Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959593 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Fasiten
« #690 : 12. juli 2006, 11:17 »
Steike det hadde vært herlig! Jeg sitter inne på jobb nå og det er nok ikke så veldig varmt - men jeg må sitte med viften allikevel. Glohett for meg. Spesielt nå når jeg har en kunde her som svarer ja selv om han ikke forstår noe. Blant de 5 vanskeligste kundene jeg har hatt noengang. Forteller hvordan en øvelse skal gjøre. Han sier ja og gjør helt motsatt. Fortsetter og sier at han må gjøre slik, slik og slik. Og gjør motsatt. Må bruke makt på kroppen hans for å justere vinkler og ledd. Alt dette etter at setehøyden på ett apparat har blitt nummeret på ett apparat eller vekten man skal bruke på apparatet. Staten burde ha subsidiert treningssentre og latt pedagogiske vernepleiere fått praksis der. De aller fleste er normalt oppegående mennesker som selvsagt trenger hjelp av og til og får den hjelp jobben min går ut på. Enkelte derimot - enkelte burde heller satt seg på skolebenken eller fått en verge. Noen er idioter - de som får program og oppfølging og begynner med noe helt annet (andre øvelser o.l.) andre gang. Andre er dumme og kan ikke forstå ting som blir presisert og presisert gang etter gang. Bare nikker og sier ja uten likevel å forstå. Det blir varmt av slikt Smiley

Den der har jeg vært med på selv. Helt utrolig frustrerende. Gjør sånn! Ok sier det, og fortsetter som før >Cheesy

kan være utrolig frustrerende den jobben der Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Fasiten
« #691 : 12. juli 2006, 11:20 »
angående de unge talentene er de fleste interessert i en hard rumpe på elixia, men de færreste er interessert i å konkurrere. har prøvd, tro meg. .)

Ikke lett å få med folk nei. For de fleste gidder ikke ta i når de trener Tongue
men fortsett å prøve bare. får du med bare 1 er jo det fantastisk  2thumbsup
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #692 : 12. juli 2006, 13:02 »
Steike det hadde vært herlig! Jeg sitter inne på jobb nå og det er nok ikke så veldig varmt - men jeg må sitte med viften allikevel. Glohett for meg. Spesielt nå når jeg har en kunde her som svarer ja selv om han ikke forstår noe. Blant de 5 vanskeligste kundene jeg har hatt noengang. Forteller hvordan en øvelse skal gjøre. Han sier ja og gjør helt motsatt. Fortsetter og sier at han må gjøre slik, slik og slik. Og gjør motsatt. Må bruke makt på kroppen hans for å justere vinkler og ledd. Alt dette etter at setehøyden på ett apparat har blitt nummeret på ett apparat eller vekten man skal bruke på apparatet. Staten burde ha subsidiert treningssentre og latt pedagogiske vernepleiere fått praksis der. De aller fleste er normalt oppegående mennesker som selvsagt trenger hjelp av og til og får den hjelp jobben min går ut på. Enkelte derimot - enkelte burde heller satt seg på skolebenken eller fått en verge. Noen er idioter - de som får program og oppfølging og begynner med noe helt annet (andre øvelser o.l.) andre gang. Andre er dumme og kan ikke forstå ting som blir presisert og presisert gang etter gang. Bare nikker og sier ja uten likevel å forstå. Det blir varmt av slikt Smiley

amen.

kjenner til den der einar. så irriterende...

jeg hadde en slik dame engang på treningen. orker ikke å fortelle det nå, men skal ta det når jeg orker. kjenner til følelsen. man håper bare at det er ferdig nå snart.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #693 : 12. juli 2006, 13:51 »
Ikke lett å få med folk nei. For de fleste gidder ikke ta i når de trener Tongue
men fortsett å prøve bare. får du med bare 1 er jo det fantastisk 2thumbsup

Ja. en kompis får jeg nok med etterhvert. han har økt godt i benk, mark og bøy. fra 100 til 150 i mark og  fra 90 til 120 i bøy og fra 90 til 115 i benk på ca et halvt år. men han er litt treg i avtrekket. men han var med og så på km.

og så er det tre jenter som jeg har sett har veldig talent, men ingen av de var særlig interessert i å bringe det videre!

hun ene kjørte tiere i dype bøy over sin egen kroppsvekt på første trening, og var ikke snauere enn at hun hadde kjørt 10x10 på trening i bøy fordi hun skulle ha bra rumpe (jeg så det ikke med mine egne øyne - men får ta henne på hennes ord)

en annen fyr som kom på treningen han veide hele 132kg, en ungdom på 18 år, selvfølgelig ganske mye fett på han da siden som han sa at tanta jobbet i  malaco (godteriprodusent) og han hadde fri tilgang på snop. han tok 130kg veldig lett første gang han kom for å løfte. etter det jeg fant ut er ungdomrekorden i klasse ungdom 220kg! vet ikke hvor grensen går her, men det er vel ved 18 år ? ser at rekorden i de lettere klassene er tyngre. grunnen til at rekorden i plus 125kg klassen er så lav er vel at det er vanskelig for ungdom å være så tunge! men denne mannen var HUGE! Noen er bare naturlig freaks!


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #694 : 12. juli 2006, 13:52 »

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #695 : 12. juli 2006, 16:36 »
en annen fyr som kom på treningen han veide hele 132kg, en ungdom på 18 år, selvfølgelig ganske mye fett på han da siden som han sa at tanta jobbet i  malaco (godteriprodusent) og han hadde fri tilgang på snop. han tok 130kg veldig lett første gang han kom for å løfte. etter det jeg fant ut er ungdomrekorden i klasse ungdom 220kg! vet ikke hvor grensen går her, men det er vel ved 18 år ? ser at rekorden i de lettere klassene er tyngre. grunnen til at rekorden i plus 125kg klassen er så lav er vel at det er vanskelig for ungdom å være så tunge! men denne mannen var HUGE! Noen er bare naturlig freaks!
Grensen er 18 år ja.Rekorden du snakker om er vel mark,og tilhører Jon Arne Herjuaunet fra KK-67.Han er 17 år.Og uten utstyr,satt på RM i Skogn 22.April i år.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Fasiten
« #696 : 12. juli 2006, 16:44 »
jon arne er enorm. det er svært imponerende!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #697 : 12. juli 2006, 16:45 »
Nei, Einar er ond.

Hvis du har Einar sittende i fanget skal jeg være enig i det ja..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #698 : 12. juli 2006, 23:47 »
Onsdag 12.juli 2006
Uke 15

Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp på boks
5x120 - 4x150 - 3x165+3x170 - 3x180 - 2x3x190


Tok alle sett ,foruten de to på 190 kg, uten belte. Det var svinlett alt sammen. Jeg ble skikkelig overasket. Så overasket over hvor lett det var at jeg jublet og lo under de fleste settene. På sett nummer tre så hadde jeg lastet 5 kg feil på den ene siden, men det er så lett at jeg merket ikke forskjellen. Tok derfor og hev på 5 kg og kjørte 3 reps på korrekt vekt ca. 45 sek etter endt sett. Dette var en megahyggelig opplevelse. Jeg kunne gjort greit triple på 220 kg med stopp i denne øvelsen idag. Tror kanskje jeg kunne gjort mer også faktisk, for jeg liker det når jeg kan presse hardt igjennom løftet på denne typen knebøy. Det slapp jeg å gjøre idag ettersom vektene fløy opp. Veldig liten motstand på toppvektene.

Benkpress m/stopp
6x110 - 5x130 - 4x150 - 3x160 - 2x2x172,5 - 5x150

Skråbenk
1x5x110

Nedtrekk foran
4x8

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16,5


Herlig. Foruten at jeg fikk kramper i begge hamstrings da jeg skulle prøve på første sett på 172,5 og måtte vente noen minutter til før jeg tok settet - så gikk økten som en drøm. 172,5 var ganske lett selv om jeg ikke hadde tatt mer enn 3-4 reps på vekta sannsynligvis. Femmeren til slutt kjørte jeg med lang og markert stopp.

Det andre dilldallet var bare dilldall.

Markløft
5x160 - 4x190 - 3x220 - 3x240 - 3x245

Begynte å bli litt sliten og litt mindre blodsukker på slutten her. Alt gikk imidlertid meget greit selv om jeg hadde håpet at det tyngste settet skulle være lettere enn det var på bakgrunn av den svinlette marken forrige uke.


Frontpress

6x70 - 5x75 - 4x85 - 2x3x92,5

Lett og greit.

FINITO

Det er utrolig hvor stor forskjell det er på formen nå og formen for noen uker tilbake. Når jeg begynte å frykte at knebøyen ikke ville komme tilbake virker det nå som om jeg har mye potensiale igjen. Benken er jeg på vekter jeg aldri har trent reps med og marken føler jeg også stort potensiale. Frontpressen har aldri vært sterkere og alt er liksom bare fryd og gammen akkurat nå. Utrolig deilig. Er likevel en lang vei framover og den kommer til å bringe både oppturer og nedturer. Trær vokser ikke i himmelen, men håper jeg klarer å etablere meg på ett høyere nivå nå enn tidligere.

Det var liv nok engang på klubben i dag. Sinnsykt mange store folk og sinnsykt mye power. Olaf tok 220 kg i benk uten skjorte og nesten en dobbel på 250 med skjorte. Alt lover bra mot WE-Cup i Luxembourg om 1,5 uke.

Monsteret var på besøk idag og han slutter aldri å imponere. Han er det største unikumet vi noensinne har sett i levende live. At det er mulig. Jeg må innrømme at jeg har trodd at han måtte være dopet, men han har blitt konfrontert med dette og han benekter all tilhørighet med dopens verden - og kan med god samvittighet melde seg inn i klubben vår. Vi håper selvsagt at han gjør det og at han ønsker å satse på styrkeløft. I såfall kommer styrkeløft-Norge, og kanskje også strongman-Norge, til å få seg ett sjokk. Snakk om lyn fra klar himmel!

Kjetil droppet to av settene han skulle ha i marken. Hva skjer med den gamle staute Holminator? Har han blitt smittet av Becheden Tiller? Tiller begynner å komme i form igjen nå. Og han trener 6 dager i uken igjen. Hadde en fest forrige helg også for tidligere var han i form da han drakk seg dritings én gang en helg her og der.

Nei, jeg har ikke så mye mer å skrive denne gangen. Inntrykkene fra treningene blir for mange til at jeg husker noe som helst - nesten. Jeg husker imidlertid ett av de siste, og meget gode sitatene, til Olaf. Han skulle løfte 220 kg før han skulle på 252,5 i knebøy. Jeg oppfordret han til å få det til å se lett ut.

Han svarte: "Om det e lætt eller ikke spille ingen rålle. Vekta ska opp. Det står 3 reps, men jæi tar 2."

Love you girls!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Zuul

Sv: Fasiten
« #699 : 13. juli 2006, 00:35 »
[quote author=Einar B. Gilberg
Monsteret var på besøk idag og han slutter aldri å imponere. Han er det største unikumet vi noensinne har sett i levende live. At det er mulig. Jeg må innrømme at jeg har trodd at han måtte være dopet, men han har blitt konfrontert med dette og han benekter all tilhørighet med dopens verden - og kan med god samvittighet melde seg inn i klubben vår. Vi håper selvsagt at han gjør det og at han ønsker å satse på styrkeløft. I såfall kommer styrkeløft-Norge, og kanskje også strongman-Norge, til å få seg ett sjokk. Snakk om lyn fra klar himmel!

Sitat

Må få denne karen aktiv da mann Shocked

Dessuten virker det som kjelleren deres er minst like morsom som kjelleren på Førdehuset. hadde jeg ikke vært en gammal og etablert mann tror jeg jaggu jeg måtte flytta dit og trent en stund Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #700 : 13. juli 2006, 12:58 »
Tidenes nedtur er ett faktum. Våknet klokken 10, gikk på dass og la meg og sov til 11. Ble så vekket av en gressklipper utenfor. Klarte etterpå å sove videre til kl. 12.15. Under denne siste soveseansen drømte jeg at jeg var på besøk hos Apaco. Førsteinntrykket mitt var at han var ikke så stor som jeg hadde sett for meg. Og så hadde han måne! Grin Han håpet at jeg ville få det bra under besøket og jeg repliserte med at "ja, hvis du har biff så!" Hahaha.... meget bra svart.

Hjemme til Apaco så var det 3-4 damer. Ettersom skjønnheten Marie fra KK-67 er fra Rogaland så er det sikkert ikke tilfeldig at alle disse damene var rogalendinger. Jeg prøvde å live opp stemningen samtidig som det var svært tydelig at jeg hadde litt problemer med å være der ettersom disse damene var så utrolig fine. Når jeg hevet lydnivået litt så var det ei sær dame på kjøkkenet som ville ha meg til å dempe meg. Hun likte ikke mye lyd. Det ble imidlertid mere lyd etterpå fordi da satt jeg bare og gestikulerte og ristet på hodet pga. problemene jeg hadde ifb. med at jeg var omringet av herlige damer - og Apaco Grin Den ene dama som var sykepleierstudent spurte om hun kunne få se på kuken min. Det fikk hun imidlertid ikke. For som jeg sa i drømmen: "Det hadde tatt seg ut om jeg kom hjem til kjæresten min og sagt at hun var sykepleierstudent så hun skulle bare SE på kuken...". Liker at jeg har samvittighet selv i søvne.

På TV'en, som sikkert sto på, var det en reklame for Coca Cola eller noe slikt. På denne reklamen spradet Katrine Hammerås med bare bryster. Det var ett vanvittig flott syn og jentene lo ikke mindre av meg der jeg satt med mine problemer.

Så våknet jeg. Endelig var det tid til frokost. Og ikke minst det jeg hadde gledet meg til hele natten - sjekke Treningsforum. Jeg laget nemlig en tråd på bilder av styrkeløftere som het det samme som en populær tråd under bilder av diverse. Denne heter "Verdens flotteste bakdeler". Jeg hadde nemlig med kamera på trening igår og tok endel bilder. Espen, som også var der da, ville gjerne at jeg skulle ta bilde av rumpa hans så jeg kunne legge den ut på forumet med hans mobilnummer. Han snudde seg også på ett bilde hvor han står splitter naken med ei hånd foran kuken Smiley Han var litt mer skeptisk til at jeg skulle legge ut dette bildet, men jeg tok meg friheten til å gjøre det likevel Grin

Jeg trodde Espen var like bøs som kallenavnet sitt, men når det kom til stykket så feiget han desverre ut. Han skrev i tråden at jeg bare køddet med han og at slike bilder kunne ikke ligge ute, men han ba meg aldri direkte om å fjerne dem Smiley Hehe. Komentarene kom på løpende bånd og jeg tror de fleste likte tråden, men Bøs fikk nok mer og mer kalde føtter. Så han ba om å få fjernet tråden med bildene og det måtte selvsagt moderator UaC gjøre. Veldig synd at Bøs ikke var Bøs allikevel. Ettersom han er så glad i mus så må jeg kalle han Espen "Pussy" Aune fra nå av Grin

...eller kanskje han tillater at bildene postes igjen når han kommer til seg selv? Grin

Ha en god dag venner!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

Sv: Fasiten
« #701 : 13. juli 2006, 13:45 »
Kanskje ikke verdens beste sjekketriks?  :Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Fasiten
« #702 : 13. juli 2006, 15:53 »
Espen PUSSY Aune... på tide med kallenavn i strongmannorge.... rofl !!!

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #703 : 13. juli 2006, 20:33 »
Hehe...du må seriøst slutte å lukte på treningstøyet ditt før du legger deg til å sove Grin
For det første så er jeg ikke så stor som du tror...knappe 140 kg fordelt på 181 cm er ikke så mye i godt lag. MEN jeg har utrolig nok ikke måne enda...det kommer nok ikke før jeg nærmer meg 30. Men det mest usannsynlige er at jeg er omgitt av 4 jenter...det er langt viktigere å spise og lese enn å omgås damer...sånt gjør vi bare et par lørdagskvelder i måneden...jeg vil da ikke bli tynn heller Wink

Forøvrig kan jeg godt være med på å holde banneret hvor det står "Heia Pussy Aune på" hvis du personlig garanterer for sikkerheten neste gang han skal i ilden Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Fasiten
« #704 : 13. juli 2006, 21:44 »
For det første så er jeg ikke så stor som du tror...knappe 140 kg fordelt på 181 cm er ikke så mye i godt lag.
Tja...til sammenligning er OD 140kg fordelt på 188cm.å han er megasvær synes jeg.Så alt er relativt Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!