Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2959529 ganger)

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

Sv: Fasiten
« #750 : 18. juli 2006, 09:33 »
Tror det har skjedd endringer på KK-67...
Sist jeg var der så kunne man banne på at det var dopingkontroll med en gang man så et kvinnfolk. Grin
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Sv: Fasiten
« #751 : 18. juli 2006, 09:42 »
Sist jeg så et kvinnfolk på KK67 var når Einar gikk og gnålte over hvor dårlig tid han hadde på konkurranser Erter
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #752 : 18. juli 2006, 10:49 »
Sist jeg så et kvinnfolk på KK67 var når Einar gikk og gnålte over hvor dårlig tid han hadde på konkurranser Erter
Da så du meg ikke løfte.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #753 : 19. juli 2006, 23:46 »
Onsdag 19.juli 2006
Uke 16

Trening på KK-67

Knebøy nakke med stopp
3x3x150


Alle sett uten belte. Vanvittig lett. Meget bra trykk. Luft. Papir. Latterlig.

Benkpress
6x110 - 5x130 - 4x150 - 3x160 - 2x172,5 -3x172,5 - 5x160

Nedtrekk foran
4x8

Hantelcurl begge hender samtidig
4x8x16,5

Benken føltes ikke så lett ut idag som forrig onsdag, noe som er ganske normalt. Tok likevel en trippel på 172,5 kg i benken. Det har jeg aldri gjort før. Dobbelen og de første to repsene på trippelen var veldig lett og Tiller ble nesten sjokkert av styrken. På tredje rep traff jeg stativet og gjorde løftet tyngre enn nødvendig. Satser på doble på 177,5 kg om to uker.

Markløft
5x160 - 4x190 - 3x200 - 3x210 - 2x3x230

Trente alle sett ,foruten det siste settet, uten belte. Lett.


Frontpress

6x65 - 5x75 - 4x85 - 2x3x92,5

Brukte tykk stang her. Ble derfor litt tyngre enn forrige gang. Alt foruten de to siste var lett.

FINITO

Nå har jeg kommet i brukbar form. Ny pers i benk er gledelig, men formen er ikke helt på topp her enda. Har nok vært like sterk tidligere men ikke tatt det helt ut. Håper jeg kan fortsette å klatre. Får ei uke gratis på Kjetil når det gjelder først til 200 kg i benk når han drar på ferie. Hvis han ikke tar det på mandagen da.

Kjetil trente bra i dag. Jeg klarte å overtale han til å ta seks reps på hans siste tre femmere på 225 i mark, men de andre gutta stoppet han fra å gå på den sjette. Når de andre gutta hadde dradd fikk jeg overtalt han til å ta en femmer på 190 kg i bøy med stopp på kloss på sistesettet - selv om han skulle bare ha 170 kg. Saktemensikkert ,som liker å trene lett teknikktrening, skulle vært der og observet. Kjetil nevnte at det var bra ikke Dietmar var tilstede for da hadde han sikkert fått kjeft. For Holminator var imidlertid 190 kg lett teknikktrening i denne øvelsen. Begge tror vi kommer til å prøve å øke vektene i denne øvelsen betraktelig framover. Det er en topp øvelse for å bli råsterk i bøy.

Arthur trente med skjorte i benk og drakt i mark i dag. Han fik enorme kjøttsår av benkdrakta og fikk vel en litt bedre følelse enn han har gått med de siste ukene i forhold til at benken er rævva. Bøyen skulle vistnok ha gått veldig bra i dag, men marken ble en katastrofe da han ikke taklet den stramme drakta. Den må syes litt ut i lårene så kommer dette til å bli bra.

Marie hadde vært på fotballkamp og kom og var ganske sliten og sulten på trening. Likevel gikk alt bra. Hun orket imidlertid ikke å sykle hjem, så jeg kjørte henne. Hun holdt sikkert på å spy når hun satt i byen min fordi jeg kjente selv at svettlukta mi var jævlig.

Ungdommen Jon Arne knuste meg i en øvelse i dag. Han tok 140 kg i markløft med én hånd. Prøvde også på 190 kg. Med én hånd altså!

Han klarte å bruke låsegrep, men jeg har ett ledd kortere fingre enn han og hadde ingen sjanser. Ligger langt under skamgrensa her som Kjetil definerte til å være 200 kg.

Ellers ble vi fortalt at Jon Arne begynte sin treningskarriere på Lillesand Gym. Ett meget bra treningssenter egentlig, men han likte ikke helt at han fikk ett kroppsbyggerprogram. Selv med ett slikt program så satte den gang 15 år gamle gutten opp målene 300 - 150 - 300 fordelt på bøy, benk og mark. Kjetil bare satt og nikket da han hørte disse tallene. Han visste at han hadde vært nesten likedan selv tidligere.

Jon Arne likte ikke helt bentreningen på kroppsbyggerprogrammet så han fant seg noe HIT-basert program på nettet hvor det var trening av ben tre ganger i uka. Morsomt å høre han fortelle!

Olaf bare diltet rundt og løftet litt på 200 kg her og der. Enkelt og greit.

Er så trøtt nå at jeg tror jeg må ta en dusj. Kommer nok til å skrive litt etterpå igjen.

Sov godt englebarn!

p.s. dette var mitt innlegg nr. 1000 Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #754 : 20. juli 2006, 00:53 »
Skrev en kjapp skisse på ett dikt i går natt. Brukte litt tid på å omskrive det litt og legge til én eller annen ting nå istad. Tror jeg må prøve å lage en sang av dette etterhvert. Mulig det blir litt omskrevet senere, men jeg poster det slik det er pr. dags dato nå.

Dop er for tapere

De vil imponere
og bli enda penere
men dopen er en styggedom
som ødelegger ens manndom

De lengter etter bra kropp
for plutselig å få blodpropp
Damer får en mørk, dyp stemme
og klitten ligner det mannlige lemmet

Sterk kan man bli rent
selv om det går litt sent
Men dop det gir kviser
og de som ser det de kniser

Selv så ler jeg av taperne
De er ikke bedre enn apene
Tror at alle andre doper
Fordi de selv sitter og koper

Istedet for å trene hardt
Vil de få muskler i en fart
De doper mere, de doper bedre
uten skam så lar de seg hedre

Falsk er ordet jeg bruker om dere
Desverre så blir dere bare flere
Og alle tror at vi sterke er dopet
Men vi skiller oss ut fra oppsopet

Dopere imponerer mange ignoranter
men er ikke bedre enn fyllefanter
Likevel tjener noen penger
Og kan kjøpe alt de trenger

Ungdommen ser på disse som idoler
Og betaler penger for det de ser
Sånn sett er doperne intelligente
investerer i svindel og får igjen med rente

De fleste har likevel bare økonomisk utgift
og håper levra ikke må inn til utskift
Er du en mann så doper du ikke
Da tåler du å høre klokken tikke

Dør du av dop så er det perfekt
For dopere fortjener ingen respekt
Vil du ha ekte ære
Så lar du dopen være

Dop er for tapere!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget piralf

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Fasiten
« #755 : 20. juli 2006, 11:45 »
veldig bra 2thumbsup

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: Fasiten
« #756 : 20. juli 2006, 12:31 »
Jon Arne løftet 160 kg Smiley Imponerende forsøk på 190 kg til slutt.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #757 : 20. juli 2006, 12:37 »
Skrev en kjapp skisse på ett dikt i går natt. Brukte litt tid på å omskrive det litt og legge til én eller annen ting nå istad. Tror jeg må prøve å lage en sang av dette etterhvert. Mulig det blir litt omskrevet senere, men jeg poster det slik det er pr. dags dato nå.


Knallbra. Den bør du poste på antidoping forumet! Kanskje ADN kan bruke diktet!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #758 : 21. juli 2006, 23:26 »
Fredag 21.juli 2006

Trening på KK-67

Knebøy nakke m/stopp
5x140 -  4x175 -  3x190 - 3x200 - 3x210 - 3x215 - 1x215 m/stopp på kloss - 1x230 m/stopp på kloss


Alle sett t.o.m. 210 uten belte. Trippel på 210 uten belte med stopp er tangering av pers. Med belte er persen trippel på 220. Forrige uke stoppet jeg på dobbel på 210 uten belte. Kunne tatt flere enn tre idag. Tok trippel på 215 med stopp med belte, men kunne tatt endel mer her også. Ingen problem med ny pers om det var ønskelig.

Hadde bestemt på forhånd at jeg ville prøve tung vekt på knebøy på kloss. Har sett ett videoklipp på nettet hvor en fyr tar 320 kg i knebøy til godkjent dybde på kloss. Kjetil og jeg har bestemt oss for å passere dette. Jeg sa i forrige uke at jeg på nåværende tidspunkt trodde jeg var god for 250 kg. Testet med 215 og 230 idag og det virket ganske lett. Tror jeg tar 260 kg faktisk. Liten vekt, men dog - en plass må man begynne.


Benkpress med kjettinger (+ca. 30 kg på vekten som er oppgitt)

6x80 - 5x100 - 4x110 - 3x115 - 3x120 - 3x125

Lett, lett, lett og lett.


Markløft fra kloss


5x145 - 4x175 - 3x210 - 3x240 - 3x265

Akkurat som forrige uke så var energien min tom når jeg kom til denne øvelsen. Det er ikke bra. Jeg har derfor bestemt meg for å ta med mere energi på trening. En skikkelig porsjon weightgain underveis skal hjelpe meg. Kjente effekten av dette for kun få dager siden når jeg fikk problemer med energien. Forbrenningen min har rett og slett økt veldig de siste to ukene.

Stifflegmarkløft
3x4x140

Uten belte. Latterlig lett.

Tok til slutt ett supersett med trippel på 51,5 kg i rygghev, åtter i dips og åtter i nedtrekk. Orket ikke mer.

FINITO

Artig at Kjetil gjorde det samme som meg i bøy i dag. Jeg hadde spurt han på forhånd om han ble motivert hvis jeg tok 230 kg på kloss idag. Og det hadde han bekreftet. Motivasjonen ble så stor at fristelsen for å gjøre det samme ble overbærende. Han løftet 230 kg omtrent like lett som meg. Her kommer vil til å bli sterke begge to med tider og stunder tror jeg.

Vi snakket mye om forskjellige treningsmetoder på trening idag. RYP, HST, DoggCrapp, TuT osv. Vi lo mens vi diskuterte. Det er selvsagt tunge vekter som skal til. Mye trening. Mer, mer, mer og bedre trening. Treningsmetodene er såklart systemer, men av og til blir det litt for mye hitech-prat og for lite løfting. Trening blir som religion. Lager ett nytt oppsett for å tjene mye penger. Lager en ny religion for å tjene penger. Selv skulle jeg laget programmet HolmWreck som svar på DoggCrapp. Apropo treningsmetoder så er TuT - Time under Tension - en filosofi om at muskelen skal være lenge under belastning. Øvelser bør utføres i ett gitt tempo både i den negative og den positive fasen. Ofte litt lengre enn hva man er vant til. Nybegynneren vår Jon Arne kunne raportere at det funket godt - spesielt på ryggen. Han kom til denne konklusjonen etter 1 mnd testing. Jeg har ett annet uttrykk som også heter TuT. Mitt uttrykk er imidlertid en forkortelse på Time under Temptation. Tid under Fristelse på norsk. Fristelsen er selvsagt skjønnheten Marie. Selv om hun er en av gutta - så er det den eneste "gutten" de fleste guttene sikler på. De som er litt løse av seg hadde sikkert ikke sagt nei om de kunne "satt den". Derfor er TuT en veldig viktig ting av treningen vår. Under TuT utskilles mere testosteron og vi klarer å løfte tyngre vekter. Takk Gud for Marie og hunkjønnet.

Jon Arne klarte noe fantastisk idag. Han trente med 200 kg fra bukk i mark med supersett på 180 kg fra bakken. På andre sett så datt alle vektene av på den ene siden på klossmarken. Dette til tross for at han brukte lås. Det som skjedde var at hele den delen av stanga hvor man putter på vekta gikk av. På noen stenger skrur man denne på plass. Det tror jeg ikke går på den stanga han brukte. Og slik jeg forstår det er stanga rett og slett ødelagt! Har aldri opplevd noe slikt før Smiley

Ringte Olaf istad. Han er i Luxembourg for å delta på WEC-cup imorgen. Det var dritvarmt der og det var ingen air-condition på hotellrommet. Olaf bodde på rom med Tor Herman Omland som heldigvis har gått over til å løfte i -110 kg klassen igjen. Det er på tide. Han var fantastisk i -110 tidligere før han kuttet ut treningen pga. husbygging. Hadde vært artig å sett han i -125. Han ble oppfordret til dette av noen utlendninger som hadde stoppet han og gitt han ett velmenede råd. Jeg fortalte Olaf at jeg støttet han om han skulle spise seg opp.

Etter trening spiste jeg maten min. Jeg var så sliten at selv maten ikke gjorde ting så mye bedre. Det var rett og slett ikke noe mat for min utsultede kropp. Ikke så lenge etterpå ble det derfor en deilig burger. Og senere i kveld/natt så skal jeg spise pasta bolognese. Det blir utrolig godt. Herlig. Perfekt. Kanon!

Da sier jeg over og ut - men først: husk å tren hardt - og ikke vær fornøyd med framgangen din eller vektene du løfter. Sannsynligheten er stor for at du er både pinglete og svak - det må du gjøre noe med. Du blir ikke stor og sterk av bare å lese Fasiten. Du må gjøre det samme - eller noe bedre. Trene hardere - spise mer. Lykke til.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Cochise

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 570

  • By the power of Greyscull!
Sv: Fasiten
« #759 : 21. juli 2006, 23:48 »
du.. neste program jeg skal ha.. kan jeg sette høyere mål? dvs mer økning pr antall uker sånn at det blir litt tyngre? eller skal det alltid være lett i begynnelsen?
kk67

Utlogget Cochise

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 234
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 570

  • By the power of Greyscull!
Sv: Fasiten
« #760 : 21. juli 2006, 23:50 »
og hvordan får olaf til å plutselig løfte på noe som for han er midt på natta? snur han døgnet før han reiser ned, eller later han som om det er dag? eller er det ikke stress i det hele tatt og faller helt naturlig?
kk67

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #761 : 22. juli 2006, 00:42 »
Neste program tar vi når du er ferdig med første program og har testet maks. Maksene dine er vesentlig for hva du skal trene med i neste program. Det er også viktig å skynde seg sakte. For store hopp kan gjøre at det blir for tung trening midt i programmet og da er man lost.

Er ikke noe problem for Olaf å løfte om morgenen. Han kan løfte når som helst han. Tar fri fra jobb og trening 2-3 dager og legger seg tidlig dagen før konkurranse og pang - knallform.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #762 : 22. juli 2006, 10:35 »
Er ikke noe problem for Olaf å løfte om morgenen. Han kan løfte når som helst han. Tar fri fra jobb og trening 2-3 dager og legger seg tidlig dagen før konkurranse og pang - knallform.

Håper det går bra med søvnen hans der nede da. Når jeg var i Estland nå og ikke hadde aircondition på rommet så sovnet jeg aldri før etter kl 03.
Gloria in Excelsis Deo


EvenS

  • Gjest
Sv: Fasiten
« #763 : 22. juli 2006, 10:43 »
Bruker du høy boks på box-bøyen Einar? Selv tok jeg 185kg i "14 inch parallell box squat" ved første forsøk på Nidarø på torsdag. Det er TUNGT å få fart på stanga når man pauser i bunn, og skal akselerere fra null.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #764 : 22. juli 2006, 12:27 »
Bruker ikke høyere boks enn at jeg kommer under godkjent IPF-dybde nei. På 215 var jeg bare akkurat godkjent tror jeg og derfor tok jeg bort noe som gjorde at jeg kom lavere. Hadde prøvd denne høyden først men syntes den var litt vel lav - men når selve løftet skulle gjøres var det slik jeg ville ha det. Så ikke noe juks her med dybden eller høyden på klossen nei Even. Stemmer ganske bra i forhold til styrken vår at du skal ta rundt 190 og jeg rundt 260-270.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!