Skrevet av Emne: Far på slankern  (Lest 1820 ganger)

Utlogget Andyboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Far på slankern
« : 10. mai 2006, 18:47 »
Jeg har en idiot av en far som har tenkt til å gå ned i vekt, men han tar virkelig ikke i mot råd fra andre. Han har funnet ut at han bare har lyst til å spise knekkebrød, og redikker.

Så og si det eneste han drikker er lightbrus, og jeg prøver å si at dette er heller ikke bra for han i forhold til blant annet diabetes 2.

Er det noen som kan fortelle meg hva langtidsvirkningene ved et slikt kosthold er, så jeg klarer å få overbevist han om å spise anderledes? Smiley

WannaBeHuge

  • Gjest
SV: Far på slankern
« #1 : 10. mai 2006, 18:56 »
Vis jeg var deg ville jeg sendt en PM til Hitman, og hørt med han. Utrolig flink og hjelpsom fyr, og vis jeg ikke tar feil er han utdannet lege, så han burde kunne svare deg på det.

Utlogget bendihav

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

SV: Far på slankern
« #2 : 10. mai 2006, 19:04 »
Himmel å hav! Her trengs det forandringer med en gang. Lightbrusen må vekk med en gang! Reddiker og knekkebrød sier du, han skal ikke slutte å spise seg mett der tar mange feil. Kroppen MÅ ha normal næring. Men da kommer det store spørsmålet inn hva er normal næring. Jeg anbefaler at han gjør følgende.

må kuttes:
Brus og snop (gjelder også lightbrus)
Øl
Alkohol skjenerellt
for mye lyst brød
Usunnt fett (bytt ut med plantemargarin på brødskiven og olivienolje rapsolje o.s.v blandet med bittelitt smør til steking.
Mc donalds å annet tøv

Bør spises

Kyllingfilet
kalkun
Fullkorn eller surdeigsbrød eller lignende
Frukt og grønt
egg
grønnsaker
svinekjøttstrimler som kan lages wok gryte av
spise gjevnt over flere måltider pr dag
ikke droppe frokosten!
Ikke droppe en sunn matpakke
Ellers mye bra norsk mat.

Print også ut den Glykemiske indeksen som ligger her på forumet og be han spise seg fra bunn av den listen. Samtidig må ham prøve å finne ut hvor mange Kcal han forbruker pr dag og sørge for at alle næringskildene er sunne kilder. Ikke pølsa på Statoil stasjonen!

Så må han ut å trimme, gjerne gåturer om morgenen på tom mage eller sykling er meget bra. Er han en skikkelig harding kan han  prøve ut gerilja cardio noe som ligger et program av her på forumet.

Hvis det er noe han lurer på er det bare å spørre meg. Jeg har slanket meg 30 kg så jeg vet hva jeg prater om.



Utlogget Andyboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

SV: Far på slankern
« #3 : 10. mai 2006, 22:56 »
Jeg har prøvd å fortelle han hvordan han bør spise, men han vil ikke høre på grunn av at han faktisk går ned i vekt. Jeg vil heller prøve å "skremme" han litt med noen gode argumenter på hva som skjer hvis han fortsetter å spise sånn. For et så ensformig kosthold må jo føre til masse mangelsykdommer i lengen. Han kan jo umulig få i seg nok vitaminer, mineraler eller proteiner med det kostholdet.

Så hvis det er noen som vet hva slags mangelsykdommer eller andre sykdommer et slikt kosthold kan føre til? Smiley

Utlogget bendihav

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 211

SV: Far på slankern
« #4 : 10. mai 2006, 23:11 »
hvis han skal spise kun knekkebrød til han blir slang for så å begynne å spise som før så er han like langt. Da vil vekten sprette opp igjen på no time. Han må ha et stabilt og sunt kosthold hvis han skal kunne holde vekten sin i lang tid. Dessuten så vin han til slutt ende opp med mangel på diverse vitaminer og mineraler med et ensformig kosthold over lang tid.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Far på slankern
« #5 : 11. mai 2006, 05:44 »
Spiser han for lite så vil han nok rase ned i vekt i en periode ja men på sikt så kan han faktisk gjøre det mye verre. For det første så vil kroppen merke at den får for lite næring og derfor holde på fettet. Når han raser ned i vekt er det ikke bare fett han mister men også muskelmasse. Muskler er viktig for å opprettholde forbrenningen, mindre muskler betyr lavere forbrenning som betyr at han lett går opp i vekt hvis han begynner å spise normalt igjen.

Han bør passe på å få i seg nok proteiner og sunt fett. Kutt ned på usunt fett og svært raske karbohydrater (som f.eks. sukker, hvitt brød o.l.). Viktig å ikke bare fokusere på kosten men også på å øke aktivitetsnivået. En slankekur for å nå et mål for så å gå tilbake til gamle vaner er helelr ikke å anbefale, man bør satse på å forandre livsstilen til fornuftige vaner man kan leve med og på den måten også klare å holde motivasjonen oppe.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

SV: Far på slankern
« #6 : 11. mai 2006, 07:19 »
Lightbrus er vel ikke så farlig.. de fleste som er på diett som stiller som jeg kjenner formelig bøtter innpå med Pepsi max! Meg deriblandt Drikke

MVH Johan
Women play hard to get... I play hard to want...

Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

SV: Far på slankern
« #7 : 11. mai 2006, 07:33 »
Jeg har en bedre idè. La han holde på slik i en måned. Gå deretter bort til han å spør om resultatene og hvordan han føler seg psykisk! Deretter kan du gi han råd!
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget Andyboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

SV: Far på slankern
« #8 : 11. mai 2006, 17:04 »
Lightbrus er vel ikke så farlig.. de fleste som er på diett som stiller som jeg kjenner formelig bøtter innpå med Pepsi max! Meg deriblandt Drikke

MVH Johan
Jo det er det! Det som skjer når man drikker lightbrus er at kroppen tror man får i seg sukker. Da vil man begynne å produsere insulin, og få et lavere blodsukker. Hvis man drikker mye lightbrus og ofte, vil cellene i  kroppen etterhvert ta insulin opp dårligere, og kanskje til slutt vil man utvikle Diabetes type 2.

Utlogget Steven

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

SV: Far på slankern
« #9 : 11. mai 2006, 20:30 »
Jo det er det! Det som skjer når man drikker lightbrus er at kroppen tror man får i seg sukker. Da vil man begynne å produsere insulin, og få et lavere blodsukker. Hvis man drikker mye lightbrus og ofte, vil cellene i kroppen etterhvert ta insulin opp dårligere, og kanskje til slutt vil man utvikle Diabetes type 2.

Den påstanden er blitt ettertrykkelig motbevist.

Se gjerne denne tråden for mer info.
Min treningslogg!  ~  Min bildeprofil!

"You're a beast in the gym; don't be such a pussy in the kitchen."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!