Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 280382 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Bannade møkkavær! Joda, sola er framme i ny og ne, men tempen sier januar Sad Gidder ikke fryse rævva av meg på utesykling da, så i går ble det dobbeltime i spinning, totalt 1t 35min. Pulsklokka har begynt å streike, så jeg får prøve et batteribytte i senderen. Men tungt var det. Herlig Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Utesykling i går på racer. Fint vær og tørre veier, men fortsatt kaldt. Gode klær ordnet det Wink Ikke bra form. Kjørte mest flater, men noen intervalldrag i bakker ble det også. Var altfor sliten etter de drøye 5 milene i forhold til hva jeg burde være. Kanskje de harde spinningtimene på mandag fortsatt satt i. Fikk en punktering, så snittpulsen min er nok høyere enn hva klokka viste.

Tid: 2t 10min.
Distanse: 52,5 km.
Snittfart: 25,8 km/h
Maxfart: 47,2 km/h
Puls snitt/max: 155(79%)/184(94%)

Km-status: 274,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stoltzen i går i rolig turtempo. Tilbake på sykkelsetet i dag og kjente at formen var bedre enn sist. Fine greier Smiley Kjørte et solid bakkedrag og resten flater.

Tid: 2t 25min.
Distanse: 60,5 km.
Snittfart: 25,1 km/h
Maxfart: 56,2 km/h
Puls snitt/max: Ukjent, men lå relativt lavt i intensitet med unntak av bakkedraget.
Km-status: 334,5

Desverre ble gårsdagen ekstra kjip og det blir vel noen kjipe dager fremover og. Den ene av hundene viste seg å ha noen solide kreftsvulster og operasjon var ikke gjennomførbart. Så da ble det avliving i stedet. Det fine er at hunden virket til å ha det godt helt til sin siste dag. Hun virket spretten, kvikk og glad helt til de siste timene. *Snufs*

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Fjelltur i går. Kjørte hardt på opp Munkebotn og tok turen over Fløyen og ned igjen i rolig tempo. Kjente det godt i beina etter syklingen, men følte at turen gjorde godt Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning i går. Rævva vær, så det var i grunnen like greit, selv om jeg lar meg imponere av alle dem som likevel valgte utetrening i går Smiley

45 min. Puls snitt/max: 147(75%)/173(88%)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Stoltzet i går med hunden. Rævva tid og rævva vær, men opp kom vi da. 17:25 var gårsdagens magiske tall. Pulsklokka streiket halvveis, så ingen reelle data derfra...

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Trist med hun der. Kondolerer.

Du var opp Stoltzen i går du og ja. Lillebror hadde stolt på en værmelding som sa oppholdsvær, og ble gjennomvåt  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takk for det. Ang. vær og vind er ofte det beste å kikke på himmelen før man drar avgårde  Grin

Sykling i dag. Kun flater og på racer, derfor god snittfart.

Tid: 2t 13min.
Distanse: 60,0 km.
Snittfart: 27,1 km/h
Maxfart: 52,0 km/h
Puls snitt/max: Fortsatt trøblete klokke. Mulig jeg må bytte beltet, de varer jo ikke for evig Wink Intensiteten var delvis på og under syreterskel hele veien, så jeg er godt fornøyd med økta Smiley
Km-status: 394,5




Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ulriken opp i går med hund. Tok det rolig fra Montana til "benken" og gav på derfra. Kom opp på ca en halv time, noe som er helt greit for å være meg. Fint å variere litt i motbakkene også Smiley

Sykkel i dag. Som sist mest flater, pga hard trening i går. Skulle så gjerne kjørt lengre økter, men har rett og slett ikke tid til det. Håper på å få et par økter på over 10 mil før Bergen - Voss, og vil gjerne i gang med bakketrening nå, men logistikken må først og fremst gå opp Smiley Det tar nok en stund før jeg får fikset pulsklokka, så jeg trener på følelsen for tiden. Relativt lav intensitet i dag, fokuserte på "pratetempo", altså rundt 70% av max.

Tid: 2t 15min.
Distanse: 60,0 km.
Snittfart: 26,4 km/h
Maxfart: 53,1 km/h

Km-status: 454,5



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mandag: Spinning, 45 min. høyintensiv. Defekt pulsmåler.
Tirsdag: Løvstakken opp fra Melkeplassen. Nytt pulsbelte og så var alt ok igjen. Startet tiden fra der terrenget begynner. Tid: 28:54. Puls snitt/max: 169(86%)/180(92%).

Hviledag i dag og det trengtes. Beina er helt skamkjørte kjenner jeg. Lå på grensa til krampe i går... Planlegger kort + lang sykkeløkt til helgen, så jeg får se om jeg ikke tar det kuli i morgen også.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Klarte ikke holde meg i ro lenge nei. Motbakketrening opp Ulriken i dag. 7 rolige minutter til "benken", og så på med stoppeklokka og opp med tempoet. Tid fra "benken": 21:14. Puls snitt/max: 166(85%)/178(91%). Fint og jevnt sig oppover, og lå sjelden over terskel. Fornøyd Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Rolig sykling i dag. Pratetempo hele veien og kun flater. Herlig Smiley

Tid: 1t 57min.
Distanse: 50,0 km.
Snittfart: 25,8 km/h
Maxfart: 42,4 km/h
Puls snitt/max: 135(69%)/153(78%)

Km-status: 504,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En liten ekstra økt ble det fredag også. Lyderhorn opp med hund. Tok det ganske rolig, men kjørte litt på mot toppen. Kom opp på ca 40 min. fra Gravdal.

Hviledag i går, med mye jobbing på rønna.

Solid treningsmengde i dag. Gullfjellet rundt på sykkel på lav intensitet, med unntak av i bakkene selvsagt. Kjente at kroppen ikke var skikkelig restituert, for beina var blytunge i bakkene. Ellers er jeg fornøyd. Årets første tur på over 100 km og lengden var aldri noe problem. Positivt Smiley Ellers ble det en tidlig kveldstur opp Løvstakken. Tok det ganske så kuli der også. Nå blir det spinning i morgen, men så skal jeg ha minst to hviledager, der eventuelle aktiviteter skal være som restitusjon. Dagens sykkelfakta:

Tid: 4t 52min.
Distanse: 106,0 km.
Snittfart: 24,1 km/h
Maxfart: 65,1 km/h
Puls snitt/max: 136(69%)/170(87%)

Km-status: 610,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens spinning gikk tålig greit. Tok ikke helt av, og beina kjentes greie nok ut, selv om det absolutt merkes at de har fått kjørt seg godt nå. Nå blir det et par rolige dager, i alle fall i forhold til trening Smiley

Tid: 47 min. Puls snitt/max: 146(74%)/169(86%)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Det var godt med et par treningsfrie dager, ja. Dagene har vært brukt til riving i rønna, så helt rolig har det jo ikke vært Wink Tilbake på sykkelen i dag, med litt fartslek/naturlige intervaller.

Tid: 1t 55min.
Distanse: 51,5 km.
Snittfart: 26,6 km/h
Maxfart: 56,4 km/h
Puls snitt/max: 154(79%)/175(89%)

Km-status: 662,0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!