Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 280386 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Rock og metro er feil ?? Har du glemt hvordan goda gamle KISS sminke seg heller ? For å ikke snakke om Dee Snider (Twisted Sister om du hadde glemt det) .... Grin

Joda, det er jo et poeng det. Dog er jeg hellig overbevist om at de brukte skikkelig "scenesminke" for mannfolk, med både bly og asbest i! Maling kalles det!   Grin Ikke slikt som gjør huden myk og gjenoppretter fuktighetsbalansen...  Grin

*Nynne "I wanna rock"*  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Aaaaau!  Ohmy



Treningsverk: Vondt som gjør godt.  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

21.06.2007:

Trening:

-Sykle til jobb m/ekstrasløyfe. 17km. Tid: 33min. Puls snitt / max: 154 / 177
-Sykle fra jobb. 11km. Tid: 28 min. Puls snitt / max: 162 / 181
-Stoltzekleiven opp (med 1 stk. hund). Tid: 15:57. Puls snitt / max: 176 / 188
-Tur ned igjen fra Stoltzen. 35 min. Puls snitt / max: 124 / 158

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch: Som i går
-Middag: 300gr. kjøttboller, 1/2 dl potetmos, litt ketchup. Vann.
-Etter trening: 5 kyllingpølser i lompe...  Tongue Vann.
-Kvelds: 0,33l øl.

*Våknet litt før normalt i dag og fant ut at jeg ville benytte den flotte morgenen til en ekstrasløyfe til jobben. Angret ikke på det! Nyyydelig tur og ca. 30,9 km/h i snittfart. Fornøyd med det, siden noen km gikk på elendige veier.  Cheesy God og svett start på dagen, just the way I like it!  Grin

**Sambo kom kjørende hjem i går ettermiddag i Citroën'en. Plutselig kom en ambulanse mot og trafikken foran henne bråstoppet. Hun bråstoppet bak dem. Varebilen bak henne bråstoppet også....


I BILEN VÅR!!!  Shocked Ohmy Angry Cry

Bakluka fikk en trøkk, låsemekanismen til bakruta også, samt en god del skraper i bakre støtfanger.  Cry Heldigvis fungerer fortsatt bakluka, med unntak av at vi ikke kan åpne ruta. Blir vel taksering i dag tenker jeg, men vi får det sikkert ikke fixet før vi reiser til Sverige.  Undecided

***Noe hyggeligere: Stoltzen opp for første gang på lang, lang tid. Perset forrige gang på 15:52, så med tanke på all syklingen og mangel på Stoltzeturer i det siste, var jeg svært fornøyd med 15:57. At jeg klarte å presse meg såpass at jeg fikk en snittpuls på 176, ser jeg på som et bra tegn.  Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

22.06.2007:

Trening:

-Sykle til jobb. 11km. Tid: 22 min. Puls snitt / max: 155 / 168
-Sykle fra jobb. 11km. Tid: 28 min. Puls snitt / max: 156 / 171
-Sjauing av flyttelass for kompis: 2,5 timer svette og bannskap...

Kost:

-Frokost: Som går
-Lunch: Som i går
-Middag: 250gr. svinekjøtt, 1/3 kopp ris, litt olivenolje og krydder. Vann.
-Etter sjauing: 150gr. svinekjøtt, 1/5 kopp ris, 5 kyllingpølser m/lomper. 1 iskrem. Vann.
-Kvelds: Litt nøtter. Vann.


*22 minutter til jobb i dag, fornøyd med det, siden jeg er NOOOE stiv i beina etter gårsdagens Stoltzetrøkking... En del av årsaken ligger vel dog i at det av en eller annen grunn var lite biltrafikk i dag morges. Men skal jo ikke klage på det, regner med at det blir en normal fredag ettermiddag hjem igjen...  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Kjipt og krasje, men det gikk bra med samboeren heller ? Bilen er jo bare blekk - den lar seg fikse. Selv om man som regel i slike situasjoner vil rive huet av den som gjør noe slikt.... what
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Joda, alt bra sånn "helsemessig". Materielle ting kan alltid fixes eller erstattes, ja. Det er viktig å tenke på.  Smiley

Det artige er at jeg kom syklende hjemover fra jobb, da jeg så sambo og en eller annen fyr med varebil stå på et busstopp rett under meg. Jeg så at han hadde sideluka åpen og de styra med noen papirer. "Jaja, nå har hun vel kjøpt mer dilldall til hundene, eller skal hente noe fra en av treningskameratene sine og har avtalt levering der nede" tenkte jeg...  Grin Jeg plinga og plinga og vinket til dem for å si hei, og fyren så opp og vinket tillbake til meg. Sambo reagerte ikke...  Grin Han hadde spurt henne om hun "kjente han der", og etter en stund kom hun på at det mest sannsynlig var meg. At det var skademelding de styrte på med, slo meg ikke en gang, av en eller annen merkelig grunn... Burde jo kanskje stoppet og spurt om alt var ok i det minste, men naiv som jeg er, bare hilste jeg og syklet glad og fornøyd videre...  Huh

Men alt ok altså. Bare en småkrøllete bakende på bilen...  Cry

Det fine er jo at siden bilen er ny, får vi mest sannsynlig helt ny bakluke. Tviler på at det lønner seg for forsikringen å få bulken rettet ut. Men det vil jo taksten vise.  Wink

Ser ingen grunn til å være forbanna på fyren heller. Slik jeg forstod det, hadde han holdt fin avstand og vært våken og bremset. Men nyvåt veibane og fullt lass i bilen gjorde bremsestrekningen rett og slett for lang. Feilen er likefullt hans selvsagt, men jeg ser på det som et hendig uhell som i går skjedde ham. Neste gang kan det like gjerne være meg. Shit happens.  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

I alle dager???

Hadde noen spørsmål ang. et kurs jeg skal på, og som jeg trengte svar ganske kjapt på. Følgende skjedde:

1. Ringte. Telefonsvarer: Kan ikke svare telefonen. Send mail eller ring senere.
2. Sendte mail. Fikk autoreply at grunnet ferieavvikling, ble mail kun sjekket sporadisk. A) Jeg kunne sjekke nettsiden for mer info om kurset. B) Eller ringe.
3. Fulgte A, siden B alt er prøvd (Ref. pkt. 1). Sjekket nettsiden, der stod det ingenting som hjalp meg, men jeg kunne ringe eller sende mail.

God dag mann økseskaft?  Huh


Skal prøve å ringe igjen senere, dersom det er andre på kontoret som bare var opptatt da jeg ringte. Men har bange anelser...  Undecided

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Prøver du å ringe kommunen ? Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tro det eller ei, men de gangene jeg har ringt kommunen, har de faktisk vært både kjappe og behjelpelige!  Smiley Kanskje de har gjennomgått en kvalitetsreform? Eller er det bare meg som var heldig og traff dem på en god (lønnings)dag?  Grin

Det har tydeligvis ikke kursholderne, som er alt annet enn kommunale. De bare oppfører seg slik...  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

23.06.2007:

Trening:

-Tusling med hundene, totalt ca. 60 min. rolig tempo.

Kost:

-Frokost: 4 grovbrødskiver med lettsyltetøy, lettost, makrell i tomat. Skummetmelk.
-Mellommåltid: 1 iskrem
-Middag: 1/2 boks torskerogn, 5 fiskepinner, 5 små poteter, 1/2 broccoli, krydder. Vann.
-Middag 2: tunfiskbiff med ris, grønnsaker og sitronsaus. Vann.
-Kvelds: Litt godteri, 1 iskrem.


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

24.06.2007:

Trening:

-Fjelltur med hundene, 3t 10 min. varierende tempo. Puls snitt / max: 92 / 158

Kost:

-Frokost: 1 skål havregryn, 1 ss lettsyltetøy, skummetmelk.
-Etter turen: 1 iskrem, 4 grovbrødskiver med lettsyltetøy, lettost, makrell i tomat. Skummetmelk.
-Middag: 3 karbonader, 1/3 kopp ris, ketchup. Lettbrus.
-Mellommåltid: 1 iskrem, litt nøtter. Lettbrus.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

25.06.2007:

Trening:

-Sykle til jobb. 11km. Tid: 22min. Puls snitt / max: 158 / 172
-Sykle fra jobb. 11km. Tid: 28 min. Puls snitt / max: 157 / 174
-Luftetur med hundene, 30 min. rolig tempo.
-Spinning. 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt / max: 148 / 178

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med kokt skinke, 2 0,0% yoghurt. Vann.
-Mellommåltid: 1 enkel grovbrødskive med kokt skinke. Vann.
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, cottage cheese, agurk, mais, isbergsalat. 1 grovbrødskive. Vann.
-Middag: 250gr. kylling, 1/3 kopp ris, litt olivenolje, krydder. Vann.
-Etter trening: 250gr. kylling, 1/3 kopp ris, litt olivenolje, krydder. Lettbrus.
-Kvelds: Nøtter, popcorn, 1 øl, lettbrus.

*Siden det var ca. tre år siden sist, fant jeg ut at det var på tide å måle hvilepulsen igjen. Leste av grafen i morges, og jeg merket meg at ca. 1 gang i timen har pulsen hoppet opp i ca. 75. Sikkert normalt i løpet av en natt, ikke vet jeg...  Undecided Anyway:

Hvilepuls anno 2004: 51
Hvilepuls anno 2007: 40

Førti! Må si jeg er både rasket over og fornøyd!  Cheesy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
40 i hvilepuls er meget respektabelt !

Leste av grafen i morges, og jeg merket meg at ca. 1 gang i timen har pulsen hoppet opp i ca. 75.

Du vet hva dette skyldes vel ?? Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Det sies jo at menn tenker på sex ca. hvert 7. sekund eller så. At dette gjør litt ekstra utslag en gang i timen er vel ikke da direkte unormalt.... ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!