Skrevet av Emne: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge  (Lest 4985 ganger)

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #15 : 21. september 2006, 21:11 »
Noe som bekymrer meg litt er: Norge er et relativt dyrt land ikke sant? Arbeidskraft ER dyrt, og man søker stadig rimeligere løsninger for å holde kostnadene nede. Disse "lønnsomme" løsningene blir løst ved at man tar inn polakker, som jobber for en brøkdel av det en gjennomsnittlig nordmann tjener. Men, er virkelig denne "lønnsomme" arbeidskraften så lønnsom som politikerne vil ha det til? Det er greit nok at de er lønnsomme i drift, men, arbeidet de utfører er jo ikke på langt nær av det som er norsk standard. Jeg mener å ha sett at arbeidet disse utfører er skremmende dårlig. Ikke nok med at disse polakkene er populære, de kan lett skvise ganske mye av norsk arbeidskraft ut av markede, fordi de er billige og "lønnsomme" Dette fører jo igjen til at arbeidsledigheten ihvertfall ikke synker.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #16 : 21. september 2006, 21:16 »
Sitat
Det er greit nok at de er lønnsomme i drift, men, arbeidet de utfører er jo ikke på langt nær av det som er norsk standard.

Det skal du få store problemer med å underbygge. Norske håndverkere er viden beryktet for dårlig - du gjettet det - håndverk.
¡BASTA YA!

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #17 : 21. september 2006, 21:20 »
Jeg er ingen politiker, og kan derfor ikke svare som en heller. Men noe som irriterer meg noe så forferderlig er de som legger skylden på det NORSKE SAMFUNNET for "utlendingenes" kriminalitet!!  Og de som roper rasist til folk, kun fordi de ikke kan fordra oppførselen til en del av Pakistanerne nå om dagen. Får helt vondt på innsiden.

*gal* Lips Sealed

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #18 : 21. september 2006, 21:22 »
Det skal du få store problemer med å underbygge. Norske håndverkere er viden beryktet for dårlig - du gjettet det - håndverk.

Vel, ikke ut ifra det jeg har sett. Har desverre ikke noe håndfast å legge fram. Men, det finnes selvfølgelig norske firmaer som leverer dødsdårlig produkter og, da de har en rævva standard, men det finnes søren meg andre store firmaer som overgår langt mer enn den polakker presisterer. Ta for eksempel Veidekke ASA og Block Watne, det er ikke for ingenting at man ikke leier inn polske firmaer for å utføre samme jobben som dem..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #19 : 21. september 2006, 21:38 »
Siden ingen så ut til å forstå sist innlegg prøver jeg igjen: Vi har innvandrere i landet. Er det ikke like greit å akseptere det og samarbeide? Det virker jo som om noen her synest at kriminelle ikke kan bli lovlydige. Hvis det er logikken man følger kunne jo like godt alle forbrytelser straffes med dødsstraff...? Det er meningsløst. Derfor, i steden for å klage på dem og isolere dem fra samfunnet, kanskje det er bedre å gi dem en ny sjanse?

Når jeg snakker om "rasist" snakker jeg om en som diskriminerer og behandler folk med en annen kultur som f.eks en kriminell eller terrorist uten å vite noe om personen. Når utsagnene kun er basert på nasjonalitet.

Jeg har ikke uttalt meg om denne saken, jeg vet ikke på hvilket utgangspunkt de har for å ta inn nye innvandrere. Motargument som: "Man burde skape arbeidsplasser til arbeidløse i Norge først"   Ok. Er argumentet derimot: "Jeg vil ikke ha innvandrere her fordi de er kriminelle" blir for dumt.

Jeg sier ikke at samfunnet alene har gjort de til kriminelle, men tror dere virkelig at ting blir bedre av at mange har en negativ og forhåndsdømmende innstilling til dem fra dag en? Det tror ikke jeg.

Jeg håper virkelig at vi bare snakker rundt hverandre her og at ikke alle dere faktisk tror at vi har det bedre med ett ekskluderende samfunn enn ett med toleranse.
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #20 : 21. september 2006, 21:47 »
Sitat
Ta for eksempel Veidekke ASA og Block Watne, det er ikke for ingenting at man ikke leier inn polske firmaer for å utføre samme jobben som dem..

Veidekke bruker underleverandører med polske håndverkere...
¡BASTA YA!

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #21 : 21. september 2006, 21:52 »
Veidekke bruker underleverandører med polske håndverkere...

HOVEDSAKLIG norske arbeidere ja.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #22 : 21. september 2006, 21:54 »
ro, ro
¡BASTA YA!

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #23 : 21. september 2006, 21:57 »
ro, ro

Heh, morsom du.. Norske håndverkere har en høyere standard en polkse, bare innse det!
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #24 : 21. september 2006, 22:00 »
Du har absolutt intet belegg for dine påstander annet enn dine egne fordommer. Innrøm det!
¡BASTA YA!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #25 : 21. september 2006, 22:03 »
Nå er det ikke slik at det er BARE polske HÅNDVERKERE som kommer, men også polakker uten den erfaring som trengs, rett og slett fordi det er et marked for det, dette er selvsagt et problem, et problem som skyldes naivitet og arbeidspress fra norsk hold likefullt som "sleiphet" blant polske formidlingsbyrå som selvsagt tjener på å sende ut arbeidere. Min far satt i endel år i ledelsen i et byggefirma, og det er ikke så rent få oppdrag de har hatt, der oppgaven har vært å rette opp igjen dårlig arbeid gjort av ulisensierte polakker. Kvaliteten er nok langt mer variert blant polakkene enn det er blant nordmenn, uten at jeg vil kalles en rasist av den grunn.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #26 : 21. september 2006, 22:07 »
Du har absolutt intet belegg for dine påstander annet enn dine egne fordommer. Innrøm det!

Det er vel heller snakk om erfaringer. Har selv jobba med polakker. Greit nok at de er effektive, men det skal mye til for å rette opp på dårlige inntrykk. Og, det jeg har sett er heller dårlig..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Wacko

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 762
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 762

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #27 : 21. september 2006, 22:08 »
Siden ingen så ut til å forstå sist innlegg prøver jeg igjen: Vi har innvandrere i landet. Er det ikke like greit å akseptere det og samarbeide? Det virker jo som om noen her synest at kriminelle ikke kan bli lovlydige. Hvis det er logikken man følger kunne jo like godt alle forbrytelser straffes med dødsstraff...? Det er meningsløst. Derfor, i steden for å klage på dem og isolere dem fra samfunnet, kanskje det er bedre å gi dem en ny sjanse?

Når jeg snakker om "rasist" snakker jeg om en som diskriminerer og behandler folk med en annen kultur som f.eks en kriminell eller terrorist uten å vite noe om personen. Når utsagnene kun er basert på nasjonalitet.

Jeg har ikke uttalt meg om denne saken, jeg vet ikke på hvilket utgangspunkt de har for å ta inn nye innvandrere. Motargument som: "Man burde skape arbeidsplasser til arbeidløse i Norge først"   Ok. Er argumentet derimot: "Jeg vil ikke ha innvandrere her fordi de er kriminelle" blir for dumt.

Jeg sier ikke at samfunnet alene har gjort de til kriminelle, men tror dere virkelig at ting blir bedre av at mange har en negativ og forhåndsdømmende innstilling til dem fra dag en? Det tror ikke jeg.

Jeg håper virkelig at vi bare snakker rundt hverandre her og at ikke alle dere faktisk tror at vi har det bedre med ett ekskluderende samfunn enn ett med toleranse.


Det første du tar opp, med å gi dem en ny sjanse? Fikk de ikke en sjanse på størrelse med et mirakel da de fikk flytte til Norge for å starte på nytt her? Jeg tror det, og det skulle ikke da være nødvendig å gi dem enda en sjanse.

Jeg er ingen rasist, og har ingen fordommer mot utlendinger generelt.
Og ikke like mennesker fordi de ikke har samme opprinnelse som en selv er rasisme, og helt uakseptabelt. Men derimot og dømme folk etter dems handlinger synes jeg er rett og rimlig. Og det er det jeg gjør.

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #28 : 21. september 2006, 22:10 »
Vel, jeg har sett norsk håndverk fra jappetiden på 80-tallet. Dårligere blir det ikke.

At det er stor variasjon i kvaliteten på det arbeidet som blir gjort av både norsk og utenlandsk arbeidskraft er en selvfølge. Men at "arbeidet de [polakkene] utfører er jo ikke på langt nær av det som er norsk standard" er en påstand som ikke holder vann.
¡BASTA YA!

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Bjarne Haakon Hanssen vil ha flere Pakistanere i Norge
« #29 : 21. september 2006, 22:13 »
Siden ingen så ut til å forstå sist innlegg prøver jeg igjen: Vi har innvandrere i landet. Er det ikke like greit å akseptere det og samarbeide? Det virker jo som om noen her synest at kriminelle ikke kan bli lovlydige. Hvis det er logikken man følger kunne jo like godt alle forbrytelser straffes med dødsstraff...? Det er meningsløst. Derfor, i steden for å klage på dem og isolere dem fra samfunnet, kanskje det er bedre å gi dem en ny sjanse?

Når jeg snakker om "rasist" snakker jeg om en som diskriminerer og behandler folk med en annen kultur som f.eks en kriminell eller terrorist uten å vite noe om personen. Når utsagnene kun er basert på nasjonalitet.

Jeg har ikke uttalt meg om denne saken, jeg vet ikke på hvilket utgangspunkt de har for å ta inn nye innvandrere. Motargument som: "Man burde skape arbeidsplasser til arbeidløse i Norge først"   Ok. Er argumentet derimot: "Jeg vil ikke ha innvandrere her fordi de er kriminelle" blir for dumt.

Jeg sier ikke at samfunnet alene har gjort de til kriminelle, men tror dere virkelig at ting blir bedre av at mange har en negativ og forhåndsdømmende innstilling til dem fra dag en? Det tror ikke jeg.

Jeg håper virkelig at vi bare snakker rundt hverandre her og at ikke alle dere faktisk tror at vi har det bedre med ett ekskluderende samfunn enn ett med toleranse.

Hva er det egentlig du prøver å argumentere for her? At man skal tolerere kriminalitet, og være helt ukritisk til å importere kriminelle i stort monn? Når enkelte innvandrergrupper er grovt overrepresenterte på kriminalitetsstatistikken, er det all grunn til å ville anerkjenne og løse det problemet.

Hypotesen din om at kriminalitet kommer som et resultat av intoleranse og fordommer mangler forøvrig belegg. Kriminalitetsraten blant tamiler er for eksempel lav. Enda artigere er det å merke seg at ghanesere -- den innvandrergruppen med lavest sosial status av samtlige -- samtidig er minst kriminelle. Faktisk er ghanesere, som riktignok er en liten populasjon, også mindre kriminelle enn etniske nordmenn. Tror du det skyldes at nordmenn er så fryktelig mye mer tolerante overfor dem enn andre?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!