Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278574 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, jeg er aldri langt unna nå. Det er slutt på 8-mils sykkeltreninger på denne siden av fødselen (med mindre jeg skulle finne på å sykle i ring rundt huset i 1-mils omkrets  Wink ). Prøver å få litt mer tid hjemme også.

Smertebeskrivelsene dine holder jeg for meg selv inntil det er overstått Wink Men jeg lover at jeg skal gjøre alt jeg kan for å hjelpe til slik at hun kommer seg i form igjen og skal overbringe hilsenen Smiley


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Som sagt var det slutt på 8-mils turene uten at jeg var i en ok omkrets rundt huset. Så det ble en slik i dag, da det fortsatt ikke er tegn til fødsel... Tilbake på raceren og hadde en flott tur i kupert terreng:

Tid: ca 3t
Distanse: 81 km
Snitthastighet: 27,5 km/h
Maxhastighet: 53,4 km/h
Puls snitt / max: 153 / 176

Km-status: 2162

Etter dette var det fjelltur med hundene i nærområdet. 1 1/2 time i moderat tempo.

Det har blitt en del iskremspising, så jeg trenger litt "kalorispisende" trening Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ting har skjedd siden sist... Først oppdatering av treningen:

I går: Sykling, med fokus på bakkekjøring.

Tid: 2t 36min
Distanse: 66,2 km
Snitthastighet: 25,7 km/h
Maxhastighet: 63,4 km/h
Puls snitt / max: 158 / 184

Km-status: 2228

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Så har det skjedd: Vi fikk en sønn nå i uka! 

Småen har de vitale målene 3490g og 51cm. Var med på fødselen, og må jo si at det var et stort øyeblikk, selv om jeg er glad jeg SÅ på og ikke utførte den...  Lips Sealed Så de siste dagene har gåt med til nattevåk, bleieskift og gulptørking... Slitsomt nå i begynnelsen, med max 2 1/2 times sammenhengende søvn. Litt ammetrøbbel for sambo gjør at vi må vente på "skiftsovingen" som vi tenkte å drive med. Regner dog med at det går seg til etterhvert Smiley

På treningsturen i går, opplevde jeg for første gang å smile fra øre til øre mens jeg slet i oppoverbakkene Wink

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
hurra!! denne loggingen har jeg ventet på :partyparty:gratulerer så mye med gutten! helt perfekt størrelse, og egentlig liten til å ha gått over tida( fruen gikk vel 14 dager over hvis jeg har lest loggen din rett?)

amming og lite søvn blir man vant til. kroppen venner seg til det meste. regner med at treningene går unna mens arvegodset sover,slik at du ikke går glipp av de dyrebare timer med han i våken tilstand Wink



Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Gratulerer så masse med gutten!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Gratulerer!! Jeg ventet på dette siden du ikke hadde vært innlogget på noen dager.. Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takker for gratulasjoner Smiley Ja, det blir nok noe mindre pc-tid en stund fremover Wink

Lille My: Han kom ut 16 dager over. Det er dog ting som tyder på kolikk, men vi får ta det etterhvert. Vi deler på byrdene og har hjelp av familien, så noen timers søvn i døgnet blir det jo. Hva trening angår, ser det bra ut, men må ta det litt mer som det kommer enn før. Men det ble jo en økt i dag:

Stoltzen opp (med fjellstøvler, sekk og hunder i bånd). Tid: 15:35. Puls snitt / max: 173 / 185.

Kjempefornøyd med tiden! Ting kan jo tyde på at beina mine har fått hentet seg litt inn igjen de siste dagene og at det har hjulpet. Etterpå ble det ca 2 timers finfin spasertur i fjellet på relativt lav intensitet.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens: Sykling, fokus på langkjøring og mil i beina.

Benyttet anledningen, siden småen var på sin første trilletur, og jeg fikk nok søvn i natt. Veldig fornøyd egentlig, selv om jeg var ganske så sliten til slutt.  Smiley

Tid: 3t 48min
Distanse: 100,1 km
Snitthastighet: 26,8 km/h
Maxhastighet: 59,0 km/h
Puls snitt / max: 151 / 178

Km-status: 2328


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sønnen vår har fått kolikk...  Tongue Kjedelige greier, men ganske så vanlig har jeg forstått. Tar gjerne imot råd og tips Smiley

Dagens: Morgentur med hundene, 3 1/2 time i fjellet. Bra trøkk oppover, og så var det bare å nyte soloppgangen på Rundemanen og tusle videre i terrenget. Nydelig vær  Cheesy

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
kolikk ja... ikke bare bare. ingen av mine har hatt det, bare generelt mageproblematikk. er en rekke ting mor ikke må spise, dette har dere sikkert fått info om. varmt bad, babymassasje av magen hjelper også. vet veldig mange går til kiropraktor og har stor effekt av dette. kan være en idè?

uansett, det går over, men utrolig slitsomt og nerveslitende... lykke til 2thumbsup


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Kiropraktor er det mange som foreslår og sikkert ikke uten grunn. Men vi begynner i en ende og jobber oss gjennom. Foreløpig er det smokk og sukkervann som ser ut til å ha en viss effekt i alle fall. I tillegg til god, fysisk kontakt med oss. Men har et inntrykk av at det som funker i dag, ikke nødvendigvis funker i morgen... Uansett er det jo et helt vanlig fenomen og det går jo over til slutt Smiley

Trening: 2 økter i dag. Først sykkel med fokus på bakkekjøring og høy intensitet.

Tid: 2t 20min
Distanse: 60,1 km
Snitthastighet: 26,4 km/h
Maxhastighet: 66,9 km/h
Puls snitt / max: 156 / 182

Km-status: 2388

Deretter 2 timers fjelltur med hundene i moderat tempo.

Vet ikke helt hvor lurt det var med så mye trening i dag, siden jeg skal ha "nattskiftet" på småen...  Tongue

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

2 økter i går. Først sykling, med fokus på flater og terskel.

Tid: Knappe 3t
Distanse: 82,2 km
Snitthastighet: 28,3 km/h
Maxhastighet: 56,9 km/h
Puls snitt / max: 155 / 182

Km-status: 2470

Så noen timers barnepass før en tur i Stoltzen. Tid: 15:49. Puls: Ukjent, da jeg for n-te gang lemte beltet...

Kjente godt at den harde sykkeløkta satt i beina da jeg gikk Stoltzen, så var egentlig fornøyd med tiden der Smiley


Dagens økt: 3 timer i moderat tempo i fjellet med hundene.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Atter en gang en økt med styrketrening som var altfor lenge siden sist i går. I tillegg en rolig tur i fjellet med hundene på 1 1/2 time.

1 times søvn i natt, og rett på sykkeltrening. Rolig langkjøring med hybriden, noen bakkedrag.

Tid: 3t 10min.
Distanse: 72 km
Snitthastighet: Ca 23 km/h
Maxhastighet: Ukjent
Puls snitt / max: 136 / 168

Km-status: 2542

Fikk et par timers søvn i ettermiddag og avsluttet kvelden med trilletur med småen i moderat tempo. Ca 45min.

Nytt nattevåk venter vel...  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Høres slitsom ut, og det gjør jo at man er fornøyd med den éne gangen minstemann her våkner pr natt for mere mat. Fordelen min er at jeg ikke har pupper så det er lite jeg får gjort... Grin

Men, som jeg alltid pleier å si, det man vet går over er aldri noe problem å komme gjennom. Det ordner seg. Lykke til, og du blir antagelig svært god på å sovne fort når du først har behov for det. Kjærringa er en jævel på det enda; eldstemann her hadde nemlig også kolikk...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!