Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278580 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

7-fjellsturen i dag. Begynte kl 0500, men var likevel ikke først i løypa Wink Dog gjorde det at jeg slapp unna så godt som all kø, og fikk med meg en fantastisk soloppgang på Lyderhorn Smiley Perfekte værforhold, og ny trasè ned fra Ulriken gjorde dette til den fineste 7-fjellsturen jeg har hatt. På toppen av alt ble den ny pers, med 7t 58min. på klokka. Ca 30 min bedre enn den gamle Smiley Puls snitt / max: 138 / 174.

Akkurat nå er jeg bare noe inni for jævlig stiv i beina, og må vel forvente at det ikke akkurat blir bedre i morgen heller Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Hvor lang er denne turen? Høydemeter?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ca 35km og 2.400 høydemeter: http://www.bergen-turlag.no/7-fjellsturen/

Har tatt det relativt rolig de siste dagene for å komme meg litt etter 7-fjellsturen og bli klar nok til Bergen - Voss i morgen. Grunnet møkkavær valgte jeg faktisk en dobbeltime i spinning på onsdag som siste økt før rittet. I går og i dag har jeg bare tuslet litt rolig og sjekket over sykkelen. Værmeldingen lover godt for morgendagen, og jeg kjenner at jeg faktisk gleder meg mer enn gruer meg Smiley
 
Alene blir jeg i alle fall ikke: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7153707

Skal sykle i en gruppe som har satt 7 - 7 1/2 time som mål. Men skjema er på 7 blank, og jeg håper på å kunne komme meg under dette også. Persen er på 6:57, men det er jo mye som kan gå galt underveis, så utgangspunktet mitt er at dette skal være en flott tur, så tar jeg det litt som det kommer når det nærmer seg Voss (Skjervet er et fint sted å dra på om man pnsker og klarer).


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Bergen - Voss unnagjort. Perfekt vær, perfekt ritt, perfekt kjørt Smiley

Gruppa kjørte rett og slett for sakte for å holde skjema, så vi var to som gamblet og kjørte fra allerede etter Gulbotn. Vi trodde lenge at det bare var et tidsspørsmål før gruppa "spiste" seg inn igjen, men vi så dem bare knapt på Kvamskogen, da de kom inn til mat samtidig som vi syklet ut... Deretter så vi ikke snurten av dem, og selv om det var relativt tungt å bare være to, klarte vi å dra oss i mål på rett over 6 1/2 time som er ny pers med god margin for oss begge (min gamle var på 6:57).  Cheesy

Tid: ca 6t 35min
Distanse: 165km
Snitthastighet: 25,2 km/h
Maxhastighet: 68,8 km/h
Puls snitt / max: 148 / 182

Det verste er at beina ikke kjennes så aller verst ut nå etterpå heller.... Det blir vel litt mer stølhet i morgen Wink


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Første økt etter rittet unnagjort. Kjørte litt bakker i dag for å holde trøkket i beina. Opp til Bontveit er både en flott tur rent naturmessig og en finfin bakketrening ifm. Birken. Beina var helt fine etter lørdagens ritt, faktisk har jeg ikke hatt gangsperr i det hele tatt etter rittet. Jeg kan sikkert takke nok mil i rompe og bein på forhånd for det Smiley

Tid: ca 2t 50min
Distanse: 70km
Snitthastighet: 25,0 km/h
Maxhastighet: 59,0 km/h
Puls snitt / max: 150 / 178

Km-status: 1554


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Endelig en styrkeøkt igjen Smiley Har vel tapt ca 10 - 15% av styrken i overkroppen siden i vinter, men det gjør for så vidt ikke så mye. Fokus har vært utholdenhet og sykkel, og da blir det prisen å betale. Kommer ikke til å prøve å øke så mye i løpet av sommeren, men skal prøve å få lagt inn litt flere økter.

Tok en spontanøkt i Stoltzen i kveld. Også der er det lenge siden sist, så at det ble nest verste tid i år var ingen bombe. Tid: 16:20. Puls snitt / max: 170 / 180. Fokuserte på å ligge på terskel og ikke få syre før helt mot slutten. Kunne sikkert presset meg ned på 15-tallet med syre hele veien, men så ikke helt poenget med det. Det er fortsatt lenge til løpet. Hadde en fin økt og fin tur over Fløyen tilbake Smiley


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tilbake på sykkelen i dag. Det blåste godt fra nord, og det var selvsagt stort sett midt i mot...  Tongue Men god trening blir det jo Smiley

Tid: ca 2t
Distanse: 55km
Snitthastighet: 27,5 km/h
Maxhastighet: 51,2 km/h
Puls snitt / max: 150 / 179

Km-status: 1609

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En god styrkeøkt i forgårs, ellers har de siste dagene gått med til diverse husarbeid og mye jobbing...

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Siden sist:

Stoltzen opp, tid: 16:07. Puls snitt / max: 172 / 185.

Sykling, med fokus på grus, bakker og terreng.

Tid: ca 3t
Distanse: 60km
Snitthastighet: 20,0 km/h
Maxhastighet: 56,5 km/h
Puls snitt / max: 150 / 178

Km-status: 1669




Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En så flott dag som i dag kunne jeg ikke la være å utnytte. Frem med raceren og ut på veiene i flott natur Smiley

Tid: ca 3t
Distanse: 80km
Snitthastighet: 27,6 km/h
Maxhastighet: 53,6 km/h
Puls snitt / max: 151 / 173

Km-status: 1749

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Krøll med internett i det siste, så det har blitt lite tid foran pc'en...

Har hatt en styrkeøkt og tre turer i fjellet siden sist. Den siste turen var både lang, hard og kanonflott. Søndre Gullfjellstoppen (også kalt Sydpolen) besteget i flott turvær og med bra tempo. Finfin cardio Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Solide fjellturer i bra tempo og lengde både i forgårs og i går. Utnytter finværet mens det fortsatt er her...  Wink

Forøvrig er fødebagen pakket og jeg venter egentlig bare på at "alarmen" går. 10 dager til termin nå Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Du kjører gode gamle "Barfot om vinteren- gravid om sommeren"?  Grin

Klassisk triks for å holde konene innendørs det.  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Du kjører gode gamle "Barfot om vinteren- gravid om sommeren"?  Grin

Klassisk triks for å holde konene innendørs det.  >Cheesy

Jepp. Viktigst av alt er dog fri under fjelletappene i TdF.  Grin

De siste dagers trening:

2/7: Sykling på offroad, 70km fordelt på 60km asfalt og 10km anleggsvei med solid bakke. Finfin Birkentrening!  Smiley

Tid: ca 3t
Distanse: 70km
Snitthastighet: 23,3 km/h
Maxhastighet: Ukjent
Puls snitt / max: 152 / 182

Km-status: 1819

3/7: Fjelltur i bra tempo, ca 1 1/2 time

4/7: Stoltzen opp, videre til Rundemanen og ned igjen Fløyen. Flott tur i vekslende tempo og intensitet. Gikk ikke Stoltzen på tid, men fokuserte på å ikke ligge for høyt i intensitet. Kom opp på i underkant at 17 1/2 minutt.





Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Kort, men hard økt på offroaden i går. Kjørte en del bakker på grus og delvis på sti.

Tid: ca 1 1/2t
Distanse: 35,4 km
Snitthastighet: 23,6 km/h
Maxhastighet: Ukjent
Puls snitt / max: 155 / 179

Km-status: 1854

*Prøver å ikke være så langt hjemmefra nå, siden "alarmen" snart ventes å gå Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!