Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 280375 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Litt roligere i går. Gikk Stoltzen i pratetempo for første gang på lenge. Brukte 24 minutter til toppen, men var da langt unna melkesyre Smiley Ned igjen Munkebotn. Fin kveldstur Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hviledag onsdag, og ny mjelltur torsdag. Skredderdalen opp med rolig start og bra trøkk mot slutten. Fortsatte over til Fløyen og ned Tippetue i pratetempo. Total tid ca 1 1/2 time.

Intervallspinn i går. 55 min. Puls snitt/max: 164(84%)/190(97%).

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Lørdag var det Stoltzetur igjen. Tid: 19:54. Puls ukjent, men lå jevnt på syreterskel. Ikke bra. Moderat tempo over Fløyen ned igjen. Total tid: ca 1 1/2 time.

Søndag: Hviledag og påmelding til Bergen - Voss. Det ble plass i år også gitt Wink

Mandag var det dobbel spinningtime.

Økt 1: 45 min. Puls snitt/max: 159(81%)/179(91%)
Økt 2: 45 min. Puls snitt/max: 155(79%)/185(94%)

Fikk innpå litt karbo mellom øktene denne gangen, slik at jeg ikke gikk tom som sist. Funket mye bedre og beina var fine hele veien Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Travle dager, men fikk skvist inn tre styrkeøvleser i går:

-Knebøy: 12 x 60, 10 x 90, 6 x 110, 9 x 90, 12 x 60
-Stangroing: 12 x 60, 10 x 60, 10 x 60
-Chest press: 12 x 55, 10 x 60, 10 x 60

Første gang jeg tar over 100 i bøy uten belte. Holdt godt fokus på teknikken, og det gikk brillefint Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Rolig fjelltur på en time i går, så intervallspining i dag.

60 min. Puls snitt/max: 167(85%)/191(97%)

Overraskende bra trøkk i beina til tross for av de var gode og møre etter bøyen i forgårs. Pulsen hang veldig fint med også og det var uproblematisk å følge programmet. Jeg testet ellers noe som jeg desverre ikke har logget før: Hvor lang tid pulsen bruker på å falle med ca 50 slag etter timen (under nedsykling). I dag tok det 1:47 fra 184(94%) til 134(69%). Syns egentlig ikke det er så verst, men er jo spent på om dette kan forbedres ytterligere. Føler uansett at kondisen nå er på et ok nivå. Så er det "bare" å gå ned noen kg i vekt og få nok mil i beina til årets ritt Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning mandag. 45 min. Pulsdata mangler

Hviledager tirsdag og onsdag, og spinning igjen i går. 55 min. Puls snitt/max: 165(84%)/188(96%)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fredag kveld: Tur i Stoltzen. Tung i beina etter spinningen dagen før, og det var stedvis svært glatt oppover der. Broddene gjorde jobben godt og jeg fikk bakset meg opp sammen med hundene på 19:05. Helt greit, føret tatt i betraktning. I dag: Styrketrening:

-Knebøy: 12 x 60, 10 x 90, 6 x 110, 9 x 90, 12 x 60 (alle sett uten belte)
-Stangroing: 12 x 60, 11 x 60, 10 x 60
-Nedtrekk: 12 x 50, 10 x 50, 9 x 50
-Chest press: 12 x 55, 11 x 55, 10 x 55
-Shoulder press: 10 x 25, 10 x 25, 10 x 25
-Liggende beinløft m/ball: 15, 13, 12

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ikke lettere til beins i går akkurat, men spinning ble det åkke som.
45 min. Puls snitt/max: 156(80%)/192(98%).

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fjelltur tirsdag, hvile onsdag og torsdag. Dobbel spinning i går:

Økt 1: 45 min. Puls snitt/max: 152(78%)/179(91%)
Økt 2: 55 min intervall. Puls snitt/max: 159(81%)/189(96%)

Småsnufsete, så jeg klarte ikke å kjøre like hardt som jeg ønsket. Men en god økt åkke som. Rimelig tungt å kjøre intervallene til slutt Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dobbel spinning i går.

Økt 1: 70 min. Puls snitt/max: 152(78%)/186(95%)
Økt 2: 45 min. Puls snitt/max: 162(83%)/184(94%)

Kjenner det "klør" litt etter å komme i gang utendørs nå, men gode spinningtimer holder likevel motivasjonen oppe Smiley Må bare innrømme at jeg er en "godværssyklist". Ikke fordi jeg ikke har utstyr til å takle rufsete vær, men rett og slett fordi det er mye triveligere å trene på tørre, lyse veier.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stoltzen med hun der i kveld. Tid: 17:40, puls ukjent men høy Wink Beina kjentes bemerkelsesverdig bra ut etter gårsdagens tunge dobbeløkt. Holdt jevnt tempo hele veien og lå litt over syreterskel. Glatt som f. ned Munkebotn, men var heldigvis bevæpnet med brodder Wink Været: Maks flaks! Opphold og nesten vårlig, og idet vi satt oss i bilen etter turen åpnet slusene seg  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Har turet en del siden sist. Fredag: Spinning, 60 min. Puls snitt/max: ukjent, men lå på og over terskel hele veien.

I går: Stoltzen igjen. Rævva tid ift. sist med 19:50. Antakelig dagsformen som ikke var på min side.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Brodder?  Huh

Er du hundre år gammel, eller har du satt så mye på spinningsykkel at du ikke kan gå?  Grin

Jeg kjenner en person under 80 som jeg tilgir brodder. Hun er til gjengjeld født og oppvokst i California, og kom ikke til Norge før etter fylte 25. Hadde aldri sett snø annet enn på tv. Det er godkjent. Du derimot  :Smiley
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Oh shut it! Ikke bare-bare å nærme seg de 40 heller!  Grin

Dobbel spinning i går.

Økt 1: 45 min. Puls snitt/max: 152(78%)/175(89%)
Økt 2: 50 min. Puls snitt/max: 159(81%)/191(97%)

Joda. Litt krutt var det igjen i beina i går også Wink Ny økt i dag, så blir det hviiile Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Okei. I går var beina TUNGE, og jeg må si at jeg gleder meg til å ha treningsfri i dag Smiley Klarte likevel å holde godt trøkk hele veien Smiley

Spinning, 45 min. Puls snitt/max: 162(83%)/181(92%)

Ellers er det relativt store nyheter fra heimen: Har kjøpt rekkehus! Eier jo bolig (eller det vil si: banken gjør det Wink fra før, så vi hadde god tid på oss og planla egentlig ikke å flytte på noen år enda. Men vi ønsket oss muligheten til å få litt større plass og bo i et mer barnevennlig strøk. Ikke at det er så ille der vi bor nå, men det er greit å bo et sted der man ikke trenger å være så redd for at småen blir meid ned av en tulling bak rattet nesten rett utenfor døra. Vi har derfor kikket litt og var bestemt på at vi skulle slå til dersom muligheten bød seg. Boligmarkedet i Bergen er jo rimelig hett for tiden, så vi så ikke for oss at vi skulle få muligheten til å gjøre et (relativt) godt kjøp nå. Men da jeg fikk muligheten til å snappe et rekkehus på forkjøpsrett som nr. 1 på listen (begynner å bli gammel og NOEN fordeler må jo det være med det også Wink )til 100k under takst kunne vi bare ikke si nei Smiley Den største ulempen er vel at vi nå blir fyllingsdøler, men man kan jo ikke få alt her i verden heller  Grin Mistet flere boliger på forkjøpsrett da jeg skulle i markedet første gang, så akkurat det har jeg ikke dårlig samvittighet for. Sykkelmulighetene er dessuten mye bedre der vi skal flytte, noe som også trekker opp. Nå må det gjøres mye med huset, men det er forsåvidt helt greit. Det dumme med det er at all flytting og styring og stelling kommer til å foregå allerede i vår, noe som gjør at et knapt tidsskjema blir enda knappere, og det nødvendigvis må gå ut over treningen til sykkelsesongen. Ikke bra, men det får være en pris å betale Smiley Når megler var småsur og boligbyggelaget sa: "Var ikke det veldig billig?!" når de så prisen, må vi jo ha gjort noe riktig  Grin

Så nå er vi i gang med å forberede salg av nåværende bolig og håper selvsagt at ingen gjør et røverkjøp på den Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!