Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 280394 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, det HENDER jo at været er ok her. Men det høres ut som du har hatt mer flaks enn det er lov til. Ikke bli rasket over om virkeligheten innhenter deg på mandag Wink Du er forøvrig velkommen på spinningtimen min om du vil og har tid.  Smiley

Gårsdagens: Stoltzen opp. Tid 17:08. Puls snitt / max: 169 / 188.

Årsbeste tid og forbedring på 30 sekunder fra forrige uke. Dog var det optimale forhold i går, men beina kjentes bedre ut ut enn på lenge. Hadde en perfekt disponering av kreftene, noe som min "klarer ikke et skritt til, jeg bare slipper meg ned på bakken over målstreken og ligger og snørrer og sikler" avslutning beviste.  Grin

Stoltzen: Vondt som gjør godt.  >Cheesy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Har dessverre ingen mulighet til det. Jeg ankommer 0900 og er på vei tilbake igjen 1700 så programmet er fullpakket. Effektivitet vet du... Grin

Bare litt nysgjerrige - har du noen følelse av hvor "syregrensa" di ligger i forhold til puls?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Kjenner til tidsklemma ja, er av og til steder i landet der familie/venner bor, men må bare suse forbi. Jaja, that's life  Wink

Syreterskelen varierer litt ut fra dagsformen. Har maxpuls på 196 og syra kan komme på alt fra rett over 160 til nesten 180 (82 - 92%). Stort sett slår den inn på rundt 175.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
I morgen kommer jeg til Bergen - sjekk værvarslet... Grin
(med fare for at varslet oppdatere seg i dette bildet for all fremtid, men "imorgen" er 15. juni)

Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Det oppdaterer seg visst hele tiden ja, uten at det er dårlig nytt i disse dager.  Grin

Har vært på reisefot selv i det siste, men noe trening har det blitt. Et par fine langturer på sykkel, har nå gått over til å trene på offroad og hybrid for å få litt mer "Birken-følelse". Lengste turen var i heten i går på 3 1/2 time. Kjørte på for høy intensitet (snittpuls 154), så den siste halvtimen var det som å sykle mot veggen. Drakk nok, men heten merket jeg likevel godt.  Smiley

Dagens økt var 1 1/2 time i fjellet i morgentimene sammen med hundene (og en j..la haug med innpåslitne fluer  Angry ), før temperaturen ble for høy.  Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Så du anser snittpuls på 154 som høy intensitet? Det er vel ikke mer enn knappe 75% av makspuls?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stemmer det. Hadde økta vært en drøy time eller så, hadde det vært fint å trene slik. Men på en såpass lang økt, som på toppen av alt skulle være lavintensiv, blir det mye syns jeg. Ligger nok gjerne så høyt i ritt som Birken, men da er krampa svært nær på slutten (4 1/2 - 5 timer). Ser at snittet mitt på Bergen - Voss i fjor var 149, men i dette rittet er det noen gode bakker som drar snittet godt oppover. Mener å huske at jeg lå på rundt 130 på flatene i det rittet. Som forøvrig frister til neste år igjen.  Smiley

Men i øyeblikket er det 1: Kilimanjaro, 2: Birken og 3: Stoltzen som er fokus Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Da skal jeg ikke fortelle mitt snitt i maraton.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Løping genererer vel generelt høyere puls for de fleste, så det forundrer meg ikke at den lå noe høyere enn hos meg. Mye høyere tenker jeg Wink

Spinning i dag, av alle ting i finværet... Men uansett en fin økt med snitt / maxpuls på 145 / 193. Klarte å presse meg så godt som til maxpuls altså. Dammen på gulvet etterpå sa vel sitt Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Mye og mye.... ligger vel på ca. 150 + på flatende kanskje 160 om man gir litt ekstra uten å risikere noe, dropper til 130-tallet når det går nedover og holder meg et sted mellom 165-175 når det går oppover. Så alt i alt 150+ totalt sett i snitt. Men jeg har nada problem med å ligge og lukte på 170-tallet på flatende og nesten kunne kalle det snakketempo fortsatt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gutten er kommet i storform altså Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Nå ja.... i form kan vi kanskje enes om, men tipper du leder greit enda. Smiley

Edit: jeg ser jeg har prestert å skrive flatende .... hvor kom den d'en fra.... Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Så lenge det ikke er orddelings feil er du tilgitt Wink


Er forresten forelsket: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17874479

*Skynde meg å levere lottokupongen*

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hmmmm, har ikke kjørt noen av dem, så jeg kan ikke uttale meg om det. Men jeg ser jo for meg at det her er snakk om vidt forskjellige kjøreegenskaper og undertegnede fortsatt ville foretrukket C6'en. Men for all del: Er det noen som KAN sportsbiler, er det jo italienerne. Dessuten er det kjekt at det finnes biler som skiller seg ut fra mengden. Masse-rart-i'en er en lekker sak!  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!