Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278339 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Intet nytt fra verkstedet, men vet at de har lang ventetid og jeg har det jo ikke travelt, så jeg gidder ikke mase. Fikk akkurat bekreftelse fra onkel Politi at bilfører er anmeldt av dem, så da har jeg i alle fall en knagg å henge forsikringskravet på. Ribbeina verker fortsatt godt under visse bevegelser, og rattataen er fortsatt øm, men akkurat den er nå godt på bedringens vei. Har gått i fjellet nesten hver dag, med varierende lengde, intensitet og terreng. Fortsatt trives kroppen best når ikke terrenget er for utfordrende og intensiteten blir for høy. Stoltzen går fint. Gikk opp på 19 1/2 min forleden, noe som må være greit i min situasjon. Og sånn kommer nok dagene til å fortsette en god stund fremover. Ser for meg å sitte på sykkelen igjen om et par-tre uker, men er forberedt på at det kan drøye lenger enn det. Hva styrketrening angår, gjelder nok det samme der. Regner med å begynne så smått i jobb igjen over helgen. Ting går fremover Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Har fortsatt med å gå i fjellet litt, og har nå "kommet ned" i 18 1/2 minutt i Stoltzen. Sykkelen er fortsatt ikke ferdig, nå syns jeg det tar alvorlig lang tid på verkstedet (joda, jeg har purret på den). Og akkurat sykkelen har visst klart seg greit. Må ha nytt hjul, nytt bakgir, og ellers bytte noe småplukk som er oppskrapet. Ramma er bra. Prøvde meg på spinning i dag. Må ha styret litt høyere enn vanlig for å redusere trykket på brystet, men ellers gikk det tålig greit. Fint å kunne trene noe sykkelrelatert igjen Smiley

Tid: 47 min. Puls snitt/max: 155(80%)/179(91%).

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning i går: 47 min. Puls snitt/max: 158(81%)/181(92%)

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Fæle greier med ulykken og sykehusbesøk!

Godt at alt gikk bra og at du er på bedringens veg. Smiley

Sykkelen ble ikke kondemnert altså? Trodde de ofte ble det etter stort samenstøt.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, det skal ikke så mye til, i alle fall ikke når sykkelen er så godt som ny. Men det viser seg altså at rammen er helt ok (unntatt en ubetydelig lakkskade), og da velger verkstedet å reparere. På en måte et tegn på at verkstedet er sitt ansvar bevisst ovenfor forsikringen og at de er seriøse.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Skredderdalen opp i går. Rundt 15 minutter med konstant blodsmak og melkesyre. Herlig  Wink Videre over Sandviksfjellet og ned igjen Munkebotn. Totalt 1 1/2 time.

Var til årlig kontroll hos legen forleden. Målte blodverdien til 17,0, så formen kan jo ikke være så ille egentlig. Har begynt å kjøre mc igjen også, og merker ingenting til bruddet da. Får se hvordan spinningen på mandag kjennes ut, og etter hvert begynne å tenke på sykkel ute igjen Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Starefossen - Tarlebø - Rundemanen - Fløyen - Starefossen. En av favorittrundene mine til fots. Bra trøkk opp, brukte rett under timen på det. Rolig ned igjen, totalt ca 2t 15min.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Løvstakken i går. Moderat intensitet, totalt 1 1/2 time.

Spinning i dag: Tid: 47 min. Puls snitt/max: 158(81%)/181(92%). Spot on samme som sist...  Huh

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Rolig tusling på Damsgårds- og Olsokfjellet. 45 minutter "restitusjon" i nydelig sommervær.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Etter 4 uker på verkstedet er omsider sykkelen hel igjen. Drøyt 4.000 kom regningen på som selvsagt blir dekket av forsikringen Smiley Tok en kjapp testtur i dag for å finne ut om kroppen er klar igjen for sykling, både fysisk og mentalt. Alt gikk bra og følelsen var god. Dro til og med på litt i bukken et lite stykke Smiley Tror uansett det er lurt å øke veldig gradvis fremover, det er tross alt lenge til Birken. Dessuten blir det et avbrudd eller to ifm. ferie.

Tid: 54 min.
Lengde: 25,0km
Snittfart: 27,7km/h
Maxfart: 46,3km/h
Puls snitt/max: Ukjent. Brukte ikke pulsklokke siden det bare var en kjapp test

Km-status: 835,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

4-fjellsturen. Hadde logistikken tillatt det (og en viss ulykke ikke hadde skjedd) hadde det blitt 7, men sånn blir det når sambo jobber skift og kroppen fortsatt er "på vei mot gamle høyder"  Wink.  Uansett en knallfin tur og en super treningsøkt, inkludert litt småjogging fra Fjellveien og inn til mål. Startet tidlig siden jeg har med hund og skulle rekke tidsnok hjem, og fikk gå traseen nesten i fred. Glemte selvsagt pulsbeltet, men kjørte bra på i motbakkene. Kunne sikkert presset ned tiden i under 4 timer om jeg hadde fått en million, men valgte å ta en "better safe than sorry" variant. 4 timer og 12 minutter gikk med på turen.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning i går: Tid: 47 min. Puls snitt/max: 146(74%)/176(89%)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Løvstakken Opp. Første gang jeg deltar med startnr. på brystet. Et flott arrangement og en skikkelig melkesyreutfordring. Startet som jeg gjør i Stoltzen. Rett nok er ikke dette løpet like bratt, men til gjengjeld er det over dobbelt så langt. Syren kom tidlig, men jeg bet smertene i meg og siklet, pustet og peste meg opp på 24:29 i solsteiken. Utgangspunktet mitt var å være fornøyd med under halvtimen, men at det skulle bli såpass bra, hadde jeg ikke trodd. Selvsagt er det pers i løpet, siden det er første gang  :Smiley , men det er også pers uoffisielt. Knallfornøyd!  Cheesy

Puls snitt/max: 176(89%)/187(95%)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Har hatt en ferieuke på Mallorca uten trening. Finfin tur, men greit å få trent litt igjen i dag. Økte distansen en del på sykkel, siden det gikk så fint sist. Kjenner at jeg mangler mil i beina, men ellers fungerte kroppen fint. Jeg får fortsette å skynde meg langsomt fremover, så blir det vel overkommelig med Birken tenker jeg Smiley Holdt forresten på å smelle i samme krysset som sist igjen. Kom fra motsatt side i dag, men bilen kom fra samme sideveien. Bilen stopper for de bilene som lå før meg, før han setter snuta ned i mobilen og kjører ut foran meg... Klarte å bremse nok til at det ikke smalt, bilfører enset meg ikke en gang. Får håpe der var en svært viktig melding han holdt på med...  :Smiley Jeg prøver å kle meg i skarpe farger for å gjøre meg så synlig som mulig, men når mobilen er viktigere, hjelper det ikke mye. *Rister på hodet*. To bråbremser til underveis: En for en syklist som kom hoppende ut på sykkelveien fra bak et hjørne, og en for en jogger med musikk i øra som brått fant ut at han skulle bytte side på veien uten å se seg over skuldra... Ellers en flott tur Smiley

Tid: 2t 1min.
Lengde: 55,5km
Snittfart: 27,4km/h
Maxfart: 42,6km/h
Puls snitt/max: 148(75%)/180(91%)

Km-status: 891,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ny tur på raceren i dag. Nesten identisk trase, men la inn en sløyfe med et ørlite bakkedrag også. Ingen hendelser, bare en herlig tur Smiley

Tid: 2t 3min.
Lengde: 55,0km
Snittfart: 26,7km/h
Maxfart: 53,1km/h
Puls snitt/max: 146(74%)/184(93%)

Km-status: 946,0

Og så en kveldstur på Løvstakken med hunden. Tok den litt sent pga varmen og svart hund  Wink Lot pulsklokka være på denne gangen. Kjente at syklingen litt tidligere og varmen satte meg godt tilbake ift normalen Smiley Tid opp fra Krohnegården: 28:31. Puls snitt/max: 156(80%)/174(88%). Rolig ned igjen inkludert en pause i en deilig svalende kulp for hunden. Totalt 1t 20min.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!