ER-kopiert kombirack som ble brukt til benk. Speil overalt og enorm varme. Var helt forferdelig i starten og det ble enda verre da jeg gikk opp til garderoben. Klarte såvidt å puste og svettet enoooormt bare av å være i garderoben. Å være på do var et helvette fordi jeg måtte trykke på lysbryteren konstant hvis ikke slo alt seg av.

Svettet som en gris under første del av treningen. Har vel aldri svettet mer. Søkkbløt. Gikk opp til 4x250 kg i bøy uten belte. Da jeg fortalte Moya om at jeg ikke ville ha heiarop og slikt så ba han hele gymmet være stille og alle som var der stilte seg opp for å se på meg når jeg løftet. Det var helt sykt haha. Veldig morsomt dog.

På 2x180 kg i benk med light touch til kloss, veldig tung variant, så bommet jeg på rep to. Gikk ned to kilo og gjorde en meget lett dobbel. Snedig. Fortsatte med vanlig benk og da noen doble på 165.

Skal reise hjem fra Spania i morgen så jeg trente likesågodt morgendagens økt, minus frontbøy, i dag. Mine to nye venner Pablo og Jorge fra Guardamar del Segura kom også og trente så da var det gøy å gjøre mere der når jeg først var i gang. Markløften ble ganske bra. Etter 2x220 ble jeg spurt av Moya ; "Are you just playing?" Smiley 2x230 ble kanskje ørlite for tungt i forhold til dagens RPE, men det ble ganske bra likevel.

Etter den flotte treningsøkten så tok vi bilder sammen. Bildet som ble tatt med en mobil ble lagt ut av Jose Moya og der skriver han: "Hoy en el CD KRONOS se han citado para entrenar los campeones de España de Power y Press Banca , Jorge Perez , Manolo Marmolejo , Francisco Ferrandiz , Jose Moya y la promesa del power Pablo Robles , todos ellos junto al campeon del mundo Einar Gillberg . Gracias a todos por haber compartido esta tarde de duro entrenamiento . "

Hoho! Det står en rekke navn og at alle disse står sammen med verdensmesteren Einar Gilberg Smiley Smiley Smiley Jeg likte den Wink Moya kommer forøvrig som deltaker på VM i 2013 i Stavanger. Det blir artig. En flott fyr!

Nå gleder jeg meg til å komme hjem og høste personlige rekorder. Jeg har klart å være nærme mine perser på treningene her i Spania, men tro meg i at omstendighetene har vært noe helt annet enn optimale. Essz!

Takk.

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15623 : 21. august 2012, 01:37 »
Høres ut som du har hatt en fin ferie, alt i alt.  Cool

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15625 : 23. august 2012, 22:17 »
Torsdag 23.august 2012

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 202.5kg, 2 RM = 185kg, 3 RM = 175kg)
5 x 60kg
4 x 90kg
3 x 120kg
3 x 150kg
4 x 170kg @ 10 RPE
4 x 165kg @ 9.5 RPE

Knebøy
(1 RM = 302.5kg, 2 RM = 285kg, 3 RM = 260kg)
5 x 20kg
4 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
3 x 220kg
3 x 250kg @ 8 RPE
3 x 250kg @ 8 RPE
3 x 250kg @ 8 RPE
3 x 250kg @ 8 RPE

Skuldre - stående frontpress
(2 RM = 110kg, 3 RM = 105kg)
5 x 60kg
5 x 80kg
5 x 100kg @ 9 RPE   Tangering av pers på lavere kroppsvekt!

FINITO


Godt å være tilbake på Nidarø Treningssenter i Trondheim. Har vært i Spania i 10 dager og reisen hjem ble ganske tung. Er søvntung i dag og formen var rett og slett ikke god. Kjente at jeg ikke fikk brukt musklene slik jeg normalt føler jeg kan. Hodet var også litt satt ut, en slags jetlagfølelse. Så følelsen var absolutt ikke god, men ble likevel tross alt kun 2,5 kg under pers i benk. I bøy hadde jeg håpet å være på 260 kg idag, men det ville blitt for tungt i forhold til RPE. Hadde ikke klart 6 reps på 260 kg i dag tror jeg så å leke seg med 250 kg ble alternativet. Gleder jeg til jeg kan få en tung trippel på programmet og gleder meg til neste @8-økt hvor jeg faktisk er i form. Da skal det som nå står som trippelpers bli speedtreningsvekter. Frontpressen var også litt skuffende, men var veldig forventet utifra dagsformen.

Gleder meg allerede til i morgen.      

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=DkTBvNhE3V4
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15626 : 24. august 2012, 21:55 »
Fredag 24.august 2012

Markløft - klassisk med strikk festet oppe
(2 RM = 290kg, 3 RM = 262.5kg)
3 x 90kg
30 kg hjelp fra bunn. 0 kg hjelp like under knær.
3 x 140kg
3 x 180kg
2 x 220kg @ 8 RPE
2 x 240kg @ 9 RPE
 
Benkpress - på klosse, med bredt grep
(2 RM = 180kg, 3 RM = 175kg)
5 x 20kg
3 x 60kg
2 x 90kg
2 x 120kg
2 x 150kg
2 x 170kg @ 9 RPE
2 x 177.5kg @ 8.5 RPE
2 x 182.5kg @ 8.5 RPE   2.5kg opp fra pers på like mange repetisjoner!  2.5kg opp fra pers uavhengig av repetisjoner!
2 x 187.5kg @ 9.5 RPE   7.5kg opp fra pers på like mange repetisjoner!  7.5kg opp fra pers uavhengig av repetisjoner!
 
Knebøy - god morgen
(3 RM = 180kg)
5 x 20kg
4 x 60kg
4 x 100kg
5 x 130kg @ 9 RPE
5 x 135kg @ 9 RPE

FINITO

Fortsatt ettervirkninger fra ferien, men bedring i dag. Jeg tror tøyingen og glute-aktiveringen jeg gjør kan være til hjelp. Gjorde rutinen før markløften og marken ble helt ok. Absolutt ikke fornøyd, men jeg føler det går riktig vei igjen. Benk ble magisk. Etter en @10 på 4x170 i går så trodde jeg dette var grunnen til at 2x170 ble @9 i benk på halvkloss (en 5-kilo-skive). Økte til 177,5 kg og var i tvil om det skulle gå, egentlig, men det ble kjempelett! Her var det bare å øke! 2x182,5. Lett! 2x187,5! Ja, det gikk men litt dårlig bane og teknikk som gjorde at min klosshjelper resolutt skulle til å ta stanga. Han berørte den men hjalp ikke til noe. 2x190 kg kommer straks! I good morning ble det kjørt ned til pinner med høy stangplassering for størst mulig ROM.   

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=PTZZ-8bpOdI
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15627 : 28. august 2012, 02:13 »
Mandag 28.august 2012

Knebøy
(1 RM = 302.5kg, 2 RM = 285kg, 3 RM = 260kg)
5 x 20kg
5 x 60kg
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
2 x 220kg
2 x 250kg
2 x 270kg @ 8.5 RPE
2 x 280kg @ 9 RPE
2 x 265kg @ 8.5 RPE
2 x 265kg @ 8.5 RPE
Vis detaljer

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 202.5kg, 2 RM = 185kg, 3 RM = 175kg)
5 x 60kg
2 count stopp
3 x 90kg
3 x 120kg
3 x 150kg
4 x 165kg @ 9.5 RPE
4 x 160kg @ 9 RPE
Vis detaljer

Benkpress - gulvpress, bredt grep
(1 RM = 170kg, 2 RM = 170kg, 3 RM = 172.5kg)
5 x 120kg
6 x 150kg av 7 fullførte reps @ 10 RPE Tangering av pers!
6 x 152.5kg @ 9 RPE 2.5kg opp fra pers på like mange repetisjoner!
7 x 142.5kg @ 9 RPE

FINITO

Er fortsatt ikke helt i form. Skjønner ikke det der helt. Sover ikke så godt om natten og føler meg ikke så sterk og kraftfull. Min stamina virker å ha blitt dårligere men samtidig så virker jeg å restituere litt hurtigere underveis i økten.

2x280 kg i bøy er liksom greit på en dårlig dag, men jeg savner trykket. Dette var bedre på 2x270, men fortsatt ikke bra. Da jeg gikk ned på 2x265 ble alt mye bedre synes jeg. Kunne tatt mange sett her og burde nesten gjort det også, men ville kjøre på videre for å ikke bruke for lang tid. Virker nesten som om poweren min har blitt dårligere, inkludert staminaen, men at jeg tar meg igjen hurtigere mellom sett så jeg kan gjøre flere sett.

4x165 med 2count ble maks i dag i benk. Skled på sisterep bare for å få det til å se veldig tung ut heeh. I floorpress ble det også en pers, men egentlig skulle det ha vært bedre enn de ble. Det er en dårlig unnskyldning, men jeg tror på den, hehe, og det er at etter jeg gjorde 6x150 og tangerte en gammel pers der så kom hendene til spotteren slik at jeg nesten trodde stanga skulle taes og da ble jeg helt satt ut så da jeg gikk for den syvende så var ikke det mentale på plass. Og da bommet jeg. Derfor økte jeg 2,5 kg og tok en lengre pause for å virkelig kunne ta en skikkelig pers med syv reps her. Dette gjorde jeg med visshet i at hvis jeg bare klarte 6 reps, noe som ble tilfelle, så ville det fortsatt være pers Smiley Etterpå gikk jeg ned ti kilo og selv da ble syv reps en utfordring.

En helt grei dag, men håper virkelig det blir bedre enn som så.

Takk.

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=5YWO9USoyPk
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15628 : 29. august 2012, 00:28 »
Tirsdag 29.august 2012

Markløft - klassisk
(1 RM = 280kg, 2 RM = 262.5kg, 3 RM = 250kg)
3 x 100kg
3 x 140kg
2 x 180kg
2 x 220kg
2 x 240kg @ 8.5 RPE 1 repetisjon opp fra pers på denne vekten!
2 x 230kg @ 8.5 RPE
Vis detaljer

Benkpress - med stopp, bredt grep
(1 RM = 202.5kg, 2 RM = 185kg, 3 RM = 175kg)
5 x 20kg
5 x 60kg
3 x 60kg
3 x 90kg
3 x 120kg
2 x 150kg
1 x 165kg @ 8 RPE
1 x 165kg @ 8 RPE
1 x 165kg @ 8 RPE
1 x 165kg @ 8.5 RPE
1 x 165kg @ 8 RPE
Vis detaljer

Knebøy - frontbøy
(2 RM = 150kg, 3 RM = 150kg)
4 x 20kg
4 x 60kg
3 x 100kg
3 x 130kg
5 x 160kg @ 9.5 RPE 1 repetisjon opp fra pers på denne vekten! 140kg opp fra pers på like mange repetisjoner!
Vis detaljer

FINITO

Tøyer  hoftebøyeren og gjøre seteaktiveringsøvelser. Markingen virker å bli bedre. Benk ble ømt og stivt, men det kom seg litt etterhvert. Jeg gjorde 4x160 kg for endel uker siden i frontbøy. Fikk litt vondt i venstre kne da og måtte derfor være litt forsiktig i dag da jeg skulle gjøre 5x160 kg.

Takk!         

Video:
http://www.youtube.com/watch?v=fty1Qhfc-40
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15629 : 29. august 2012, 00:55 »
Persøkning fra 5 x 20 kg til 5 x 160 kg i frontbøy. Ikke verst. Fortsetter det sånn så tror jeg overføringsverdien til vanlig knebøy blir ikke ubetydelig !

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!