Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278412 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, sikkert det motsatte av hva jeg hadde klart. Kroppen tilpasser jeg jo som kjent de belastninger den utsettes for over tid. Du får trøste deg med at det stort sett er lettere for en løper å bli god på sykkel enn motsatt Wink Og så kommer man seg jo så mye lenger på en sykkel da Wink

Dagens økter: Først ca 8 km trilletur med barnevogn, ca halvparten i oppoverbakker pustende og pesende på relativt høy intensitet. I ettermiddag tur i Stoltzekleiven og over Fløyen med hundene.
Tid i Stoltzen: 19:54.
Puls: Ja.

Hadde ikke pulsmåler på meg i dag. Fokuserte på å ligge i pratetempo den første halvdelen og opp mot syreterskel den siste. Hundene hadde dessuten et par "pitstop" på veien opp, så det var aldri snakk om å gå opp på en god tid uansett. Nydelig vær og veldig greit å komme seg ut litt. Burde egentlig trent sykkel, men hundene må også få lufte seg, og i dag var det ikke tid til begge deler. Derfor en slik økt Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sykling i dag, endelig Smiley

Det ble en tur på offroad

Tid: 1 t 52 min.
Distanse: 40,1 km
Snittfart: 21,9 km/h
Maxfart: 56,1 km/h
Puls snitt / max: 159 (82%) / 176 (90%)

Km-status: 142,7

Regner med at forkjølelsen jeg har hatt de siste dagene som fortsatt satt litt i, samt offroad på knastedekk og en del motvind gjorde farta såpass lav og pulsen såpass høy. Skulle egentlig kjøre lavintensivt, og det føltes ikke like intensivt som pulsklokka avslørte. Det er da i det minste noe...  :Smiley Ellers skjedde noe motbydelig, men kanskje litt hardcore underveis: Jeg kjente at nesa atter en gang var full av snørr, og dro til med en skikkelig blås. Men det var ikke snørr som kom ut, men derimot en seig blodguffe!  Lips Sealed Så jeg tok meg et lite pitstop for å få blødningen til å stoppe, men hadde selvsagt ikke med papir... Så den som fortsatte økta med blodig tryne og ditto sykkelklær var meg... Hardcore!  Grin Ikke like kjekt når alt skulle vaskes senere...  Tongue

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Jadda... Smart å trene såpass hardt i såpass dårlig vær uten å være 100% frisk? Nope... Rett i dass igjen med formen, og har vært guffen i kroppen siden forrige økt. Er dog på bedringens vei igjen, og skal prøve å begynne FORSIKTIG igjen med litt turgåing i morgen. Syklingen får vente litt til denne gang.  Wink

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
oj, snakk om å ofre liv og helse for idretten Shocked her skal en blø for drakta!

ta det med ro du, og bli frisk. de sier at det skal bli kaldt igjen, så våren og sykkelsesongen er satt på vent.... igjen....


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Bra holdning, det er tøfft det Wink

Synd med formen. Få restituere deg og komme deg oppå igjen, så er du klar til å gi gass igjen. Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takk begge to Smiley Er snart klar for hardtrening igjen, men har holdt meg til turgåing de siste dagene. Dro opp intensiteten litt i dag og det føltes helt greit. Om værgudene er med meg, blir det utesykling på tirsdag, men allerede mandag skal det bli spinning, tenker jeg. Og det ser ikke umulig ut med litt etterlengtet styrketrening i morgen, men jeg får se formen an Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Og styrkeøkt ble det:

-Markløft: 10 x 60, 10 x 60, 10 x 60
-Liggende pull-ups i slynge: 10, 7, 6
-Push-ups i slynge: 10, 9, 8
-Skulderpress m/hantler: 12 x 12, 11 x 12, 10 x 12
-Liggende beinløft m/ball: 12, 11, 10

Tok det litt rolig i dag, siden det var så lenge siden sist markløft. Følte likevel at jeg fikk god kontakt og bra utbytte Smiley Litt lettere samvittighet i forhold til styrketreningen nå Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tilbake i spinningsalen i dag:

Tid: 46 min. Puls snitt / max: 156 (80%) / 177 (91%)

Godt å trene igjen, men det kjentes litt tyngre enn normalt i dag. Sikkert fordi jeg har vært syk. Og det var også derfor jeg valgte å "bare" kjøre en enkeltøkt. Satser på en rolig tur på sykkel ute i morgen om alt klaffer Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Endelig årets første økt på raceren! Fikk heldigvis bekreftet at den tunge offroadturen sist ikke var representativ for formen min. Det gikk lett og fint hele veien, både sykkelen (med nytt hjulsett, jippi!) og meg selv fungerte knallbra! Det eneste jeg kan sette fingeren på var at det kanskje var litt FOR lav intensitet. En snittpuls på 63% er ikke mer enn hva det bør være, selv på en lavintensiv økt. Men sånn blir det gjerne når man er en hel gjeng og folk har så forskjellig utgangspunkt. Ellers fungerte utrolig nok rullekjøringen veldig bra når vi prøvde den, selv med flere som aldri har kjørt i rulle før i gruppa. Farten i rulla lå mellom 30 og 35 km/t på flatene, slett ikke verst for å være årets første utetrening for mange av dem. Et lite bakkedrag på et par minutter ble det, og her har jeg litt igjen merker jeg. Den bakken som var "min" i fjor, måtte jeg jobbe en del mer med nå. Men det er jo enda tidlig i sesongen Smiley Hvis bare værgudene er like snille på disse øktene fremover (yeah, right...), kan jeg se frem til mange, flotte økter fremover Smiley Satser på minst en gruppeøkt, og en økt på egenhånd i uka utendørs fremover, og skal prøve å få skvist inn en tredje hvis en travel hverdag tillater det. Det blir litt andre prioriteringer med småbarn i hus, det skulle da bare mangle Wink

Tid: 1 t 56 min.
Distanse: 41,8 km
Snittfart: 23,6 km/h
Maxfart: 55,5 km/h
Puls snitt / max: 123 (63%) / 174 (89%)

Km-status: 184,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fantastisk vær i Bergen i dag, og jeg benyttet anledningen til å ta med hundene på to fjellturer. Den første på ca 2 timer med moderat til lett intensitet, og den andre med bånn gass til topps i tjue minutter og rolig ned igjen Smiley Tur nr. to gikk til en topp jeg aldri har besøkt før, nemlig Ulskebjørnen. Gikk stien opp fra Stallane (Inn fra Selvik som man kommer til fra Eidsvåg), en sti som er såpass heftig at den faktisk er røffere enn Stoltzekleiven  Grin Utsikten var rett og slett fantastisk!  Cheesy

I morgen kommer visst drittværet igjen, men det ser ut til at jeg kan få skvist inn en sykkeløkt, så da er det bare å kle seg godt og sette i gang Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Heldigvis holdt drittværet seg borte, og jeg fikk årets hittil lengste sykkeløkt. Det klaffet ikke med barnepass og fellestrening, så jeg kjørte solo. Og det gikk som det pleier intensitetsmessig... Klarte meg uten syre nesten hele veien, men lå helt på grensen. Spiste litt for lite, bare en liten sjokolade etter en time, noe jeg fikk merke de siste fem kilometerne. Da var det tomt, gitt  Wink Er ellers fornøyd med at jeg klarte å holde såpass bra fart over en såpass lang strekning på egen hånd. Vel og merke var det svært lite vind og jeg kjørte kun flater i dag, men syns likevel det lover godt for sesongen Smiley

Tid: 2 t 35 min.
Distanse: 70,2 km
Snittfart: 27,6 km/h
Maxfart: 52,9 km/h
Puls snitt / max: 158 (81%) / 176 (90%)

Km-status: 254,7

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Etter et par hviledager, fik jeg virkelig kjørt meg i dag. Vel og merke ble det ikke anledning til sykling, men likevel en fin treningsdag:

Først: Stoltzen opp med hundene. mangler pulsdata, men kom opp på 19:33 og hadde da lagt på og litt over terskel hele veien. Ikke særlig bra, men greit nok. Turen totalt (gikk i byfjellene etterpå) varte ca 2 timer i varierende tempo.

Så: 2 1/2 times trilletur med småen i vekslende tempo. Alt fra helt rolig til fullt trøkk i motbakkene.

Til slutt, styrketrening:

-Knebøy: 12 x 60, 10 x 90, 10 x 90, 10 x 90
-Stangroing: 12 x 50. 10 x 60, 10 x 60
-Nedtrekk: 12 x 40, 12 x 40, 12 x 40
-Liggende hantelpress: 10 x 24, 10 x 24, 10 x 24
-Skulderpress m/hantler: 10 x 12, 10 x 12, 10 x 12
-Liggende beinløft m/ball: 15, 12, 12

Et eller annet muffens i biceps under nedtrekket, og kjenner jo at styrken får lide for sykkel- og cardiofokuset, men ellers en fin økt Smiley Nå blir det spinning i morgen, og forhåpentligvis sykling ute på tirsdag Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Tid: 2 t 35 min.
Distanse: 70,2 km
Snittfart: 27,6 km/h
Maxfart: 52,9 km/h
Puls snitt / max: 158 (81%) / 176 (90%)

Høy snittfart og ikke minst puls siden du syklet alene!
Har kjørt på da.. i hele 2.35.. Snart sykkelsesong. Kan se positivt på dette. Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, jeg syns det var oppløftende, selv om det var lite vind og jeg bare kjørte flater Smiley Men hadde ikke mye krefter igjen mot slutten, det må sies Wink

Skulle gjerne syklet ute i dag også, men mandag er "instruktørdag" på spinning, og det ble en dobbeltime i spinningsalen:

Økt 1: 45 min. Puls snitt / max: 157 (81%) / 182 (93%)
Økt 2: 46 min. Puls snitt / max: 152 (78%) / 170 (92%)

Til tross for at beina var kjørt godt etter gårsdagen, hadde jeg trøkk nok til å kjøre ganske så hardt på spinningen. Fornøyd, egentlig Smiley I morgen blir det etter sigende møkkavær og da blir det selvsagt utesykling (og da med lav intensitet) om alt klaffer...  Tongue Sånn er livet med småbarn! Man må bare benytte anledningene, uansett vær Wink

Må jo si at jeg koser meg på pappaperm. Småen er nå 8 måneder og vi kommuniserer bedre og bedre. En liten moroklump er han rett og slett blitt Wink I tillegg har vi begynt å gå litt i åpen barnehage et par ganger i uka og en drøy time hver gang, slik at han skal få litt andre impulser. Det ser ut til å være en god ting. Vi har heldigvis fått barnehageplass fra i sommer, men vi vil begynne litt rolig, selv om vi har heldagsplass. En gradvis tilvenning tror jeg kan være sunt, i stedet for å hoppe rett på full dag. Han er jo ikke gamle karen ennå. Men vi er jo rimelig lettet over å ikke bare ha fått plass, men til og med plass i gangavstand i en barnehage med gode åpningstider Smiley Veldig greit å ikke være avhengig av bil Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Lavintensiv sykkeløkt i dag. Kjempefin intensitet hele veien. Vi begynte med felt og rullesykling med en gang, men det ble fort skilt ut to grupper. Jeg ble først med i den rakeste, men valgte å vente på en som punkterte, mens resten av den raskeste gjengen ville fortsette og gjorde det. Den roligste gjengen så vi ikke på lang tid, så vi ble to stk som kjørte de siste 35 kilometerne sammen. Heldigvis klarte vi å holde intensiteten lav nok, men ikke så lav at det ble alt for rolig heller. Den reelle snittpulsen er nok noe høyere enn dataene sier, grunnet ventingen på han som punkterte i noen minutter. Fikk trent litt på feltsykling i hvert fall i tillegg til lav intensitet, og det var jo hele meningen med økta Smiley

Tid: 2 t 3 min
Distanse: 50,4 km
Snittfart: 24,5 km/h
Maxfart: 51,2 km/h
Puls snitt / max: 130 (67%) / 166 (85%)

Km-status: 305,1

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!