Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 278561 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

MTB i dag. Litt grustrening og et par motbakker. Kjenner at formen er langt fra på topp, men karret meg opp bakkene på et vis. Fint å kunne dra på litt igjen Smiley

Tid: 1t 31min.
Lengde: 35,0km
Snittfart: 22,6km/h
Maxfart: 43,2km/h
Puls snitt/max: 151(78%)/182(92%)

Km-status: 981,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Langkjøring på ritt-hardtailen. Mest flater, men et lite bakkedrag på grus og bittelitt teknikk halvveis. Det ble mye motvind på turen, så pulsen ble høy. Mulig noe også skyldes en heller sen lørdagskveld med 5-retters og diverse flytende i kroppen Wink Greit å få kjørt kroppen skikkelig uansett, og den funker godt Smiley En punktering, men ellers en superflott tur Smiley

Tid: 3t 10min.
Lengde: 75,5km
Snittfart: 24,5km/h
Maxfart: 47,2km/h
Puls snitt/max: 153(79%)/182(92%)

Km-status: 1056,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spinning mandag. 47 min. Puls snitt/max: 160(82%)/182(92%)

Jobbsykling pluss langkjøring med motbakker på hardtail i dag. Opp Valleheiane (ca 3km) og Bontveit (ca 9km), deretter ut Haugsdal, rundt Kalandsvannet og hjem via Fana. Motvind opp Bontveit gjorde det selvsagt ekstra tungt, så 4 min. bak pers (pers er 27 1/2 min.) med mitt grunnlag i år må være helt greit. Artig med medvind ut Haugsdal som stedvis gjorde det avslappende å holde 40 km/h på flatene med hardtailen Wink En kjempefin tur og treningsøkt Smiley

Tid: 3t 26min.
Lengde: 83,0 km
Snittfart: 23,5km/h
Maxfart: 51,3km/h
Puls snitt/max: 151(78%)/182(92%)

Km-status: 1139,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Først på dagen en rolig fjelltur over Rundemanen på 2 1/2 time. Så en kveldstur på hardtail. Kjørte kun asfalt i dag, men tok et bakkedrag opp Valleheiane fra sørsiden for å få litt motbakketrening. Lå ellers mye rundt eller like under terskel. Et par stopp underveis trekker snittpulsen litt ned.

Tid: 2t 1min.
Lengde: 50,0 km
Snittfart: 24,6km/h
Maxfart: 55,7km/h
Puls snitt/max: 148(75%)/176(89%)

Km-status: 1189,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Jobbsykling en vei på ettermiddagen, spinning på kvelden. 47 min. Puls snitt/max: 152(77%)/180(91%).


Km-status: 1199,0

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tur over Vidden i går. Mange år siden jeg gikk der sist, så dette var et hyggelig gjensyn. Gikk med folk fra jobben, så det ble litt "juks", med å ta Fløybanen opp først. Men deretter gikk det i greit nok tempo til at det kan kalles trening. Fra Fløyen til Montana gikk det på ca 3 1/2 time, inkludert en liten pause på Ulriken med en iskald alkoholfri øl i sommersola. En fantastisk tur og god økt!

Syklet ut litt gruff etter turen i går med en morgenøkt på hardtail i dag. Kjørte mest flater og kun asfalt.

Tid: 2t 7min.
Lengde: 52,5 km
Snittfart: 25,1km/h
Maxfart: 39,9km/h
Puls snitt/max: 138(69%)/166(85%)

Km-status: 1251,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

God økt på hardtailen i dag også. Opp Totland og over på grusen til Frotveit. Videre til Bontveit, Haugsdal, Kismul, Fana, Nesttun og opp Kråkenes/Bønes og hjem. En god dose motbakketrening altså, og det på nesten folketomme veier Smiley

Tid: 2t 56min.
Lengde: 66,0 km
Snittfart: 22,8km/h
Maxfart: 56,1km/h
Puls snitt/max: 148(75%)/180(91%)

Km-status: 1317,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mandag: Spinning, 47 min. Puls snitt/max: 146(74%)/176(89%)

Dagens: Løvstakken opp fra Krohnegården. Ca 25 min. opp er greit det. Glemte pulsbeltet. Kjørte litt på ned igjen også for en gangs skyld. Gikk bare på trynet èn gang...  :Smiley Totalt ca 50 min.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sykkel. "Bruksoffroaden" min i dag, og den blir nok brukt en stund fremover. "Rittoffroaden" er levert på service og kommer til å bli der noen uker pga ferieavvikling. Gjør meg ingenting, siden jeg også skal ha ferie nå, og jeg uansett er fornøyd med dette verkstedet Smiley Så det ble en siste økt ute før ferien i dag. Hadde ikke mye tid til trening, men fikk kjørt en solid motbakke opp Stendafjellet fra Stend.

Tid: 1t 42min.
Lengde: 36,5 km
Snittfart: 21,5km/h
Maxfart: 39,1km/h
Puls snitt/max: 144(73%)/178(90%)

Km-status: 1354,0

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Har du syklet Nordsjørittet?
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nei, men ser for meg at det er et ritt jeg kan like. Må prioritere hardt som småbarnsfar, og siden vi er en gjeng som drar til Birken hvert år (har alt booket hotellrom for 2015 Wink), har jeg liksom det som mitt "reise bort-ritt". Nordsjørittet har jeg forstått ligger ganske nærmt Birken i både lengde og hvordan løypa er. Ser for meg at jeg en eller annen gang skal få prøvd det Smiley

Enn du? Dette er jo en stor happening i Rogaland Smiley

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Grenserittet i år? Noe fart på sykkelen?
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ikke Grenseritt heller, jfr. mitt forrige innlegg. Men regner med du stiller sterk og klar der? Syklingen kommer seg etter at jeg var skadet en periode i vår. Nærmer meg sakte men sikkert grei form, men bør ikke regne med samme form som i fjor. Får litt pause fra treningen nå pga. ferie, men regner med å spisse formen litt inn mot Birken etter ferien Smiley

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Ikke Grenseritt heller, jfr. mitt forrige innlegg. Men regner med du stiller sterk og klar der? Syklingen kommer seg etter at jeg var skadet en periode i vår. Nærmer meg sakte men sikkert grei form, men bør ikke regne med samme form som i fjor. Får litt pause fra treningen nå pga. ferie, men regner med å spisse formen litt inn mot Birken etter ferien Smiley

Ok, du sparer deg til finalen, som gutta boys` sier Smiley Jeg kommer forhåpentligvis i god form til Grense. Får jo starte med de raske gutta, foruten elite, i år.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, skal si du er i slaget! Her i gården er jeg på ferie nå. Danmark. Mye mat. Mye GOD mat. Ikke bra... Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!